Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMÖt reményteljes blockbuster, amit az internet tett tönkre
A régebben szájhagyománynak nevezett internetes-közösségi hálós hype jelentőségét nagyon nagy hiba lebecsülni, mint ahogy azt Hollywood saját bőrén tapasztalja meg nap mint nap. A World War Z című, részben Budapesten is forgatott zombifilmre például hiába költöttek 125 millió dollárt, az idén karácsonyra tervezett bemutatót el kellet halasztani a hét hetes (!) utóforgatás miatt, jó, ha nyáron a mozikba kerül Brad Pitt filmje, aminek első trailerje láttán az internet népe teljesen kiakadt.
A Facebook-Twitter-blogok szentháromság kollektív behányással fogadta a valaha írt egyik legjobb zombitörténetet idétlenül rohangáló CGI-zombis filmmé silányító előzetest, a negatív reakciók pedig nagyon sokat árthatnak a bevételnek. A Flaworwire összeszedte azt a tíz nagy durranásnak szánt filmet, amit a modern világ átka, az internet fojtott meg még a gyerekágyban, mi ezek közül vettük ki az öt legérdekesebbet.
John Carter
Edgar Rice Burroughs Marson játszódó ponyváit úgy várták a scifi-fanok, mint a teljes magyar internet Jimmy fia Krisztián kiesését az X-Faktorból. Amikor a Carter-regények megfilmesítése kézzelfogható közelségbe került, még nagyon jóindulatú volt minden fan, de amikor kiszivárogtak a hírek a 250 milliósra hízó büdzséről, a Disney befolyásáról a rendezőre, Andrew Stantonre, és a 3D-s konverzióról, a lelkesedés lelohadt. A címmel is egyre több baja volt a netezőknek. A Princess of Mars volt a kiindulópont, ebből lett John Carter of Mars majd simán John Carter, aminek semmi értelme nem volt. A hónapokon át a csapból is folyó cinkelés végén a bemutató hatalmas bukás volt, mindössze 73 millió dollárt hozott az USA-ban.
Jonah Hex
A steampunk western képregényben nagyon fasza, de filmben óriási bukta, erről a Vadiúj vadnyugat készítői tudtak volna bővebben mesélni a Jonah Hexbe belevágó Warnernek. A 2010-es képregényfilmet Jimmy Hayward, a Pixar egyik házi rendezője irányította (a John Cartert is egy Pixar-rendező állította bele a földbe), és hiába szerepelt benne Josh Brolin, John Malkovich, Megan Fox, Michael Fassbender, Will Arnett és Michael Shannon, a tesztvetítések borzasztóan végződtek, az internet népe pedig szépen felkapta a hírt, és vitte a szót mindenfelé: meg ne nézd a Hexet, mert szar. Az utolsó pillanatban a filmet újravágták, de ezzel sem értek el semmit, a film tízmillió dollárral mutatkozott be, és nemzetközi forgalmazásba sem került.
Álomháború (Sucker Punch)
Zack Snyder a 300 és a Watchmen mellett bizonyította, hogy ért a képregényadaptációhoz és a pénzcsináláshoz is, az Álomháborúval viszont kis híján a karrierjét húzta le a budin. Ha képregényről van szó, Snyder tévedhetetlen, ha eredeti ötletről, akkor kontár? Pedig a 2010-s Comin Con-on a fanboyok őrjöngtek a lassított felvételes, mátrixos henteléseken, és nagyon bejött nekik a csajos-lövöldözős scifi-fantasy, de a lelkesedés csak a trailernek szólt. Ezt a filmet is a tesztvetítés taszította a pokolba, az onnan kiszivárgó "ez mekkora szar" és hasonló megjegyzések hamar elterjedtek a neten, a Warner a kritikusoknak az utolsó pillanatig meg sem merte mutatni a kész filmet. A bemutató 19 millió dollárt hozott, a film a gyártási költségét azóta sem hozta vissza.
Zöld Lámpás / Zöld Darázs
A "szuperhőssel mindent el lehet adni" alapigazságra vaskosan rácáfoló két film sorsa nagyjából megegyezett. Mindkettőt nagyon várták a népek, a Zöld Lámpás esetében szintén a Comic Con-on bemutatott pár perc miatt lettek lelkesek a rajongók és kaptak agybajt a kész trailer láttán, amiben a kigyúrt, de kőarcú Ryan Reynolds rohadtul nem olyan volt, amilyennek a DC Comics képregényében megálmodták. A blogok és szaklapok a trailer után kimondták a halálos ítéletet, ehhez jöttek még a bajban levő produkcióról szóló híresztelések (ez is visszatérő elem ilyen esetekben), amik szépen lassan odáig vezettek, hogy a filmet senki nem akarta megnézni. Ez részben a Zöld Darázsnak is köszönhető volt, amit mindössze fél évvel a Lámpás előtt mutattak be, úgy, hogy a bemutató dátumát hatszor is megváltoztatták, mert abban reménykedtek, a Seth Rogentől vértolulást kapó, a 3D miatt folyamatosan berzenkedő rajongók hőbörgése majd egyszer csak elül, és valamennyi pénzt csak ki lehet szedni a filmből. Végül a film 2009 decembere helyett 2010 januárjában került moziba és bukott meg - és meg is bukott.