Barbara, Borbála
-6 °C
3 °C

Bírálatnak helye nincs

2001.09.04. 10:43
Jelezve, hogy nem csak a liberális, de a baloldali kritikát sem tűri, Vörös Kína vezetése újabb két internetes oldalt tiltott be - ezúttal a túlzott kommunista szimpátia volt a gond.
A China Bulletin nevű netes újságot és a Tianya Zongheng nevű internetes fórumot azután vették le a hálóról, hogy a kínai elnököt, Csiang Cö-mint kritizálták - írta hétfői számában a South China Morning Post. A kifogásolt cikkek szerzői fájlalták, hogy a pártvezetés egy nemrég hozott döntésének értelmében a Kínai Kommunista Pártnak "kapitalista" - vagyis vállalkozó - tagjai is lehetnek.

Nem elég, hogy az óvatos diktátor a nyilván amúgyis rakoncátlan webes publikációk kezére taposott, de saját soraiban is szétcsapott. A kommunista párt szócsövének tekintett Néplap arra kényszerült, hogy honlapjáról egy egész cikksorozatot eltávolítson. Szerzője, a radikálmaoista Csen Jun kritizálni merte a szabadpiaci ideológiák térnyerését és a kapitalista reformok bevezetését.

És ez nem minden. Amióta a kommunista párt nyolcvanadik születésnapján lehetővé tették, hogy a "munkások és parasztok" pártja vállalkozókat is a sorai közé fogadjon, határozottan "megnőtt a vörös fenyegetés". A kongresszus után két konzervatív újság is rá mert mutatni, hogy valami nem stimmel ("Elárulták a proletariátust!") - de azonnal lecsapott rájuk a cenzori bárd.