Csalódás a Mission: Impossible 3

2006.05.08. 14:45
Tom Cruise-t már a popcornzabáló amerikai közönség is unja. A Mission: Impossible 3 várakozáson alul teljesített az észak-amerikai jegyeladásokban, Németországban már a méhlepényevő kalandjai előtt sem rajongtak az amerikai színész fimjeiért.
A nyár első nagy akciófilmje, a Mission: Impossible 3 annak ellenére nyitott rosszul hétvégén az amerikai kasszáknál, hogy Tom Cruise az országot járva buzgón népszerűsítette új filmjét, írja a Reuters. A kémsztori az első napokban 48 millió dollár jegybevételt generált az USA-ban és Kanadában, jelentette a filmet forgalmazó Paramount Pictures.

A trailer volt a ludas

#alt#
Tom Cruise a londoni premieren

A Viacom tulajdonában lévő stúdió azt állítja, hogy a bevétel alig maradt el az általuk várt 50 millió dollártól, és a nemzetközi bemutatók javítanak a statisztikán. Japánon és Indián kívül gyakorlatilag mindenhol most mutatták be a M:I 3-mat, ami Észak-Amerikán kívül 70 milliót hozott. Németországban azonban így is gyengén szerepelt, ahol Tom Cruise filmjei a stúdió közlése szerint korábban sem voltak népszerűek. A film teljes költségvetése 150 millió dollár alatt volt.

A rivális stúdiók ezzel szemben arra számítottak, hogy hazai terepen a film 60 millió dollár közeli bevétellel nyit, ami megfelel az első két Mission: Impossible film hozamának. Ha a jegyárak emelkedését is figyelembe vesszük.

"Egy igazán sikeres folytatás az első napokban túl kell szárnyalja az elődöket" - mondta Brandon Gray, a boxofficemojo.com filmipari elemzője arra utalva, hogy a mozifilmfolytatások általában hamar eltűnnek a süllyesztőben. Ugyanakkor valószínűtlennek tartotta, hogy ezért Tom Cruise botrányos megnyilvánulásai lennének felelősek. Bár Cruise Oprah Winfrey talk show-jában percekig ugrált a kanapén, hogy a stúdióban szerteüvöltse "szerelmes vagyok", és minden lehetőséget megragadott eddig is a szcientológia reklámozására, Gray szerint mégis a film reklámkampánya tehető felelőssé a gyenge szereplésért. "A trailer alapján a film az előző részekhez képest nem ígérkezett szórakoztatónak" - mondta.

Magyarországon is elhasalt

A Mission: Impossible 3-at harminckétezren nézték meg Budapesten a nyitóhétvégén. Ez szintén alacsony az eddigi részek nézettségéhez, hiszen a második részt kilencvenhatezren látták a magyar fővárosban. Pedig ezúttal nem volt idehaza versenytársa: két kevés kópiával forgalmazott művészfilm debütált a budapesti mozikban, a Soha ne mondd, hogy soha című francia kosztümös vígjátékot 2800-an látták, a Marokkó című tinifilmre 411-en vettek jegyet a hétvégén.