További Klassz cikkek
Kömlődi tehát témáért nem ment túl messzire: a cselekmény végig e közegen belül zajlik, hősei egytől egyig nickjükön vannak megnevezve (Freak, Cybervudu stb.), és a történet végső soron arról szól, hogyan zuhannak át egyik buliból a másikba. E kultúra középpontja, a zene természetesen kitüntetett szerepet játszik a sztoriban, a fontosabb szereplők majdnem kivétel nélkül egyben alkotói is annak, amit estéről estére fogyasztanak: DJ-k, klipkészítők, zenekészítők, hasonlók.
Cselekményt említettem az előbb, megfelelő kifejezés híján, bár cselekményről a szó hagyományos értelmében nem beszélhetünk - a szöveg inkább egy gigantikus látomás-halmaz, egy szavakból felépített pszichedelikus film, egy megszakítástalan buli. A szereplők kidolgozása is csak éppen hogy megüti a minimális minimumot, maga az elbeszélő Kömlődi is sajátosan laza viszonyban áll saját kreatúráival; erre utal például, hogy életkorukat is csak körülbelül tudja meghatározni (20-22 éves lány, mondja például az egyik főhősről). Egészen pontosan fogalmazva, az élő emberek inkább csak díszletei ennek a túlzó jelzők halmozott használatával megfestett világnak; aminek földrajzi pozíciója egyébként nincs is meghatározva - az üzenete feltehetően az, hogy a dolog történhetne bárhol, bármelyik kontinensen, a parti mindenütt uniform, a korosztály univerzális nyelve és érintkezési pontja.
Sok kábítószer, rengeteg szex, internetes partifotózás, bulik között pedig chatszobák, fórumok, zeneletöltés, South Park. |
A szerző igen korrekt leltárt készíthetett a hangulat reprodukciója kedvért, hiszen világa pontos arányokkal tartalmazza mindazt, ami ebben a közegben élményként szóba jöhet: sok kábítószer, rengeteg szex, internetes partifotózás, bulik között pedig chatszobák, fórumok, zeneletöltés, South Park.
Hogy értékítélet nélkül azért egészen ne maradjunk, marasztaljuk el gyorsan a záró részt. Epilógusként Kömlődi egy viszonylag erőtlen geget ejt meg egy 2010-ben tartandó elképzelt buliról, amely már teljes egészében robotparti: robotok szolgáltatják a műsort a robotközönségnek. Ismerve a szerző elkötelezettségét az úgynevezett transzhumán és poszthumán gondolatok iránt, ez egyáltalán nem meglepő, viszont a kép kidolgozottsága jelentősen alulmúlja a könyv egészét jellemző gazdagságot, ami egy logikai bakugrással nekem azért azt mondja, hogy a buli addig buli, amíg emberek művelik.