Realityshow-k árnyalják az ingatlanpiacot
Az elvárások megnőttek az eladó ingatlanokkal kapcsolatban a show-műsorok miatt, amik közül a This Old House a legnépszerűbb, írja a The Philadelphia Inguirer. Az olyan valóságműsorok, mint a HGTV, DIY és az ABC Extreme Makeover: Home Edition hozzáértő vásárlókká változtatja a nézőket, akik ennek hatására hosszas tárgyalást kezdenek az ingatlanossal felújításról, a ház értékéről, átalakítási részletekről.
A realityműsorok hatását az építészek is megerősítik: az újdonsült tulajdonosok sokszor a műsorban látott termékekre hivatkoznak. Jay Cipriani építész szerint pedig már értelmes megbeszélést lehet folytatni velük.
Denise Fike szerint, aki maga is közreműködött lakberendezési műsorokban, ezek a programok egy idő után nem túl sok újdonságot hoznak. Angelo Surmelis, a Design TV műsorvezetője ugyanakkor azt állítja, hogy a gazdasági recesszió és az ingatlanpiac mélyrepülése pozitív hatással volt a gyors és egyszerű tippekkel dolgozó realitys programokra.
Williams szerint a vásárlók megtanulták, hogyan lehet egy eladó vagy meglévő ingatlanban felfedezni a lehetőségeket, és túllátni annak jelenlegi állapotán. Megváltozott még a programok reprezentációja: a korábbi lassú átalakulás helyett villámgyors átépítést rendeznek a műsorkészítők.