Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMAz AP hírügynökség kirúgta az egyik legjobb fotósát, aki a szíriai háborúról készült képeiért 2012-ben még Pulitzer-díjat kapott. Narciso Contrerasnak egy szír szabadságharcosról készült 2013-as képéről derült ki, hogy Contreras szoftverrel szedett ki a képről egy belógó kamerát. A manipulált képen a kamera helyén csak egy földdarab látszik.
Ez egy elég jelentéktelen változtatás, de az AP szerint nagyon fontos, hogy az olvasók meg tudjanak bennük bízni. Magát a szoftveres képjavítást azért engedik ők is, de csak fényerősséget meg élességet lehet állítani, Contreras pedig belerajzolt a képbe, amikor földet klónozott a kamera helyére.
Úgy derült ki a változtatás, hogy Contreras szólt az egyik szerkesztőjének. Az AP azóta már megvizsgálta Contreras mind az 500 náluk lévő fotóját, de úgy tűnik, a fotós igazat mondott, amikor azt mondta, egyedül ezen a képen változtatott utólag. Egyébként azt mondja, szerinte is rossz ötlet volt utólag kiphotoshopolni a kamerát:
Nagyon rossz döntést hoztam, amikor kiklónoztam a belógó kamerát. Ha megnézik a többi képemet, kiderül, hogy egyedül ezen a képen változtattam, úgy emlékszem, azért, mert nagyon rossz körülmények között készült, és az egész helyzet elképesztően stresszes volt.
Az AP ennek ellenére Contreras összes képét eltávolítja a nyilvánosan elérhető archívumukból. A Buzzfeed szerint ilyen utoljára 2011-ben történt, amikor egy másik fotós az árnyékát radírozta le utólag a fényképről.
Egyébként ha valaki manipulálni szeretne egy képet, bőven nem a szoftveres beavatkozás az egyetlen lehetősége. Svédországban például elég nagy botrány lett belőle, amikor kiderült erről a halott haiti lányról készült képről, hogy pontosan milyen körülmények között készült.