Nem szedték szét a Madonna-filmet
Bár Madonna a berlini filmfesztivál szerdai sajtótájékoztatóján azt mondta az újságíróknak, hogy "végülis a véleményekre meg lehet szarni", a csütörtöki filmes lapok szinte mind elmondták a Filth and Wisdom (Mocsok és Bölcsesség) című vígjátékáról a véleményüket. A rocksztár-karrierről álmodozó, éjszakánként transzvesztitaként hódító, Londonban élő ukrán bevándorló kalandjainak összeségében vegyes volt a fogadtatása. A Screen International szerint csak kis bölcsesség szorult az átlagosan amatőr filmbe, aminek legalább jó a humora. A Hollywood Reporter a párbeszédeket és a film ritmusát találta gyengének, de kiemelte, hogy szerethetőek a karakterek (a főszereplő Eugene Hutz, a Gogol Bordello gypsy-punkrockcsapat frontembere és Richard E. Grant brit színész), és üdítő a film optimizmusa. Madonna filmjébe több művészi ambíció szorult, mint a férje, Guy Richie munkáiba, írja a Times Online krtitikusa, aki az erőltetett jelenetek ellenére megjegyzi: az énekesben tényleg megvan a tehetség a rendezéshez. Az Independent viszont pont a rendezést szidja, ami szerintük a színészi játékon látszik meg leginkább. Pozitívumként meg azt hozzák fel, hogy "legalább Madonna nem játszik benne". A német lapok nem dicsérték a filmet, maximum azért, hogy nem bukik akkorát az énekesnő rendezőként, mint színésznőként (Shanghaji meglepetés, Hullámhegy).