Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEM- Kultúr
- Média
- simicska lajos
- hír tv
- class fm
- lánchíd rádió
- magyar nemzet
- heti válasz
- metropol
- reklám
- hung-ister filmprodukció
Egymilliárddal nőtt a Simicskához tartozó médiabirodalom nyeresége
A Kreatív számításai szerint a médiaportfolióba tartozó Hír Tv, a Class FM, a Lánchíd Rádió, a Magyar Nemzet, a Heti Válasz, a Metropol és hat közterületi cég (Publimont, Euro Publicity, Euro-AWK, Mahir Cityposter, A Plakát és Neonlight) 2012-ben 27,6 milliárdos értékesítésből származó nettó árbevétel mellett 4,8 milliárd forint nyereséget termelt a tulajdonosoknak.
Simicska Lajos, Nyerges Zsolt, Fonyó Károly és Liszkay Gábor Fidesz-közeli üzletemberek médiaportfoliójában egyetlen veszteséges vállalat sem volt. "A Hír Tv tavaly 9,32 milliárdos forgalom mellett 565 millió forint nyereséget termelt a tulajdonosai számára (osztalék: 400 millió), a Class FM 2,62 milliárdos forgalommal zárt és 911 millió forintos nyereséggel, osztalékot viszont nem vett belőle ki az Advenio Zrt.-n keresztül Nyerges Zsolt.
A nyomtatott sajtópiacon a Magyar Nemzet kiadója, a Nemzet 3 milliárdos forgalom mellett 752 millió forint nyereséggel zárt, míg a Fonyó Károly érdekeltségébe a Megapolis Medián keresztül tartozó Metropol 2,86 milliárdos forgalom mellett 206 millió nyereséggel zárt, ezzel jelentősen csökkent a lap nyeresége, amely 2011-ben 496 millió forint volt" - írja a Kreatív.
A lap szerint a legtöbb nyereséget a közterületi vállalkozások szállították, összesen 2,32 milliárd forintot, utána a nyomtatott lapok 995 millió, a rádiók 931, míg az egy tévé 565 millió nyereséget hoztak.
A Kreatív cikkében megemlíti a Simicska-érdekeltségbe tartozó Hung-Ister Zrt.-t is, mely többek között a közmédiának a Magyarország, szeretlek!, a Maradj talpon! című vetélkedőket és a szerencsejáték sorsolási műsorokat gyártja. Mint írják, a vállalat már tavaly is a gyártópiac legnagyobbjának számított, de a 2011-es 2,7 milliárdos forgalmat és 828 milliós nyereséget 2012-ben sikerült megfejelni 4 milliárdos forgalommal és 1,13 milliárdos nyereséggel, amelyből a tulajdonosok, a Mahir Zrt. és B-Reklám osztalékként a teljes összeget kivették.