A filmtörténet legnagyobb mozis bukásai

2011.06.12. 07:28 - Szűcs Gyula

A persze, hogy nagyon sikeres Karib-tenger kalózai 4 és a magyar filmkormánybiztos farvizén evezgetve megnéztük, hogy még mindig Renny Harlin 95-ös látványmozija, A Kincses sziget kalózai vezeti-e a mozgókép-történelem legveszteségesebb filmjeinek listáját. Vezeti, de Dennis Quaid 2004-es Alamója és Eddie Murphy 2002-es Pluto Nashe is dobogós. Bevételek és stúdióköltségek, inflációkalkulátorral.

1. A Kincses sziget kalózai: –105 millió (1995)

A 90-es években még közel sem volt olyan népszerű a kalózos zsáner, mint a Karib-tenger kasszarobbantása óta, így A Kincses sziget kalózai akkori 105 milliós buktája (és a Showgirls gyenge szereplése) csődbe vitte Andy Vajna és Mario Kassar közös cégét, a Carolco Picturest. Ha a filmsite.org számításait vesszük alapul, ahol 98 millióba kerülő forgatás, 17 milliós marketing és 10 milliós összbevétel szerepel, akkor a Carolco vesztesége a dollár inflációjával számolva ma 154 milliónak felelne meg, tehát továbbra is Renny Harlin kalózosdija minden idők legnagyobbat hasaló mozifilmje.

2. Alamo: –119 millió (2004)

A 92-es Nincs bocsánat és az ugyanebben az évben bemutatott Utolsó mohikán után nem sok emlékezetes vadnyugati film készült Hollywoodban, a műfaj csak mostanában talált újra magára Brad Pitt Jesse Jamesével és a Coen testvérek Félszeműjével. Dennis Quaid és Billy Bob Thornton Alamója, ami a nemzeti hős Davy Crockett életét és halálát mutatta be, óriásit bukott 2004-ben a pénztáraknál. A 107 milliós forgatási költség mellé 38 milliós reklámhadjárat társult, a bevétel viszont csak 26 millió volt. A 119 milliós veszteség mai árfolyamon 141,6 milliónak felel meg, így John Lee Hancock történelmi tablója a második minden idők legnagyobb bukásainak toplistáján.

3. Pluto Nash – Hold volt, hol nem volt: –113 millió (2002)

Az ezredforduló után Eddie Murphy is azt hitte, még mindig a 80-as években van, azaz bármit forgat, kasszasiker lesz (lásd Beverly Hills-i zsaruk, Amerikába jöttem stb.). Ron Underwoodot is inkább úgy ismerjük, mint a rémvadászos műfajban etalonnak számító Ahová lépek, szörny terem író-rendezőjét, a Pluto Nash című scifi-vígjáték viszont totális melléfogásnak bizonyult. A 100 milliós költségvetést 20 milliós marketinggel támogatta meg a Warner, de a film csak 7,1 milliót kapart össze a mozipénztáraknál. Ez testvérek között is –113 millió, ami az inflációval számolva 141,27 milliós bukást és harmadik helyezést jelent.

4. Szahara: –121 millió (2005)

A Múmia 1-2 és a Skorpiókirály anyagi sikere után a Paramount is megirigyelte a Universal dollárhegyeit, és belevágott egy saját sivatagi kalandba. Bár Matthew McConaughey a Bolondok aranyában, Penélope Cruz pedig a Karib-tenger 4-ben brillírozott vicces kincsvadászként, itt valahogy egyiküknek sem feküdt a zsáner, így 121 milliós bukást hoztak össze (130 milliós büdzsé és 111 milliós reklámkampány mellé mindössze 120 milliós bevétel). Ez ma 139,3 millió dollár veszteséget jelentene.

5. A 13. harcos: –98 millió (1999)

Olvasóinknál az Erik a viking után John McTiernan 13. harcosa lett a kedvenc vikinges film, az 1999-es év viszont az új Star Warsról, a Mátrixról, a Hatodik érzékről, a Múmiáról és a Toy Story 2-ről szólt, így a germánokhoz csapódó arab ficsúr (Antonio Banderas) kalandja csúnyán elvérzett a mozipénztáraknál. A 85 milliós forgatás után 75 milliót szórt el reklámra a Touchstone Pictures, de a film a többi blockbuster árnyékában mindössze 62 milliós összbevételt termelt. Ez akkor 98 millió dolláros veszteséget jelentett, ami ma 132 milliónak felelne meg.

Íme a további rangsor a 20 legnagyobb mozifilmes bukás toplistáján:

Film (premier éve)
Gyártás + marketing Összbevétel
Bukás (+inflációval számolt összeg)
6. Félrelépősdi (2001)
90+15 millió
10 millió
95 (120,7) millió
7. Anyát a Marsra (2011)
150 millió
36,7 millió
113,3 millió
8. Speed Racer (2008)
120+80 millió
93,9 millió
106,1 (110) millió
9. A Mennyország kapuja (1980) 44 millió
3,5 millió
40,5 (109) millió
10. Final Fantasy (2001)
137+30 millió
85,1 millió
81,9 (104,7) millió
Film (premier éve) Gyártás + marketing Összbevétel
Bukás (+inflációval számolt adatok)
11. Inchon (1982)
46 millió
5,2 millió
40,8 (95) millió
12. A kincses bolygó (2002)
140+40 millió
109,5 millió
70,5 (88) millió
13. A jövő hírnöke (1997) 80 millió 17,6 millió 62,4 (87,4) millió
14. A vörös bolygó (2001) 80+20 millió 33,4 millió 66,6 (84,6) millió
15. A katona (1998)
60+15 millió
14,5 millió
60,5 (83,4) millió
Film (premier éve) Gyártás + marketing Összbevétel
Bukás (+inflációval számolt adatok)
16. Ishtar (1987)
55 millió
14,3 millió 40,7 (80,5) millió
17. 80 nap alatt a Föld körül (2004)
110+30 millió 72 millió 68 (80,9) millió
18. Hudson Hawk (1991)
51+14 millió 17,2 millió 47,8 (78,9) millió
19. Mennydörgő robaj (2005) 80 millió 11,6 millió 68,4 (78,7) millió
20. Hart háborúja (2002)
70+25 millió 33 millió 62 (77,5) millió

A szájhagyomány persze Kevin Costner egyik legjobb filmjét, a 95-ös Waterworldöt is a nagy bukások között tartja számon, ez azonban nem igaz. A Mad Max tengeri verziója a maga 175 millió dolláros gigaköltségvetésével minden idők legdrágább blockbusterének számított a 90-es években, és a szerényen csordogáló amerikai bevétel (88,2 millió) miatt a kritikusok az Ishtar és a Heaven's Gate bukására utalva Fishtarnak és Kevin's Gate-nek csúfolták. De mivel a nemzetközi forgalmazással végül 264,2 millió dollárra tornászta fel az összbevételét, és a 90-es években még nem volt jellemző, hogy a stúdiók a filmek büdzséjével megegyező összegeket tapsolnak el marketingre, a Waterworld végül pozitív mérleggel zárt (a filmsite.org táblázata sem említi a 25 legnagyobb bukta között).

Kommentek

  • 2011.06.12 08:39:57Ленина

    Emlékeim legszarabb filmje a John Travolta-féle Fekete Amerika. Hihetetlenül szar, nézhetetlen, gagyi:
    [link]

  • 2011.06.12 08:43:00gothmog

    @énpedigeztmárnemhiszem:
    Mondjuk úgy, 1,4 mrd-t elírtak rá, a "filmet" összeobrákolták -lelkes amatőrökkel- olyan 50 millából, a többi pénz meg ment a mutyiba. A pénztáraknál meg a szervezetten behajtott óvodásokkal lett meg a szükséges -ha jól emlékszem- 60 ezer néző, ami ahhoz kellett, hogy az állami támogatást ne kelljen visszaadni.

  • 2011.06.12 08:43:59xss

    A kincses sziget kalózai úgy néz ki mintha nem '95ben hanem '65ben forgatták volna..

  • 2011.06.12 08:48:34Rosszindulatú Vászka

    Vajna úr ámokfutását kiváncsiam várom. Vélhetően lesz megint klasszik rimék, Az oroszlán ugrani készül Bucival, remélem Láng Vince nem lesz színesben Eperjes pádre művész úr, ahogy a hattyúdal sem lesz reppesítve.

    Operafilmtől nem félek, a nemzeti romantikánk nem túl jelentős, a Bartók-Balázs kombó munkássága erősen nem jobberkomform (nogha Leni asszonynak nem volt zsenánt Balázs úr tettrekészsége).

    Az Emese álmát valszeg Kovi stipitopzta, esetleg lesz valami ősi és igaz két tucat lovasrendőrrel megint, Dugovics Títusz ygermekkora, vagy Zalán futása, vagy Buda halála vagy Ágnes asszony újraértelmezve, természetesen a nosztalgia meg faszariság okán VHS-re forgatva.

    Vagy lehet, hogy megint a pógári vonalat forszírozák, fles lesz a kora komenizmus hős papjait fényezni uncsiba, mint a Liszt-film, vagy esetleg orvosos dráma 56-os háttérrel. Vagy Tutajos és Matula bácsi horgászkalandjai dzsetszkível meg motorosbandával. Ne röhögj, nem hihetetlenebb, mint a szecis hagymaevő újgazdag nagypolgár sztorija szippantósaustós dalárdás bunkó vállalkozóba átültetve.

    Vagy Ötvös Csöpi újjáéled relevánsan, Eperjes úrral vagy Benedek úrral. Csak már nem Sió reklámmal, vagy Olymposszal, hanem Ászokkal meg Tibicsokival.

  • 2011.06.12 08:53:33Hamlet

    Rosszindulatú Vászka,
    állandó Index/blog.hu kommentelőként esetleg néha a cikkeket is elolvashatnád, hátha akkor nem írsz olyan faszságokat, hogy a Hellboy, a Múmia, a Ridick (Riddick amúgy), a Feláldozhatók és a Machete "az ideksz által sárba tiport film".

    Mert hogy nem azok. De segítek pár linkkel és Cinematrix-osztályzattal, elvégre minden cikk alatt előbújnak előbb-utóbb a write only "a zsindex mindent fikáz, elegem van (de azért még mindig olvasom...)"-stílusú trollok, akiknek linkelni kell a korábbi kritikákat, szóval nem árt az ismlétlés:
    Hellboy: 8/10 (9/10, 5/10)
    [link]
    Expendables: 8/10
    [link]
    Machete: 9/10
    [link]
    Pitch Black: 6/10
    [link]
    A Múmia 3-at mondjuk lehúztam 2008-ban, ez tény, de az meg is érdemelte. Milyen múmiás kalandfilm az, amiből kihagyják Egyiptomot??? :)

  • 2011.06.12 09:04:05stinkydiver

    A Showgirls nagyon le van pontozva az imdb-n is, de ott a sok nagyon pozitív kritika is. Nem kell szégyellnie se Andy Vajnának, se Paul Verhoevennek.

  • 2011.06.12 09:07:49romaniarulez!

    Talán a film készítői tudták, hogy múmiák nem csak Egyiptomban voltak és azt remélték, erről már a kritikusok is hallottak...

  • 2011.06.12 09:08:14lolperec

    Disney - Mars Needs Moms
    $150millás költségvetés
    $39millás bevétel eddig
    [link]

  • 2011.06.12 09:11:25rollerpig

    a szahara tök jó film

  • 2011.06.12 09:12:19Hamlet

    romaniarulez!,
    na akkor az iróniára kevésbé fogékonyak kedvéért: a 30-as évek kalandfilmjeinek stílusát XXI. századi effektparádéval felturbózó múmiás film Egyiptom nélkül olyan, mintha Batman a gothami bűnözők helyett kalasnyikovos terroristákat fegyelmezne a sztreccsruhára vett burnuszban, valahol a Közel-Keleten. (volt egyébként ilyen, a Halál a családban)
    De bárcsak a Múmia 3-nak az lett volna a legnagyobb hibája, hogy nem Egyiptomban játszódik!

  • 2011.06.12 09:14:44spontan

    Megnéztem a legrosszabbak listáját, és az Álom.net jelenleg éppen az IMDb legrosszabb filmje. Szép teljesítmény:[link]

  • 2011.06.12 09:20:45Rosszindulatú Vászka

    Kedves Hamlet!

    Nono! És mégeccer nono!

    "A Hellboy első része egy számomra teljesen értelmetlen képregény-adaptáció volt, amiben a gonosz nácik egy orosz tudós, Raszputyin segítségével megnyitják a Poklot, és megjelenik a Pokolfajzat, aki egyszer majd hazavágja a világot. A második részre szerencsére már nincsenek nácik csak egy a Gyűrűk ura-időkből visszatérő paramilitáris herceg, aki egyesíteni akarja a három részre szabdalt koronát, amivel az arany hadsereget lehet irányítani. A szent jobbjával igazságot osztó Hellboy ..."

    A Hellboy nekem bejövős, a kettes ellenbe annyira silány volt, hogy sávszélt senem pazaroltam rá. A gyűrűk Urás párhuzam meg sült bolondság, egyben abszurdum. A Pokol megnyitása is fals, nemár ezen vitázzunk. De segítek: PÁRHUZAMOS UNIVERZUM. Persze most divatos keresztényezni :P
    Ezügyben lsd.: még az 5. elem sztori 8azt is szeretem.

    Éted-e? Én a Hellboyról beszélek, amit te fikázok, én e Hellbox II-t fikázom, amit te dícsérsz. Ami sztem egy utánérzéses fércmú. Amúgy Szent Jobbozni Pokolfajzattal? Haló, ezért lassan elszámoltatnak :)))

    No nincs ezzel baj, amúgy, csak a személyekedő vitrilozás rész talányos, mert nem figyelsz.

    "Mindig is a Rambót meg a Kobrát tartottam legjobb Stallone-akciófilmeknek, mert itt a nyúlszájú izomhegy saját maga írta a forgatókönyvet."

    Ez sületlenség és értelme se nincs. Tarantinó óta ez az első rendes "zsékat" film. Lehet pofánlecsózni, ezeket szeretem. Csak ez jobb. Jelzem, ez előtt az első igazán fajin Stallone film (leszámítva a Kojak epizódot) a gall Oscar rimék volt.

    Folytassam, vagy megbékélsz?
    Nálatok miért veres posztó a véleménykülönbség?

  • 2011.06.12 09:24:53Rosszindulatú Vászka

    Hamlet 2011.06.12 09:12:19

    Ezzel egyet értek, de ne szokj hozzá :)

    A Múmia 3 télleg vacak film. Alúlmúlja az Ifjú Indy TC-sorozat részeit. Meg Weiss úrhölgy nélkül gáz volt. Az külön fles volot, hogy a rabszolgák genetikai tulajdonságait bíró hölgy, mint a fáraó lánya legyakta a cicafejú jónőt az előző részekbe.

  • 2011.06.12 09:29:54Hamlet

    Rosszindulatú Vászka,
    nem a véleménykülönbséggel van bajom, hanem hogy olyan filmekről írod, hogy lehúzta az Index, amit igazából nem is húzott le az Index! :)
    (lásd a végső pontszámokat: 6-10 között ugyanis jó a film, míg 1-5 között rossz)
    Ezt "mindig fikáz a zsindex!"-dolgot a trollok csinálják rendszeresen, aztán mindig linkelgetni kell nekik, mert szelektív az emlékezetük, vagy mert valójában nem is olvassák a cikkeket.

  • 2011.06.12 09:30:28Kelly és a szexi dög

    Úgy látszik, nem hülye a nép, valóban nincs egy jó film sem a bukták között

  • 2011.06.12 09:32:52algi

    Már elnézést, de szerintem a Kis Vuk nyereséges volt az alkotók számára.

  • 2011.06.12 09:33:29Jim Tonic

    A 13. harcos és a Szahara nekem kimondottan tetszett, de a Pluto Nash sem volt rossz annyira. Ennél lényegesen szarabb filmek vannak.

  • 2011.06.12 09:33:51Hamlet

    Kelly és a szexi dög,
    de van: A jövő hírnöke. :)
    És a Kincses sziget kalózai is lehetett volna jó, ha a készítők nem a 40-es évek kissé moly- és naftalinszagú stílusában forgatják le, hanem mondjuk igazi kalandfilmként is működő stílusparódiaként, mint az első Karib-tenger.

  • 2011.06.12 09:35:26Rosszindulatú Vászka

    Kedvetlen Hamlet!

    Te olvasol is, vagy csak reagálsz?
    Nem a pontszámokról írtam, hanem a cikkekben írt dolgokkal, amikkel nem értek egyet. Az általad idézett cikkrészletekben sztem nem felróható dolgokat írtok a filmekről.

    A Piccsblekkről nem is kommenteztem.

    Olvasd el mit írtam és megdumcsizzuk.

    A trollozás meg ismét csak minősítés, nem releváns, nem a tárgyhoz tartozik, érdektelen, lényegtelen, kérem törölni a jegyzőkönyvből!

  • 2011.06.12 09:35:36dana_hun

    emlékeim szerint sem a Szahara, sem a Hart háborúja nem rossz filmek.
    dana
    P.S.:abban pedig biztos vagyok, hogy a Jövő hírnöke és a 13. Harcos jó filmek

  • 2011.06.12 09:46:18Hamlet

    Vászka,
    azt írod, "Az általad idézett cikkrészletekben sztem nem felróható dolgokat írtok a filmekről.
    ". Megeshet.
    De a "hülye stílusotok van!" nem egyenlő azzal, hogy "lehúztátok a kedvenceimet, szemetek!", hiszen láthatod, nem húztuk le a kedvenceidet, a Múmia kivételével mindegyikről pozitív az itt olvasható értékelés!

  • 2011.06.12 09:47:07hümmögő cserebogár

    Waterworld:

    Nem tudok szabadulni a gyanútól, hogy az olajlobby próbálta visszaszorítani ennek a kiváló alkotásnak a társadalmi hatását legalább az USA-ban - a többi csak manipulációs technika kérdése, és ugye, nem hiába van annyi pénzük, befolyásuk, amennyi.

    Mint ahogy a Vatikán is elérte, hogy a Misszió ne kapja meg a legjobb zenéért járó Oscart - ahhoz meg elég volt az epilógus néhány perces jelenete - hiába, vigyázni kell az igazán fontos érzelmi-intellektuális élményekkel, és ők vigyáznak is ... a mienkre.

  • 2011.06.12 09:49:11Hamlet

    Vászka,
    Oké, a Hellboy 1 tényleg le lett húzva anno.

  • 2011.06.12 09:57:01toroB

    a hudson hawk is? pedig szerintem tök király film!

  • 2011.06.12 09:59:00Speeh

    A legszörnyűbb az, hogy alig hevertük ki a Kis Vuk által okozott hatalmas csalódást, máris követte ezt a gyalázatot az Álom.net című filmnek aligha nevezhető mozgóképes bűncselekmény.
    Mikor lesz már végre olyan magyar film, amely nemcsak a művészfilmek kedvelőinek csal mosolyt az arcára, hanem a kommerszt is elfogadó rétegnek ad kellemes élményeket? Itt nemcsak a vígjátékra műfajára gondolok.

    Ja, Hellboy 1, rendben, a második rész jaj, A jövő hírnökét pedig nem tartom filmnek, ahogy viszont a 13. Harcos a maga nevében egy nézhető film. Hart háborúja pedig egy kellemes csalódás volt annak ellenére, hogy nem kapott túl sok reklámot (max Bruce Willis miatt).

  • 2011.06.12 09:59:06Punxsutawney Mormota

    Szerintem sokkal több értelme egy olyan listának, ahol százalékos arányban vannak a bukások feltüntetve. Pont múltkor olvastam itt, hogy a Transformers-maca valamelyik filmje, 40 millió dollár forgátási költségre 17,000 dollárt hozott a pénztáraknál. Ez a maga nemében már világrekord gyanús.
    Ja, véleményem szerint az "Egyetlen" című Jet Li opus vetekszik a legrosszabb filmek listáján az első helyért. De ettől függetlenül lehet, hogy nem volt akkor bukfenc, miint az itt felsoroltak.

  • 2011.06.12 10:03:17karbalán

    Meglehetősen szakmaiatlannak tartom ezt a cikket. Mintha a szerző nem lenne tisztában olyan alapvető dolgokkal, hogy a jegyeladásból származó bevétel jelentős része a mozitulajdonosoknál ill. a forgalmazóknál landol (pontosan meg sem lehet mondani, hogy mekkora része, ez filmről filmre változik: olyan is van, hogy a stúdió kap egy fix összeget, és ha a bevétel meghalad egy szintet, akkor kap még további pénzt; az arány ráadásul országonként is más-más, attól függően, hogy milyen forgalmazási szerződést sikerül kötni). Így a Waterworldnek hiába volt nagyobb a jegyeladásból származó bevétele, mint a költségvetése, a stúdió számára mégsem volt nyereséges a moziforgalmazás.

    A moziforgalmazás mellett fontos bevétel a további értékesítés (filmkölcsönzés, DVD(VHS) sladás, TV forgalmazás), ez pedig inkább a jegyárbevétellel arányos, vagyis pl. a Szahara a $120m bevételével összességében sokkal kevésbé volt fájdalmas a stúdiónak, mint sok másik alkotás a listán.

  • 2011.06.12 10:15:46Giggsy

    A Hudson Hawk szereplése a listán kicsit meglepetés. Azt tudtam, hogy bukás volt, de hogy ennyire... A mai napig sem értem, hogy egy AAA kategóriás sztár filmje hogy tudott ekkorát bukfencezni, pláne, hogy a maga nemében szórakoztató, teljesen korrekt kis film.

    Ami a többi filmet illeti, tényleg elég gyengék lettek, szerintem messze a legrosszabb a listáról a Speed racer. Számomra az volt az a film amivel a Watchowski bratyók... izé testvérek bebizonyították, hogy a Mátrix csak egy véletlen ráhibázás volt a részükről, más nézhető filmet képtelenek gyártani (és igen, a Fülledtség is szar, csak a leszbi vonal miatt lett valamennyire sikeres)

  • 2011.06.12 10:16:21Tájfájter

    "Bár Matthew McConaughey a Bolondok aranyában, Penélope Cruz pedig a Karib-tenger 4-ben brillírozott vicces kincsvadászként, itt valahogy egyiküknek sem feküdt a zsáner,"

    Én azt nem értettem soha, hogy miért kell egy színész/nő későbbi szerepét rávetíteni egy régebbi filmjére. MIntha azt várnánk el, hogy P.C. jó volt a Karib tenger 4-ben (2011), akkor jónak kellett volna lennie a Szaharában is (2005)

    Ugyanez, mikor egy rendező 2010-ben Oscart kap, és onnantól a legszarabb 1980-as filmjét is úgy reklámozzák, hogy az Oscar díjas XY alkotása... nem, akkor még nem volt Oscar díjas, csak egy lúzer...

    Mellesleg az csak érintlegesen van megjegyezve a cikkben, hogy a végső bevételek mennyik voltak, DVD, Amerikán kívül, bögrékkel és 13. Harcos akciófigurákkal felszámolva, szóval még fals is lehet az eredmény :-)

  • 2011.06.12 10:17:48gyilkos fűegér

    Rosszindulatú Vászka:

    Le se szard Hamletet, nekem legalább jól indult a napom a hülyeségeidtől (A szó pozitív értelmében)!

    :)

  • 2011.06.12 10:19:02archer

    Kedves Gyula!

    Kérem tegyük tisztába a fogalmakat: a blockbuster azt jelenti, hogy kasszasiker. Mivel a fent említett filmekre ez egyáltalán nem jellemező, kérem ne használja feleslegesen és rosszul, csak azért mert olyan angolos/amerikaias. Sok olvasó még rosszul jegyzi meg és kezdi el használni.

    Köszönöm!

    Üdv,

    István

  • 2011.06.12 10:21:55Hamlet

    karbalán,
    amint mutatsz olyan netes adatbázist, ami a boxofficemojóhoz hasonlóna minden filmnél tételesen megmutatja a gyártási költségen túl a marketinget, a teljes mozibevételt (százalékos arányban lebontva, hogy ebből a színészek pl. mennyit kaptak a szerződésük miatt), a forgalmazók, moziüzemeltetők és a gyártó stúdiók hasznát, a VHS-DVD-Bluray eladásokból húzott hasznot, a tévés vetítésekből csordogáló bevételt, valamint azt is, mennyi a merchandise-bevétel a Burger King-menühöz csomagolt figurákból, máris szállítjuk a "szakmaibb" cikket.

  • 2011.06.12 10:22:33kis_kiraly

    A lista (ahogy le is van írva) ez alapján készült

    [link]

    Oda lehet küldeni a kritikákat.

  • 2011.06.12 10:31:44laci_52

    Ahogyan terjedt az internet, úgy lehetett az illegális forgalmazás miatt egyre nagyobbat bukni egy filmmel. A VHS-korszakban kisebb arányú volt a lopás. Ezért volt néhány az utóbbi évtized ben készült film nagy bukta.

  • 2011.06.12 10:33:59Dzsúd Horse

    Ezek a mozis bukták. Szóval ne hozzátok már fel a bögre eladást, meg a a dvd forgalmazást, meg az egyéb ilyen szarokat. Egyszer valahol hallottátok, hogy ezen is keresnek, azóta mindenki szakértőnek hiszi magát.

  • 2011.06.12 10:37:22Dzsúd Horse

    laci_52 "Ahogyan terjedt az internet, úgy lehetett az illegális forgalmazás miatt egyre nagyobbat bukni egy filmmel."

    Láttad a legnagyobb bukta évszámát? 1995.

  • 2011.06.12 10:41:18Giggsy

    laci_52: elméletben akár igazad is lehetne, de ha megnézed, a listán szereplő filmek igen nagy része még bőven a warez kora előttről származik: Kincses sziget kalózai 1995, 13. harcos 1999, Final Fantasy és Félrelépősdi 2001 (ennél már rezeg a léc, de azért akkoriban sem volt még annyira elterjedt a széles sávú internet, hogy értelme legyen nagy mennyiségben filmeket letölteni), Jövő hírnöke 1997, Katona 1998, Hudson Hawk 1991, A menyország kapuja 1980, Inchon 1982, Ishtar 1987. Szóval sántít az elméleted, de nagyon. Az illegális letöltéssel kapcsolatban meg csak annyit, hogy képtelenség reálisan lemérni az okozott kárt. A stúdiók szeretnek úgy számolni, hogy ha egy filmet, zenét, játékot, stb egymillióan leszednek torrentről, akkor azzal egymillió vásárlót veszítettek, holott az egymilliónak talán a felét sem érdekelné, ha akár csak egy forintot is fizetni kéne érte.

  • 2011.06.12 10:42:57Chocho89

    "Kevin Costner egyik legjobb filmjét"

    Hehe. Nem.

  • 2011.06.12 10:44:51sprenczl

    Ebből egyedül a 13. harcos a jó, de azt meg rosszkor hozták ki. A többi tényleg szar.

  • 2011.06.12 10:46:17karbalán

    Hamlet! Ha kijelented, hogy ezek a filmek és ebben a sorrendben voltak a legnagyobb bukások anyagi szempontból, akkor azt alá kell támasztanod. Mivel nincs olyan adatbázis, ami alapján ezt megtehetnéd, hiszen az adatok üzleti titkot képeznek, ebben a formában nem megalapozott a cikk. Ha festek egy képet, aminek a "Fekete és fehér" címet adom, viszont az egész kép kék, és ezt azzal indoklom, hogy én feketét és fehéret akartam, de csak kék festékem volt, akkor valószínűleg furcsán fognak rám nézni.

  • 2011.06.12 10:46:38Hamlet

    archer/István,
    igazad van, javítottuk, köszönjük.

  • 2011.06.12 10:49:50karbalán

    archer!
    "lthough the term 'blockbuster' was originally defined by audience response, after a while the term came to mean a high-budget production aimed at mass markets, with associated merchandising, on which the financial fortunes of film studio or distributor depended. It was defined by its production budget and marketing effort rather than its success and popularity, and was essentially a tag which a film's marketing gave itself. In this way it became possible to refer to films such as Hollywood's Godzilla (1998) or Last Action Hero as both a blockbuster and a box office disaster."
    [link]

  • 2011.06.12 10:49:58igenember

    Az FF: A harc szelleme is egy hatalmas jó film volt. De bunkóknak hiába gyártanak jó filmeket.

    Mint disznóknak a gyöngy. Csak a hülye zombik meg a tengeri gyilkosok mennek. Sztem a Mátrix ma már rétegfilm lenne.

  • 2011.06.12 10:50:29Giggsy

    karablán: távol álljék tőlem, hogy védjem Hamlet-et, de a gyártási költségek és a bevételek is mind megtalálhatóak az IMDb-n, mégcsak nem is a fizetős szolgáltatások között van. Ha nem hiszed, itt van egy példa:[link]
    Szóval ezt ótvar csúnyán benézted.

  • 2011.06.12 10:57:55Hamlet

    karbalán,
    ez is rendben van, de a blockbuster mégis inkább a nyereségesebb látványfilmeket jelöli. Persze van, hogy már előre nyári blockbusternek hívnak olyan filmeket, amiket még be sem mutattak (pl. a Green Lantern vagy a Cowboys&Aliens)

  • 2011.06.12 10:59:31karbalán

    Kedves Giggsy! Ott csak azt láthatod, hogy a stúdiónak mennyibe került a film elkészítése, és mennyi volt a mozik bevétele. Az nincs ott, hogy a mozis bevételből mennyi volt az, amit a stúdiók kaptak.

  • 2011.06.12 11:00:12szorokin

    hát a Lynch féle Dűne hol figyel ?

    h mihez képest bukás ?
    (pénzügyileg is qrva nagy volt, de)

    hát ahhoz képest tuti, h SW-os saga ill bevétel simán benne volt (a sztoriban tuti)

  • 2011.06.12 11:00:43szorokin

    hát a Lynch féle Dűne hol figyel ?

    h mihez képest bukás ?
    (pénzügyileg is qrva nagy volt, de)

    hát ahhoz képest tuti, h SW-os saga ill bevétel simán benne volt (a sztoriban tuti)

  • 2011.06.12 11:01:29szorokin

    f.szomm 2x ment :S

  • 2011.06.12 11:02:52Hamlet

    Giggsy,
    én is szeretnék egyébként olyan cikket írni, amiről karbalán álmodozik, de sajnos általában csak a büdzsé és a mozibevétel statisztikái találhatóak meg hivatalos adatbázisokban, a marketingköltséget nem szeretik nagy dobra verni a stúdiók (főleg, ha akkora, mint maga a film legyártása), a dvd-forgalmazás, tévés vetítési jogok és társai bevételeit pedig nagyon nehéz adatbázis híján összekukázni, ha nem lehetetlen. :(

  • 2011.06.12 11:09:55Atisz

    Az a vicces - nem is vicces, hanem inkább szomorú - hogy a lista első két helyezettje - vagy a A kincses sziget kalózai és az Alamo - kifejezetten jó filmek (a többi egyértelműen a rossz, illetve a hulladék kategóriákba sorolhatóak, szóval ott nincs gond).
    Sajnos ez a 2 bukta is rájátszik a mai napig arra, hogy nem mernek igazán nagy költségvetésű, kosztümös filmeket gyakran elvállalni és marad helyette a szokásos képregényadaptáció és animációs mese. Erre szokták mondani, hogy erre van igény. Én meg azt mondom, hogy túl sok az igénytelen ember.

  • 2011.06.12 11:12:16TaMa

    A lista szerintem nagyjából helyén van, egyet kivéve, mégpedig a Jövő Hírnökét (The Postman). Személy szerint az egyik kedvenc filmem. Bár költségvetésügyileg értem, hol szállhattak el. A történet és a képvilág viszont zseniális, szóval ha nem volt, nem értem miért nem volt rendes bevétele.

  • 2011.06.12 11:13:06fujjderonda

    A Treasure Planet pedig nagyon jó animációs film. A Final Fantasy is. A Red Planet szintén izgalmas sci-fi. Ez a lista érthetetlen.

  • 2011.06.12 11:13:22no wonder

    Ugy birom az ilyen vitakat...Kb. olyan mint amikor a verebek vitatkoznak az oroszlanok dolgain...:-)

  • 2011.06.12 11:13:29mrbloodbunny

    nabazeg, én a Keanu-s jövő hírnökére gondoltam... nem szóltam!

  • 2011.06.12 11:14:39rozsomák

    homér 2011.06.12 08:25:34

    Az se rossz :)
    Nekem az Ideglelés számai tetszenek a kiadások négyezerszeresét ! meghaladó összbevétellel :-))
    Költségvetés : kb. $60,000
    Bevétel: $248,639,099
    :-))

  • 2011.06.12 11:15:19Baluci

    Ki a nyál ez a közbe-közbeszóló Hamlet?...

  • 2011.06.12 11:20:06Borenbukk

    Sok teljesen vallalhato, vagy kifejezetten jo film van a listan, mikozben a Transformers 2 kasszasiker lett, mikozben Baynek ulni kene miatta.

  • 2011.06.12 11:20:27Atisz

    Baluci,
    mivel ott van a neve alatt a megkülönböztető jelzés ezért minden valószínűség szerint a cinematrix szekció szerkesztője :)

    Egyébként a Water World-del kapcsolatban létrehoznék egy külön kategóriát: az a film, amelyen a legkevésbé látszódik meg a gigászi költségvetés...

  • 2011.06.12 11:22:28kovi1970

    Mondjuk én sem értem Vajna minek vállal el ilyeneket? De majd kiderül...

  • 2011.06.12 11:24:25fujjderonda

    Még jó, hogy soha nem az index értékelése alapján nézek meg egy filmet. Nagyon más az ízlésünk. :D

  • 2011.06.12 11:25:56gágor

    A legjobb film:Éjszakai rohanás. Az egyik legrosszabb:Az időutazó felesége

  • 2011.06.12 11:29:29david28

    A 13. harcos és A katona szerintem kifejezetten jó filmek voltak. Akció, bosszú, katartikus fégkifejlet mellőzve a hülye csavarokat és ömlengéseket. Csak mindkettő pont az a kategória amire barátnőt nem visz az ember, látványnak meg jó lesz TV-ben. A Kis Vuk tényleges költségei meg szerintem alulról nyalták az 1 millát. Vagyis ha többet fizettek érte akkor még tolvajnak is hülyék. Gondolom az Egon és Dönci-t nem kell bemutatni senkinek sem.

  • 2011.06.12 11:31:42TaMa

    Azt azért ne felejtsük el, hogy ez nem egy "legrosszabb film" lista, hanem egy költségvetés ügyileg "legminuszosabb" lista. Lehet itt korrekt nézettséget hozó, jó film, amivel csak annyi baj volt, hogy iszonyatosan elszálltak a költségügyileg.

  • 2011.06.12 11:32:25nemorino

    @mrbloodbunny
    Keanu a Johnny Mnemonic, a jövő szökevényében játszott. Kár, hogy nem hozták ki a filmből, amit lehetett volna, William Gibson zseniális.

  • 2011.06.12 11:33:37Hamlet

    fujjderonda,
    még jó, hogy ez a cikk objektív számadatok alapján lett összerakva, és nem az Index ítélete a filmtörténet 20 legrosszabb filmjéről.
    ;)
    (akkor ugyanis A jövő hírnöke bele sem került volna)

    Baluci,
    én írtam a cikket (ezért szürke hátterűek a hozzászólásaim)

  • 2011.06.12 11:34:40nemorino

    @kovi1970
    Vajna minden szemetet megfilmesít, a neve semmilyen garanciát nem jelent egy film minőségét tekintve. Sőt, talán inkább figyelmeztető jel.

  • 2011.06.12 11:34:46Atisz

    rozsomák,
    na igen az a $ 60.000 tényleg jól hangzik, de (és ez inkább az a baromi nagy betűkkel szedett DE):

    1.) Nem árt ha az ember a moziból távozván nem érzi magát úgy, mintha iszonyatosan átverték volna.
    2.) Ne felejtsük el, hogy hónapokkal a film bemutatása előtt egy rendkívül brutális marketinghadjárat indult ("3 fiatal eltűnt..."), aminek a költségeit egyszer érdemes lenne nyilvánosságra hozni - csak a miheztartás végett.
    3.) Ahogy Chris Rock is felvette showműsorában: 60 ezer dollár valójában baromi sok pénz, mire ment el ennyi? :)

  • 2011.06.12 11:45:37onderon

    nem olvasom végig az összes kommentet, de a tévés bevételekkel számoltál? tévék megveszik a filmek játszási jogát. 13. harcos például 3 havonta lemegy valahol szerintem. vagy a vörös bolygó. pluto nash ment az hbo-n és gondolom menni fog máshol is bőven.

  • 2011.06.12 12:23:20Sliders

    Szerintem a Final Fantasy korához képest nagyon jó CGI film volt és szerintem a története is izgalmas.

    Nagyon csodálkozom hogy bukott. Rendkívül jó alkotás szerintem.

  • 2011.06.12 12:28:43rozsomák

    david28 2011.06.12 11:29:29
    "A Kis Vuk tényleges költségei meg szerintem alulról nyalták az 1 millát."
    Hát sajnos nem ez a helyzet.:-( 5M USD volt a költségvetés, azaz egymilliárd körüli HUF

  • 2011.06.12 12:29:09Dzsúd Horse

    onderon: "..nem olvasom végig az összes kommentet, de a tévés bevételekkel számoltál?"

    Ez a cikk címe: A filmtörténet legnagyobb mozis bukásai. Most ezt dolgozd fel, guglizd ki a szavak jelentését, és próbáld együtt értelmezni őket. Ha nem megy, szólj anyukádnak, apukádnak, akik talán értik a mozis bukás szókapcsolatot.

  • 2011.06.12 13:09:54Darkcomet

    A Kincses sziget kalózát és a A 13. harcost sosem értettem. mért bukott meg. Pláne a második filmet nem értem, szerintem nagyon ütős ki mozi lett.

  • 2011.06.12 13:11:21Bergeroth

    A 13. harcos éa a Waterworld nekem nagy kedvenceim, sajnálom, hogy elhasaltak.

  • 2011.06.12 13:12:45Jofiu

    Azt magyarazza mar meg nekem valaki, hogy a bevetelek sorolasa kapcsan, hogy kovetkezik az, hogy nem fekudt a Sahara szerploinek a zsaner?
    Hm?
    Nem kene logikazni ha nem megy.

    Nem oszkar dijas film, meg Szijjartonak is ment volna hozni a szerepet, osszeszedett annyi szineszi venat a bemondorobot is.

    Meglepodtem, hogy a Szahara ennyire veszteseges, konnyed, porgos kalandfilm, nem rosszabb szvsz mint a Karib tenger kalozai. Ilyenre jo beulni kikapcsolodni. Talan ha nem vernek el annyit semmittudo marketingesekre, akik lehet tultoltak a reklamot, akkor nem lett volna akkora bukas. Persze bukott volna az adott (amugy nem tul alacsony) bevetellel is, ami meg mindig meglepo kicsit. Az ilyen lovoldozos futkoraszos, jofiuk rosszfiuk, szepfiu szeplany filmek maskor nepszeruek. Foleg ha Penelope illegeti magat. Teljesen tetszik ebben a szerepben.

  • 2011.06.12 13:19:04Darkcomet

    Bergeroth: Ja ja! A Waterworldöt jól el is felejtettem! Azt is jó mozinak tarom, meg a Jövő hírnökét is. A Szahara meg egy kifejezetten klassz kaland(nem akció!)film. Ez tipikusan egy olyan film volt, amire barátnőstül lehetett beülni, és mind a ketten jót szórakoztunk. Volt benne csajoknak dögöd pasi, nekünk krapekoknak dögös maca, pergő sztori, nem túl véres akciójelenetekkel, romantika, kaland, miegyébb. Teljes rendben van ez a film is szerintem.

  • 2011.06.12 13:44:23lamer80

    Azt a mindenit! Sosem néztem utána eddig, hogy a kedvenc filmjeim mennyire voltak sikeresek, úgyhogy ez a lista felért egy hideg zuhannyal. Vörös bolygó, Final Fantasy: The Spirits Within, Hudson Hawk, mind bukás?!

    Amitől meg (sokakhoz hasonlóan) letettem a hajamat: A 13. harcos is a listán, ráadásul dobogós!

  • 2011.06.12 13:51:58A nép fia

    A 13. harcos borzalmasan rossz film. Örülök, hogy megbukott. A Pluto Nash is nézhetetlen, és mind, ami ide fel van sorolva, megérdemelten bukott meg. A nézők nem hülyék: sz*r filmre nem adnak pénzt.

  • 2011.06.12 13:59:44tyberius

    A Final Fantasy: The Spirits Within nagyon jó film volt, a saját lábán megállt volna sci-fiként, de animált játékadaptációként rétegközönségre volt ítélve. A játék rajongói viszont nem azt kapták, amit vártak, így aztán duplán kegyvesztett lett. Tegyük még hozzá a korához képest fejlett animáció költségeit, és kész a nagy bukás. Kár érte.

  • 2011.06.12 14:33:01summarygloss

    Szerintem minden idők legrosszabb filmje a Titanic.

    Külön tragédia, hogy a férjem szerint jó, és képes volt megnézetni velem. Két dvd-s volt, de már az első felénél habzott a szám, a hajóorrában-riói megváltó Krisztusszobrot játszó-szerelmes jelenetnél pedig frankón begörcsölt és rángani kezdett a lábam, mintha valakit meg akarnék rúgni.

    Ízlések és pofonok.

  • 2011.06.12 14:33:45Giggsy

    Amúgy azt valaki el tudná árulni nekem, hogy egy filmnél mi a francnak költenek Dollár tízmilliókat, illetve valahol százmillió felett marketingre? A YouTube, Facebook, vírusmarketing és filmes blogok korában mi szükség van rá? Pláne olyan filmeknél, amik néhány TV spottal eladják magukat (Harry Potter és társai)
    Vagy inkább csak arról van szó, hogy mesterségesen feltornásszák a marketing kiadások melletti rubrikában szereplő összeget, hogy kevesebb nyereség után kelljen adózni? Nekem ez sokkal valószínűbbnek tűnik.

  • 2011.06.12 14:39:18summarygloss

    A legnagyobb kedvencem asszem szintén bukta volt, de imádom, rongyosra néztem VHS-en éd dvd-n is Az ötödik elemet.

  • 2011.06.12 14:58:55igazságos

    Hamlet

    Kiakadsz azon, hogy az "a zsindex mindent fikáz, elegem van (de azért még mindig olvasom...)"-stílusú trollok", és ehhez hasonlókon.
    Hát komolyan, ha nem lenne igaz, akkor miért veszed magadra, és veszekszel olyanokkal, akik nem értenek veled egyet?

    A fikázásokra válaszolva meg csak lesüllyedsz azon emberek szintjére, akikkel veszekedsz.

    A másik oldal sem ússza már meg, ha valaki ír egy cikket, akkor tisztelje már meg azzal, hogy rendesen írja meg a nemtetszését.

    Itt most arról van szó, hogy melyik film volt veszteséges, melyik bukott meg. Nem az a lényeg, hogy a bukott film közül ki melyiket tartja jobbnak, melyiket szereti, miért tartja rossznak azt, hogy megbukott. Van különbség.

  • 2011.06.12 15:01:14Rosszindulatú Vászka

    Én azt gondolom ebbe a hirigbe belekeverni a warez-kedést, fals. Akinek mozi helyett elég a kamerás felvétel, az nem is szereti a filmeket és igénye vagy lehetősége sincs moziba járni. Vagyis nem veszteség, ellenben ingyen reklám,. Nem beszélve a neten elérhető nyers változatokról (a nem végleges vágású Gyűrű Szövetsége, a zene- és zajmentes Üvegtigris 2. stb.)

    Valóban kéne olyan korrekt lista, ami sosem lesz, mely tartalmazza a másodlagos piaci bevételeket is. Figurás pohár, sugárlemezek, filmzenék, gyerekjátékok.

    Például tudomásom szerint a hazai mozipiac bukta, csak kell a kölcsönzős meg házi DVD-eladásokhoz a felhajtás.

    Hamár homár, pl. a Karib tengeres 4. vetítése előtti mobiltelefonhisztit mire lehet vélni? Ki fog szombat este telcsivel 3D-homályosfilmet felvenni kézből?

    Hülye avagy átvert néző ügyben pár hete van egy kísérletem (felteszem kalandjelleggel, hogy nem én vagyok az Észmérce): mikor több ember beszélget, meg vicceseket félhangosan beszólogat, akkor nem feltétlenül a néző bunkó, hanem uncsi a film.

    Pl. 1.: a Forráskódon meg a Csúcshatáson kussba ült mindenki és nagyon figyelt,, vagyis azok cseleményes filmek.

    Pl. 2.: az nemtommimár, Cedric Driggory-s kamaszvámpíros többrészes film, vagy az új Harry Potteres félfilm: azokon végug beugattak, meg beszélgettek a népek. Mert uncsik a többségnek.

    A másik, hogy kifeléjövet megnézni az emberek arcát: a kamaszvámpírosnál összesen egy kislány lelkesedett a liftben, mindneki más úgy jött ki parkoló felé, mintha pofánlecsót kapott volna. Meg a Woody Allen film (a Zindeksz lecikizta :), azon si volt beszélgetés, meg kifelé rém boldogtalan emberek. Pedig annyira nem rossz film, csak nincsenek elvarrva a szálak, meg kissé vontatott, meg igazából története se nagyon van, csak nem plázakonform film.

  • 2011.06.12 15:04:13szobatars

    Ha már szóba került a jó film/rossz film (amúgy eléggé szubjektív)és a bevétel kapcsolata. Egy "ideális" világban talán közelebb lenne a két dolog egymáshoz, de hol van az az ideális világ??

  • 2011.06.12 15:13:18Rosszindulatú Vászka

    Ja és a warezkedés sem új találmány.

    Csak égen nem a NET-en ment a biznic, fizetős torrenten (na az mekkora szélhámosság, lopott anyagért fizetni). Hanem a lengyel piacon, meg az aluljárókban. Meg a PECSA bolhapiacon. Csak össze kéne adni az üres VHS kazettafogyást és megvan a pontos szám. Nem hinném, hogy a legtöbb kazettafogyasztó az MTK Fradi meccseket, meg az Önök kértéket rögzítette.

    A letöltögetés ezeknek az auljárós "üzletembereknek" nagy érvágás, nem W.Bros-nak, Fox-nak meg a többi nagynak, aki nem tudja nálunk eladni az 5000 DVD-t meg a sokezer mozijegyet. Az külön móka, hogy a mai legharcosabb filmes meg zenés jogvédők a MAHASZ meg az Artisjus acsarkodói, meg a paicról kiszokott, rádióműsorokon élősködő popdinoszauruszok.

  • 2011.06.12 15:24:32dzsugasvili82

    Érdekes, pedig az Alamo, a 13. harcos meg a Szahara nem is rosszak. Az Alamo remek történelmi, a Szahara meg az egyik kedvenc akció/kalandfilmem volt akkoriban, de ha látom tévében, mostanában is nézni szoktam időnként. A 13. harcos is érdekes volt a darkos északi világával.

  • 2011.06.12 15:49:13ergerberger

    A Pluto Nash és a Final Fantasy is kurvajó kis filmek voltak.
    A Final Fantasyn összeszartam magam annak idején, hogy hol tart a CGI. A Nash meg simán hibátlan lazulós-röhögős sci-fi komédia volt.

    Akinek nem tetszettek, az levehet bő nyállal.

  • 2011.06.12 16:28:18Jegkoko

    A végső fantázián én kb bealudtam annyira izgalmas volt.

  • 2011.06.12 16:53:02igazságos

    Rosszindulatú Vászka
    Menj csak el egyszer egy 4D-s moziba, igaz csak 20 perc, de egész életedben arra fogsz emlékezni, na meg arra, hogy nálunk ilyen, míg élsz, nem valószínű, hogy lesz. :)

  • 2011.06.12 17:18:12Rosszindulatú Vászka

    igazságos

    Na ja, meg szagos mozi mi? Soha többé nem lesz majd akkor westernfilm, meg állatos pornó :)

  • 2011.06.12 17:25:09Androsz

    Megtévesztő érzés azokat az emlékeket sorolni, amikor egy-egy film nagyon szarul sikerült. A re-Kabosok többsége vagy a Macskafogó 2, meg a tízezerszám készülő amerikai moslék, mert mi nagyon csak a színét-javát kapjuk a mosléknak is általában. A posztban a ráfordítás és bevételnek nem is az arányát, hanem a különbségét nézik. Vagyis nagy költséggel készült, nagy nemzetközi durranásnak szánt film, és elmaradt siker.

    A Final Fantasy nekem is kimondottan tetszett, akkor láttam először ilyen, élő szereplőkről mintázott, rajzolt figurák animációját, és a sztori is rendben volt. A Hudson Hawk szerintem is jópofa őrültség, csak a szinkronja sikerült olyan szemét minőségűre – mivel sokszor együtt halljuk az eredeti hanggal –, amilyet ebben a korban már nem tartottam elképzelhetőnek. És persze vannak a listán szerintem is nagyon elcseszett filmek, a Pluto Nash és A vörös bolygó is köztük van.

    A 13. harcos 85 milliós költsége és a 75 (!!) milliós reklámja így egymás mellett különösen döbbenetes. Hogy sokat tudnak reklámra költeni, kétségbeesetten nyomva a filmet már sok hónappal a bemutató előtt, azt a Baljós árnyak és az Avatar esetében kitűnően megfigyelhettük. Csak ott ezek szerint hatott a reklám.

  • 2011.06.12 17:30:30Androsz

    A producer befektet a filmbe. Úgy, mint ahogy egy termék gyártásának a jogát veszi meg, vagy bizonyos részvényeket vagy egy focisztárt. Aztán vagy jól döntött, vagy nem. Sok múlik az ő ítélőképességén, de néha sok múlik a kunkurencia által is ostromolt közönségen is, akiknek a kiszámíthatatlanul forgolódó ízlése okozhat nagy meglepetéseket, jót és rosszat is. A Terminátor is csak egy B kategóriás filmnek készült, aztán mekkora durranás lett belőle, igaz? Rocky a majdnem teljesen ismeretlen Stallonéval. Biztos, hogy találnánk még egy csomót, amelyről nem látszik, hogy a közönségnek nagyon be fog jönni. Mert volt és lett hasonló film máskor is, csak éppen ezeknél valami apróság megfogta a nézőt, vagy éppen – és ezt próbálják a reklámok erőltetni – sikeres "hisztéria" alakul ki egy-egy film körül, a nézők egymási is befolyásolni tudják. Vajna néha nagyon beletalált, néha meg nagyon nem. Ha a nagyon nem filmekről kiderül, hogy rosszak is, nem csak egyszerűen nem jött be a nézőnek, az valóban minősíti egy producer éleslátását. A közönség nem unja még a "nagyon kívánatos fiatal lány(oka)t elragad a rettenetes szörny vagy véres kező mészáros" típusú filmeket? Nem. A fene gondolná. A 30-as évek óta él a sablon. Nem sokan tudnának ilyen kavarban jól jósolni.

  • 2011.06.12 18:13:07Köbli Norbert

    Gyula,

    a Cutthroat Island nem Vajna filmje. Nincs is köze hozzá. Nem tudom, honnan jött neked ez az infó.

    A Cutthroat Island producere Mario Kassar, Vajna egykori cégtársa a Carolcóból. Kassar és Vajna 1990 körül szakítottak, Kassar vitte tovább a Carolcót, Vajna új céget alapított, a Cinergit.

    A Carolco, a Terminátor 2. és az Elemi ösztön gyártója a Cutthroat Island miatt csődbe ment. De ez Kassar bukása volt, Vajnával akkor már öt éve szakítottak.

  • 2011.06.12 18:21:38fujjderonda

    Azt a piccs blekkes értékelésed miatt írtam, a lista tudom, hogy nem a te műved. :D

  • 2011.06.12 18:51:03Fikalnyik Eugén

    Azért ez se kutya, bár nekem kifejezetten tetszett:
    [link]

  • 2011.06.12 23:47:50kis_kiraly

    Köbli Norbert: legalább 2x ezt akartam beírni, de mindkétszer elnyelte az üzenetemet. Ezek szerint engemet nem szeret az index :(

  • 2011.06.12 23:49:04utazotomi

    utóbbi idők egyik legjobb dokumentumfilmje:[link]

  • 2011.06.16 19:55:14kerecsen2010

    Hát, hogy mennyire nem lehet jósolni, arra pont a Titanic a legjobb példa, amiről a brutálisan elszállt költségei miatt a bemutató előtt az összes szakértő meg volt győződve, hogy a fenti lista örök élharcosa lesz. Aztán egy egészen másik listát vezetett másfél évvel ezelőttig soha be nem hozhatónak tűnő előnnyel.:) Bár nem nekem köszönhetően, az fix.

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

Friss kommentek

Keresés

Shopline

C-Travel ajánlatok

  • Autóbérlés online
    Autóbérlés online Most Ön is az elsők között lehet! Foglalja le már most bérautóját a Labdarúgó EB és Olimpiai Játékok idejére!
  • Bulgária Tekintse meg ajánlatainkat és válassza a Napospartot! 12.100 Ft / fő / 7 éjtől.
  • Belföldi wellness hétvége Néhány nap kikapcsolódás, és teljes ellazulás. Masszázs, szauna... Wellness csomagok 4.600 Ft / fő / éjtől

Hirdetés