Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMMegbünteti a Sziget a Pannont
További Sziget cikkek
Mintha egy jugoszláv polgárháborús film díszlete lenne: üresen tátongó ajtók, szétvert ablakok, málló vakolat. Aláfestésnek pedig dallamos trashmetál a Zúzda Színpadon. Itt építette fel főhadiszállását a Pannon, vagyis inkább a Djuice, ami ugyan nem támogatta a Szigetet, mégis kijutott.
"Szemben, az út túloldalán találhatók azok a cégek, akik ahelyett, hogy támogatásukkal hozzájárultak volna rendezvény költségeihez, a kiskapukat választották. Kedves közönségünk, ezen cégek reklámmegjelenését is az általatok fizetett jegyár fedezi" - hirdeti a félig kész (vagy inkább félig lerombolt) házzal szemben felhúzott molinó. A Szigetet szervező cég így próbált tiltakozni az ellen, hogy a Pannon, ami évek óta támogatta a rendezvényt, idén mégsem fizetett (információink szerint olyan 120-150 millió forintot), ellenben egy egyszerű trükkel mégis biztosította, hogy a szigetlakók ne maradjanak ingyenes akkutöltés és persze mobiltelefon-reklám nélkül.
A cég azt használta ki, hogy a fesztivál szokásos területéhez tartozik egy olyan telek is, amely ugyan fővárosi tulajdonban van, de nem számít közterületnek. Ezt bérelte ki a főbérlőtől a Pannon. Az ügy érdekessége, hogy a Sziget is bérlője a területnek, hiszen itt van a Zúzda színpad, csak nem kötött kizárólagos szerződést, sőt vállalta, hogy a többi bérlő akadálytalanul bejuthat a telekre a fesztivál alatt is. Így a Szigetnek még ingyenbelépőket is kellett adnia a rendezvényt nem támogató mobilcégnek.
Mindent, csak a Szigetet nem
A molinón olvasható szövegben a többes szám a Heavy Tools sportszergyártónak köszönhető, az ugyanis a Djuice-hoz csatlakozva a fesztivál szervezőit megkerülve, a terület tulajdonosától bérelt magának helyet.
A Pannon évek óta volt szponzor, hol extrém akadálypályákat, hol táncdalsátrat működtetettek a fesztivál területén. Idén azonban a cég kihátrált a Sziget mögül, hivatalos álláspontjuk szerint máshová helyezték szponzorációs tevékenységük hangsúlyát.
A mobilcég ennek ellenére szeretett volna olyan szolgáltatásokat nyújtani, melyekkel a megkönnyíthetik a szigetlakók kommunikációját, viszont mivel tevékenységük saját értelmezésük szerint nem szponzoráció, így a fesztivál szervezői nem is várhatnak érte pénzt.
Külön érdekesség, hogy ugyan a Pannon és a Djuice nem támogatja a Szigetet, mégis támogatóként szerepel a rendezvény hivatalos szájtján, a Sziget.hu-n. A honlapot ugyanis a Sziget kft eladta az Econetnek, akik viszont meg tudtak állapodni a mobilcéggel.