Realityshow-k árnyalják az ingatlanpiacot

2010.05.26. 20:45
Rengetegen nézik az otthonalakító műsorokat azok közül, akik ingatlant keresnek, mondta Diane Williams ingatlanügynök. "A vásárlóim belépnek egy házba, és azonnal a show-k főmondatát idézik: "Ez a ház fel lett turbózva'.

Az elvárások megnőttek az eladó ingatlanokkal kapcsolatban a show-műsorok miatt, amik közül a This Old House a legnépszerűbb, írja a The Philadelphia Inguirer. Az olyan valóságműsorok, mint a HGTV, DIY és az ABC Extreme Makeover: Home Edition hozzáértő vásárlókká változtatja a nézőket, akik ennek hatására hosszas tárgyalást kezdenek az ingatlanossal felújításról, a ház értékéről, átalakítási részletekről.

A realityműsorok hatását az építészek is megerősítik: az újdonsült tulajdonosok sokszor a műsorban látott termékekre hivatkoznak. Jay Cipriani építész szerint pedig már értelmes megbeszélést lehet folytatni velük.

Denise Fike szerint, aki maga is közreműködött lakberendezési műsorokban, ezek a programok egy idő után nem túl sok újdonságot hoznak. Angelo Surmelis, a Design TV műsorvezetője ugyanakkor azt állítja, hogy a gazdasági recesszió és az ingatlanpiac mélyrepülése pozitív hatással volt a gyors és egyszerű tippekkel dolgozó realitys programokra.

Williams szerint a vásárlók megtanulták, hogyan lehet egy eladó vagy meglévő ingatlanban felfedezni a lehetőségeket, és túllátni annak jelenlegi állapotán. Megváltozott még a programok reprezentációja: a korábbi lassú átalakulás helyett  villámgyors átépítést rendeznek a műsorkészítők.