Hihetetlenül izgalmas kalandsorozattal rukkolt elő a Netflix

tegnap, 20:35 Módosítva: 2024.03.18 21:36

Régen – legalábbis idehaza, ha az ember délutánonként bekapcsolta a tévét, olyan sorozatokba futhatott bele, mint az Acapulco akciócsoport, a Szupercsapat, esetleg a Baywatch, és a Knight Rider. Tipikusan nem art house minőséget célzó, de azért pörgős és izgalmas néznivalók voltak ezek, amiket lehet, hogy öt perc múlva elfelejtettünk, mégis arra a 40-50 percre kikapcsolták az agyunkat.

Most úgy tűnik, a Netflix meglátta a piaci rést: a popcornsorozatok hiányát, és feltámasztaná a műfajt. Elvégre új mexikói sorozatuk, a Kincskereső kalandorok (Bandidos) olyan klasszikusokat idéz fel bennünk, mint a Tia Carrere főszereplésével készített Az elveszett ereklyék fosztogatói, és A nemzet aranya, de akár az Indiana Jones szerényebb pénzből összehozott kistesójának is nevezhetnénk a végeredményt.

A március 13-án bemutatott Kincskereső kalandorok főszereplője Miguel (Alfonso Dosal), aki agytrösztként mutatkozik be a sorozat intrójában, ám közelebb áll profi csalóhoz, mint tényleges Indiana Joneshoz, hiszen gazdag turisták kifosztásából keresi a kenyerét. Teszi mindezt addig, amíg rá nem jön, hogy Alzheimer-kórban szenvedő apja úszik az adósságban, ami miatt az öregek otthonából is akármelyik pillanatban kitehetik. De honnan a fenéből szerezne pénzt gyorsan egy ilyen léhűtő? Például egy maják által hátrahagyott legendás, elsüllyedt kincs eladásából. Ehhez természetesen szükség van egy ütőképes csapatra is, ám Miguelt tényleg szorítja az idő, így olyan figurákra kell támaszkodnia, mint a bájaiból megélő Lili (Ester Expósito), a tini hekker Lucas (Juan Pablo Fuentes) és a profi hamisító Wilson (Juan Pablo Medina).

Tovább

A Dűne második része már rekordbevételnél jár

tegnap, 13:18 Módosítva: 2024.03.18 13:30
67
A Dűne: Második rész, úgy tűnik, világszerte letarolta a mozikat, de most szerencsésebben időzítették Frank Herbert regényének adaptációját, mint három éve. Akkor egyszerre jelent meg a mozivásznon és a streaming kínálatában is, ami érthető módon némileg csökkentette a mozik bevételét.

Denis Villeneuve rendező tudományos-fantasztikus meséje 494,7 millió dollár bevételnél tart világszerte, ebből 208 millió dollárt Észak-Amerikában kaszált, 289,4 millió dollárt pedig nemzetközi szinten. Az 500 millió dolláros határ biztos meglesz a héten, ez az összeg igen ritka a mozipénztáraknál – olvashatjuk a Varietyn.

Bár még csak az év harmadik hónapjában vagyunk, de a Dűne: Második rész egyelőre az idei rekorder, és még csak nemrég kezdték vetíteni, a szárnyalása korántsem ért véget. Tíz nap után a második rész már felülmúlta az első film teljes bevételét, de ennek az is a magyarázata, hogy az első, 2021-es filmet egyszerre mutatták be a mozikban és az HBO Maxon, így a mozis jegyeladásokat lenyomta a streaming.

A Dűne: Második rész Kínában 36 millió dollárnál tart, az Egyesült Királyságban 32,8 millió dollárt hozott, Németországban 25 millió dollárt, Franciaországban 24,9 millió dollárt és Ausztráliában 15,6 millió dollárt ért el.

A Warner Bros. és a Legendary Entertainment közösen készítette el a második részt, a gyártás 190 millió dollárba került, és még nagyjából 100 millió dollár volt a globális reklám és népszerűsítés.

Frank Herbert 1965-ös kultregényében a főszereplő Timothée Chalamet, de az első részben felbukkanó Zendaya, Rebecca Ferguson, Josh Brolin és Stellan Skarsgard mellé az új Dűnébe becsatlakozott Austin Butler, Florence Pugh és Christopher Walken is.

Meghalt A király beszéde Oscar-díjas forgatókönyvírója

tegnap, 13:01 Módosítva: 2024.03.18 13:59
2
2024. március 16-án, szombaton meghalt David Seidler, A király beszéde című Oscar-díjas film forgatókönyvírója. 86 éves volt.

A VI. György király beszédhibájának leküzdéséről szóló, Colin Firth főszereplésével készült filmért a maga is dadogó David Seidler 2011-ben kapta meg a legjobb forgatókönyvért járó Oscar-díjat, amelyet „a világ összes dadogósának” ajánlott. Ugyanezért a munkájáért az író BAFTA-díjat is nyert.

David Seidler halálhírét menedzsere, Jeff Aghassi erősítette meg a BBC-nek. Élete végén „David azon a helyen volt, amit a világon a legjobban szeretett, és azt csinálta, ami a legnagyobb nyugalmat adta neki: Új-Zélandon léghorgászott” – mondta a menedzser.

Ha lett volna rá lehetősége, pontosan így írta volna meg saját története végét

– tette hozzá Jeff Aghassi.

Londonban is bemutatták Petőfi kalandjait

tegnap, 10:30 Módosítva: 2024.03.18 11:54
10
Vasárnap este a londoni magyarok is megnézhették az 1848-as forradalomról szóló Most vagy soha! című filmet. A premier sok brit filmes szakembert vonzott, mivel jó forgatási helyszíneink miatt népszerűek vagyunk a rendezők és producerek között.

Vasárnap, március 17-én este Londonban is bemutatták a Most vagy soha! című történelmi kalandfilmet – számolt be az MTI. A díszbemutató helyszíne a Piccadilly Circus közelében lévő, premiermozijairól híres Leicester Square-en, a Vue filmszínházban volt.

A rendezvényen részt vett Kumin Ferenc, Magyarország londoni nagykövete, de Lóth Balázs rendező is, aki elmondta:

Petőfi Sándor itthon a szabadság jelképe, minden magyar ismeri, de máig nem készült film kimondottan az ő életéről.

Komoly kihívásnak élte meg az alkotás elkészítését, ami óriási kutatómunka után öt éven át zajlott.

Rákay Philip, az 1848–1849-es szabadságharc történetét feldolgozó film forgatókönyvírója és kreatív producere a londoni vetítés után az MTI-nek úgy nyilatkozott, a bemutatóra brit filmes szakemberek is hivatalosak voltak, hiszen óriási az érdeklődés Magyarország iránt, ahol remek forgatási helyszínek, stúdiók vannak, kiválóak a magyar színészek, a magyar filmes szakértők pedig világszínvonalúak.

Ezt az is bizonyítja, hogy sűrűn forgatnak itthon brit, amerikai, indiai filmesek is. Ahogy Rákay elmondta, a londoni bemutatóval az is céljuk volt, hogy megmutassák, Magyarországon milyen eredeti és épített helyszínek, milyen szakemberek, milyen színészek vannak.

Hozzátette, nagy igény lenne még több történelmi magyar filmre, hiszen történelmünk elképesztően színes, és „napestig lehetne sorolni” azokat a történelmi családneveket, amelyek viselőiről szintén filmeket kellene készíteni.

A Most vagy soha! kreatív csapata majdnem egy éve Mohács történetén is dolgozik, hiszen 2026-ban lesz a mohácsi csata 500. évfordulója.

A filmről szóló kritikánk ide kattintva olvasható el.

A háború olyan, mint egy röntgen: minden emberi belső láthatóvá válik

március 17., 10:53 Módosítva: 2024.03.18 06:16
33

Ukrajna nemrég történelmet írt a 96. Oscar-gálán. A 20 nap Mariupolban című háborús dokumentumfilm meghozta az országnak történelme első Oscar-győzelmét. Msztyiszlav Csernov, az AP hírügynökség haditudósítójának alkotása megosztó, mégis az orosz–ukrán háború alapműve lehet.

A 20 nap Mariupolban újabb mintapéldája a frontvonalbéli dokumentumfilmeknek, ám ellentétben azok–kal az alkotásokkal, amelyek a katonák szemszögéből mutatják be a történéseket, Csernov műve csavar egyet a narratíván, és a civilek közé „ereszkedik le”. 

Felfoghatatlan borzalmak

Az Associated Pressnek (AP) dolgozó ukrán újságírók – köztük az elsőfilmes rendező, Msztyiszlav Csernov – az orosz invázió kezdetén a stratégiailag fontos Mariupol kikötővárosban tartózkodtak, és a háborút elszenvedő ukrán lakosok (na meg a nézők) szeme láttára döbbentek rá, hogy az oroszok célpontja tulajdonképpen a hétköznapi ember.

A konfliktus rohamtempóban eszkalálódik, az újságírók dolga pedig sokszor még a civilekénél is nehezebb: nem elég, hogy bujkálniuk kell a bombák és a tankok elől, a lehető legtöbb felvételt akarják begyűjteni, megannyiszor tűzvonalba kerülnek, mindent kockára téve a jó és informatív anyagért.

Nem az étel vagy a víz hiánya, inkább az elvágott internethálózat zaklatja fel őket. Egy lerombolt, apokaliptikus városban keresik a wifi-jelet, hogy tájékoztassák a világot a mariupoli helyzetről. Felkavaró, gyomorforgató, megindító jeleneteket próbálnak kijuttatni a földi pokolból. A kamerák előtt hal meg egy másfél éves kisfiú és egy tizenhat éves kamasz, vérzik el több tucat felnőtt, robban fel több száz bomba.

A háború olyan, mint egy röntgen: minden emberi belső láthatóvá válik

– hangzik el a filmben egy orvos szájából.

Furcsa érzés kavaroghat bennünk, amikor kanapénk kényelméből nézhetjük végig azt, amit a szomszédban milliók átéltek. Látjuk, hogy szörnyű, mégis felfoghatatlan az a borzalom, amit megörökített az ukrán újságíró. Megnézzük, ledöbbenünk, elgondolkodunk rajta, és folytatjuk tovább a napunkat...  

A film főleg riportelemekből áll össze, rengeteg civil és katona nyilatkozik Csernovnak, de az alkotás számos rejtett kamerás hatású felvétellel is operál, és vannak benne beállított jelenetek és légi felvételek is. Néha az operatőr szemszögéből forog a kamera, máskor külső narrátorként vezeti végig a történéseken a nézőt. Hol angolul, hol ukránul, hol oroszul beszélnek, a nyelvi váltakozás is jól szemlélteti a káoszt, ami Mariupolban uralkodik. 

Tovább

Könnyfakasztó befejezést kapott Steven Spielberg és Tom Hanks II. világháborús sorozata

március 16., 20:48 Módosítva: 2024.03.17 20:49
61

Talán kevesen tudják azt Steven Spielbergről, hogy Tom Hanksszel közösen hiába felügyelt és készített el sikerrel olyan második világháborús gyöngyszemeket a kis képernyőre, mint Az elit alakulat és a The Pacific – A hős alakulat, a rendezőnek mindig volt egy kíméletlen és heves kritikusa. Mégpedig a saját édesapja, Arnold Spielberg, aki az Egyesült Államok légierejében szolgált fiatalon, második világháborús veteránként pedig mindig azt hajtogatta, „jó ez az új sorozatod, fiam, de hol vannak a repülősök?”. Spielberg apja 103 évesen hunyt el, még 2020-ban, így nem érhette meg, hogy az eredetileg az HBO-ra szánt, végül az Apple-nél kikötött A levegő urait (Masters of the Airt) végignézhesse, pedig a repülős akciójeleneteket látva biztosan többször is elégedetten csettintett volna.

A levegő urai utolsó, egészen pontosan kilencedik epizódja március 15-én került fel az Apple TV+-ra. Egy grandiózus, már-már mozifilmes méreteket öltő finálé, ami fel is tehette volna az i-re a pontot, ha a korábbi részek nem hoztak volna ennyire egyenetlen minőséget. A John Orloff által írt és Donald L. Miller regényét alapul vévő széria néha irdatlan magasságokba tört, máskor viszont elvesztette a fókuszt, és azt sem lehetett megmondani, hogy ki itt egészen pontosan a főszereplő, és mit is akarnak mondani az alkotók ezzel az új második világháborús sztorival.

Félreértés ne essék, A levegő urai sok mindent jól csinált. A brutális elhalálozásokat, a légi csaták adrenalindússágát és kiszámíthatatlanságát úgy hozta el a tévébe, hogy kicsit sem csodáltuk, amikor egy-egy karakternek afféle szanatóriumba kellett vonulnia néha, hogy a PTSD ne fektesse ki lelkileg. Ugyanakkor eljöttek olyan pontok a sztoriban, mint Gale Cleven (Austin Butler) és John Egan (Callum Turner) fogolytáborban való szenvedése, amelyeket nem sikerült az íróknak úgy igazán érzékletesen és drámaian ábrázolniuk. Tegyük hozzá azokat a baklövéseket, mint a D-day, a normandiai partraszállás szinte teljes kihagyása, pedig ez volt az egyik olyan mozzanat, amit a bombázópilóták szemszögéből a leginkább megnéztünk volna. Ha már olyan bátran váltottak el az elvileg főhős navigátorról, Harry Crosbyról (Anthony Boyle), megtehették volna, hogy nem mismásolják el a második világháború ezen fordulópontját. A Tuskegee-pilóták behozataláról már ne is beszéljünk, akik semmi személyiséget nem mutattak fel, semmit nem tettek hozzá a sorozathoz, még a Szexoktatás és a Doctor Who színésze, Ncuti Gatwa sem, ami tragikus fejlemény volt.

Tovább

Pálinkával és szalonnával ünnepelte az Oscar-díjat a magyar szakember

március 15., 13:52 Módosítva: 2024.03.16 11:56
22
Magyar filmes szakembert is díjaztak a 96. Oscar-gálán: Mihalek Zsuzsát a Szegény párákban nyújtott munkájáért ismerte el az Akadémia. A rivaldafényt kerülő berendező elárulta, hogy lemaradt a bejelentés pillanatáról.

Mihalek Zsuzsa a Forbes magyar kiadásának azt mondta, hogy pont akkor hívta őt Kemény Ildikó, a Pioneer Production egyik tulajdonosa (aki révén a szakember több külföldi produkcióban is dolgozhatott már), amikor kihirdették, hogy ők nyerték a legjobb produkciós tervezés kategória Oscar-díját.

„A közvetítés valamivel később ért hozzánk, és mikor ránéztem a telefonomra, pont bemondták, hogy nyertünk” – emlékezett vissza Mihalek Zsuzsa.

Tovább

Autóbalesetben meghalt az ausztrálok filmes ikonja

március 15., 11:11 Módosítva: 2024.03.16 10:07
20
85 éves korában, autóbalesetben meghalt Grant Page ausztrál kaszkadőr, aki az 1970-es és 1980-as években volt a legaktívabb a filmiparban.

A leghíresebb film, amelynek Page-hez köze volt – mint vezető kaszkadőr és kaszkadőrkoordinátor – az 1979-es Mad Max volt.

A film számos legendás kaszkadőrmutatványát ő hajtotta végre. A forgatás alatt egyáltalán nem kímélte magát, egy ízben a film főszereplőnőjével együtt kórházba került, miután nekiütköztek egy nagy méretű félpótkocsinak. A baleset következtében mindketten combcsonttörést és többszörös törést szenvedtek.

Az adelaide-i születésű Page rengeteg forgatáson megfordult, a kaszkadőrszakmán belül igazi nagyágyúnak számított. Volt olyan, hogy szó szerint felgyulladt, miközben forogtak a kamerák. A beszámolók szerint a szabadidejében is mindig vakmerőn viselkedett, adrenalinfröccs-függő volt.

Tovább

Gátlástalan humorral támadja a rekeszizmokat ez az új vígjáték

március 14., 18:23 Módosítva: 2024.03.15 15:53
7

Kevés annyira elválaszthatatlan filmkészítő párost találunk Hollywoodban, mint a Coen testvérek. Joel és Ethan Coen hosszú évtizedeken keresztül tartó együttműködése olyan – méltán állíthatjuk, hogy – klasszikus alkotásokat eredményezett, mint a Fargo, A nagy Lebowski, a Nem vénnek való vidék – és még lehetne sorolni.

Az Oscar-, BAFTA- és Golden Globe-díjakkal is rendelkező duó egészen 2018-ig nyomták együtt, amikor a Buster Scruggs balladája című különleges westernantológiával álltak elő, azóta viszont a Joel által egyedül rendezett Macbeth tragédiájától eltekintve csendben voltak. Most is csak egyikük, Ethan Coen tért vissza egy merész kis vígjátékkal, a Szökevény csajokkal (Drive-Away Dolls), melyet annak ellenére, hogy ezúttal Ethan a nejével, Tricia Cooke-kal írt meg, mégis egy csomó jellegzetességét fel tudja mutatni a Coenek eddigi életművének.

03 (1)
Fotó: Universal Pictures

A Coen tesók filmjeit mindig nehéz volt bekategorizálni, egyetlen zsáner alá beilleszteni, és valami ilyesmi igaz a Szökevény csajokra is. Egyrészt ez egy újabb kísérlet a Szextúra, az Eurotúra és a hasonszőrű, kétezres évek elején kibocsátott gátlástalan road movie-k feltámasztására, ugyanakkor egy megkapó szerelmi történet és noiros krimi is egyszerre.

Történetünk főszereplői, Jamie (Margaret Qualley) és Marian (Geraldine Viswanathan) ennél különbözőbb személyiségek nem is lehetnének. Egyikük éppen a legelején szakít egészen viharosan addigi barátnőjével, Sukie-val (Beanie Feldstein), míg utóbbi a könyvmolyok szolid életét éli. Marian mindig a sarokban ül, olvasgat, és igyekszik visszaverni az őt ostromló állhatatos férfit a munkahelyén. Ők ketten, vagyis a hedonista, a mindennapos élvezeteket hajszoló Jamie és a rémesen introvertált Marian azok, akik egy road trip keretein belül nyakukba veszik Amerikát, merthogy legalább pár napra a hátuk mögött hagynák szomorú életüket. Igen ám, de egy kalamajkát követően véletlenül pár gengszter kocsijával indulnak útnak, a csomagtartóban pár olyan cuccal, amit a rosszfiúk nagyon vissza akarnak kapni.

Tovább

Bill Skarsgard bújik Brandon Lee ikonikus karakterének bőrébe

március 14., 12:07 Módosítva: 2024.03.14 15:15
12

A holló (The Crow) teljes trailerére még kicsit várni kell, de a rajongók már bepillantást nyerhetnek a készülő produkcióba. A várva várt reboot címszerepében Bill Skarsgard.

Skarsgard olyan karakter bőrébe bújik, amelyet Brandon Lee tett ismertté, végül tragikussá az eredeti, 1994-es filmben. Leet a film forgatásakor megsebesítette egy kellékfegyver, a színész pedig belehalt a hasi sérüléseibe.

Tovább

Petőfi, a forradalmi gyalogkakukk – megnéztük minden idők legdrágább magyar filmjét

március 14., 06:11 Módosítva: 2024.03.15 06:20
670

Öt év sok idő, de végre bemutatták a Most vagy soha! című romantikus történelmi kalandfilmet. 2024. március 14-től bárki megnézheti, milyen lehetett volna Petőfi Sándor a film alkotóinak fantáziája szerint. Az talán még nem szpojler, hogy szimpatikus srác. Költő, akiről filmen kívüli forrásokból is tudható, hogy versei művészileg és mondanivalójukat tekintve is máig érvényes, megkerülhetetlen részei a magyar kultúrának.

Olyannyira, hogy minden kormányzat alatt akad olyan pillanat, amikor erősebb műveit ellenzéki tüntetésen szavalják. Rákay Philip, a film kreatív producere és forgatókönyvírója kifejezetten hangsúlyozta is a díszbemutatón megjelentek előtt, hogy amikor öt évvel ezelőtt leírták Szente Vajkkal filmtervük első mondatait, az a gondolat munkált bennük, hogy

hazafias kötelesség Petőfiről filmet készíteni.

Ez persze a honfiúság speciális változata, hiszen lássuk be, hogy a jelenlegi határainkon innen és azokon túl élő honfitársaink milliói legjobb igyekezetük ellenére sem teljesíthetik ezen kötelességüket.

Magyaronként hatmilliárdot a legnemzetibb kormány sem tud elkülöníteni erre a célra.

Philipék vállalták, megcsinálták helyettünk minden idők legdrágább magyar filmjét, és nekünk azt üzenik, hogy immár az ő munkájuk megnézése a hazafias kötelesség.

Tovább

Mellrákot diagnosztizáltak a Predator – A ragadozó sztárjánál

március 14., 05:51 Módosítva: 2024.03.14 15:04
20
Olivia Munn amerikai színésznő elárulta, hogy már egy éve mellrákkal küzd, és azt is elmondta, hogy dupla masztektómián esett át.

A színésznő szerdán olyan képeket osztott meg magáról az Instagramon, amelyeken kórházi ruhában látható. Egy videót is posztolt, amelyen zokogva fekszik a kórházi ágyon, miközben egy egészségügyi szakember látszólag vigasztalja őt, írja a TMZ.

Munn, aki az X-Men: Apokalipszis és a Predator – A ragadozó című filmekből is ismert, egy szöveget is megosztott, amelyben részletekbe bocsátkozott. Elmondta, hogy egy ideig titokban tartotta ezt a dolgot.

A színésznőnél 2023 áprilisában diagnosztizáltak mellrákot, miután egy orvos úgy döntött, kiszámítja az úgynevezett mellrák-kockázatértékelési pontszámát. Elmondása szerint a diagnózis óta négy műtéten esett át, ezek miatt rengeteg időt kellett a kórházban töltenie.

Tovább

Itt az ideje, hogy összehasonlítsuk a régi Dűne-filmet az újakkal

március 13., 20:22 Módosítva: 2024.03.14 15:34
51

A Dűne: Második rész éppen letarolja a mozikat: idehaza csak múlt hétvégén 78 ezren ültek be rá, összességében már 222 ezren. Nemcsak Magyarországon, de világszerte is hasonlóan bevonzotta Denis Villeneuve rendezése az embereket a vászon elé, tekintve, hogy e cikk írásának pillanatában már a 370 millió dolláros bevételhez közelít ez a sci-fi. Végre egy blockbuster, ami úgy rendesen betört a mainstreambe, az elmúlt években a moziba járásra csúnyán rányomta a bélyegét a világjárvány, az írók és a színészek sztrájkjáról nem is beszélve. A Covid és a hollywoodi munkabeszüntetés is közrejátszottak abban, hogy a Dűne 2-t tavaly őszről idén tavaszra kellett eltolni. Öröm az ürömben, hogy legalább frenetikusan jól sikerült a végeredmény, és nagyon valószínűnek tűnik a harmadik rész bejelentése, mely A Dűne messiásán alapszik majd, ha a direktor követi az eddigi sormintát.

A Frank Herbert által 1965-ben útjára bocsátott franchise karrierje közel sem indult ekkora győzelmi menettel, hiszen az eredetileg újságcikknek szánt, ám sci-fivé alakított kéziratot húsznál is több kiadó utasította el. Végül az aprócska Chilton Books bólintott rá Paul Atreides sztorijára, de nem kelt úgy a regény, mint ahogy várták… a szerkesztő, Sterling Lanier a kezdeti bukás miatt kénytelen is volt távozni a cégtől. A sors fintora, hogy a bukdácsolása után a Dűne később írott formájában mégis jelentőssé vált, nagy hatást gyakorolva többek közt a George Lucas által megálmodott Star Warsra, és egyike lett minden idők legnagyobb példányszámban eladott science fiction könyveinek. Igazi örök érvényű bestsellerré nőtte ki magát.

Hollywoodban megfeszített munka zajlott, a Dűnét már a hetvenes és a nyolcvanas években igyekeztek filmre vinni, de sorra buktak bele a projektbe a rendezők, mire a Universal Picturesnek sikerült megnyernie a feladatra David Lynchet. Lynch úgy vágott bele az 1984-ben vászonra tűzött Dűnébe, hogy igazából a könyvet se olvasta. Írótársaival később kreatív nézeteltérések miatt összekülönbözött, a stúdió pedig a három órásra sikerült verziót visszavágatta 120 perc környékére. Az eredeti Dűne nem kapott jó fogadtatást, a kritikusok, köztük Roger Ebert a földbe döngölték, a pénztáraknál is megbukott, így nem lett belőle Star Wars. Egészen mostanáig persze, mert Villeneuve új filmjeiben megvan a potenciál, hogy ezt a komplex univerzumot jó időre a mozikban tartsák.

Tovább

Nevetségesen rossz lett a Netflix Trónok harca-koppintása

március 12., 20:40 Módosítva: 2024.03.13 19:27
930

Amilyen gyatra filmeket néha kiad a Netflix a kezei közül, nehéz elhinni, hogy pár újdonságuknak a forgatókönyvét ember írta, és nem a mesterséges intelligencia. Itt van például A hercegnő és a sárkány, a platform március 8-án közzétett dark fantasyja, amelynek stáblistáján ott áll feketén-fehéren, hogy ezt a szkriptet Dan Mazeau írta, és a rendezést ráadásul az a Juan Carlos Fresnadillo vállalta magára, aki a 28 héttel később című világvégefilmet készítette. Sőt, Esposados című rövidfilmjéért még Oscar-jelölt is volt. Oscar-jelölt! Tessék ízlelgetni!

Millie Bobby Brown Elodie szerepében a Netflix A hercegnő és a sárkány című filmjében
Millie Bobby Brown Elodie szerepében a Netflix A hercegnő és a sárkány című filmjében
Fotó: Netflix

Ehhez képest A hercegnő és a sárkány egy nagyon fura egyveleg lett, mintha az lett volna a cél, hogy a Trónok harcához hasonlóan a fantasyk megszokott trópusait kiforgassák, és hozzanak nekünk egy olyan filmet, ami bátran fityiszt mutat a zsáner kliséinek. Adott egy hercegnő, Elodie (Millie Bobby Brown), aki a messzi északon küzd népével együtt a túlélésért, egészen addig, míg egy dicsőséges királyságból meg nem kérik a lányka kezét. Még mielőtt Elodie annyit mondhatna, hogy „közeleg a tél”, már Aurea földjén találja magát, ahol a Lannisterek, akarom mondani a Bayfordok köszöntik őt, apját (Ray Winstone), nevelőanyját (Angela Bassett), és húgát (Brooke Carter) negédes mosollyal az arcukon.

Túl szép az egész, hogy igaz legyen, és menetrendszerűen jön is az árulás. Talán a film egyetlen működő jelenetében, egy maszkos szeánsz során Elodie-t a mélybe lökik, áldozatként egy vérszomjas sárkány karmai közé, ahol aztán csak az ügyességén múlik, hogy eledel lesz-e belőle, vagy felülemelkedik a nehézségen.

A felvezetés a filmben rémesen hosszú. Indokolatlan, hogy harminc percig tart, mire eljutunk addig a fordulatig, amit úgyis mindenki látott már, akivel A hercegnő és a sárkány előzetese szembejött. Ergo időhúzásnak hat a film első harmada, és még ront a helyzeten, hogy bár a karakterek szája jár, tulajdonképpen semmi érdemlegeset nem mondanak a dialógusokban. Mindössze százszor hallott kliséket pufogtatnak álmokról, vágyakról, na meg félelmekről, és még a Stranger Things Elevenje, Millie Bobby Brown se tud igazán mit kezdeni ezzel a gyatra forgatókönyvvel.

Tovább

Guy Ritchie a Netflixen hozta össze az utóbbi idők legjobb gengsztersorozatát

március 11., 18:59 Módosítva: 2024.03.12 17:23
833

A Netflix új sorozatának, az Úriembereknek nincs túl sok köze a 2019-es, Matthew McConaughey főszereplésével készített Úriemberek-mozifilmhez, azon túl persze, hogy mindkettő Guy Ritchie munkája, a kannabisziparban ténykedő gengszterekről szólnak, és olyan érzés őket nézni, mint valami képernyőre ültetett klasszikus ponyvaregényt. Kár is lett volna, ha spin-offnak csinálják meg a március 7-e óta nézhető nyolcrészes produkciót, mert sok olyan embert kizártak volna az összekapcsolással, akik nem látták az eredetit. Annak köszönhetően azonban, hogy az Úriemberek-széria inkább afféle „best of” válogatáskazetta a gengszterfilmek koronázatlan királyának munkásságából összeollózva, behozhatja a Netflixnek ez a remake akár a nagy nézettséget is. Megérdemelné, mert maffiózós sorozatok tekintetében rég nem láttunk ennyire feszült, pörgős és minőségi cuccot, ami egyszerűen követeli magának, hogy darálva nézzük végig.

Az Úriemberek története egy Eddie Horniman (Theo James) nevű fickóról szól, aki épp Törökországban teljesít katonai szolgálatot, amikor hazahívják. Ugyanis apja haldoklik. Nem telik el öt perc a sorozatban, a gyenge állapotban lévő öreg kileheli a lelkét, és jöhet is az öröklési perpatvar. Eddie-t épp nem érdekli, hogy mi lesz a jussa, annál inkább bátyját, Fredyt (Daniel Ings), aki az elsőszülött a testvérek közül, és nyilván kell neki a vagyon, hogy kokainfüggőségét, nagy összegű fogadásait legyen miből finanszíroznia. Az első sokkolóbb fordulatot akkor kapjuk meg, amikor kiderül, hogy a hatalmas birtokot és Halstead hercegi rangját főhősünk, Eddie örökli.

Ezzel együtt pedig nyakába szakad egy kis alvilági hozomány is, egészen pontosan a föld alatti fűgyár, ami stikában  MÁR IDŐTLEN IDŐK ÓTA működik a család többségének tudta nélkül.

Vannak olyan sorozatok, ahol hiába kapunk őrült, szatírába illő, eltúlzott tulajdonságokkal rendelkező karaktereket, az írók egyszerűen képtelenek mit kezdeni velük. Az Úriemberek esetében nem fenyeget hasonló veszély, az első két epizódot Guy Ritchie írta és rendezte, és az évadkezdésről üvölt is a mester keze nyoma. A sorozatkezdő epizódok azokat az időket idézik, amikor Ritchie még nagyon pörgött, és üdítően hatottak a gengszterfilmjei, gondolunk itt olyan klasszikusokra, mint A Ravasz, az Agy és két füstölgő puskacső, a Blöff, a Spíler, vagy akár az újabbak közül Az U.N.C.L.E. embere. A Netflix új sorozata sugároz magából egyfajta oldschool eleganciát, stílust, és ezt megfejelve még olyan sodró lendülete van, amely magával ragadja az embert, mintha egy megáradt patakba esett volna bele.

Tovább

Csak azt nem szabad lebecsülni, aki úgy néz ki, mint egy ártatlan nyuszi

március 10., 20:59 Módosítva: 2024.03.11 15:27
113

Majdnem kitettek magukért a franciák, mert készítettek nekünk egy izgalmas sorozatot, csak valahogyan felemásra sikeredett. Ez a kijelentés nagyjából az évadot is kettévágja, s bár nem azt jelenti, hogy az első három-négy rész rossz volna, ám az ötödik-nyolcadik minden szempontból határozottan erősebb. Utóbbi Laura Weaver és Samuel Bodin rendező érdeme. 

Kár ezért a címért. Mármint a magyarért: Párizsi alvilág. Nem mintha az eredeti, a Furies, ami a filmben szereplő fúriá(k)ra utal, jobb volna, de az legalább közelebb áll a történethez. 

Ez a film ugyanis, ha valamiről szól is, legkevésbé az alvilágról. Inkább annak egyfajta romantizált szervezetéről.

Arról nem is szólva, hogy Párizsi alvilág címmel egyszer már forgalmaztak Magyarországon francia filmet. Persze az 1973-ban készült alkotás is kapott egy rakás variációt, az angoloknál The Holes, vagyis A lyukak, a franciáknál meg eredetileg Les gaspards, vagyis A pazarlók néven futott, de az nem is erről szól, mint a 2024-es Párizsi alvilág sorozat.

Ismét nő a főszereplő

A franciáktól már megszoktuk, hogy az olyan filmekben, amelyekben lőnek, bunyóznak, reccsen a csont, vagy csak egyszerűen kegyetlen, már régen nincsen férfiuralom. A nők elérték, hogy ők is hentelhessenek, állkapcsot törjenek, szétvagdalva vérezzenek. Az ilyen karakterek megformálásához ma már nincsen szükség Jean-Paul Belmondóra, Jean Renóra, Sami Bouajilára, Tomer Sisley-re vagy Alban Lenoirra, jöhetnek a nők, lányok, asszonyok. 

Ebben ráadásul az a jó, hogy legalább bizonyossá válik, hogy a világ, ha gonosz, az nem csupán a férfiak miatt van, és ha jó, az a nőknek is köszönhető. Egészen rendben van az, hogy a franciák képesek nem sztereotípiákban gondolkozni, modern kori filmjeikben a jó és rossz párharca messze erkölcsi alapokon nyugszik – vagy éppen nyomaszt.

Tovább

Barbenheimer ide vagy oda, 2023-ban a legtöbbet Adam Sandler kaszálta

március 10., 18:51 Módosítva: 2024.03.11 00:02
85

Hiába volt 2023 a gigaprodukciók éve – ami ráadásul a bevételeken is meglátszott –, a színészek oldaláról olyan név lett a Forbes listavezetője, aki szinte alig pörgött a sajtóban. Valószínűleg senki sem gondolta volna, hogy nézettségben és bevételben is Adam Sandler lesz az év győztese, akinek filmjei

több mint 500 millió órányi nézési időt gyűjtöttek össze 2023 első felében az online térben.

A Netflix új kegyeltjeként is beszélhetünk a híres nevettető színészről, aki 2014-ben egy négy filmre szóló szerződést kötött a streamingóriással, azóta pedig nyolc alkotásban szerepelt, és további jó néhányban működött közre producerként Happy Madison cégével. És hogy mely filmjeivel sikerült a csúcsra törnie?

Tovább

Kiosztották az Arany Málna díjakat, abszolút győztes lett a Micimackó-horror

március 10., 08:00 Módosítva: 2024.03.11 11:45
28
A 44. Arany Málna díjkiosztón ismét a legrosszabb filmeket és azok alkotóit díjazták. Az abszolút bajnok a Micimackó: Vér és méz című slasher horrorfilm lett: Rhys Frake-Waterfield a legrosszabb rendezőnek, alkotása a legrosszabb forgatókönyvnek járó Arany Málna díjat zsebelte be. Az új Feláldozhatók-filmben, az Expend4blesben nyújtott színészi teljesítményéért Sylvester Stallone és Megan Fox elnyerte a legrosszabb férfi és női mellékszereplőnek járó díjat a gálán.

A 44. Arany Málna díjkiosztón – az Oscar-díj paródiájaként – az amerikai filmipar által 2023-ban gyártott, illetve az Amerikai Egyesült Államokban bemutatott legrosszabb filmeket és azok alkotóit díjazták.

Az abszolút bajnok a Micimackó: Vér és méz című slasher horrorfilm lett, amely tíz kategóriából ötöt is megnyert – számolt be róla a BBC.

RHYS FRAKE-WATERFIELD ÍRÓ-RENDEZŐ ÉS ALKOTÁSA ELNYERTE A LEGROSSZABB FILMNEK, A LEGROSSZABB FORGATÓKÖNYVNEK ÉS A LEGROSSZABB RENDEZŐNEK JÁRÓ ARANY MÁLNA DÍJAT. A LEGROSSZABB PÁROSNAK JÁRÓ DÍJAT IS MEGKAPTA MICIMACKÓ (CRAIG DAVID DOWSETT) ÉS MALACKA (CHRIS CORDELL).

Alan Alexander Milne Micimackó című regényét 1926-ban írta meg, amiből a Disney óriási franchise-t csinált. 2021-ben lejártak a jogok, így a mese elemeit bárki szabadon – némi megkötéssel – felhasználhatja.

A slasher horror kihasználta A. A. Milne klasszikus meséjének lejáró szerzői jogait, és gonosz sorozatgyilkosokként képzelte újra a Százholdas Pagony karaktereit.

Ahogy arról már  korábban írtunk , a film sztorija szerint Róbert Gida gyerekként összebarátkozott pár antropomorf lénnyel, akiket sokáig etetett, és játszott velük. Tizennyolc évesen azonban elment egyetemre, és magára hagyta Micimackót, Malackát, Nyuszit, Bagolyt és Fülest.

A teremtmények éhségükben kénytelenek voltak felfalni Fülest, ezzel pedig minden emberségüket elvesztették. A felnőtt Róbert Gidion és barátnője visszatér a Százholdas Pagonyba, ahol a vérre éhező Micimackó és Malacka várja. A filmben feltűnik még egy ötfős női baráti társaság, és a két lény őket sem kíméli.

Amikor tavaly kiadták, a Micimackó-horror egy sor kemény kritikát kapott: a The Guardian a „nem ijesztő és nem is vicces kombinációjának” nevezte, és egy csillagot adott rá, az Empire azt írta: „a legrosszabb írói és színészi teljesítményt nyújtó horrorfilm, amit emberemlékezet óta láttunk a mozikban”.

De a negatív kritikák nem riasztották el a legrosszabb rendező díját elnyert Rhys Frake-Waterfield rendezőt: bejelentette a film és más horrorfilmek folytatását, amelyek olyan szeretett gyermekkarakterekre összpontosítanak, mint Bambi és Pán Péter.

A hétvégi Oscar-gála előtt tartott Arany Málna díjátadón az új Feláldozhatók-filmben, az Expend4blesben nyújtott alakításukkal Sylvester Stallone és Megan Fox – aki a Johnny & Clyde című filmben nyújtott teljesítményéért a legrosszabb női főszereplőnek járó díjat is megszerezte – elnyerte a legrosszabb férfi és női mellékszereplőnek járó díjat.

A Mercy című filmben maffiózót alakító Jon Voight lett a legrosszabb férfi főszereplő a gálán.

(Borítókép: María Taylor, Vince Knight, Scott Jeffrey és Rhys Frake-Waterfield [b-j] író-rendező beszél a Micimackó vér és méz című filmről tartott sajtótájékoztatón Alboában, Mexikóvárosban, Mexikóban, 2023. január 24-én. Fotó: Jaime Nogales / Medios y Media / Getty Images Hungary)

A világ leghírhedtebb felnőttfilmeséről csinált lebilincselő sorozatot a Netflix

március 9., 20:56 Módosítva: 2024.03.10 20:04
9

A Szuperszexnek, a Netflix március 6-án közzétett új olasz sorozatának már a címe is figyelemfelkeltő, és dukál a feldolgozott történetéhez, elvégre Rocco Siffrediről szól. Arról a Rocco Siffrediről, aki harminc éven keresztül szexelt kamerák előtt, és vált a modern pornóipar legikonikusabb férfi színészévé. Ugyanakkor a legmegosztóbbá is, elvégre a most 59 éves, AVN-díjak tömkelegével kitüntetett, mára visszavonult pornólegenda arról vált közismertté, hogy filmjeiben sűrűn abuzálta testileg-lelkileg, megalázta, felpofozta partnereit. Rocco életét, megpróbáltatásait és sötét odalát a Netflix egyszer már feldolgozta egy dokumentumfilmben, amely megrázó összképet adott egy szexmániás, depresszióra hajlamos, lelkibeteg egyénről. A Szuperszex most valami hasonlót próbál meg, feltárni, hogyan vezet egy ránézésre átlagosnak tűnő, a valóságban átlag feletti libidóval és méretekkel rendelkező olasz fickó útja a 18+-os filmek világába és persze ott is a csúcsok csúcsára.

Különösen izgalmas ez a sorozat, már abból a szempontból is, hogy egy feminista forgatókönyvíró, Francesca Manieri szemüvegén keresztül látunk egy tanmesét a toxikus maszkulinitásról. Ez az a téma, ami a főszereplőt, a cselekmény szerint 2004-ben a visszavonulását egy szexkiállításon épp bejelentő Roccót (Alessandro Borghi) minden ébren töltött percében kergeti, egészen pontosan fivére, a hatalmas csajozógép Tommaso (Adriano Giannini) emléke által. A Szuperszex igyekszik mélyre ásni, az első részekben visszamegy a főhős gyerekkoráig, amikor a fiú áhítozva nézett bátyjára, aki a városka jó nőjét, Luciát (Eva Cela) kergette, és megmutatja azt az elborultnak tűnő, de a valóságban megesett momentumot, mikor a kicsi Rocco kezébe akadt egy szexmagazin, az alig 10 éves gyerek meg szuperhőssé kiáltotta ki magát, azzal a céllal, hogy „ő majd megdugja a világot”.

Tovább

Nagy eséllyel ez 2024 legjobb háborús filmje

március 9., 20:23 Módosítva: 2024.03.10 18:00
516

Megjelent a mozikban Adrian Goiginger osztrák filmrendező háborús drámája, A róka. A film a rendező dédapjának valós történetét dolgozza fel, aki a második világháborúban szolgált motoros hírvivőként, és összebarátkozott egy kölyökrókával, akinek az anyja elpusztult. A fiú számos megpróbáltatáson megy keresztül, hogy megóvja újdonsült társát, miközben a vele felépített köteléken keresztül sikerül feldolgoznia gyermekkora nehézségeit is.

Hiába a negédesnek ható cselekmény, Goiginger abszolút a dolgok természetességét próbálja megmutatni.

Nem tölti fel pátosszal és túlzó drámával a történetet, egyszerűen elhisszük, amit látunk, hogy ez tényleg így volt. A JUNO11 forgalmazásában megjelent A róka abszolút nem tartozik a „megszokott” háborús filmek körébe, pláne nem, ha a második világháború a téma, azonban pont szokatlansága teszi különlegessé. Hogy kiknek érdemes megnézni? Mindjárt mondjuk.

Tovább

Ez a két színész inspirálta Austin Butler alakítását a Dűne második részében

március 9., 07:47 Módosítva: 2024.03.09 18:24
16
Az Elvis-film sztárja nemrég fedte fel, kiknek a színészi játékából inspirálódott, amikor a Dűne: Második részre készült. Feyd-Rautha megformálása nem volt könnyű feladat Austin Butlernek, aki elmondása szerint ritkán kap lehetőséget arra, hogy antagonisták bőrébe bújjon.

Az Oscar-jelölt Austin Butlernek nem volt könnyű dolga, amikor a Dűne: Második rész szereposztásánál megkapta Feyd-Rautha Harkonnen szerepét. Vladimir Harkonnen pszichotikus unokaöccsének megformálása többek közt azért is volt kihívás az Elvis-film sztárjának, mert elmondása szerint ritkán van lehetősége negatív karaktert játszani.

Huffpost cikke szerint Austin Butler egy interjúban arról beszélt, hogy két színész is kiemelten inspirálta mostani alakítását. Voltaképp egész színészi munkásságában tetten érhető a hatásuk. Érdekesség, hogy ez a két színész a híres 2008-as Batman-filmben (A sötét lovag) még egymás ellenségeiként tűnt fel.

Egyikük az Oscar-díjas Gary Oldman, akit számtalan filmben láthattak a nézők a Harry Potter-filmsorozattól Éli könyvén át a fent említett Christopher Nolan-féle Batman-trilógiáig, amelyben James Gordon felügyelőt alakítja. Butler elsősorban Az ötödik elemben és a Léon, a profiban nyújtott alakításait emeli ki, amelyek nagy hatással voltak rá.

Visszatérés az eredetihez

A másik színész – akit egy időben szintén Hollywood ügyeletes szépfiújaként könyveltek el – nem más, mint a posztumusz Oscar-díjas Heath Ledger. Austin Butler elmondta: Ledger finom és rétegzett játéka mindig is hatalmas inspiráció volt számára.

Heath Ledger A sötét lovag című 2008-as filmben Batman örök riválisát, Jokert alakította, amiért posztumusz Oscar-díjat is kapott, de korábban olyan filmes alkotásokban bizonyította tehetségét, mint a Túl a barátságon, A hazafi, vagy a Lovagregény. Végül 2008 januárjában meghalt, mindössze 28 éves volt.

Austin Butler a két legendás színészen túl a szerepre való felkészüléskor felkereste Feyd-Rautha Harkonnen korábbi megformálóját is, Stinget, aki az 1984-es, David Lynch által rendezett változatban alakította az antagonistát. Butler így emlékezett vissza a Stinggel való találkozóra:

Odajött hozzám, elképesztően kedves és nyájas volt. Az eredeti Dűnéről kérdeztem, és azt mondta, még megvan neki az eredetiben használt gatyapőce, amit ha szeretnék, kitisztíttat nekem, hogy felvehessem.

A fiatal színész arról is beszélt, negatív karakter eljátszásánál nagyon fontos, hogy ítélkezés helyett képes legyen az ember megérteni a szerepet. Ő is így tett: végiggondolta, milyen lehetett Feyd-Rautha gyermekkora, és ennek alapján hogyan tudná hitelesen megformálni. 

A Dűne: Második rész többszörösen felülmúlta az első filmet a mozikasszáknál. Debütálása után csupán egy hét alatt 200 millió dollárt hozott a konyhára. A filmről szóló kritikánk ide kattintva olvasható el.

Ez a film odaszegez a székhez, izgalmasabb egy thrillernél

március 8., 20:17 Módosítva: 2024.03.09 15:20
660
Hajdu Szabolcs magánéleti konfliktusokat boncolgató trilógiájának második része, a Kálmán-nap 2024. március 14-én kerül a mozikba: aki szerette az alkotói csapat Ernelláék Farkaséknál című kamaradrámáját (színházban és filmen), annak a Kálmán-nap is tetszeni fog. Ugyanaz a finoman adagolt feszültség, mély emberismeretből táplálkozó érzékenység, humor és dráma jellemzi ezt a mozit is.

Ilyen lehet egy álomház: minden fa, sok könyv, ízléssel összeválogatott bútorok, finom porceláncsészék. Ebben az otthonban minden arról árulkodik, hogy a lakói is biztosan szépek és sikeresek, elég berakni a padlizsánt a sütőbe, odaülni a zongorához, vagy virágot tenni a vázába.

De mi van, ha a feleség az idejét sem tudja, hogy mikor kapott utoljára virágot a férjétől? Hiába van meg mindenük, ha alapvető kérdésekben – úgymint gyereknevelés vagy férfi-női szerepek – eltér a véleményük, ahogy abban is, hogy a köztük lévő intimitás egyre fokozódó hiányát hogyan lehetne megszüntetni. Ez így, leírva persze olyan, mintha egy női magazin levelezési rovatát olvasnánk, Hajdu Szabolcs legújabb filmjében azonban a thriller határán mozgó izgalom lesz belőle.

Pedig a filmben voltaképpen nem történik semmi. Egy negyvenes házaspárhoz érkezik vendégségbe egy másik negyvenes házaspár, és ennyi. Mindezt azonban olyan finom eszközökkel jeleníti meg a film, hogy észre sem vesszük, mi az, ami mégis a székhez szögez bennünket, és lélegzet-visszafojtva várjuk, mi fog történni a következő pillanatban.

Tovább

Jött, látott és elhasalt a Bajos csajok új része

március 8., 18:32 Módosítva: 2024.03.09 07:53
12
Március 7-én debütált a hazai mozikban a Bajos csajok újabb, főleg a Z-generációnak szóló változata, amelyet ezúttal is Tina Fey írt. Bár a film cselekményszála megegyezik az eredetiével, felturbózták, hogy maibbnak hasson, ami nem minden szempontból jött össze.

A 2004-ben megjelent Bajos csajok az elmúlt húsz évben igazi kultuszfilmmé nőtte ki magát, amelynek sorait máig sokan idézik. Elég megemlíteni a produkcióban elhangzó, ikonikussá vált You can't sit with us (azaz nem ülhetsz velünk) szövegrészletet, illetve hogy szerdán kizárólag rózsaszínt viselünk, és a legtöbb embernek már beugrik az alkotás. A Bajos csajok egy 2002-ben megjelent könyvet, a Queen Bees and Wannabest vett alapul, ami arra fókuszál, hogy bemutassa, milyen káros hatásai lehetnek annak, ha egy középiskolában túlságosan klikkesednek a fiatal lányok. Az ebből készült forgatókönyvet Tina Fey jegyzi, míg a filmben olyan hírességek tűnnek fel, mint Lindsay Lohan vagy Rachel McAdams. Bár anno „csak” 17 millió dollárt fordítottak a produkció költségvetésére, ennek sokszorosát, 129 millió dollárt hozott a konyhára. 

812.webp
Fotó: Port.hu

A produkció sikerén felbuzdulva készítettek hozzá egy második részt is, ami 2011-ben debütált, azonban nem járt akkora ovációval. Szemben a Bajos csajok történetét feldolgozó Broadway-musicallel, amit 2018-ban kezdtek játszani Washingtonban, majd turnéra indultak vele, és idén nyáron Londonba is megérkezik. A színdarab kedvéért modernebb köntösbe lett bújtatva, és maibb szemléletbe lett átemelve a produkció egyébként kifejezetten szórakoztató alapsztorija. A film 20. évfordulójának apropójából egy újabb dobással készült Tina Fey és csapata: kiegészítették a Bajos csajok-univerzumot egy még frissebb alkotással, amely már a musicalen is alapszik. Az alkotás – amelynek főszerepében többek között Angourie Rice, Reneé Rapp, Auli’i Cravalho és Christopher Briney tűnik fel – március 7-től a magyar mozikban is megtekinthető – csupán hónapokkal az amerikai premier után.

Azt figyelembe véve, hogy a legelső Bajos csajok film körül mekkora kultusz alakult ki, nagy várakozás előzte meg a 2024-es változatot. A folytatásos produkcióknál ugyanakkor fennáll az a veszély, hogy az új rész nem képes ugyanazt a szintet megütni, mint a korábbiak, s ezáltal valahogy azok varázsa is elveszik. A 2004-es Bajos csajok pedig igen magasra helyezte a lécet, és olyan hírességeknek szolgált további ugródeszkául, mint Lindsay Lohan vagy Rachel McAdams. Amikor Tina Fey és a készítők bejelentették, hogy kvázi kibővítik az univerzumot, a rajongók egy része joggal tarthatott attól, hogy az újragondolt Bajos csajok már köszönőviszonyban sem lesz az eredeti verzióval, ám ez nem teljesen így alakult. A film gerincét továbbra is a Kenyából az Egyesült Államokba költöző Cady Heron (korábban Lindsay Lohan, ebben a produkcióban pedig Angourie Rice játssza) története adja, aki az ottani iskolában hirtelen a középiskola legmenőbb diáklányai között találja magát. A jóhiszeműségének viszont végül az lesz az ára, hogy mindenki elfordul tőle, és pontosan az lesz belőle, akit korábban ő is megvetett, a mindenkin átgázoló Regina George.

Tovább

Cillian Murphy lehet a következő James Bond?

március 8., 15:25 Módosítva: 2024.03.08 18:23
116

Az egykori James Bond-sztár, Pierce Brosnan szerint legközelebb Cillian Murphy játszhatná el az ikonikus kémet. A március 7-i Los Angeles-i Oscar Wilde-díjátadón Brosnant a BBC kérdezte arról, hogy melyik színésznek kellene Bondot játszania, miután Daniel Craig 2021-ben visszavonul a szereptől.

Cillian nagyszerű munkát végezne James Bondként Őfelsége titkosszolgálatában

mondta Brosnan ír kollégájáról, aki szintén jelen volt az ír tehetségeket ünneplő eseményen.

Tovább

Nem talál munkát A Mandalóri színésznője, amióta kritizálni merte a politikusokat

március 8., 06:16 Módosítva: 2024.03.08 19:39
10
Gina Carano egy interjúban arról beszélt, hogy egyáltalán nem talál munkát azóta, hogy egy botrány közepette távoznia kellett A Mandalóri című sikersorozatból.

Gina Carano még 2020 őszén, a koronavírus-járvány közepén osztott meg egy mémet a közösségi oldalán, amelyben az amerikai demokratákat figurázták ki. Nem sokkal később „Fireginacarano” hashtaggel lejárató kampány indult ellene. Később aztán a másik pártba, a republikánusokba szállt be egy Instagram-sztoriban, aminek az lett az eredménye, hogy a kampány új lendületet kapott, és végül tényleg kirúgták A Mandalóriból.

Gina Carano – aki azóta be is perelte a Disney-t és a Lucasfilmet – most egy interjúban beszélt arról, hogy „teljesen magára maradt”, és nem talál munkát azóta, hogy kirúgták.

Mint mondta, úgy érzi magát, mint ha egyedül ülne egy sivatag közepén. 

Tovább

Már megint egy spanyol krimisorozat, amit bűn kihagyni

március 7., 19:20 Módosítva: 2024.03.08 12:56
266

Kevés dolog annyira biztos az életben, mint az, hogy a spanyolok a krimi műfajához nagyon értenek és ritkán nyúlnak mellé. Bár az Antena 3-on megbukott A nagy pénzrablás, a Netflixre való költözését követően globális, mindenki által ismert jelenséggé nőtte ki magát, és még egy hasonlóképp szórakoztató mellékága is született Berlin címmel. A sikert látva elképzelhető, hogy nem is ez lesz az utolsó spin-off, ami a bankrablós szériához készül. De sorolhatnánk még olyan kiválóan sikerült, mégis kevésbé ismert spanyol produkciókat, mint a White Lines, a Los Farad, a Bebörtönözve, esetleg a Túl a vörös kanapén, amelyek úgyszintén körömrágós popcornsorozatok lettek.

Február 29-én jött új vetélytársuk, a Vörös királynő című tévészéria az Amazon Prime-ra, ami simán beírhatja magát a legszórakoztatóbb spanyol krimik közé, már csak az izgalmas alapvetése miatt is. Történetünk főszereplője egy Antonia Scott (Vicky Luengo) nevű nő, aki a világtól elvonulva, már-már szerzetesi magányban éldegél, egészen addig, míg egy kétségbeesett zsaru, bizonyos Jon Gutiérrez (Hovik Keuchkerian) meg nem keresi őt, hogy visszarángassa különleges kötelékébe. Hátborzongató gyilkosság történt ugyanis, amelynek a megoldása Antoniára vár. Ja igen, a sorozat főhőséről még nem mondtuk, de 242-es IQ-ja van, ergo nem az a tipikus járőr, hanem tényleg képes egyedi látásmódot csempészni a helyszínelésekbe.

Ami a különleges képességekkel rendelkező nyomozókról szóló sorozatokat illeti, a könnyedebb műfajban mindig a Sherlock lesz az etalon. A BBC négy évados alkotása az egyedi képi megoldásoknak, a vizuális elemekre támaszkodó történetmesélésnek és nyomozásnak, valamint Benedict Cumberbatch okosan kimért alakításának köszönhetően működött annyira.

A nagy klasszikusokhoz való visszanyúlás nem szégyen, a Vörös királynő mindezt bátran meg is teszi, és kapunk általa egy egyfajta Sherlock–Watson dinamikát a már említett női főszereplő és szárnysegédje, Gutiérrez között. Előbbi kezelhetetlen zseni, míg utóbbi szimplán kezelhetetlen, így a játékidő jó részében a könnyedebb, parolázós jelenetekben Vicky Luengo és Hovik Keuchkerian jól megértik egymást. Nyilván nem mossák le a színről Benedict Cumberbatchet és Martin Freemant, de felidézik bennünk, miért tragédia, hogy a Sherlockot így lelőtték, és fű alatt soha nem folytatták.

Tovább

Kegyetlenül kiparodizálja Putyint az HBO új diktátoros sorozata

március 5., 19:48 Módosítva: 2024.03.06 14:58
42

Amikor Kate Winslet az HBO-val dolgozik együtt, abból többnyire jó dolog szokott kisülni, így volt ez 2011-ben a Mildred Pierce esetében, amikor a színésznő a Nagy Depresszió idején játszódó drámában alakított erős, független édesanyát. Remek fogadtatást kapott 2021 tavaszán az Easttowni rejtélyek is, amely az éjsötét krimik rajongóinak hozott egy kötelező néznivalót. Winslet legújabb kooperációja a kábelcsatornával enyhén figyelemfelkeltőre sikerült, a március 4-én az első részével debütált A rezsimben talán élete legviccesebb alakításában látható a 48 éves hollywoodi ikon, aki egy közép-európai ország autokrata vezetőjét alakítja.

Tagadhatatlan, szinte kiszúrja az ember szemét, hogy A rezsim alkotója, Will Trace ebben a politikai szatírában azt a célt tűzte ki magának, hogy az orosz elnököt, Vlagyimir Putyint állítsa pellengérre. Kate Winslet karaktere egy hatalmas, a Kremlhez hasonló díszes épületegyüttesben lakik, innen vezeti népét kancellárként, és itt veszi fel azokat a negédes propagandavideókat, amelyekkel igyekszik palástolni, hogy tulajdonképpen önkényuralmat tart fenn. A Putyinnal való hasonlóságok nem merülnek ki ebben, az elszigetelten élő kancellár asszony a sorozatban germafóbiás, azaz retteg a baktériumoktól, és amikor úgy hozza a szükség, hogy az amerikaiakkal kell egy asztalhoz ülnie, előszedi a kéznél lévő leghosszabb asztalát, á la Putyin.

Mondjuk attól a Will Trace-től, aki már az Utódlás című HBO-szériában letette a védjegyét, amikor az amerikai oligarchákat kellett kifigurázni, nem is vártunk volna kevesebbet. A rezsim főszereplője vagy főgonosza, Elena Vernham (Winslet) a kőgazdag Roy családhoz hasonlóan olyan személyiség, akitől zsigerből ökölbe szorul az ember keze. Ugyanakkor Kate Winslet felháborítóan jól érzi magát ebben a karikaturistákat megszégyenítő, elfuserált szerepben. A színésznő kicsit selypít, furán mosolyog, és manírok tárházát mutatja be a kamerák előtt, miközben időről időre megnyilvánul a diktátor asszony kegyetlensége. De olyan szinten, hogy az embert kirázza tőle a hideg.

Tovább

Ami a vérengzést és az erotikát illeti, A sógunnak nincs sok vetélytársa

március 4., 20:08 Módosítva: 2024.03.05 19:56
30

James Clavell eposzi méreteket öltő, 1975-ben megjelent történelmi regényéből, A sógunból egyszer már forgattak minisorozatot. Az NBC volt a felelős érte, és a Richard Chamberlain nevével fémjelzett 1980-as feldolgozás bizony kulturális mérföldkő lett. Nemcsak a tengerentúlon, hanem idehaza is felkorbácsolta az akkori nézők kedélyeit az a kosztümös felnőttmese, amelyben sűrűn kerültek le az ázsiai hölgyekről az elegáns kimonók, az urak meg előszeretettel vagdostak le fejeket, szúrták hasba magukat szégyenükben, és még folytathatnánk. A sógun kultúrsokknak is beillett, rémesen szórakoztató volt – ugyanakkor mai szemmel nézve 2024-re csúnyán elavult a régi miniszéria.

Látták ezt az FX-nél is, így a kábelcsatorna napjaink elvárásaihoz igazította Clavell sztoriját, intrikus, véres és helyenként túlfűtött remake-et kapott A sógun, amelyet minden létező újságban hasonlítottak már a Trónok harcához, és nem véletlenül. A készítőpárost, Rachel Kondót és Justin Markst exkluzív interjúnkban már kifaggattuk arról, hogy lehet-e bármiféle alapja mindennek. Nem is fecsérelnénk most túl sok szót sárkányokra és Targaryenekre, inkább azt vesszük górcső alá, hogy sikerült az első 8 epizód, amelyet a Disney+-nak köszönhetően megnéztünk.

A sógun története ugyebár egy Jack Blackthorne nevű angol navigátor körül forog, aki egy holland hajó, az Erasmus fedélzetén szolgál. Egészen addig, mígnem hajótörést szenvednek, és a legénység Japánban találja magát, ahol nem éppen baráti a fogadtatás. 1600-ban járunk, és egy olyan Japán képe rajzolódik ki a szemeink előtt, ami erősen megosztott. Az uralkodó meghalt, a megmaradt hadurak vérben forgó szemekkel küzdenek a hatalomért, a számkivetett Lord Toranaga pedig idővel kénytelen ennek a mélyen dörmögő, pofátlanul betolakodó gajdzsinnak a segítségére hagyatkozni, ha nem kíván erőszakos halált halni, és bármilyen szinten fényes jövőt szánna országának.

Tovább

Ez a tíz szerep Oscart érdemelt, de az eredeti kiszemelt elesett tőle

március 4., 16:28 Módosítva: 2024.03.04 19:49
16

Vannak karakterek, amelyeknél megvan a potenciál az Oscar-díjra, a leginkább emlékezetes alakítások mégis akkor születnek, amikor a szerep a megfelelő színészt „találja meg”. Számos olyan történetet hallottunk már, hogy nem azok a sztárok alakítottak feledhetetlen szerepeket, akiket eredetileg megkerestek velük.

Így lett Heath Ledgerből majdnem Batman, vagy Nicolas Cageből Aragorn.

Ritkábban találkozunk azzal a „shortlisttel”, amikor a váltás miatt a szerep végül Oscart hozott egy másik színésznek. Közeledve a 69. Oscar-gálához úgy döntöttünk, összeszedünk tíz olyan ikonikus szerepet, amelyet az eredetileg megkeresett színész visszautasított – holott Oscarig vihette volna vele –, vagy hosszas tanakodás után elesett tőle. Listánk a teljesség igénye nélkül készült.

Tovább

Tiszta őrület Adam Sandler új űrhajósfilmje a Netflixen

március 3., 20:31 Módosítva: 2024.03.04 19:15
136

Amíg világ a világ, Adam Sandlert valószínűleg a bugyuta vígjátékai miatt fogják elsősorban ismerni az emberek. Holott az 57 éves színész az elmúlt években erőteljes lépéseket tett abba az irányba, hogy komolyabb alkotásokban is megvillantsa tehetségét, ilyen volt a Csiszolatlan gyémánt és a Mindent egy lapra. Most Sandler a Netflix március 1-jén közzétett új filmjében, Az űrhajósban megint valami hasonlóval próbálkozik. Még úgy is, hogy ez az űrdráma valami iszonyú módon abszurd és elborult, nem csoda, hiszen Jaroslav Kalfar 2017-es weird sci-fijének, A bohémiai űrhajósnak az adaptációja.

Az űrhajós története egy Jakub Procházka (Adam Sandler) nevű cseh kozmonauta körül forog, akit azt követően indítanak nyolc hónapos küldetésre, hogy az égen megjelenik egy furcsa ködjelenség, és hiába telnek el évek, nem foszlik szét. Jakub feladata, hogy anyagmintát szerezzen, és dicsőséget hozzon a Cseh Köztársaságnak, megelőzve az űrversenyben a többi nemzetet. Igen ám, de Sandler karaktere, akire a film egy pontján a világegyetem legmagányosabb embereként is hivatkoznak, rá kell jöjjön, hogy lehet, még sincs annyira egyedül.

Jakubnak nem várt útitársa akad, egy óriáspókra emlékeztető, beszédes űrlény személyében.

Lassú dráma a Netflix új sci-fije, melynek a központi témája nem annyira az űrverseny, pontosabban az is, de a sztori inkább a főszereplő űrhajós személyes drámáját boncolgatja, abszurd eszközökkel. Jakub irdatlan távolságban van a Földtől, a Jupiteren túl, párkapcsolati tragédiáját mégsem bírja elkerülni, hiszen terhes neje, Lenka (Carey Mulligan) az űrmisszió kellős közepén akar szakítani a férfival.

Tovább