Lecserélte a Kreatívtól nyúlt logót az NKI
A teljes magyar interneten végigsöpört péntek délelőtt a hír: a Carpathia Nemzeti Kreatív Gazdaságfejlesztő és Innovációs Kft. 2014. január 6-án gründolt, 100%-os állami tulajdonban lévő, "33.750 M forintos" alaptőkéjű cége, a Nemzeti Kreatív Intézet kreatív módon a Kreatív magazin logóját használta, sárga helyett piros körrel.
A logóbotrány kirobbanását követően az NKI péntek délutánra már visszavonulót fújt, és a fejlécben a cég logóját egy piros-fehér-zöld Rubik-kockára cserélte le (bár a böngésző tetején még látszik a régi logó is):
Az Index megkereste az ügyben Nemzeti Kreatív Intézet tulajdonosának, a Carpathia Nemzeti Kreatív Gazdaságfejlesztő és Innovációs Kft.-nek az ügyvezetőjét és a NKI sajtósát is, utóbbitól ezt a választ kaptuk:
A Nemzeti Kreatív Intézet honlapja 2014. február 22-én indult el egy rendezvényhez kapcsolódóan, és még átmeneti fázisban van, dolgozunk az arculaton. A kérdezett logó erre az átmeneti időszakra, a honlappal együtt alakult ki, egy teljesen egyszerű gondolat mentén: a Kreatív szó nemzeti színben körbezárt kezdőbetűjével (C és K). A végleges logó tervezés alatt áll már egy ideje.
Jóhiszeműen használtuk eddig a logót, nem volt tudomásunk a hasonlóságról, de természetesen a figyelemfelhívó megkereséseket követően már azonnal levettük a honlapról, és semmilyen kommunikációs felületen nem jelenítjük meg a továbbiakban.
A honlapot a - Nemzeti Kreatív Intézet márkanevet tulajdonló - Carpathia Kft-nél megbízási szerződéssel dolgozó belső munkatárs készítette el, a teljes honlap kialakításának eddigi költsége: 350.000 forint.
A Rubik kocka nem az új logóként került ki, eddig is szerepelt a fejlécben. Hamarosan ez is lekerül róla, ahogy összeáll az új arculat.