Bejelentették az idei Oscar-gála tiszteletbeli díjazottjait, akik novemberben átvehetik majd életműdíjaikat Hollywoodban, a Governors Awardson. Idén három művészt részesítenek az elismerésben, továbbá a Jean Hersholt humanitárius díj nyertesére is fény derült.
A két díjat egészen 2009-ig az Oscar-gála részeként adták át, de azóta egy külön ceremónián kapják meg a friss díjazottak, akiknek nevét már jóval előtte nyilvánosságra hozzák. Bár a díjak nem képezik részét az Oscar versenyprogramjának, az elismertek ugyanúgy Oscar-szobrokat kapnak a bizottságtól. A díjról a Board of Governors dönt, amely az Oscar-bizottság egy szűk rétege.
A Variety beszámolója szerint idén három művész részesül tiszteletbeli Oscar-díjban. Ők név szerint Tom Cruise, Debbie Allen és Wynn Thomas. Szintén bejelentették a Jean Hersholt humanitárius díj elismertjét, aki Dolly Parton lett. Mind a négy szobrot 2025. november 16-án adják át a Ray Dolby Ballroomban, Hollywoodban, a 16. Governors Awardson.
Felnövéstörténetet sokfélét láttunk már, viszont olyat, amelyben egy csenevész, de annál lelkesebb viking fiú összebarátkozik egy éjfekete és rendkívül veszélyesnek tűnő sárkánnyal, 2010 előtt nem nagyon. Jó másfél évtizeddel ezelőtt szállította le a DreamWorks Animation az Így neveld a sárkányodat első részét, amely egy brit szerző, Cressida Cowell könyvsorozatát dolgozta fel, és úgy ültették ezt a falusi fantasykalandot a nagy vászonra, hogy végül dollármilliárdos bevételeket hozó filmtrilógiává bővült a franchise.
Mit filmtrilógiává? A Cartoon Network és a Netflix spin-off-sorozatokat is készített az egész estés produkciók mellé. Utóbbiakat – mivel berántott ez a világ, én is megnéztem, és tanúsíthatom, hogy mind a Riders of Berk, mind a Defenders of Berk, de főképp a Race to the Edge kötelező néznivalók az Így neveld a sárkányodat rajongóinak, mivel – pár bénább epizódtól eltekintve –nemcsak a karaktereket, hanem a világot is meglepően ügyesen mélyítik el.
Azzal kapcsolatban, hogy eltelt-e már annyi idő, és volt-e alapból létjogosultsága, hogy élő szereplős változatot készítsenek az első Így neveld a sárkányodatból, nagyon durván megoszlottak a vélemények. Fennállt ugyanis a veszélye, hogy egy Disney-féle, a Hófehérkére, esetleg A kis hableányra hajazó gyalázatot kapunk, és nem a Lilo & Stitch-féle kedves újragondolás landol a mozikban. Nekem is erős aggályaim voltak az Így neveld a sárkányodat élő szereplős remake-je kapcsán, amit június 12-e óta adnak a magyar mozik, de szerencsére az alkotók rám cáfoltak. Még csak azt se mondanám, hogy egy az egyben adaptáció került a vásznakra, akik így gondolják, azoknak javaslom, hogy a régi filmeket ismételjék át. Bőven került ebbe az átiratba annyi újítás, hogy megállja a helyét a 2025-ös filmes kínálatban.
Az idén június 18 és 21. között megtartott filmes seregszemle ideje alatt várja a látogatóit a veszprémi FOTON Audiovizuális Centrumban a Játszani kell: Makk Károly munka közben című kiállítás. A tárlat egyedülálló áttekintést ad a korszakalkotó rendező karrierjének főbb mérföldköveiről.
A MOZ.GO Magyar Mozgókép Fesztivál kiállítása a forgatás közben készült werkfotókon keresztül mutatja be Makk pályafutását a Liliomfitól a 2003-as Egy hét Pesten és Budán című filmig. A fényképeken a rendező mellett láthatjuk Dayka Margitot, Törőcsik Marit, Darvas Lilit, Christopher Plummert, Darvas Ivánt, valamint sok kamera előtti és mögötti alkotótársat, illetve a magyar filmtörténet néhány emlékezetes jelenetét a megörökítésük pillanatában.
Vannak olyan sorozatok, amik zsigerből taszítják az embert, és sugározzák magukból a nézhetetlenség ígéretét. Számomra ilyennek tűnt a Szirének, a Netflix május 22-én debütált 5 részes miniszériája, mely első blikkre amolyan netflixesen béna szappanoperának nézett ki az előzetesek alapján. Ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna azonban, mert bár az Egy szobalány vallomása készítőjének újdonsága a vizuális körítését illetően valóban hagy kívánnivalót maga után – az az ízléstelenség, amit a kedvcsinálók alapján érzékeltem belőle, valójában stilisztikai döntés Molly Smith Metzlertől és csapatától, és oka van.
A Szirének története egy Devon (Meghann Fahy) nevű nő körül forog, akit az első jelenetek egyikében éppen a zárkából engednek ki, hogy idegesen konstatálja, húga már hosszú hetek óta elérhetetlen. Hiába a segélykérések, a hedonista, futó kalandokba és egyéb balhés szituációkba gyakran keveredő, talpig feketébe öltözött hősünknek fel kell kerekednie, ha újból látni akarja testvérét. Ami azonban érkezésekor várja, arra nem könnyű felkészülni.
Itt jön képbe az, amit a trailerek alapján én ügyetlen és pusztítóan ízléstelen megvalósításnak gondoltam. A Fehér Lótuszban is látott, Meghann Fahy által játszott karakter ugyanis egy virágokkal megpakolt, idillikus szigeten, Port Havenben találja magát. Itt, a már-már (rém)álomszerűen kifacsart, paradicsomi környezetben bukkan rá húgára, Simone-ra (Milly Alcock), aki egy milliárdos feleségének, Michaelának (Julianne Moore) az asszisztenseként robotol éjt-nappallá téve. Pontosabban, inkább egyfajta agymosott állapotban teng-leng, önmagát Kiki legjobb barátnőjének képzelve, és amikor nem éppen szextingelésben segít főnökének, akkor egymás szájába adják a rágót az „öribarik”, ami nemcsak Devont, hanem minket, a tévé előtt is úgy lesokkol, mint a talkshow-paródiába betévedt Gáspár Győzőt.
Egy kicsit bizarr belegondolni, hogy napjaink techmilliárdosainak, Elon Musknak, Jeff Bezosnak, Mark Zuckerbergnek és a többi passzív-agresszív, kissé kiöregedett zsenigyereknek mennyi hatalom összpontosul a kezében. Persze az is kell mindehhez, hogy egy egészen technokrata társadalomban, a ránk zúduló kütyük bűvöletében élünk.
Öröm az ürömben, hogy legalább az őrült modernizmus inspirációs forrásként szolgál az olyan író-rendezőnek, mint Jesse Armstrong, aki az Utódlás után ismételten az HBO-hoz fordult ötletével. Milliárdos techbrókról kívánt tévéfilmet forgatni, a kábelcsatorna persze nem is nagyon állt ellen, így az Utódlás készítője visszatérhetett ahhoz, amihez a legjobban ért, a gazdagok kiparodizálásához. Igaz, ezúttal
négy évad helyett nagyjából két óra állt rendelkezésére, hogy újfent egy lebilincselő sztorit, és persze zsigerből utálható karaktereket tegyen le az asztalra.
És egészen jól is sikerült Jesse Armstrong vállalása, már amennyiben a néző egy picit lejjebb tekeri az elvárásait, és nem feltétlenül az új Utódlást várja a készítőtől. Ilyen szellemiségben a kis képernyő elé leülve kompromisszumokkal bár, de lehet élvezni a látottakat.
Menjünk is bele egy kicsit az alaphelyzetbe! A Maxra június 1-jén felkerült Mountainhead, az HBO-n június 8-tól látható szatirikus dramedy története négy kőgazdag techvezér körül forog, közülük a legszegényebb, a többiek által „Konyhásnak” csúfolt Hugo (Jason Schwartzman) az, aki meghívja a többieket az átlagember pénztárcájához mérten nagyon is puccos hegyi villájába, egy pókerezéssel megspékelt elvonulásra.
2023. június 18-án öt ember vesztette életét, amikor egy saját készítésű tengeralattjáróval merültek a víz alá, hogy megnézzék az elsüllyedt Titanic roncsait. A Titan névre keresztelt járművön Hamish Harding brit kalandor, Sazada és Szulejmán Dawood, a francia Paul-Henri Nargeolet, valamint a tengeralattjárót készítő cég igazgatója, Stockton Rush utaztak. Utolsó mondatuk az volt, hogy minden rendben van, de nem volt.
Szerda reggel debütált a Netflix kínálatában a Titan tengeralattjáróról szóló dokumentumfilm, amely közel két órán át mutatja be nyolc év történéseit, a fejlesztéstől a tragédiáig. Utóbbiról tudni lehetett, hogy be fog következni, de a cég vezetője erről hallani sem akart. Stockton Rush minidiktátorként viselkedett, és aki veszélyre figyelmeztette az ötletével kapcsolatban, attól hamar meg is vált. A 2023-as baleset után nem indult gördülékenyen a nyomozás, mivel a Titan csak órákkal később adott le vészjelzést, nem akkor, amikor megszűnt a kommunikációjuk, illetve a hajót a Bahamákon regisztrálták, majd Kanadában tették vízre, hogy az amerikai hatóságoknak ne legyen rálátásuk. Rush közölte is a vezetőség tagjaival, hogy hajlandó képviselőket is lefizetni, hogy bejöjjön a terve.
Több ízben is bizonyította már Dan Trachtenberg amerikai rendező, hogy nagyon ért a szörnyfilmekhez. Ő volt az, aki 2016-ban csinált egy szokatlan folytatást 10 Cloverfield Lane címmel a kézi kamerás Godzillaként is emlegetett Cloverfieldnek. Valamint Trachtenberg nevéhez fűződik az az apró bravúr, amit a 2022-es, idehaza a Disney+-on látható Préda (Prey) című alkotásával ért el, ez az előzményfilm kellett ugyanis hozzá, hogy a Predator-rajongók újfent képessé váljanak a lelkesedésre a sci-fi horror iránt.
A Préda egészen drasztikus spin-offra sikeredett, hiszen a Ragadozó nem a megszokott korszakban, 1719-ben bukkant fel, és egy fiatal komancs lánnyal (Amber Midthunder) ment ölre. A készítő zsigeri alapokra, mindenféle sallangtól megfosztva mutatta be a tökéletes vadász és az önjelölt harcos véres találkozását, nagy kérdőjel volt tehát, hogy ugyan mégis milyen irányba megy tovább ez a szebb és rosszabb (Alien vs Predator, valaki) napokat is látott, dollármilliós franchise. Azt nyilván tudtuk, hogy Predator: Badlands címmel jön Dan Trachtenbergtől egy újabb rész a filmsorozatban, ám jelen kritika tárgyát,
a Disney+-on június 6-án bemutatott Predator: Gyilkosok gyilkosával kapcsolatos híreket ügyesen rejtegették, idén áprilisban mondták el, hogy egy felnőtteknek szóló animációs filmmel gazdagodik a történetfolyam.
Ráadásul milyen animációs filmmel! Egyesekek, a vájt fülűbb olvasóknak elég, ha annyit mondok, hogy a netflixes Arcane jó pár szakembere dolgozott a Gyilkosok gyilkosán, ami önmagában szinte a fülünkbe súgja, hogy nemcsak a tájak festenek gyönyörűen ebben a Predator-filmben, hanem a karakterek mozgása is jólesően dinamikus, nem beszélve az ötletes összecsapásokról és a művészies vérengzésről. Adjuk hozzá mindehhez, hogy a Predator: Gyilkosok gyilkosát az Animátrixhoz hasonló epizodikus, a végén összeérő struktúrába pakolták.
Lehet rá azt mondani, hogy film, ha a film fogalmát picit tágítjuk, és fejezetekként kezeljük a végeredményt, de talán pontosabb, ha kijelentem, hogy ez valójában három rész és egy lezáró epizód. Minden szempontból különleges néznivaló, rögtön bele is megyek, hogy miért.
Tom Felton támogatásáról biztosította J. K. Rowlingot a transzneműekkel kapcsolatos nézetei körüli viták ellenére is. A Harry Potter-filmekben Draco Malfoyt alakító színész azt mondja, „hihetetlenül hálás” Rowlingnak, és hogy könyvei „összehozták a világot”.
Tom Felton támogatásáról biztosította a Harry Potter szerzőjét, J. K. Rowlingot, mondván, „nincs igazán tisztában” a Rowling nemi szempontból kritikus nézeteit övező vitákkal.
Feltont, aki Draco Malfoyt alakította a Harry Potter-filmek nagy sikerű sorozatában, a Variety magazin a vasárnapi Tony-díjátadó ünnepségen közvetlenül a vitával kapcsolatos álláspontjáról kérdezte. Felton azt mondta: „Nem mondhatom, hogy [hatással lenne rám], nem igazán vagyok ráhangolódva.” Hozzátette: „Nem láttam még semmit, ami jobban összehozta volna a világot, mint Potter. Ez neki köszönhető, és én ezért hihetetlenül hálás vagyok” – idézi a The Guardian.
Az ember azt gondolná, hogy akciófilmet készíteni a világ legkönnyebb dolga. Castingolj egy elég híres főszereplőt, aki bevonzza a nézőket a moziba, pakold teli verekedéssel és lövöldözéssel, esetleg autós üldözésekkel és robbantásokkal a játékidőt, a cselekmény, a többnyire bosszúsztori meg úgyis másodlagos... a forgatókönyv is elegendő, ha felfér egy zsebkendő szélére.
Könnyűnek tűnik, manapság mégis kevés példát tudnék működőképes és élvezetes akciófilmekre mondani, a közelmúltban, Tom Hardy ide vagy oda, de nézhetetlen lett a netflixes Havoc, a Jason Statham főszereplésével készített A melóst sem köszöntük meg, a Mission: Impossible legújabb, ismét nagyon grandiózus felvonása pedig egy nagyon hosszúra nyúlt ásítással ért fel.
Szerencsére azonban itt van nekünk egy Chad Stahelski nevű fickó, aki a karrierje javát kaszkadőrként töltötte, ő volt Keanu Reeves dublőrje a Mátrixban például, de dolgozott az 1994-es A holló című kultuszfilmen is. Ki értene jobban ahhoz, hogy mitől lesz ütős egy akciójelenet, mint egy kaszkadőr, és Stahelski némiképp meglepő módon, de nagyot ugrott Hollywood ranglétráján, amikor rendezővé lépett elő. 2014-ben hozta el a szakember nekünk a John Wick című akciófilmet, amelyben Keanu Reeves játszott egy olyan bérgyilkost, aki a fél maffián bosszút állt, miután az elhunyt nejétől kapott kutyáját pár orosz gengszter meggyilkolta.
A John Wick mögé igaz, hogy érdekes mitológiát építettek az írók, a hotelek, a klánok, a szállodában nem gyilkolunk szabályrendszer, a hangzatos kódnevek, a kifinomult maffiózók, a titokzatos aranyérmék mind emlékezetessé tették az összképet – ugyanakkor felesleges tévhitekbe ringatnunk magunkat. A John Wick összes része kőegyszerű bosszútörténet volt, amely a komplexitáshoz talán a direkt túlzásokba eső negyedik részben került a legközelebb. Ám a sikeressé vált akciófranchise-t a legtöbben elemi indokból nézték. Arra voltak kíváncsiak, ahogy a furán, mindig törzsből mozgó, rendkívül elkötelezett Keanu Reeves túlvilágra küld szinte mindenkit, aki ellentmond neki. Nekik nem kellett csalódniuk, megkapták, amit akartak, tokkal-vonóval.
Kevés ennél kreatívabb sorozat készül, pedig éppen a Love, Death & Robots a Netflixen az, amely annak példája, hogy érdemes szabadjára engedni a fantáziát, az alkotói szabadságot és végtelen teret nyitni az animáció előtt. Igaz, a sorozat negyedik évadának epizódjai mintha fáradtak volnának, első ránézésre úgy is tűnhet, hogy ebbe kerültek azok az ötletek, amelyek haloványabbak. No de nézzük, miért is fontos ez a sorozat.
Olyan időket élünk, amikor az AI lassan mindent ural. A filmkészítés különösen veszélyeztetett terület, hiszen a mesterséges intelligencia ma már szinte bármit megrajzol, megszerkeszt, kitalál és bemutat. Az avatott szem, persze, észreveszi a sutaságokat, a megtört mozdulatsorokat, a nem élethűen megjelenített érzelmeket, ez a technológia azonban rémisztő gyorsan fejlődik, így ne legyenek kétségeink,
az AI simán legyártja a jövő filmjeit.
Ezért is öröm, amikor olyan, animált, hús-vér színészek hangján megszólaló alkotásokat láthatunk, amelyekben még helye és szerepe van az embernek, az ötletnek és kreativitásnak; amikor sok-sok munkaórával megrajzolt, meggyurmázott, összeillesztett fázisokkal életre kel az anyag, manifesztálódik a szellem, a gondolat.
A Love, Death & Robots ebben erős, és persze abban is, hogy többnyire remek ötletekre épülő animációs minifilmeket láthatunk. Az eddigi évadok egészen jól felépített történetekkel kényeztettek el minket, ebben a negyedikben már meglepően sok a flash élmény, a sztori hirtelen befejezése, lezárása – valamint a lötyögős történetek sora.
Persze, a lekerekítetlen történetek is lehetnek izgalmasak, az eddigi minieposzokhoz képest mégis több epizódnál marad hiányérzetünk. Vagyis az élmény olyan, hogy
jé, ennek itt most tényleg itt a vége?
Pedig alapjában minden 4. évados sztorinak lenne helye és szerepe, ha az alkotók sokszor nem elégedtek volna meg a puszta animációs élmény hatáskeltésével. Mert itt van mindjárt a Can’t Stop epizód, ami a Red Hot Chili Peppers 2003-as koncertjének (Slane, Írország) újraértelmezése. Ebben a filmecskében az a trükk, hogy itt mindenki marionettfigura, így kel életre a koncert. Joggal kérdezheti bárki, hogy hol van ebben a sci-fi, és ha a válasz az is, hogy nem kell keresni, akkor ki kell mondani, hogy a mozgatott bábok tömege, az együttes tagjainak megjelenítése oké, rendben van, ügyes munka, a rendezője David Fincher, és az írója is a sorozat egyik alapítója, Tim Miller – a sztori azonban leesik a Love, Death & Robots csillaghídjáról.
Ugyanez érezhető a Smart Appliances, Stupid Owners epizódban, pedig történetének írásába maga a nagy sci-fi író, John Scalzi is beszállt, és a szarkasztikus történetben az okoseszközök elvileg olyan bölcsességeket, felismeréseket fogalmaznak meg, amelyekből nekünk, buta tulajdonosoknak tanulnunk kellene, a hatás mégis inkább kínos, kényszeredett nevetés és csodálkozás.
Ott volt a rémesen szerethető, élete szerelmét kereső építészről és haverjairól szóló Így jártam anyátokkal, amelynek a végét azonban csúnyán elrontották. Hasonlóképpen járt az Agymenők, amely ugyanebbe a témába bukott bele, de csak azt követően, hogy az alkotók a szitkomot néhány kockáról (geekről) szóló, kicsit sem romantikus vígjátéksorozatnak álcázták több évadon keresztül. A sort lehetne folytatni, Happy Endings, New Girl, Coupling… a Jóbarátok önjelölt örököseinek a listája szinte kifogyhatatlan.
Most pedig megjött az új trónkövetelő, amelynek Felnőttek (Adults) a címe, és pár napja, május végén a Disney+-ra futott be könnyed nyári néznivalónak mind a nyolc részével. A főszerepben öt huszonévest látunk, persze mint minden Jóbarátok-klónban, itt is van csavar, hiába tűnnek magabiztosnak, extrovertáltnak és talpraesettnek hőseink, valójában mindannyian teli vannak nem túl jól leplezett hibákkal.
Kezdjük azzal a ténnyel, hogy a baráti társaság minden tagja Samirnél (Malik Elassal) lakik – csövezik inkább, hiszen a lakbér New Yorkban is pofátlanul magas –, amíg a srác szülei körutaznak.
Mindez alapot ad számukra a néha egészen felhőtlen kikapcsolódásnak, és persze az összetűzéseknek is, köszönhetően annak, hogy a Felnőttek főszereplői kicsit sem könnyű személyiségek. Míg Samirt a csapat teszetosza Ross Gellerjeként lehet beazonosítani, addig az ő se veled, se nélküled legjobb gyerekkori barátja a szőke szépség, Rachel… akarom mondani Billie (Lucy Freyer). Míg Issa (Amito Rao) személyében kapunk egy Phoebe-szerű bohém fiatal lányt, aki a maga minden szempontból fluid pasijával, Paul Bakerrel (Jack Innanen) kavar. Ja, és hogy ki ne hagyjam a legnagyobb poént, az itteni Joey, azaz Anton (Owen Thiele) konkrétan meleg, és afféle anti-Joey-ként szolgál, mert nagyon nem megy neki a párkapcsolati témázás.
Több mint egy évtizeddel az utolsó varázslata után újra magára ölti a roxforti talárt Tom Felton – a Harry Potter-filmek hűvös tekintetű, szőke antihőse ezúttal a Broadwayen kelti életre Draco Malfoyt – írja a The Guardian. A 37 éves színész ezzel nemcsak a rajongói által egyik leginkább kedvelt szerepében tér vissza a varázsvilágba, de színpadi pályafutása legnagyobb mérföldkövét is teljesíti: november 11-től 19 héten át látható lesz New York legendás Lyric Színházában a Harry Potter és az Elátkozott gyermek című előadásban.
Tom Felton 2001 és 2011 között alakította a Harry Potter-filmek egyik legmeghatározóbb karakterét, most pedig elsőként tér vissza a filmszéria színészgárdájából színpadi változatban is.
A Harry Potter-filmekben való szereplés életem egyik legnagyobb megtiszteltetése volt. Ezzel a lehetőséggel pedig visszatérek a kiindulópontra, vagyis bezárul a kör
– fogalmazott a színész. Az előadás, amely J. K. Rowling közreműködésével, Jack Thorne tollából született, 19 évvel az eredeti történet után játszódik, és Harry fiának, Albusnak a küzdelmeit állítja középpontba: örökség, barátság, identitás – és minden, ami a híres név árnyékával jár.
A darab producerei, Sonia Friedman és Colin Callender szerint Felton visszatérése „nosztalgiával, fejlődéssel és érzelemmel teli kulturális pillanat”, amelyben újra megmutatkozhat mindaz a mélység és emberség, amit egykor Malfoy karakterébe hozott. A Harry Potter és az Elátkozott gyermek 2018 óta fut a Broadwayen – eleinte két részben, öt órában, 2021 óta azonban egyetlen, három és fél órás előadásban. Felton az elmúlt években többek között a West Enden is színpadra lépett, és szerepelt a Majmok bolygója: Lázadás című filmben, valamint olyan sorozatokban, mint a The Flash vagy a Murder in the First. Hangját a Harry Potter-videójátékokhoz is kölcsönözte, és feltűnt a húszéves jubileumi Visszatérés Roxfortba különkiadásban is.
Tom Cruise-tól elsősorban azt várná az ember, hogy a mozipénztáraknál döntsön rekordokat, most azonban egy másféle egyedülálló teljesítményt ért el.
A Deadline szerint a mozikban néhány hete futó Mission: Impossible – A végső leszámolás forgatása alatt a sztár 16 alkalommal ugrott ki egy helikopterből, miközben égett az ejtőernyője, ezzel felállította a kategória rekordját.
Tom nem csak akcióhősöket játszik – ő maga az akcióhős
– mondta Craig Glenday, a Guinness World Records főszerkesztője egy nyilatkozatban. Hozzátette, hogy Cruise sikerének nagy részét annak köszönheti, hogy „abszolút a hitelességre összpontosít, és feszegeti a határait annak, hogy mire képes egy főszereplő. Megtiszteltetés, hogy ezzel az új Guinness World Records címmel ismerhetjük el a rettenthetetlenségét”.
A dél-afrikai Drakensbergben forgatott jelenetre hetekig készült a színész és a kaszkadőrcsapat. Végül több mint 2 ezer méter magasra mentek fel helikopterrel, és onnan ugrott ki Cruise a lángoló ejtőernyővel. A vakmerő mutatványról videó is készült.
A vezércsel készítője visszatért, hogy újra lenyűgözze a Netflix jó sorozatokra kiéhezett közönségét? Valami ilyesmi történt, a sakkozós dráma író-rendezője, Scott Frank megint egy regény adaptálásába vetette bele magát, csak ezúttal egy skandináv szerző, a dán Jussi Adler-Olsen nyomozós sztorija adott alapot a május 29-én a streamingszolgáltató kínálatába érkezett produkcióhoz. A Dept. Q című krimi-thriller abból a szempontból nosztalgikus, hogy egy olyan mogorva, elviselhetetlen fickót állít a középpontjába, aki mellett talán még a mindig maró stílusú Doktor House is eltörpül. Ugyanakkor a Netflix új sorozata kellőképp kiforgat egy túlhasznált zsánert saját magából ahhoz, hogy ne tudjunk elmenni mellette szó nélkül.
A Dept. Q nem lacafacázik sokat, rögtön az akció kellős közepébe ejti a nézőt, egy fiatal skót járőr testkameráján keresztül követjük, ahogy egy bűnügyi helyszínt felderít ő, és még két, épp a közelben járt hekus. Köztük van Carl Morck (Matthew Goode) angol detektív, aki nyilván utálja a skótokat, de legalább saját magát is ugyanennyire, ráadásul nagy szája van, és a véleményét képtelen magában tartani egyetlen perc erejéig is. Carl és a társa, James Hardy (Jamie Sives) azok, akik szemlézik, hogy a fejbe szúrt öreg bácsi tényleg meghalt. Csakhogy szinte azonnal kiderül, a rend őrei nincsenek ám egyedül,
egy olyan véres leszámolás áldozatává válik a trió, amely a magát kőkeménynek mutató Carlt több hónapos szabadságra kényszeríti, James lebénul, a kezdő kadét pedig meghal.
Ez egyike azon ritka eseteknek, amikor hiába írom le a jelenetet, nem számítanak spoilernek a soraim, a képsorok annyira durvák és kegyetlenek. Nem csoda, hogy a 9 részes évad alatt néha még ébren is kínozzák Carl Morckot, aki a támadást követően még elviselhetetlenebbé, cinikusabbá válik. Ám hősünk kirúgását az őrsön előléptetésnek álcázzák, amikor a nyomozóval közlik, saját osztályt kap magának, ez lesz a megoldatlan ügyek osztálya, ahol hosszú évek óta döglött akták közül válogathatja ki Carl, melyiknek a megoldásával próbálkozik meg.
A Kémfeladatok kezdőknek a hidegháború alatt, 1976-ban játszódik. Főhőse egy balatoni luxusszálló londinere, akinek édesapja a közös horgászatok alatt mindig azt mondta, hogy fia egyszer majd sokra viszi. Ő ennek ellenére mégis csupán kiszolgálja a keleti blokk nagyembereit, saját léte pedig perifériára kerül. Édesanyja is folyton jövőbeli terveiről faggatja, így a férfi teljes kilátástalanságban találja magát. Amikor már végleg kezd elege lenni szánalmasnak ítélt mindennapjaiból, útja hirtelen keresztezi egy magyar származású belga lányét, és váratlanul egy kalandokkal teli hidegháborús kémhistóriában találja magát.
A Variety megerősítette, hogy a népszerű videójáték, a Split Fiction adaptációja – Sydney Sweeney főszereplésével és Jon M. Chu rendezésében – megérkezett az Amazon MGM Studios kínálatába.
A Variety már korábban beszámolt róla, hogy Sydney Sweeney szerepet kap a népszerű videójáték, a Split Fiction adaptációjában, illetve hogy a film forgatókönyvét a Deadpool & Rozsomák forgatókönyvírói, Rhett Reese és Paul Wernick jegyzik.
A Hazelight Studios fejlesztőjétől és az Electronic Arts kiadótól származó Split Fiction abfantasy és a sci-fi keveréke, amely két szerzőt, Miót és Zoét követi nyomon, akik csapdába esnek az általuk írt világokban. A Hazelight stúdióvezetője, Josef Fares és Sebastian Johansson által írt Split Fiction egy kooperatív kalandjáték, amely osztott képernyős harcrendszert, platformkihívásokat és az egyes karakterek eltérő képességeit kínálja.
Már a Hazelightnál végzett korai fejlesztés során is egyértelmű volt, mekkora potenciál rejlik a Split Fictionben ahhoz, hogy egy ütős film váljon belőle. Most már tudjuk, esélye van arra, hogy valami igazán különleges szülessen egy ilyen csodálatos kreatív csapattal a háta mögött
– mondta Oskar Wolontis operatív igazgató a Varietynek.
Még nem dőlt el, hogy Sweeney Zoét vagy Miót fogja-e játszani, és a film aktívan keresi a partnerének a megfelelő szereplőt.
„Másfél hónapja próbálunk a színészekkel a Nemzeti Színházban, és hatalmas izgalommal vágtunk bele közös szenvedélyünk, az Úri muri forgatásába – mondja Vidnyánszky Attila rendező. – Móricz Zsigmond csodálatos művét 2008-ban már színre vittem a debreceni Csokonai Színházban, és azóta is folyamatosan foglalkoztat.
Nagyon örülök, hogy a Nemzeti Filmintézet támogatásának hála filmvásznon is feldolgozhatjuk ezt a nemzeti klasszikust.
Alapvető magyar sorskérdéseket fogalmazott meg Móricz a főszereplő, Szakhmáry Zoltán és úri társasága átmulatott éjszakájának történetében, ezért az Úri muri minden nemzedék számára fontos és aktuális mű. A móriczi kíméletlen kritika azért egyedülálló és hiteles, mert minden sorából kiérezhető rajongó szerelme szereplői: a magyar emberek, a magyar föld iránt” – mondta Vidnyánszky Attila.
A formulának megfelelően a legelső filmben a Ralph Macchio által játszott Daniel LaRusso az, aki anyjával Los Angelesbe költözik, és itt összeakasztja a bajszát Johnny Lawrence-szel (William Zabka), majd egy idős mester, Mr. Miyagi (Pat Morita) szárnyai alatt tanulja ki a karate csínját-bínját. A második a sztorit egzotikus terepre viszi át, hiszen ebben Daniel-szan Okinawába utazik, mesteréhez, ahol újfent helyi agresszorokkal keveredik harcba. A franchise valahol a harmadik felvonásban kezdi mélyrepülését, a rossz oldalra áttévelyedő Daniellel, hogy aztán az eredeti főszereplő helyett Az új karate kölyökben már Hilary Swank pallérozódjon Miyagi kezei alatt.
Hosszú évtizedekre visszanyúló franchise-ról beszélünk, és a folytatások sorának még mindig nincs vége, hiszen a 2010-es, Jackie Chan és Jaden Smith főszereplésével készült remake, A karate kölyök – aminek talán ildomosabb lett volna A kungfu kölyök címet adni – vért izzadva igyekszik napjaink modern közönségének is eladni a sztorit. Csakhogy nem ennek a filmnek, hanem a Cobra Kai című spin-off sorozatnak az érdeme, hogy a kultikus filmsorozat újra felkerült Hollywood térképére. A YouTube Reden és a Netflixen futott, végső soron 6 évadot megért széria nélkül vélhetően esélye nem lett volna a hazai mozikban május 29-én bemutatott Karate kölyök – Legendáknak… és milyen nagy kár lett volna, ugyanis általa egy nagyon is élvezetes legacy sequelt kaptunk.
A Karate kölyök – Legendák főszereplője egy Li Fong (Ben Wang) nevű fiatal srác, aki a nagybátyja, Mr. Han (Jackie Chan) pekingi kungfutermében edzi magát addig a napig, amíg hősünk anyja (Ming-Na Wen) úgy nem dönt, hogy csonka családját New York városába költözteti. Li Fongnak, a Karate kölyök-filmsorozat amúgy első ázsiai főszereplőjének nyilván óriási sokk a környezetváltozás, ám iskolatársa, egy Mia (Sadie Stanley) nevű lány hoz egy kis stabilitást a srác hétköznapjaiba. Addig a pontig, amíg fel nem bukkan az új film „Johnnyja”, azaz Conor (Aramis Knight), aki nem nézi jó szemmel a nagy barátkozást a fiú és barátnője között, jól el is püföli Li Fongot. Többször is.
Világszerte több száz Disney alkalmazott leépítéséről adott hírt a Variety, az állásukat vesztő dolgozók pontos számáról nincs adat, az elbocsátások célja a vállalat hatékonyabb működése. A Disney képviselői egyelőre nem kívántak nyilatkozni az ügyben.
A Disney még márciusban közel 200 alkalmazottat bocsátott el televíziós részlegéről, a tavalyi évben pedig mintegy 500 alkalmazottnak szűnt meg a munkahelye a cégnél. Két évvel ezelőtt Bob Iger visszatért a vezérigazgatói székbe, költségcsökkentésképp pedig mintegy rekordmennyiségű munkahelyet szüntettek meg, körülbelül 8000 ember veszítette el a munkáját (a tervezett 7000 helyett).
Tavalyi adatok szerint a Disney 233 ezer alkalmazottat foglalkoztatott, az Egyesült Államokban ebből nagyjából 171 ezret, a tavalyi évet megelőző adatokhoz képest ez a szám ugyanakkor emelkedett.
2025 első három hónapjára vonatkozóan a Disney felülmúlta a Wall Street-nyereség előrejelzéseit, nyilatkozatuk szerint optimisták utóbbival kapcsolatban is. Az előrjelzések szeirnt mintegy 16 százalékkal magasabb egy részvényre jutó nyereséget vetítenek előre az előző évhez képest. A 2025 szeptemberében záruló pénzügyi évre a Disney emellett két számjegyű növekedést vár a szórakoztató és sport szektorok működési eredményében, valamint 6-8 százalékos növekedést a vidámparki és fogyasztói termék üzletág működésében.
Fliegauf Bence két és fél évtizede a magyar film meghatározó alakja. Csak a szél című alkotása Ezüst Medvét kapott Berlinben, legutóbbi filmjét pedig ugyancsak a német fővárosban díjazták: 2021-ben a Rengeteg – Mindenhol látlak egyik szereplője, a Jimmy Jaguárban is látható Kizlinger Lilla érdemelt Ezüst Medvét, olvasható a Mozinet közleményében.
A Jimmy Jaguár (18) a rendező egymást követően második olyan alkotása, amely közvetlen állami támogatás nélkül valósult meg, és egy világhírű, A kategóriás filmfesztivál versenyprogramjába került. Mécs Mónika producer szerint
Bence fiókja tele van filmtervekkel és kész forgatókönyvekkel. Mindig meg tud lepni valami új, sokszor meghökkentő témával, pedig már több filmet csináltunk közösen. Folyamatos mozgásban van. A Jimmy Jaguár is organikusan alakult, miközben magát az alapkoncepciót már évekkel korábban mesélte nekem.
A sorozat vezető producere és showrunnere az Emmy-díjas Clyde Phillips, főszereplője pedig a Screen Actors Guild- és Golden Globe-díjas Michael C. Hall, aki a címszereplő Dexter Morgant alakítja. A sorozatot jelenleg New Yorkban forgatják.
A Dexter: Resurrection (Dexter: Feltámadás) három héttel azután játszódik, hogy Dexter Morgant (Hall) saját fia mellkason lövi, és a kómából felébredve megtudja, hogy Harrison (Jack Alcott) nyomtalanul eltűnt. Dexter felismeri, hogy milyen súlyos dolognak tette ki a fiát, majd New Yorkba megy, hogy megtalálja, és helyrehozza a dolgot.
De ez nem könnyű.
Amikor a Miami Metro munkatársa, Angel Batista (David Zayas) kérdéseket tesz fel neki, Dexter rájön, hogy a múltja hamarosan utoléri. Miközben apa és fia a saját sötét világukba merülve próbálnak boldogulni a városban, amely soha nem alszik, hamarosan olyan mélyre süllyednek, amit legvadabb álmaikban sem gondoltak volna – és csak együtt keveredhetnek ki belőle.
Pedig micsoda lehetőség állt az alkotók előtt: a Styx című sorozat főszereplőjének neve Raphaël Styx, mégsem látunk angyalokat, se révészeket. A horror zsánere azonban így is működik, s bár a történetben több család is érintett, a Styx messze nem családi sorozat a SkyShowtime-on.
Páratlan lehetőséget hagytak ki a Styx sorozat alkotói. Mert az addig rendben, hogy egy nyomozó meghal, és kiderül, hogy mégse, illetve mégis, de... Ez jó alap egy horrorhoz, amely
De mi a kihagyott lehetőség? A nyomozó neve Raphaël Styx. Vagyis egyszerre angyali és nem e világi. A nyugati világ hitrendszerében Rafael arkangyal Isteni gyógyító, a Styx pedig az élők és a holtak birodalmát elválasztó folyó a görög mitológiában. Ez a kettőség azonban nem nyer semmilyen értelmet, nem kapcsolódik. Megmarad csupán névnek. Jeroen Dumoulein rendező és a két író (Bavo Dhooge, Michel Sabbe) nem enged teret a fantáziának, őket aztán nem kísérti meg az isteni és a démoni erők összecsapásának lehetősége. Megmaradnak emberi síkon, és annál a dilemmánál, hogy aki meghal, de visszatér,
az csak úgy nem lehet bomló hulla, ha emberhúst eszik. Nélküle a sorsa pokol mélyére húzza, idővel bomlásnak indul, mint bámilyen élőlény teste, ha az élet elszáll belőle.
Ez utóbbi szempont sem kevés, a sorozatban ebből azért adódnak (morális) konfliktusok, a Styx mégis dimenziót léphetett volna, kiemelkedhetett volna az élőhalottas tematika tárgyköréből.
A Styx valójában krimi, amit megspékeltek horrorelemekkel. Mondhatnánk másként: a horror mintha csak alibi volna. S hogy nem az, a történetben azért jól tetten érhető vágy, amit már Frankenstein is annyira keresett, s amit meglepően gyorsan el is vesztett: hogyan válhatnánk halhatatlanná. Mit vagy kit kell ezért feláldoznunk...
Történetünk főhőse rendőr, korrupt, de ennek oka van. Jó kérdés, persze, hogyan is lehetne valaki jó korrupt, ám Raphaël Styx akkor is rendes embernek tűnik, hogy közben nem éppen a törvény útját járja. Csak éppen megölik, és aztán visszatér az élők közé, és keresi a maszk mögé rejtőzködő gyilkosát, valamint próbálja megmenteni romokban heverő házasságát.
Sebastien Dewaele jó Sytx. Sem nem szimpatikus, sem nem taszító. Átlagember, korántsem átlagos gondokkal. Pontosan formálja karakterét, a rendőrt, az apát, a vívódó állampolgárt. Bármi lehetne: démon, angyal, ember, s még az is lehet, mind a három egyszerre.
Az antagonista orvos – Dr. Stijn Vrancken – szerepében Koen De Bouw kellően őrült és szociopata, kár, hogy éppen olyan, mint minden horrordoktor bármelyik filmben, de az is lehet, az őrült orvosok ilyenek. Gino Tersago szerepében Aimé Claeys remek választás, nem sajnáljuk, azt kapja, amit megérdemel. Vagy mégsem? Hiszen ő is csak az örök életre vágyik... Sytx felesége, Isabelle (Loes Haverkort) pedig olyan anya, aki pontosan úgy viselkedik, mint bármilyen zsarufeleség, ha kiábrándul a férjéből. Werner Kolf pedig lehetne jó zsarutárs, szerepében Joachim Delacroix, de ő meg másfajta bűnbe esik, ami nem is bűn, mint inkább emberi gyarlóság.
Az összes szereplő a jó és rossz határán egyensúlyozó lélek, az örök élet ígérete ehhez képest pokoli.
Az est fénypontja egyértelműen a Stranger Things ötödik és egyben utolsó évadával kapcsolatos információk voltak, kiderült: az utolsó etap három részletben kerül a képernyőkre. Az első adag (Volume 1) november 26-án, a második (Volume 2) karácsonykor, december 25-én, míg a finálé (The Finale) szilveszterkor, december 31-én debütál.
Az epizódok tartalmáról a Netflix egy rövid kedvcsináló kíséretében a következőket közölte: „1987 ősze. Hawkinst sebhelyek borítják, hőseinket pedig egyetlen cél vezérli: megtalálni és megölni Vecnát. De ő eltűnt – holléte és tervei ismeretlenek. Küldetésüket nehezíti, hogy a kormány katonai karantén alá helyezte a várost, és fokozta Tizenegy utáni hajszáját, ezzel újra rejtőzködésre kényszerítve őt.”
A leírás szerint Will eltűnésének évfordulója közeledtével „egy nyomasztó, ismerős rettegés” ereszkedik majd a nézőkre. A rendezők szerint ez lesz a sorozat legsötétebb és leghalálosabb évada.
Ahogy arról már az Indexen is írtunk, a Squid Game harmadik évada a tervek szerint június 27-én debütál a Netflixen. A Tudumon viszont most bemutattak egy új előzetest, amely betekintést nyújt a Gi-hunra (Lee Jung-jae) és a többi karakterre váró végső játékokba.
Az új évad arra fog összpontosítani, hogy Gi-hun mit tehet, és mit fog tenni, miután minden erőfeszítése kudarcot vallott... A történet ezután érdekes fordulatot vesz, megkérdőjelezve, hogy Gi-hun képes-e felülkerekedni szégyenén, és újra talpra állni
– fogalmazott Hwang Dong-hyuk, a sorozat alkotója.
A kalandfilmek rajongóit nem kifejezés, hogy a nyugati filmipar nem kápráztatta el mostanában, a műfajban olyan próbálkozásoknak voltunk kénytelenek örülni, mint a fiatal Nathan Drake-ről szóló, 2022-es Uncharted, és Harrison Ford is visszatért még egyszer, utoljára az Indiana Jones és a sors tárcsájában, hogy magára öltse kalapját, és csattogtasson párat az ostorával. Lássuk be, a zsáner egyenesen haldoklik, és legalább akkora szükség lett volna rá, hogy Guy Ritchie újdonsága, a május 23-án az Apple TV+-on debütált Fountain of Youth élvezetes legyen, mint egy csepp vízre a sivatagban. Kár, hogy a rendező úgy döntött, inkább hagyja szomjan halni a közönséget.
Nagyító sem kell hozzá, hogy az ember meglássa a hibákat ebben a 180 millió dollárból forgatott streaminges blockbusterben, köszönhetően annak, hogy már maga a főszereplő is egy nagyon csúnya mellélövés. John Krasinski azok után, hogy hosszú éveken át játszotta az amerikai The Office szerethető lúzerét, Jimet, mostanában elkezdte újrapozicionálni magát Hollywoodban. Az Amazon Prime-on látható Jack Ryan című akciószériában egy fokkal keményebb ürgét alakított, most pedig a Fountain of Youthban már egészen egyértelműen
azzal a céllal érkezett meg a kamerák elé Krasinski, hogy átvegye a stafétabotot Indiana Jonestól, és ő legyen a filmes világ új kalandora.
A történet egy Luke Purdue (John Krasinski) nevű archeológus körül forog, akit Thaiföldön látunk először, amint egy általa ellopott festménnyel menekül robogón a rosszfiúk elől. Vágás, London, és már azt nézzük, ahogy Luke megpróbálja visszahízelegni magát rég látott testvére, Charlotte (Natalie Portman) kegyeibe, mellékesen a kurátorként dolgozó nő segítségére is szüksége van ahhoz, hogy teljesítse legújabb, lehetetlen misszióját. Amivel egy Owen Carver (Domhnall Gleeson) nevű haldokló milliárdos bízta meg, aki az ifjúság forrását kutatja. Nyilván azért, mert nem kíván fiatalon meghalni. Persze megjelennek a színen titokzatos védelmezők, a femme fatale-nak szánt Esme (Eiza González) vezetésével, és ebből az egészből ki is sülhetne egy izgalmas versenyfutás, csetepaté... de nem sül ki.
A Deadline információi szerint a munkálatok már elkezdődtek, jelenleg a casting folyamata zajlik. A tervek szerint ősszel kezdenék meg a gyártást. Az alkotáson majd fél tucat producer dolgozik, köztük Gareth West, aki a Feláldozh4tók című filmben executive producer volt. A gyártásért felelős cégek egyikének igazgatója, a Verdi Productions feje, Chad A. Verdi úgy fogalmazott az alkotásról:
Nagy öröm, hogy együtt dolgozhatunk Marty-val, Leóval, Jennel, Gareth-tel és Chris-szel, és a rendkívüli produceri csapatunkkal, akikkel ezt a projektet új magasságokba emeljük majd.
Úgy fest, akadhat még nagy meglepetés a televíziózás történetében. 2014 sikersorozata, a True Detective, aminek debütáló évada a mai napig a tévézés kiemelt alkotása, két valódi sztárszínésszel dolgozott, akik, úgy fest, visszatérhetnek. Lehet, hogy a Matthew McConaughey és Woody Harrelson alakította Rustin Cohle és Martin Hart több mint egy évtized után ismét együtt nyomoznak majd.
Hogy mi kell egy nagy visszatéréshez? Sztárok a megfelelő hajlandósággal, alkotók egy épkézláb vízióval meg persze sok pénz, és a csatorna bólintása. Ebből kettő fixen megvan, ugyanis a Variety beszámolója szerint Nic Pizzolatto, az első három évad showrunnere és alkotója hosszas kihagyás után visszatérne a szériához, ráadásul van is ötlete, miként támasztaná fel és szőné tovább az első évad cselekményét:
Tulajdonképpen van még egy történetem Cohle és Hart számára – ki tudja? Egy nap talán megcsináljuk. Ez újfent karakterközpontú lenne. De nem egy olyan történet, amit már készre megírtam. Csupán a fejemben kész a sztori. Beszélgettünk arról, hogy esetleg visszatérünk, és megcsináljuk. Úgy láttam, a srácok nyitottak rá. A kérdés, hogy erre valaha sor kerül-e
– idézi a lap Pizzolattót.
A Variety értesülései szerint a Paramount+ és a Showtime berendelték a népszerű sorozat, a Yellowjackets negyedik évadát alig egy hónappal azután, hogy az előző véget ért.
A nálunk Túlélőjátszma címen ismert széria alkotói, Ashley Lyle és Bart Nickerson vélhetően hamarosan bejelentik a forgatás kezdetét. Chris McCarthy, a Paramount Global társ-vezérigazgatója elmondta, hogy a harmadik évad minden korábbi rekordot megdöntött, és az eddigi legnézettebb volt a sorozat történetében.
Ashley és Bart mesterien alkottak egy teljesen egyedülálló, műfaji kihívást jelentő jelenséget. A pszichológiai horror, a túlélőthriller és a felnőtté válási dráma tökéletes elegyét, amely továbbra is világszerte lenyűgözi a nézőket
– tette hozzá McCarthy.
A szinopszis szerint a cselekmény két fő szálon fut: egy a múltban, egy pedig a jelenben. A múltban egy középiskolai lányfocicsapat zuhan le repülőjével a kanadai vadonba, itt alakul ki egyfajta A Legyek Ura-sztori. A 25 évvel későbbi jelenben a lányok felnőtt verzióit láthatjuk, akik túlélték a megpróbáltatást, de a túlélők élete sem fenékig tejfel, hiszen szembe kell nézniük bűneikkel.
A Yellowjacketset eddig 10 Emmyre jelölték, közte a legjobb színésznő és a legjobb drámasorozat kategóriájában.
Mióta világ a világ, az elvontabb stílussal megáldott filmrendezőket mindig is fenyegette az a veszély, hogy képtelenek lesznek betörni a mainstreambe. Ilyen szempontból Wes Anderson nem számít tipikus auteurnek, aki a különc karaktereket mozgató, álomszerű vizualitással megspékelt, mágikus realista műfajban mozgó filmjeit hozza futószalagon, megingathatatlan magabiztossággal.
Anderson újdonsága, a hazai mozikba május 29-én érkező A föníciai séma az író-rendező legtöbb alkotásához képest meglepően könnyen megfogható darab, amely egy olyan, minden hájjal megkent oligarcháról, bizonyos Zsa-zsa Kordáról (Benicio del Toro) szól, aki lehet, hogy a pénzét nem tudja összeszámolni, de lassan az ellenségeit sem. Erről tanúskodik a film nyitójelenete is, amikor a sokadik merényletet kísérlik meg a sztori főszereplője ellen. Sikertelenül, merthogy Zsa-zsa hiába terül ki a kukoricamezőn hulla módjára, valahogy visszakönyörgi magát az életbe, és elindul, hogy végre örököst találjon magának.
E körül, mármint egy diszfunkcionális család körül forog a film, amely egyben Wes Anderson kedvenc és megkerülhetetlen témája. Ezúttal azonban a direktor még véresebben és még viccesebben járja körbe Zsa-zsa Korda nagy kínját, akinek hiába van kilenc fiúgyermeke, egyikükben sem bízhat, hogy majd a birodalma sorsát egyengetik a jövőben. Épp ezért inkább egyetlen lányára, Lieslre (Mia Threapleton) próbál támaszkodni. A bökkenő, hogy a fiatal nő lemondott a földi javakról, hiszen éppen apácának készül, s a háta közepére sem kívánja ezt a simlis, a szabályokat és törvényeket sajátos értelmezésben követő, pénz- és élvhajhász életmódot.
A Warner Bros. Discovery bejelentette, hogy végre megtalálták a készülő Harry Potter-sorozat főszereplőit.
Francesca Gardiner showrunner korábban elárulta, hogy 32 ezer gyereket hallgattak meg a széria főszerepeire. A castingért felelős csapat ötszáz és ezer közötti felvételt nézett meg naponta, így választották ki hosszas folyamat után a megfelelő jelölteket.
Ennek a három egyedülálló színésznek csodálatos látni a tehetségét, és alig várjuk, hogy a világ is tanúja lehessen a varázslatuknak
– mondta Gardiner.
Név szerint Dominic McLaughlin lesz látható Harry Potter szerepében, Arabella Stanton alakítja Hermione Grangert és Alastair Stout játssza Ron Weasley-t. Mindhármuknak ez lesz az első feltűnése a képernyőn.
A gyermekek mellett korábban már több felnőtt színészt is bejelentettek a főbb szerepekre. John Lithgow mint Albus Dumbledore, Janet McTeer mint Minerva McGalagony, Paapa Essiedu mint Perselus Piton, Nick Frost mint Rubeus Hagrid, Luke Thallon mint Quirinus Mógus és Paul Whitehouse mint Argus Frics lesz látható majd a sorozatban.
A forgatás várhatóan idén nyáron kezdődik, a premier pedig 2027-ben esedékes.
A Grimm fivérek által összegyűjtött mesékkel kapcsolatban sokan elfelejtik, hogy ezek a sztorik bizony tele vannak kicsit sem gyerekeknek való motívumokkal. Van itt minden: gyilkosság, kannibalizmus, vérfertőzés, csonkítás és a többi. Ennek a sötét és gótikus hangulatnak engedi át a terepet A csúf mostohatestvér című új norvég film, amely május 29-én érkezik a hazai mozikba, és a klasszikus Hamupipőke-történetet dobja fel olyan merész testhorrorral, hogy az tíz körömmel kapaszkodik David Cronenberg munkásságába. Vagyis egészen gyomorforgató, és a nézőt próbára tevő néznivalónak bizonyul ez a skandináv kosztümös film, Emilie Blichfeldt egészen lenyűgöző írói és rendezői debütálása.
A csúf mostohatestvér nagy húzása, hogy nem a gyönyörű, ezúttal Agnesnek (Thea Sofie Loch Naess) elnevezett „Hamupipőkét” állítja középpontba, hanem ehelyett a testileg (és lelkileg) közel sem tökéletes Elvira (Lea Myren) karakterét, aki anyjával, Rebekkával (Ane Dahl Torp) és visszafogottabb kistesójával, Almával (Flo Fagerli) érkezik egy norvég kastélyba. A gonosz mostoha ugyanis végre férjre talált, egy nemesemberhez megy hozzá nagy csinnadrattával, Rebekka pedig biztos benne, hogy ez már a happy end számukra, a jövő és a gazdagság nemcsak neki, hanem lányainak is garantált.
A skandináv tündérmese azonban picit sem bizonyul tündérinek, a férj meghal, magukra hagyva a civakodó nőket.
A kosztümös pokolból az egyetlen kiútnak a herceg, Julian (Isac Calmroth) tűnik, aki bált hirdet, itt választja ki leendő feleségét a résztvevők közül. Elvirának, a film címszereplőjének, a csúnya mostohatestvérnek más célja sincs az életében, mint egy herceghez hozzámenni, de konkrétan romantikus versesköteteket olvasgat 0–24-ben, és nyáladzva álmodik ébren erről. Megkezdődik tehát a nagy átalakítás, viszont ember legyen a talpán, aki közben nem takarja el a szemét.
Rovataink a Facebookon