Bárdossal és Balóval indul a Story4 híradója
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A Sanoma tévécsatornája kitörne a bulvárból, aminek első lépéseként információink szerint augusztus 20-án elindítja a hírszájtja nevét viselő híradóját.
A Hír24 iparági pletykák szerint olyan Magyarországon ismeretlen műfajú, mindössze 6-8 témát alaposan, riportosan feldolgozó hírműsor lesz, ami arra törekszik, hogy jobban megértesse a nézőkkel a hírek hátterét, és azt, hogy az egyes politikai-gazdasági döntések hogyan befolyásolják az életünket. A koncepció kialakításában úgy tudjuk, részt vesz Baló György is, aki tavaly januárban hagyta ott a közmédiát, miután másfél évig nem kapott munkát.
De nem ő lesz az egyetlen volt MTVA-s a stábban, a lehetséges hétvégi műsorvezetők között említik például Bakos Piroska külpolitikai újságírót, a magyar uniós elnökség egykori szóvivőjét, aki májusban távozott a köztévétől.
De a Story4 híradójának dolgozik Siklós András, az m1 Híradó egykori műsorvezetője, M. Kiss Csaba, az m1-es Szempont kirúgott műsorvezetője, Benyó Rita, a közmédia parlamenti tudósítója, Az Este riportere, László Pál, Az Este riportere, Németh Árpád, a Duna tv külpolitikai szerkesztője, Bencze Andrea, a Duna tv Heti Hírmondójának vezető szerkesztője, és Vidos Mihály is, aki az MTV hírháttérműsoraiban dolgozott riporterként és 2010-ben Junior Prima-díjat kapott. A stáb úgy tudjuk, már hónapok óta forgat, hogy felkészüljön az indulásra.
Borsány-Gyenes András, a Story tv vezérigazgató-helyettese megerősítette értesüléseinket, de mint mondta, a stáb nem a volt közmédiások gyűjtőhelye lesz, hiszen hozzájuk szerződött a TV2 Aktívjából és Naplójából korábbról ismert Keleti Andrea, az RTL Klub és az Info Rádió egykori műsorvezetője, Ignáth Márk, és más ismert RTL-es is érkezni fog még. (Tudomásunk szerint Péterfi Judit, akit a Fókusz riportereként ismerhetnek a nézők).
A vezérigazgató-helyettes az augusztus 20-ai indulást nem erősítette meg, csak annyit mondott, hogy „a hírműsor – amit én jobban szeretek információs magazinműsornak hívni – az őszi tévés szezon kezdetekor már képernyőn lesz”. Úgy tudjuk, hogy a félórás híradó két kiadásban fog megjelenni a Story4-en, este 9-kor és fél 11-kor, de Borsány-Gyenes erre sem adott konkrét választ adni, mint mondta, „idejében benne lesz a Színes RTV-ben a kezdési idő”.
Arra a kérdésünkre, hogy van-e összefüggés a tavaszi parlamenti választások és a Story4 közéleti-politikai területre való bemerészkedése között, Borsány-Gyenes András a leghatározottabban cáfolta ezt a feltételezést. Mint mondta, „független, tárgyilagos, és pártatlan műsort akarunk készíteni, aminek semmi köze a választásokhoz. Csakis a saját piaci érdekeinket vesszük figyelembe, amikor elindítjuk a Hír24-et, egyszerűen arról van szó, hogy néhány kivételtől eltekintve nincs olyan általános szórakoztató csatorna ma Magyarországon, ahol ne lenne valamilyen hírjellegű műsor”.
Az Index úgy tudja, hogy a híradó elindulása után a stáb jó néhány tagja – így Baló György, Bakos Piroska és M. Kiss Csaba – saját közéleti műsort is kap, ezzel teljesítve be a tévé átpozicionálását bulvárból minőségi kereskedelmi csatornává. (Bárdos Andrásnak már június eleje óta fut saját műsora, Az utolsó nap). Ezzel kapcsolatban Borsány-Gyenes úgy nyilatkozott, hogy „ha sikeres lesz a híradó, akkor elemi érdekünk, hogy minél több ilyen jellegű műsort készítsünk, de jelen pillanatban csak azon dolgozunk, hogy a Hír24 minden platformon (tévében, interneten és mobilon) a lehető legszínvonalasabb legyen”.
Mint mondta, a Sanoma a második legnagyobb árbevételű médiavállalat Magyarországon az RTL után, ezért fontos a kiadó számára, hogy az egyik legfontosabb brandjét, a Story4-et felfelé pozicionálják, „egyfajta evolúciós fejlődés felé tereljék, és megteremtsék a minőségi kereskedelmi tévézés műfaját Magyarországon. Azt szeretnénk, hogy egy idő múlva, ha letakarjuk a tévén a logót, akkor is mindenki rájöjjön, hogy a Story4-et nézi”.
A Hír24-gyel szemben egyelőre nem lesz nézettségi elvárása a Sanomának, Borsány-Gyenes szerint „a teljes műsorkínálattal szemben vannak elvárásaink. Az a cél, hogy a teljes lakosság körében az egész napot tekintve elért 1,5–3 százalékos közönségaránytól eljussunk odáig, hogy a Story4 a legnézettebb kábeltévék egyike legyen”.
Ráfér a ráncfelvarrás
A Nielsen Közönségmérés adatai szerint a háztartások 77 százalékában fogható Story4 a múlt héten a 18–49 évesek körében 1,54, a 18 éven felülieknél 2,19 százakékos közönségarányt ért el átlagosan egy teljes nap alatt. A 106 csatornás magyar televíziós piacon a csatorna ezzel az eredménnyel a 14. legnézettebb kábeltelevízió volt a 18-49 évesek körében, míg a 18 éven felülieknél a 10. helyezést érte el.
A 18-22 óra közötti főműsoridőben azonban ennél jóval rosszabb a helyzet, a 18 éven felülieknél a 1,84 százalékos közönségaránnyal a 10. legnézettebb csatorna volt, megelőzve az RTL2-t (12.) és a SuperTV2-t (16) is, de a reklámozóknak legfontosabb 18–49 évesek körében viszont csak a 16. lett a Story4 (1,11 százalékos közönségarány), utána már csak a SuperTV2, a National Geographic, a Disney és a Fem3 kullog a sorban.
A csatorna legnézettebb műsora a múlt héten Lagardere lovag című francia film vasárnapi adása volt 353 ezer nézővel, ami 3,28 százalékos közönségarányt jelent a 18–49 évesek, és 5,69 százalékot a 18 éven felüliek körében.