comment:com

Folytatódik a zombivadászat
Hétfőtől megint van Fear The Walking Dead, a The Walking Dead testvérsorozata, ami annak idején másnak indult, mint az anyasorozat, és nekem be is jött legalábbis a harmadik évad végéig, ameddig az eredeti szereplők közül még nem nyírtak ki mindenkit, Aztán meg kicsit szarni ment minden, a The Walking Dead-del való crossoverezés eléggé odavert az egyéni történetvezetésnek, nem véletlen, hogy az eredeti showrunner kézzel-lábbal tiltakozott ellene, és inkább kiszállt a buliból.

Sokkot kaptak tőle a gyerekek, a Disney most mégis folytatta ezt a kalandfilmet

tegnap, 17:20 Módosítva: 2022.12.02 11:03
0
George Lucas igazi franchise-teremtő volt fénykorában, de még vele is előfordult, hogy mellényúlt.

Az író-rendező 1977-ben útjának indította a sci-fi-műfaj egyik legnagyobb etalonjának tartott Star Warst az Egy új reménnyel, majd az ő fejéből kipattant, 1981-ben Steven Spielberggel közösen vászonra vitt Indiana Jonesból is kultfigurát faragott. Olyannyira, hogy Az elveszett frigyláda fosztogatóit két folytatás, majd 2008-ban egy negyedik felvonás követte, jelenleg pedig az ötödik rész érkezését várjuk tűkön ülve. Volt azonban Lucasnak még egy filmje, az 1988-ban bemutatott és mostanra sokak által szinte teljesen elfeledett sötét fantasy, a Willow.

A Willow-t nem kérdés, hogy egy újabb filmes franchise nyitódarabjának szánta az ötletgazda George Lucas és a rendező Ron Howard, ám közös tervük csúnyán füstbe ment. A produkció hiába hozott be világszerte 137 millió dollárt, soha nem vált blockbusterré, és két Oscar-jelölése ellenére is a kritikusok nagy része a földbe döngölte a látottakat. A történet ugyanis elég könnyen észrevehetően dolgozik más forrásokból, mindez mai szemmel látva is vitathatatlan. A középpontban egy Willow nevű nelwyn, egy apró növésű földműves áll, Warwick Davis karaktere falujában éli dolgos, békés hétköznapjait, egészen addig, míg egy embergyereket, Elora Danant partra nem mos a közeli folyó.

Mit lehet tenni, az amúgy varázslói babérokra törő törpe elindul, hogy találjon valakit a kicsinek, akinél biztonságban lesz. Elora nagy bajban van, mert egy jóslat szerint ő az a kiválasztott, aki miatt Bavmorda (Jean Marsh) elbukik – a boszorkány nem is tétlenkedik, gonosz erőit, köztük lányát, Sorshát (Joanne Whalley) is hajtóvadászatra küldi. A cél, hogy visszavigyék a csecsemőt hozzá, ő meg majd jól kiszipolyozza a leány lelkét a testéből. Willow nagy szerencséjére útközben segítségre lel a nőcsábász-kalandor Madmartigan (Val Kilmer) személyében, és két bolondos goblinnal kiegészülve, néha nőnek öltözve, máskor a hegyen szánkózva izzadnak azért, hogy beteljesítsék küldetésüket, és derűsebb jövőt biztosítsanak világuknak.

Tovább

Soha nem láttuk még így az angol uralkodónőt

november 30., 15:55 Módosítva: 2022.12.01 10:28
0

Rengeteg dokumentumsorozat és játékfilm készült már VIII. Henrikről és Boleyn Annáról. A történetet mindenki ismeri, ezért nehéz valami újat alkotni a viharos házasságról. Most a brit Netflix készített egy háromrészes sorozatot, amely teljesen másképp mutatja be a kivégzett uralkodónő életét.

A Vér és szex – A brit uralkodók története egészen különleges alkotás, hiszen keveri a dokumentum- és a játékfilmes elemeket, ráadásul jó adag humorral fűszerezve. Ez azt jelenti, hogy a többi dokumentumfilmtől eltérően nem rekonstrukciót látunk, miközben történészek beszélnek, hanem tényleg játékfilmet. Boleyn Anna többször is áttöri a negyedik falat, és közvetlenül a nézőkhöz beszél. Rengeteg modern utalást vittek be a dialógusba, tele van mai zenével, a színészi játék pedig kifejezetten igényes.

Tovább

Megtaláltuk a legbetegebb filmet a Netflixen

november 30., 10:25 Módosítva: 2022.12.01 11:10
0
Charlie Kaufman egy igazi anomália Hollywoodban, a hozzá hasonló, szélsőséges művészeket nem igazán szokták felfedezni és elismerni még életükben.

Az írót azonban egy Oscarral és három BAFTA-díjjal is jutalmazták, ráadásul ezeket olyan elborult alkotásokért kapta, mint A John Malkovich-menet, amelyben a híres színész koponyája körül tehetünk utazást pár száz dollárért, az Adaptáció, benne a kettős szerepben brillírozó, válságban lévő forgatókönyvírót alakító Nicolas Cage-dzsel, de kötelezően megemlítendő az Egy makulátlan elme örök ragyogása is. Kaufman művei közül talán ez utóbbi a legismertebb idehaza, ebben Jim Carrey bújik egy Joel Barish nevű fickó bőrébe, aki éppen kitörölteti volt barátnője minden emlékét a fejéből. Vagyis inkább csak töröltetné, mert míg az orvosok dolgoznak az ügyön, ő tudat alatt felveszi a harcot ellenük.

Kaufman legutóbbi alkotását, a 2020 szeptemberében a Netflixen közzétett A befejezésen gondolkozom (Im Thinking of Ending Things) című drámát nemcsak íróként, hanem rendezőként is jegyezte. Egy dolog azonban nem változott: ismételten egy, a néző agyát megdolgoztató produkció lett a végeredmény. Ritka kincs, már abból a szempontból is, hogy manapság az ember már a moziba se tud úgy beülni, hogy egy-egy beszélgetős, lassabb jelenetnél mások ne villantsák az arcába a telefont. A 21. századi filmnézők egy bizonyos rétegének szemmel láthatóan csak az akció kell, a robbantás, lövöldözés, a huszonikszedik másodvonalas Bosszúálló, vagy éppen Henry Cavill tökéletes fogazata, amit akkor villant meg mosolyogva, amikor Superman kosztümjében több év kihagyás után visszatér egy annyira felejthető blockbusterben, hogy már a címére sem emlékszünk. (A Black Adamről van szó amúgy.)

Tovább

Ez a legjobb sci-fi-sorozat, amit valaha leforgattak

november 29., 12:05 Módosítva: 2022.11.30 12:40
0

Amikor a Disney 2012-ben megvásárolta George Lucastól a Star Warst, a sci-fi-franchise már régóta tetszhalott volt. Az előzménytrilógiát lezáró A Sith-ek bosszúja óta hét év telt el, és legfőképp animációs sorozatok terén adott már csak életjelet magáról a messzi-messzi galaxis. Bizonyos szempontból jól is elsülhetett volna, hogy új kezekbe került a Lucasfilm, ám a Disney annyira lelketlenül, ide-oda kapkodva kezelte a Star Warst, hogy földbe állították a mozifilmeket. Az ébredő Erővel megkezdett új trilógiáról, a Solo: Egy Star Wars-történetről inkább ne is beszéljünk, ahogy a Disney+-on futott Boba Fett könyve és az Obi-Wan Kenobi is csak a nosztalgiafaktor miatt voltak nézhetőek. Lábjegyzetben hozzátesszük, hogy A Mandalóri legalább feszült űrwesternnek indult, de végül azt is rossz irányba sodorta el a fanservice.

Egy dologban a többség egyetért viszont a mai napig: a 2016-os Zsivány Egyessel fején találta a szöget a Disney.

Igaz, az űrháborús film megszületése nem volt a legegyszerűbb mutatvány, a direktor Gareth Edwards valami förtelmesen rossz munkát végzett rajta. Olyannyira, hogy a stúdiónak be kellett hoznia tüzet oltani azt a Tony Gilroyt, aki íróként a Bourne-trilógiát jegyezte, a negyedik részt már rendezőként is, 2007-es filmjét, a Michael Claytont pedig hét Oscar-jelöléssel szórta meg a Filmakadémia, amik közül Tilda Swinton vitt el mellékszereplőként egy szobrocskát. Folytatva a gondolatmenetet, Tony Gilroy volt az, aki végül az eredeti tervekhez képest sokkal sötétebb irányba vitte el a Zsivány Egyest, és azt mondta, itt a hősöknek mind meg kell halniuk a végén, másképp az áldozatuk, a Halálcsillag terveinek a lázadókhoz való eljuttatása nem lesz elég drámai. Az újraforgatások megtették a hatásukat, és olyan ember mentette meg Gilroy személyében a filmet, aki saját bevallása szerint sose lelkesedett George Lucas űroperájáért.

Míg a Star Warst gyerekeknek való néznivalóként aposztrofáló George Lucas már a múlté, pont Tony Gilroy hozzáállása lehet a kulcs abban a tekintetben, hogy milyen irányba kellene elvinni a franchise-t. A Zsivány Egyes előzményszériája, a Disney+-on szeptember 27-én tripla résszel bemutatott és november 23-ig hetente jelentkező Andor a bizonyíték erre, amelyben végre hagyták Gilroyt kiteljesedni: showrunnerként, íróként és producerként olyan érett sci-fit tett le elénk az asztalra, amelynél csak afféle érdekesség, hogy a Star Wars-univerzumban játszódik. Inkább komoly, szövevényes kémtörténetről van itt szó, amely látványosan figyelmen kívül hagyja a jediket, sith-eket, mindezek tetejében az agresszív rajongóknak sem hódol be.

Tovább

Az extinibálvány netflixes karácsonya

november 28., 16:42 Módosítva: 2022.11.29 12:12
0

Freddie Prinze Jr., a kilencvenes és kétezres évek legismertebb rom-com színésze egy romantikus karácsonyi filmmel érkezett meg a Netflixre. A Karácsony veled klisés, de mégis szívmelengető produkció, amely hozza az ünnepi hangulat enyhén elcsépelt sablonjait.

Megérkezett a karácsonyi rom-com dömping a legnagyobb streamingplatformra, mostantól minden héten akár több ilyen filmet is megnézhetünk a Netflixen. Ezeknek a nagy része igazi háttérzajnak használható produkció, egyszerű sztorival, popzenével és megkérdőjelezhető színészi alakításokkal. A Karácsony veled is ezeknek a filmeknek a táborát erősíti, bár némileg élvezhetőbb, mint egy-két társa, ami leginkább a színészeknek köszönhető.

Tovább

A galaxis őrzői karácsonyi különkiadása a legviccesebb dolog, amit idén láttunk

november 26., 19:45 Módosítva: 2022.11.27 18:31
0

A Marvel amellett, hogy továbbra is évi három-négy új filmmel csábít minket a mozikba, 2021 januárja, vagyis a WandaVízió bemutatása óta a Disney+-on is válogatott tévésorozatokkal szórakoztatja a nagyérdeműt. Ezek között vannak zseniálisak, mint a Loki és a Holdlovag, de nagyrészt középgagyi tartalmakról van szó, elég A Sólyom és a Tél Katonáját, az évad közben összeeső She-Hulkot vagy éppen a Nickelodeon-korszakot megidéző Ms. Marvelt megemlíteni.

A hullámzó színvonal mellett egynek azért örülhetünk, a disney+-os szériákat elég nagy sikernek könyvelhették el a stúdió fejesei, így Kevin Feige-ék elkezdtek ünnepi különkiadásokat is gyártani. Amelyek közül a halloweenre időzített Éjjeli Vérfarkas se lett rossz a maga oldschool horror stílusával, de a november 25-én bemutatott A galaxis őrzői – Ünnepi különkiadás szó szerint mindent visz.

Mi magunk is feltesszük a kérdést, amikor már novemberben elkezdenek ömleni ránk a karácsonyi filmek és sorozatok, hogy nincs egy kicsit túl korán ehhez? Abban az esetben azonban, ha tényleg van mondanivalója az alkotónak, nem haragszunk rá, hogy szaloncukorpapírba csomagolja a történetet. Márpedig James Gunn az első, 2014-es A galaxis őrzői-film óta egyengeti Peter Quillék sorsát. Egy olyan kozmikus csapatét, amelynek tagjait előtte nem sokan ismerték, most pedig milliók várják tűkön ülve a trilógia lezárását. Ehhez szolgál afféle felvezetésként is az Ünnepi különkiadás. A rajongóknak nem ajánljuk, hogy kihagyják, mert olyan új infókat tudunk meg a karakterekről, amik kulcsfontosságúak. Emellett humorból, akcióból, érzelemből, bajtársiasságból sincs hiány – ahogy azt megszokhattuk.

Tovább

Végre nézhető az év legjobban várt sorozata, de nem ajánljuk mindenkinek

november 26., 11:54 Módosítva: 2022.11.27 14:07
0

Az év egyik legjobban várt sorozata egyértelműen a netflixes 1899, és nemcsak azért, mert már az előzetestől leesett az állunk, hanem azért is, mert készítői a Dark (Sötétség) című német misztikus sorozattal korábban már letették a névjegyüket a minőségi filmkészítés asztalára.

S bár ezzel azonnal beírták magukat a filmtörténelembe, cserébe hatalmas terhet vettek a vállukra, mert a Darkkal olyan magasra rakták a lécet, hogy annak csupán a felét megugrani felér egy olimpiai kvalifikációval. Az 1899 első évadának sajnos ezt nem sikerült elérnie, ám ettől függetlenül figyelemre méltó és érdemes alkotásról beszélünk.

Tovább

Zokogva néztük végig a Netflix új filmdrámáját

november 25., 10:51 Módosítva: 2022.11.26 06:26
0

A Mardini nővérek (The Swimmers), nem csak a Netflix idei kínálatát elnézve, hanem úgy összességében ki merjük mondani, hogy az év legmeghatóbb filmje. Legalább öt-hat olyan emlékezetes jelenetet számoltunk benne össze, amelyek kemény gyomrost visznek be a nézőknek, ugyanakkor a túl hosszú játékidő, a felesleges, ki nem vágott és olykor szirupos Disney-filmekbe illő snittek rányomják a bélyegüket a végeredményre. Csak ennyi az oka, hogy nem tudjuk rámondani, hogy az év filmje.

A megtörtént eseményeket feldolgozó történet középpontjában Yusra (Nathalie Issa) és Sara (Manal Issa) Mardini állnak, egy damaszkuszi testvérpár, akik amellett, hogy a szír fiatalok bulizós hétköznapjait élik, kőkeményen edzenek, elvégre versenyszerű, olimpiai szereplésről álmodozó úszókról van szó. A helyzetük egyik napról a másikra válik pokolivá, amikor épp egy háztetőn partiznak, és a háború a szemük láttára tör ki – egy vizuálisan erősen meghökkentő jelenetben.

Sokkolásból ebben a filmben nincs hiány, nem sokkal később Yusra egyik versenyén egy fel nem robbanó rakéta csapódik a medencébe, nagy riadalmat okozva. Ekkor jön el az a pillanat, amikor a Mardini nővérek szülei úgy döntenek, elengedik lányaikat Európába, egészen pontosan Németországba, hátha sikerül a visszahúzódóbb, de céltudatos Yusrának, valamint a nagyszájú és vagány Sarának utat kitaposnia egy jobb élet felé.

Tovább

Ki ez a szadista kislány a Netflixen?

november 24., 18:43 Módosítva: 2022.11.25 20:13
0
Az Addams Family története jó régre, 1938-ra nyúlik vissza, Charles Addams morbid képregénye ekkor került először a The New Yorker nevű újság lapjaira, és indult a világot meghódító útjára.

Ahogy idehaza emlegetik, A galád család iszonyatosan furcsa figurákból áll össze, élén az egymást folyton nyaló-faló Gomezzel és Morticia Addamsszel, de az öccsét kedvtelésből szadizó Wednesday, a Frankenstein szörnyetegére kísértetiesen hasonlító inas, Lurch, vagy éppen az életre kelt, levágott kéz, Izé is megérnek egy misét. Az Addams Familyvel rengeteg film és sorozat foglalkozott, de a közvélemény azt vallja, hogy az 1991-es és 1993-as, Barry Sonnenfeld által rendezett egész estés alkotásokon kívül a többi létezéséről tudomást sem érdemes venni.

Ebből a szempontból a Netflix új sorozata, a Wednesday, amelyet stílusosan november 23-án, egy szerdára eső napon mutattak be, megengedő – ez egy olyan spinoff, amelyet minden előtudás nélkül, újoncként is simán lehet élvezni.

A Wednesday elé nagy elvárásokkal ültünk le, hiszen az első négy epizódot a gótikus filmek nagymestere, Tim Burton rendezte. A legendás direktor a feljebb emlegetett, 1991-es filmre is pályázott anno, de a Batman visszatér miatt passzolnia kellett azt, ráadásul a cirka 10 évvel ezelőtt beharangozott és rábízott mesefilmes változat elkaszálása miatt egészen mostanáig kellett várnia Burtonnek, hogy végre belemélyeszthesse karmait az Addams Family világába. A régi filmekkel kapcsolatban nem ez az egyetlen átfedés, a 90-es években Wednesday-t alakító Christina Ricci is visszatér mellékszerepben a netflixes változatban, amely bár a fiatalabb nézőket célozza főképp, emiatt nosztalgikus is egyszerre.

Tovább

Kitépi a lelkedet Vilmányi Benett legújabb filmje

november 23., 11:28 Módosítva: 2022.11.24 09:39
0

Rég érkezett a magyar mozikba annyira őszinte produkció, mint a Larry. Bernáth Szilárd első nagyjátékfilmje brutálisan mutatja be a magyar valóságot, a traumát és a zene erejét.

A Larry egy 21 éves juhászfiú, Ádám (Vilmányi Benett életét mutatja be, aki szorongással és dadogással küzd. Egykor erőszakos édesapjával (Thuróczy Szabolcs) él együtt, de nem találja a helyét egészen addig, amíg rá nem jön, hogy a rapzenével, Larry néven kiírhatja magából a frusztrációit. Durva és explicit szövegei a helyi fiataloknak is bejön, akik segítenek a fiúnak felvenni a dalt. A sikert egy országos tehetségkutató hozhatja meg, de ehhez Ádámnak mindent fel kell áldoznia.

Tovább

Eldobtuk a cowboy kalapunkat ettől az új westernsorozattól, annyira jó lett

november 23., 05:59 Módosítva: 2022.11.24 06:10
0

Habár a BBC és az Amazon Prime közös gyártása, idehaza némiképp meglepő módon az HBO Max mutatta be Az angolok (The English) című új westernsorozatot november 11-én, a világpremierrel egy időben, amelyről előzetesen csak annyit tudtunk, hogy Emily Blunt angol kisasszonynak öltözik benne, hogy egy indián társaságában vérbosszút álljon néhány cowboyon. Ennyi azonban pont elég volt ahhoz, hogy nagyon bele akarjunk nézni a produkcióba.

A történet picit jobban kifejtve tényleg ennyiről szól, egy Cornelia Locke (Emily Blunt) nevű angol lady azért érkezik 1890-ben a prérire, hogy bosszút álljon a férfin, aki gyermeke halálát okozta. A nőnek egyszerre van balszerencséje és szerencséje, mivel egy, az Isten háta mögötti hotel kegyetlenkedő hangulatban lévő tulajának, bizonyos Richard M. Wattsnak (Ciarán Hinds) a markaiba kerül. Lady Locke itt ismerkedik össze egy pauni bennszülöttel, Eli Whippel (Chaske Spencer), aki bár éppen kötéllel a nyakában szenved a tűző napon, hamarosan közös utazásra indul a női főhőssel. Egy irányba vezet az útjuk ugyanis, északra.

A western rajongói, már ha vannak még ilyenek manapság, hozzá lehetnek szokva, hogy ez a műfaj nagy többségében egy elszánt tekintetű cowboyt állít a középpontjába, akit semmi nem állíthat meg abban, hogy feszült pisztolypárbajban lyuggassa ki ellenségeit. Az angolok pont ezt a tradíciót rúgja fel azzal, hogy a főszereplője egy – az akkori társadalom által lenézett – nő és egy számkivetett indián. Pont emiatt annyira izgalmas a széria koncepciója.

Tovább

Megnyúzta az idegrendszerünket a Netflix új kosztümös filmje

november 22., 18:41 Módosítva: 2022.11.23 13:35
0

Ha bárki megkér minket, soroljuk fel napjaink három legtehetségesebb fiatal színésznőjét, Florence Pugh nevét biztosan nem hagyjuk le a listánkról. A 26 éves feltörekvő színész a közelmúltban szinte csak és kizárólag thrillerekben nyűgözte le a közönséget: a Magyarországon forgatott, vérfagyasztó Fehér éjszakákban látottakat azóta se hevertük ki, de Pugh a Fekete Özvegynek is váratlan mélységet adott Yelena Belova karakterével, a sci-fibe hajló rémálomban, a Nincs baj, drágámban pedig konkrétan ő vitte el a hátán egyedül a show-t.

A csoda (The Wonder) című, november 16-án bemutatott új Netflix-filmnek is Florence Pugh a legszembetűnőbb erőssége, bár az Oscar-díjas chilei rendező, Sebastián Lelio a remeklő női főszereplő mellett apait-anyait beleadott, hogy a kosztümös thrillert a vizualitását tekintve is nyomasztóvá tegye. Sikerült a bravúr, a mi idegeinket egészen pontosan megnyúzta A csoda, amely egy vallásos alapokra helyezett nyomozós történet, rögtön ki is fejtjük, hogy miről szól pontosan.

1862-ben járunk, egy írországi falucskában, ahova épp megérkezik a krími háborút megjárt nővérke, Elizabeth „Lib” Wright, hogy egy különös ügynek járjon a végére. A helyi O’Donnell família ugyanis azt állítja, hogy kislányuk, Anna (Kíla Lord Cassidy) négy hónapja nem evett már egy falatot sem, mégis majd kicsattan az erőtől és az egészségtől. Amikor pedig a Florence Pugh által játszott Lib rákérdez, hogy ugyan mi táplálja a gyermeket, azt a választ kapja, hogy bizony nem más, mint a mennyei manna.

Tovább

Pont az RTL-től nem vártuk, hogy ennyire provokatív sorozattal jelentkezik

november 21., 22:08 Módosítva: 2022.11.23 06:10
0

Megdöbbenve keressük a szavakat azután, hogy leültünk a november 16 óta széles körben elérhető, RTL+ névre keresztelt streamingszolgáltató új magyar sorozata, A Nagy Fehér Főnök elé. 45 perc alatt volt itt kőkemény cigányozás, buzizás, zsidózás, mindenezés, alig győztük a fejünket kapkodni. Az elhangzott gyalázkodások 90 százaléka annak a Nándinak a száját hagyja el, aki még A mi kis falunk Gyurijához képest is irtó nagy suttyó – a párhuzamot nyilván azért hozzuk, mert mindkét karaktert Lengyel Tamás alakítja, aki vélhetően nem mostanában lesz képes a háta mögött hagyni a vidéki bunkó skatulyáját, amibe az elmúlt években a tévéképernyőn belekényszerült.

Mondjuk a színész azt, amit kell neki, jól csinálja. A pajkaszegi fociedzőn néha szétröhögtük az agyunkat, Nándin pedig iszonyúan meg lehet botránkozni. A Nagy Fehér Főnök készítőinek nyilvánvalóan ez is volt a céljuk a csehek sikersorozatának, a Most!-nak a magyar adaptációjával, amely humor helyett ezúttal jó adagnyi drámával nyakon öntve vezet be minket a lehangoló magyar rögvalóságba.

Lengyel Tamás figurája abban nem különbözik Gyuritól, hogy ő is szeret kocsmázni. Éppen sörözés közben, a helyi lebujban találják meg a férfit az Anikó Show szerkesztői, és kérik fel, hogy jöjjön be az egyik adásba. Merthogy van valaki, aki nagyon szeretne vele találkozni. Vajon a rég nem látott, gazdag, külföldi nagybácsiról van szó? Nándi fellelkesedik, elkéri egyik ivócimborája kellemetlenül festő öltönyét és úgy megy be az RTL Klubba. Itt aztán jó nagy sokk várja A Nagy Fehér Főnök főszereplőjét, aki azzal szembesül, hogy Ottó nevű öccse szőke bombázóvá operáltatta át magát, és Brigiként (Rujder Vivien) éli már az életét.

Tovább

Háromszor is sokkot kaptunk a moziban ettől az új horrorfilmtől

november 21., 08:06 Módosítva: 2022.11.22 09:30
0

Nem akad túl sok olyan kreatív szakember jelenleg a szórakoztatóiparban, aki annyira értene a gazdagok kínzásához, fenyítéséhez, vagy úgy is mondhatnánk, hogy szadizásához, mint Mark Mylod, aki a kőgazdag Roy-famíliát pellengérre állító Utódlás című HBO-sorozat legfőbb rendezője, 13 epizódot vezényelt le eddig, most pedig a mozikban november 17-én bemutatott, A menü című horrorvígjátékban prezentálja nekünk ez irányú tehetségét.

A menü története pofonegyszerűnek mondható: egy elhagyatott szigeten található, elegáns étterembe érkezik 12 idegen, hogy exkluzív és az átlagemberek számára megfizethetetlen vacsorát költsenek el, alig pár óra leforgása alatt. A vendégek között találunk örökké fanyalgó ételkritikust, Lilian Bloom (Janet McTeer) személyében, egy George Díaz (John Leguizamo) nevű arrogáns és kiégett hollywoodi színészt, na és egy rettenetesen idegesítő fiatal fickót, Tylert (Nicholas Hoult), aki megtestesít mindent, ami miatt a Z generációt sokan kritizálják, és aki az utolsó pillanatban rángatta magával Margot-t (Anya Taylor-Joy), a bizarrnak ígérkező estéről mit sem sejtő escortlányt.

Talán ennyiből is kiderül, hogy A menü rendezőjének nem az volt a célja, hogy szerethető karaktereket pakoljon elénk az asztalra.

Épp ellenkezőleg, a híres sztárszakács, Julian Slowik (Ralph Fiennes) konyhájába betérők mindegyike – jobb szó híján – egy féreg. Csak mindenki más miatt. Szerencsére A menü elkerüli a közel 2 órás játékideje alatt az összes klisét, amit egy ilyen filmtől várnánk. A sztori nem megy át valami B kategóriás „whodunnit?” Agatha Christie-utánzatba. Bár az is gyorsan egyértelművé válik ugyanakkor, hogy gyilkosság és vérfürdő mindenképpen lesz, és nem mindenki ússza meg ép bőrrel ezt az estét.

Tovább

Jason Momoával hozta el nekünk a Netflix az év legőrültebb kalandfilmjét

november 19., 19:11 Módosítva: 2022.11.20 18:39
0

Igazi hullámvasút? Talán így lehetne legpontosabban jellemezni Hollywood éppen soros szívtiprójának, Jason Momoának az eddigi karrierjét. A Baywatch Hawaiiban kezdte, majd a Csillagkapu: Atlantiszban annyira nagy kedvencévé vált sokaknak, hogy még a 2011-es Conan, a barbár főszerepét is bezsákolta a most 43 éves színész. Ezt követően némiképp hasonló vonalon mozogva a Trónok harca kőkemény dothraki uralkodójának, Khal Drogónak az eljátszására is őt választották ki, ám az HBO-sorozat kis híján derékba törte Momoa pályafutását, aki képtelen volt a kiírása után munkát találni. Merthogy a szórakoztatóiparban elkönyvelték, hogy ez a fickó nem tud angolul. Jason Momoának saját filmet kellett készítenie ahhoz, hogy konkrétan ne haljon éhen, és bár a 2014-es Vadcsapáson nem lett kritikailag elismert, mégis újra feltette hősünket a térképre.

Azóta persze Jason Momoa igen elfoglaltnak számít, és valószínűleg pénzügyileg sincs túl sok gondja, elvégre ő a DC filmes univerzumának Aquamanje, egyike annak a kevés szuperhősnek, akit a Warner Bros. nem cserélt még le. De az elmúlt pár évben láthattuk Momoát a Magyarországon forgatott Dűnében, Az északi határvidék című sorozatban, na és a See című posztapokaliptikus sci-firől se feledkezzünk meg, amely az Apple TV+ egyik sikeres szériája. Sőt, a jelenlegi zászlóshajója.

A Netflix november 18-án mutatta be az Álomország (Slumberland) című új filmjét, amelyről korábban csak annyit tudtunk, hogy egy nagyon régi, 1905-ös képregényt, a Little Nemo in Slumberlandet adaptálja modern környezetbe valahogy, és hogy Momoa egy hülyén festő, a fején szarvakat viselő fickót alakít majd benne. Nyilván kíváncsiságból leültünk elé, és talán azért, mert nem túl sok jóra számítottunk, irtó jót szórakoztunk ezen a két órán.

Tovább

Már értjük, miért nem láthatják az esküdtek a Harvey Weinsteinről készült filmet

november 18., 20:32 Módosítva: 2022.11.19 12:04
0
Nehéz ebben a zsánerben, az oknyomozó újságírók munkáját megjelenítő filmek hollywoodi zsánerében fontos, maga után nyomot hagyó mozit alkotni az 1976-os Az elnök emberei után. Ám Maria Schradernek sikerült, miként az is, hogy elkerülje a történet melodramatikus, hatásvadász megoldásokra csábító csapdáit. Ettől olyan nagyszerű film az Azt mondta, amely csütörtökön debütált a hazai mozikban.

Az ember első – és az Azt mondta 116 perce alatt mindvégig a fejünkben motoszkáló – gondolata a következő: valahogy így kell újságot írni, oknyomozást folytatni, ahogy a The New York Times két riportere, Megan Twohey és Jodi Kantor tette, amikor 2016–2017-ben szívós kutatómunkával megírták a zsurnalisztika történetének egyik legnagyobb hatású, 3321 szavas cikkét, amely a világ elé tárta Hollywood legnagyobb hatalmú mogulja – és, mint kiderült, szexuális ragadozója –, Harvey Weinstein évtizedeken át folytatott gyomorforgató gyakorlatát, a pályakezdő színésznők és asszisztensek sorozatos, rendszerszintű megerőszakolását.

Az újságcikk nemcsak hogy elindította a #MeToo mozgalmat, és megtörte a hollywoodi szexuális zaklatásokat övező cinkos csendet, de börtönbe juttatta az érinthetetlennek tartott filmcézárt, a Miramax Stúdió urát. 

Egyelőre 23 évre, de a napjainkban is a nagy nyilvánosság előtt zajló és hányingert keltő, naturalisztikus vallomásokkal tarkított újabb, Los Angeles-i tárgyalás több mint százéves további börtönbüntetést tartogat Weinstein számára, aki nyilvánvalóan élete végéig rács mögött marad. 

Maria Schrader német rendezőnő hazánkban – és a tengerentúlon is – csütörtökön debütált filmje már-már azt a klasszist képviseli, amit a nagy és utolérhetetlen előd, az 1976-ban készült Az elnök emberei és a nem kevésbé lebilincselő 2015-ös Spotlight. Az első a The Washington Post, a második a Boston Globe kulisszái mögé enged betekintést, az Azt mondta pedig a The New York Times szerkesztőségi munkáját mutatja be. És engedtessék meg az újságírónak, hogy ne elsősorban a gyomorforgató Weinstein-sztori kacskaringóin csámcsogjon, hanem kifejezze csodálatát és elkerülhetetlen irigységét egy ikonikus szerkesztőség tankönyvbe illő leleplező munkája iránt. Hiába, ez már csak szakmai ártalom...

Tovább

Még csak november van, de máris karácsonyi hangulatba kerültünk az új Télapu-sorozattól

november 18., 16:48 Módosítva: 2022.11.19 10:37
0
December közeledtével folyton előkerül az a Magyarországon népszerű szólásmondás, hogy „Nincs karácsony Kevin nélkül!”

Pedig nem mindenki él-hal annyira a Reszkessetek, betörők!-filmekért, hogy minden évben az ünnepek alatt újranézze. Itt jegyezzük meg, hogy van egy másik, talán kevésbé hangos tábor is, akiknek A karácsonyi filmet nem a Macaulay Culkin-féle őrjöngés jelenti, hanem a Télapu.

Egy generáció nőtt fel el a klasszikus és a magyar csatornákon számtalanszor vetített 1994-es első részen, amelyben Tim Allen játszotta a főszerepet. A színész egy Scott Calvin nevű fickó bőrébe bújt, aki bár Charlie nevű kisfiát arról győzködte, hogy a Télapó igenis létezik, ő maga sem hitt az egészben. Aztán karácsonykor, amikor különös zajokra ébredt apja-fia, megtörtént a lehetetlen, és a nagyszakállú, piros ruhába öltözött, mitikus alak ott állt előttük. De csak egy pillanatig, mert Scott ráijesztett a Télapóra, aki megcsúszott, leesett a tetőről, és meghalt.

Sötét kezdés ez egy karácsonyi filmnek? Talán, de a formula bevált, trilógia lett a Télapuból, amelyben Scott Calvin magára öltötte a Télapó kabátját, ezzel tudta nélkül aláírt egy szerződést, amely szerint vállalta, hogy innentől ő teljesíti a lehetetlennek tűnő feladatot: azaz kiviszi a gyerekeknek egy éjszaka alatt az ajándékokat. A Télapu-filmsorozat jó régen befejeződött, az Amerikában 2006-ban bemutatott Télapu 3: A szánbitorló után hosszú némaság következett. Egészen 2022. november 16-ig, amikor is a Disney+ első két epizódjával új sorozatot tűzött képernyőre. A Télapuk a filmtrilógia egyenes ági folytatása, legnagyobb meglepetésünkre ráadásul az épkézláb fajtából.

Tovább

Sylvester Stallone maffiózónak állt élete első sorozatában, és minden percét imádjuk

november 18., 13:09 Módosítva: 2022.11.19 08:13
0

Jó sok víz folyt le a Dunán azóta, hogy 1976-ban az addig anyagilag küszködő, mégis lelkes feltörekvő Sylvester Stallone nevét a Rocky című sportfilmnek köszönhetően megismerte a világ. Az olasz csődör igazi franchise-építő lett később, a Rocky hatrészessé bővült, és emellett még a Creed-spinoffok is kinőtték magukat belőle, de Stallone nevéhez méltán kapcsolják a Rambo-filmeket és A feláldozhatók-trilógiát is. Nem csak lövöldözésből és izommutogatásból állt azonban az idén 76 éves színész karrierje, időről időre Sylvester Stallone megpróbálkozott azzal, hogy kitör a skatulyából. Az olyan filmek, mint az Állj, vagy lő a mamám!, a Tango és Cash vagy épp a Suicide Squad, bizonyították, hogy Stallone lazaságnak és humorérzéknek sincsen híján.

A november 13-án a Paramount+-on az első epizódjával bemutatott Tulsa King mintha egy best of válogatás lenne, már abból a szempontból, hogy Sly egyszerre bunyózik és viccelődik benne. A Tulsa King ráadásul egy fontos mérföldkő Sylvester Stallone karrierjében, aki ezt megelőzően soha nem vállalt főszerepet tévésorozatban. Ezt is megértük: az egyik utolsó akciósztár streamingezik.

Mégpedig nem is akárhogy. A Tulsa King egyáltalán nem lett rossz, főleg azok fogják imádni, akik kicsit maguk mögött hagynák az erőszakos 21. századi woke-kultúrát, és valami oldschool keménykedésre vágynak. A történet középpontjában egy Dwight Manfredi (Stallone) nevű maffiózó áll, akit 25 évre sitteltek le egy gyilkosság miatt, ám ő végig hű maradt bandájához. Kiszabadulása után a férfi nagy pofont kap főnökétől. Lojalitásáért cserébe ugyanis száműzik „falura”, így kénytelen New Yorkból az oklahomai Tulsa városába költözni, azzal a feladattal, hogy épkézláb bűnszövetkezetet építsen fel ott a semmiből.

Tovább

Sosem csíptem Zámbó Jimmyt, de a róla készült új sorozat egy rész alatt levett a lábamról

november 17., 19:39 Módosítva: 2022.11.18 18:54
0

Igazi gyászhír volt, amikor kiderült, hogy a Warner Bros és a Discovery egyesülése után az HBO változtat a stratégiáján, és belátható időn belül nem jelentkeznek többet fikciós magyar sorozatokkal. Csak hogy néhányat említsünk az elmúlt pár évből: Terápia, Aranyélet, A besúgó. Mind olyan produkciók, amelyeket nemcsak a nézők, hanem nagy többségben a szakma és a kritikusok is elismertek. A hazai közönség mellett persze a sorozatkészítőket, színészeket, forgatókönyvírókat is csapásként érte ez az HBO-s dolog. Nagy szerencsénk, hogy az RTL-nél viszont egyre nagyobb a hangsúly a magyar sorozatokon, nagy örömünkre pedig november 16-án indítottak egy új streamingszolgáltatót, rajta rögtön három vadonatúj magyar szériával és további, ötezer órányi exkluzív nyalánksággal.

Ami számunkra a legérdekesebb volt, hogy az első részével elstartolt A Király is az RTL+-on.

Már évekkel ezelőtt hallani lehetett pletykákat arról, hogy az RTL Magyarországnál egy Zámbó Jimmy-sorozatot terveznek összegyúrni. Meg is rettentem akkoriban a hírtől, mert amennyiben ezzel a produkcióval az RTL Magyarország a szokásos közönségét célozta volna be, akkor biztosan három perc után kinyomtam volna. A Király ehhez képest pozitív csalódás lett, az a fajta sorozat, amely simán tarolna a Netflixen is. Sőt, az HBO-nál konkrétan irigyek lehetnek rá.

A Király a történetvezetését tekintve összevissza ugrál az időben, így rögtön a pilotban háromféle élethelyzetben láthatjuk Zámbó Jimmy karakterét. A nyitójelenetben 1987-ben vagyunk, amikor az Olasz Renátó által játszott főszereplő már magabiztosan mozog a színpadon, alulöltözött táncoslányok és lelkes közönség előtt dalol, hogy aztán visszaugorjunk a kezdetekre, az énekes nehézkes szárnypróbálgatásai után pedig a végén még Jimmy tragikus sorsát is a képünkbe nyomják az alkotók: 2001-et, amikor a magyar sztár pisztollyal halálosan megsebesítette saját magát. Ekkor már Nagy Ervint látjuk, de csak egy pillanatig, így az ő játékát egyelőre nem tudjuk megítélni.

Tovább

Jennifer Lawrence élete alakítását hozza új filmjében, mégse beszél róla senki

november 16., 11:31 Módosítva: 2022.11.17 13:31
0

Még mindig csak 32 éves, de Jennifer Lawrence jó hosszú pályafutásra tekinthet vissza, ha elmereng eddigi szerepein. A színésznő neve és arca fémjelezte Az éhezők viadala-filmsorozatot, de a kék alakváltó mutáns, Mystique bőrébe bújva az X-Men fiatal generációjának is az egyik sarokköve lett Lawrence – aki amúgy pénzügyileg is jól járt a sok blockbusterrel, 2015-ben és 2016-ban a világ legjobban fizetett színésznője volt. Jennifer Lawrence azonban mindig a csöndesebb, mélyen drámai filmekben brillírozott igazán, gondoljunk csak a Napos oldalra, amelyért Oscar-díjat kapott, a Darren Aronofsky által rendezett, botrányt kavart Anyám!-ra, vagy éppen kritikánk tárgyára, A kiútra.

A kiút az a fajta visszafogott, már-már minimalista dráma, aminek a létezéséről csak akkor kezdenek tudomást venni a nézők, amikor – mondjuk – az Oscart vagy bármelyik másik rangos filmgálát letarolja a film. Ennek a történetnek minden esélye megvan rá, nemcsak Jennifer Lawrence nyújt benne életszagú, megtört alakítást, hanem a férfi főszereplő, Brian Tyree Henry is látványosan felnő a feladathoz. Az Apple TV+-on november 4-e óta nézhető produkcióban pedig az a legszebb, hogy nem érződik rajta, hogy Oscarra szánták, nincs benne hatásvadász csinnadratta, végtelenségig elnyújtott játékidő és felesleges manír sem.

A történet középpontjában egy Lynsey (Lawrence) nevű fiatal nőt látunk, aki az elején rettenetesen rossz állapotban van. Tolószékben ül, egyedül a vécére se tud kimenni, és a fogmosásban is segítségre szorul. Nemcsak testileg, hanem lelkileg is meggyötört emberről van szó, aki az éjszaka közepén üvöltve, az izzadságtól csuromvizesen riad fel rendszeresen. Szerencsére egy idős beteggondozó, Sharon (Jayne Houdyshell) azonban Lynsey segítségére van 0–24, és bizony el is kél a segítség, mert ahogy kiderül, hősünk egy Afganisztánt megjárt katona, akit felrobbantottak, és amellett, hogy kőkemény PTSD-je lett, még agysérülést is szenvedett.

Tovább

Teljesen rápörögtünk erre az új háborús sorozatra

november 15., 12:01 Módosítva: 2022.11.16 12:26
0

A BBC drámasorozatait nagyon csípjük, a tévécsatorna olyan közkincsnek számító produkciókat hozott el az elmúlt pár évben a nézőközönségnek, mint a Sir Arthur Conan Doyle klasszikus detektívjét a modern Londonba ültető Sherlock, vagy a Luther című éjsötét nyomozós széria, amelyben a ballonkabátos Idris Elba játszotta le a csillagokat az égről. De említhetnénk akár a Tabut és a Peaky Blinderst, azaz a Birmingham bandáját is, ez utóbbi szériákat az a Steven Knight rakta össze, aki jelen cikkünk tárgyát is jegyzi. A BBC álláspontja – egyébként nagyon helyesen – az lehetett a showrunnerrel kapcsolatban, hogy ha már ennyire bevált, miért ne szavaznának neki újfent bizalmat? Jó húzás volt, mert Knight történelmi ihletésű újdonsága, az Engedetlen hősök (SAS Rogue Heroes) remek néznivaló lett, a sziklaszilárd alapoknak hála pedig benne van a pakliban, hogy sokévados sikersorozattá növi ki magát.

Idehaza az HBO Max mutatta be a katonás szériát október 30-án, rögtön mind a hat epizódjával. Örültünk neki, hogy nem húzták az idegeinket, mert egy ültő helyünkben ledaráltuk az egészet. Rápörögtünk, nem tagadjuk.

Az Engedetlen hősök az éppen tomboló második világháborúba kalauzol, egészen pontosan az észak-afrikai hadszíntérre, 1941 tavaszára. A szövetségesek szénája nem áll a legjobban, hiszen a Rommel által vezetett német haderők éppen a stratégiai fontosságú Tobruk városát szorongatják. Persze a britek sem restek, ám a felmentő sereg egy elég vicces baki miatt nem ér oda segíteni.

Ez az a pont, amikor a gazdag ficsúr, David Stirling (Connor Sindells) és az első blikkre veszélyes pszichopata, ám rendkívül ambiciózus Jock Lewes (Alfie Allen) elkezdenek szervezkedni, és egy, még náluk is elborultabb katonával, az identitásválságos és folyton dühös Paddy Mayne-nel (Jack O’Connell) kiegészülve megalapítanak egy titkos ejtőernyős hadosztályt, a SAS-t, amelyről talán már önök is hallottak…

Tovább

Megszakadt a szívünk az új Fekete Párduc-filmen

november 13., 15:35 Módosítva: 2022.11.14 11:40
0

Az első Fekete Párduc-film, amelyet idehaza 2018 februárjában mutattak be a mozik, páratlan siker lett a Marvelnek. Nem csupán anyagilag, hiszen a Chadwick Boseman főszereplésével készített és Ryan Coogler által rendezett produkció világszerte összesen 1,3 milliárd dollárnyi bevételt söpört be a kasszáknál, hanem szakmailag is, miután az Oscar-díj-átadón a legjobb film kategóriában jelölték. Szuperhősös filmet nem ért korábban ekkora megtiszteltetés, és bár végül a Zöld könyv – Útmutató az élethez lett a befutó, a Fekete Párduc stábja mégsem távozott üres kézzel, három aranyszobrot is bezsebeltek.

A Marvel Studios az eredeti tervek szerint két folytatást vizionált T’Challa karakterével a középpontban, ezek az uralkodásba egyre jobban beletanuló király személyiségét mélyítették volna tovább. Coogler többször nyilatkozott arról, hogy terítékre került volna a második felvonásban Thanos csettintése, az, hogy a wakandai szuperhős hogyan birkózik meg a ténnyel, hogy öt hosszú év kiesett az ő életéből is, amíg kámforrá vált.

Képernyőfotó 2022-11-12 - 20.49.07.png
Fotó: Fórum Hungary

A világ lába földbe gyökerezett, amikor Chadwick Boseman egyik napról a másikra, mindössze 43 évesen rákban elhunyt. A színészt, mint később kiderült, már 2016-ban diagnosztizálták, állapotát azonban a lehető legnagyobb titokban tartotta, a színészkedést pedig folytatta, egészen 2020-as haláláig.

A nagy kérdés az volt, hogy a Marvel vajon mit kezd a helyzettel, újracastingolják-e, és másra bízzák-e T’Challa eljátszását ezt követően. Még a rajongók közt is jó páran akadtak, akik új színészt követeltek, ám Kevin Feige, a képregénygyár mozgóképes feldolgozásaiért felelős stúdió elnöke kijelentette, erről hallani sem akarnak. Wakandának egy T’Challa királya volt, nem alakíthatja más a szuperhőst. Coogler tehát nehéz helyzetben találta magát, hiszen amellett, hogy egy olyan folytatást várt tőle mindenki, ami felér az első részhez, rákerült az író-rendezőre a nyomás, hogy a közönség által imádott Chadwick Bosemantől is méltóképp búcsúzzon a Negyedik Fázis zárófilmje.

Tovább

Veszélyes lehet a fagyi?

november 13., 05:55 Módosítva: 2022.11.14 06:45
0

Amikor először olvastam a készülő filmről, a címe fogott meg. Majd a koncepció és a szereposztás hívta fel rá a figyelmemet, az pedig, hogy a főszereplő Stork Natasa vihette haza a New York-i filmhéten a legjobb színésznőnek járó díjat, kifejezetten jót sejtetett. Most végre láthattam Szilágyi Fanni első nagyjátékfilmjét, és a Veszélyes lehet a fagyi szerencsére megfelelt az előzetes várakozásaimnak.

A film az ikerkapcsolatok viszontagságaiba enged betekintést, de igazából ezer más dologról szól. Persze, a tény, hogy főszereplőink ikrek, ezáltal Natasa két (azaz négy, de erről majd később) szerepet játszik, ad egy külön ízt, izgalmat, de lecsupaszítva mégiscsak két ember életéről, küzdelmeiről szól, és a vágyról, hogy kapcsolódhassunk valakihez.

Tovább

Ha a Netflixen menne, most mindenki ezt a sorozatot nézné

november 12., 20:32 Módosítva: 2022.11.13 20:31
0
A Moszkitó-part a legjobb sorozat, amit idehaza senki sem ismer.

Ennek egyszerű oka van: az Apple TV+ nevű streamingszolgáltató, amely otthont ad a produkciónak, soha nem lett igazán felkapott Magyarországon. Vérzik a szívünk, mert biztosak vagyunk benne, hogy ha A Moszkitó-partot a Netflix adná, mindenki a függője lenne, és a közösségi médiában is kommentek százai dicsőítenék a november 4-én második évadával visszatért produkciót.

De miről is van szó benne? A történet középpontjában egy Allie Fox (Justin Theroux) nevű öntörvényű feltaláló áll, aki családját elég spártai körülmények közé kényszeríti: gyerekeinek nem engedi, hogy iskolába járjanak, vagy telefonjuk legyen, és azt sem, hogy a nagyszüleikkel beszéljenek. A furcsa életmódnak az az oka, hogy Allie és neje, Margot (Melissa George) a hatóságok elől bujkálnak. Hogy a házaspár mit követett el pontosan, a hét részből álló első évad során nem derül ki pontosan, csak annyi, hogy az NSA ügynökei rájuk találnak, így a Fox családnak menekülnie kell. Árkon-bokron keresztül, Mexikót is érintve, ahol további ellenségeket szereznek. Így az évadzáróra már a maffia is a nyomukban van.

A sorozat legerősebb láncszeme maga a főszereplő, Justin Theroux, aki az HBO-s A hátrahagyottakban (The Leftovers) is zseniálisan hozott egy Allie habitusához közel álló, úgyszintén csúnyán meggyötört fickót. Theroux minden rezdülése aranyat ér, rajta kívül kevesen tudnák így eljátszani a titkolózó feltalálót. A színésznek egyébként A Moszkitó-part a valóságban is egy családi projekt, hiszen az alapul szolgáló, 1981-es regényt Justin Theroux nagybácsikája, Paul Theroux jegyezte. 1986-ban pedig Harrison Ford főszereplésével készült már belőle egy filmváltozat, de valószínűleg idehaza azt is olyan kevesen ismerik, mint ezt, az eredeti sztorit jelentősen átdolgozó, modern változatot.

Tovább

Lindsay Lohannel érkezik a karácsony a Netflixre

november 12., 11:30 Módosítva: 2022.11.13 07:09
0

Belevágott az ünnepi szezonba a legismertebb streamingplatform, mégpedig egy romantikus vígjátékkal. Főszerepben a kétezres évek egyik leghíresebb és leghírhedtebb színésznője, Lindsay Lohan látható, a film pedig találóan a Karácsonyi románc címet kapta.

Minden év végén elárasztják a streamingoldalakat a karácsonyi produkciók limonádéfilmekkel, amiket az egész család együtt nézhet. A Karácsonyi románc is ebbe a kategóriába sorolható és az alkotók láthatóan meg sem próbáltak eltávolodni ettől. Ez a film javára vált, hiszen nincs tele kamuszagú mélységekkel, csak szimplán szórakoztatni akar. Az alacsony költségvetésű produkcióban minden benne van, amit egy romantikus karácsonyi filmtől várunk. Klisés? Igen. Néha döcög a dialógus? De még mennyire. Mégis hozza az ünnepi hangulatot, és eléri, hogy mi is várjuk a karácsonyt? Abszolút.

Tovább

Ezt az új horrorfilmet most rögtön nézze meg mindenki

november 11., 19:52 Módosítva: 2022.11.12 18:54
0
A skandináv horrorfilmeknek nem kell a szomszédba menniük kölcsönkérni, amikor a nézők terrorizálásáról van szó.

Elég, ha olyan címekre gondolunk, mint a vámpíros Engedj be!, a Magyarországon forgatott, szektás Fehér éjszakák, vagy Lars von Trier bármelyik agymenése, köztük az Antikrisztus és a Melankólia, de amúgy a szuperhősös zsánert felforgató The Innocentset is simán ebbe a kategóriába tudjuk sorolni.

Az illusztris listához idén nyáron csatlakozott A keltetés (Hatching) című új finn horror, melyet június 16-án tűztek vászonra a mozik, pár hete pedig a SCREAM! névre keresztelt, főképp rémisztő tartalmakat kínáló magyar streamingszolgáltatóra is felkerült.

ADS SERVICE
ADS SERVICE

A keltetés egy igazi kirakatcsaládról szól, akik maximálisan kifelé élik az életüket. Az anyuka (Sophia Heikkilä) vloggerkedéssel foglalkozik, és boldog-boldogtalan elé tárja az interneten a saját és szerettei hétköznapjait. A valóságban azonban ezer sebből vérzik a família, a nő csúnyán abuzálja és lelkileg terrorizálja a tornában tehetséges kislányát, Tinját (Siiri Solalinna), a férjét (Jani Volanen) meg orrba-szájba csalja.

Egy napon aztán Tinja a közeli erdőben egy furcsa tojásra lel, amit azzal a szándékkal visz haza, hogy megmentse és felnevelje a benne növekvő apróságot. A főszereplőt alakító Siiri Solaninna nagyszerű castingnak bizonyul, hiszen életszagú játékával remekül hozza el nekünk a megfelelési kényszertől szenvedő, jó tanuló, jó sportoló Tinját. Ugyanakkor azt is bebizonyítja, hogy tényleg nem életkorfüggő, hogy valaki képes-e komplex, kiemelkedő alakításra. A horrorisztikusabb jelenetekben Solannina simán olyan szintű teljesítményt nyújt, mint amit anno az Engedj be! gyerekvámpírja, Lina Leandersson letett elénk az asztalra. Sőt!

Tovább

Pont egy ilyen vígjátékra volt szükségünk ebben a borús időben

november 10., 19:35 Módosítva: 2022.11.11 20:48
0

Daniel Radcliffe a Harry Potter befejezése után minden követ megmozgatott azért, hogy végre ne a kis szemüveges túlélővel azonosítsa őt mindenki, amikor csak felbukkan valami új filmben vagy sorozatban. Bár az átállás nem volt könnyű, hiszen az Öld meg kedveseid című 2013-as film, melyben Allen Ginsberg költőóriást alakította, elég közepes lett... a most 33 éves angol színész végül mégiscsak rátalált az útjára.

A Roxfortból a kiutat Radcliffe-nek szemmel láthatóan a sötét humorú, polgárpukkasztó, egyenesen elmerottyant filmek jelentették.

Ebbe a kategóriába tartozott a Szarvak, melyben Daniel Radcliffe egy démoni szörnyeteggé vedlett át, hogy aztán 2016-ban, Az ember, aki mindent tudott (Swiss Army Man) című komédiában konkrétan egy beszélő hullaként térjen vissza a nagyvászonra. Emlegethetnénk még Az elveszett várost is, ahol a gyerekként felfedezett sztár remekül gonoszkodott, de őszintén szólva a Talpig fegyverbentől eltekintve a közelmúltban Radcliffe pontosan ezektől a vad szerepeitől kezdett el távolodni. A legnagyobb sajnálatunkra, egyébként.

weird al youtube screenshot
Fotó: Rotten Tomatoes Trailers / YouTube

Most ennek vége. Egy friss önéletrajzi produkcióban, a Roku Channelen november 4-én bemutatott Weird: The Al Yankovic Storyban prezentálta nekünk újfent a színész: még mindig az áll neki a legjobban, amikor a kamerák előtt önfeledten őrültködik. Úgy érezzük, Weird Al Yankovic rövid bemutatásra szorul, engedjék meg nekünk, hogy ezt gyorsan megejtsük, és megemlékezzünk a fickóról, aki a 80-as években volt iszonyú nagy sztár az amerikai zeneiparban. Öt Grammy-díjat kapott például, de a Billboard listáin is észrevétette magát, igaz utóbbi jó pár évtizedébe telt. Eredményeit azonban nem hétköznapi teljesítménnyel érte el Weird Al Yankovic, hiszen híres énekes és bandák, mint Michael Jackson, Madonna, vagy éppen a The Knack slágereinek szövegét írta át, humorral megfűszerezve. Vagy úgy is mondhatnánk, hogy parodizálta őket, az Irigy Hónaljmirigynél egy fokkal művészibb stílusban.

Tovább

Nem győztük kapkodni a fejünket, annyira fordulatos ez az új sorozat a Netflixen

november 9., 15:37 Módosítva: 2022.11.10 14:22
0

Steven Moffatot csak imádni vagy gyűlölni lehet. Köztes út nincsen. A skót televíziós író-producer nevét a legtöbben a Doctor Who és a Sherlock miatt ismerik, de ő volt a felelős a Dracula legújabb változatáért is, amely Bram Stoker klasszikusán alapult, és egy évad után csúnyán a földbe állt. Moffat jó szokásához híven ismét a BBC One-nal állt össze, és közös erővel hozták tető alá Az ember a rács mögött (Inside Man) című krimisorozatot, amelyet október 31-én a Netflix hazánkba is elhozott. Mivel csupán négy epizódból áll, a szériát bárki meg tudja nézni egy ültő helyében. A fotelből feltápászkodni mondjuk már nehezebb lesz utána, mert egy elég meghökkentő, már-már polgárpukkasztó történetről van szó.

A széria középpontjában egy Jefferson Grieff (Stanley Tucci) nevű halálra ítélt kriminológiaprofesszor áll, aki kivégzésére vár éppen, de addig is igyekszik valahogy a társadalom hasznára lenni. Ebből a célból fura szolgáltatást nyújt azoknak, akik hajlandók elzarándokolni az őt fogva tartó arizonai börtönbe: rejtélyes, a rendőrség által meg nem oldott ügyekben segédkezik. A neje meggyilkolásáért elítélt fickóhoz jön kétségbeesett szenátor, eltűnt férjét kereső feleség, na és befut egy kotnyeles újságírónő, Beth (Lydia West), aki elkezd szaglászni Grieff körül, és kisvártatva elkezd együttműködni a géniusszal.

Nehéz megítélni, hogy Az ember a rács mögöttben a szegény ember Hannibal Lecterjeként okoskodó Stanley Tucci nyújt-e hidegrázósabb teljesítményt, vagy David Tennant. Utóbbi, vagyis a Doctor Who egykori Tízes Dokija egy Harry Watling nevű angol lelkész bőrébe bújik, és kerül komoly slamasztikába. Anélkül hogy komolyabban spoilereznénk, annyit elárulunk, hogy egy ronda pedofilbotrány készül Harry és családja életét romba dönteni, a köztiszteletben álló egyházi figurának pedig drasztikus döntéseket kell hoznia ahhoz, hogy minden szerette ép bőrrel megússza.

Tovább

Képtelenek voltunk sírás nélkül megnézni ezt az új romantikus filmet

november 8., 15:16 Módosítva: 2022.11.09 16:07
0

A 2022-es év talán legnagyobb meglepetése filmes szempontból, hogy az eddig popsztárként a szórakoztatóiparban forgolódó Harry Styles elkezdte átértelmezni magát, és egymás után bukkan fel a komoly drámákban. A 28 éves angol annak idején a The X Factorban szólóénekesként bukkant fel, majd kiesését követően a One Direction tagjává vált, ám a fiúbanda feloszlása óta ismét egyedül nyomja. Watermelon Sugar című dalát unalomig játszották világszerte a rádiók, de a moziba járók is találkozhattak Stylesszal, mégpedig a Nincs baj, drágámban, ahol egy olyan fickó bőrébe bújt az extravagáns híresség, aki nejével, Alice-szel (Florence Pugh) kisvárosi, színlelt boldogságban telő hétköznapokat élt, egy titokzatos cégnek szolgálatot teljesítve.

Elég nagy véletlen, hogy Harry Styles legújabb filmje, A rendőröm (My Policeman) megint csak ugyanerről a témáról, vagyis a színlelésről szól. A főszereplő egy Tom Burgess nevű járőr, aki a tengerparton fut össze egy fiatal szőke szépséggel, Marionnal (Emma Corrin). A lány azonnal fülig bele is szeret Tomba, egy dologgal viszont nem számol, mégpedig azzal, hogy a rendőr suskusban egy múzeumkurátorral, bizonyos Patrick Hazlewooddal (David Dawson) folytat viszonyt.

A rendőröm egy picit sem tipikus szerelmi háromszög története, amit nagy kár, hogy a magyar mozik nem mertek bemutatni, mert helyenként olyan szép a fényképezés, hogy még a tévéképernyőn nézve is elámultunk rajta. Michael Grandage rendezése, mely Bethan Roberts 2012-es regényét veszi alapul, egy rettenetesen érzékeny románc ráadásul. Nem is csoda, hogy egy csomó néző azután, hogy az Amazon Prime november 4-én bemutatta, pszichológus után kiáltott. A rendőröm valóban az a fajta film, amely összetöri a néző szívét, egyszerűen képtelenség néhány könnycsepp elmorzsolása nélkül megnézni.

Tovább

A Netflix új nyomozós filmje kirángatott minket az őszi depresszióból

november 7., 21:06 Módosítva: 2022.11.08 17:29
0

Ősszel az ember hajlamos a bezárkózásra, a búslakodásra, arra, hogy semmihez nincsen kedve a kevés napsütés és a takony idő miatt. Remekül időzített tehát a Netflix, hogy pont most hoztak nekünk egy olyan nyomozós filmet, melyet ember legyen a talpán, aki nem vigyorog végig. Igen, az Enola Holmes 2-ről van szó, amelyet november 4-én mutatott be a streamingszolgáltató, és amelyben a címszereplő Millie Bobby Brown mellett az első részben is remek Henry Cavill ugyancsak visszatért – nagy örömünkre egyébként.

Az Enola Holmes még 2020 szeptemberében mutatta be a szélesebb nézőközönségnek a Nancy Springer-regényekből ismert fiatal leányzót, Sherlock Holmes húgát, aki eltűnt anyja nyomába eredve, kezdő, de nagyon lelkes detektívként botladozott a tévéképernyőnkön. A produkció nagy siker lett, négy héten belül 76 millió háztartásban néztek bele, a kritikák pedig egyszerűen imádták a Stranger Things fiatal sztárjának alakítását. Nem véletlenül, Brown tényleg nagyon aranyos volt benne.

A folytatás borítékolható volt, és bár ismét a rendezői székbe ült az a Harry Bradbeer, aki az első felvonást is szívvel-lélekkel töltötte meg, aggódtunk azért a végeredmény miatt. Benne volt a pakliban ugyanis, hogy az Enola Holmes 2 már nem lesz annyira friss, optimista, és muris néznivaló, mint az első rész. Tévedtünk, bevalljuk. Nem is kicsit.

Tovább