A Megasztár saját nézőit ijeszti el

2010.09.29. 14:57
A Megasztár első élő adása is alulmaradt az X-Faktorral szemben. A Tv2 három és fél órás műsorának második fele tulajdonképpen a műsor reklámja csak, az RTL nézői szeretik is, a Megasztárhoz hűséges nézők viszont elkapcsolnak.

Az X-Faktor és a Megasztár küzdelme eldőlni látszik: a Tv2 tehetségkutatója az első élő adással, múlt hét szombaton is csúnyán leszerepelt az RTL Klub műsorával szemben, pedig az X-Faktorban egyelőre csak a felkészülés összefoglalóit mutatják. Ez a licenc legrosszabbul teljesítő része, ezeket az adásokat nézik a legkevesebben Nagy-Britanniában is.

tvnez

A Megasztár szinte utolsó esélye az volt, hogy az élő adások, a kiesés és a szavazás majd a Tv2-re csalja a nézőket, de a Nielsen nézettségi adatai szerint ez sem jött össze. Az X-Faktort ugyanis a reklámozóknak fontos 18 és 49 év közötti célcsoportban  az éppen tévé előtt ülők 48,1 százaléka nézte, míg a Megasztár közönségaránya mindössze 29,4 százalékos volt. A teljes lakosság körében is ilyen jelentős az RTL Klub előnye: az X-Faktort 1 millió 992 ezren látták, míg a Megasztárt csak 1 millió 469 ezren követték figyelemmel.

Egy név, két műsor

A nézettségi görbét böngészve azonban úgy tűnhet, hogy a Megasztárnak még van esélye, hiszen az X-Faktor után megugrik a műsor nézettsége, sőt a három és fél órás Megasztár második fele szombaton megverte az RTL-en vetített Megmentő című filmet.

A Nielsen adatait azonban egyes emberekre lebontva, vagyis a kutatásban résztvevők televíziózási szokását egyenként, és nem célcsoportonként vizsgálva, azt láthatjuk, hogy az emberek egy jelentős része ugyan az RTL-ről a Megasztárra vándorol az X-Faktor után,  vagyis még nem választottak véglegesen a két műsor közül, de a Megasztár kezdeti nézői eközben lemorzsolódnak.

A Tv2 ugyanis a több mint három órás műsor második felében tulajdonképpen csak a szereplőket reklámozza, mivel azt szeretné, hogy az X-Faktor nézői se veszítsék el a Megasztár történetének fonalát. Így a Tv2 a Megasztár második felében összefoglalja az addig látottakat, bemutatja újból és újból a szereplőket, illetve beharangozza a következő adást. Ez viszont nem nagyon érdekli azokat, akik már a kezdetektől a Megasztárt választották, hiszen ismerik az eseményeket és a szereplőket is. Ők szépen lassan átkapcsolnak a kis adókra, illetve néhányan az RTL Klubra.

megasztar

A Tv2 taktikája arra utal, hogy még nem adták fel a küzdelmet: bíznak abban, hogy a nézők egy idő után mégis a Megasztárt választják majd. A műsor így azonban saját nézőit riasztja el, ezért valószínű, hogy a Megasztárt végül egy másik napra, feltehetően péntekre menekítik majd az X-Faktor elől.