Az már sokakkal megtörtént, hogy fél órára elszenderültek valamelyik kényelmes Ektorp kanapén, de egész éjjel bent aludni az IKEA-ban, az egészen új szint. A svéd cégóriás szerint az utóbbi időben megszaporodtak az ottalvós bulik az áruházaikban, ezek pedig nem szponzorált videók keretében, csak úgy, menőzésből felkerülnek a megosztókra, írja a BBC.
Az augusztusban virálissá vált Youtube-videóban például két dán srác vette be magát az áruházba.
Ugráltak egy kicsit az egyik ágyon, majd hajnalban újabb három órára a szekrénybe rejtőztek. Mikor beindult a zene és megjelentek a vásárlók, előmásztak, és kisétáltak az áruházból.
A srácok videója után elszabadult a pokol, egyre többen alszanak bent IKEA-kban, nemrég két lányt kaptak el Svédországban. A két srácot a cég nem pereli be, mert nagyon fiatalok, a lányok viszont nem voltak ilyen szerencsések.
Az IKEA kiadott egy közleményt, hogy bár értékelik a szeretetet, de szeretnék, ha ebből nem lenne rendszer. Szerintük egyébként a fiatalok túlértékelik a dolgot, ugyanis nem nagy móka egy sötét áruházban órákig mozdulatlanul ülni.
Míg az ember doromboló cicákat várna, a valóságban csak pár egyetemista és punk kuckózik a berendezett szobákban. Főleg a vizsgaidőszakban népszerű az illegális pizsamaparti.
Míg Európában nagy jogi hercehurcát csinálnak a dologból, Kínában és Japánban teljesen bevett dolog, hogy minden ágyban alszik valaki. A világ tíz legnagyobb IKEA-jából nyolc Kínában van, és van is rá kereset: minden kanapén és sarokban kuckózik valaki. Ott ezzel a tömeges kényelemélménnyel lehet ugyanis megteremteni az otthonos brandet, amit nálunk az olcsó kantinnal, ökotudatos és gyerekbarát áruházakkal érnek el.