Pénzügyi cég vette meg a Sanomát
A Centrál Group pénzügyi cég vette meg a Sanoma Media Budapest médiacéget, írja a Kreatív. A Sanoma által kiküldött közleményben azt írják, hogy a cég médiavállalkozásainak 60 millió euró a nettó árbevétele, a folyamat végére pedig 11 millió eurós tőkenyereség a cél.
"A Sanoma Media Budapest komoly múlttal rendelkező vállalat, amely értékes befektetést jelent nekünk hosszú távon. Hiszünk a Sanoma portfólióhoz tartozó erős brandekben, és hiszünk a munkatársakban, akik ezeket felépítették. A célunk az, hogy Magyarország második legnagyobb médiavállalkozását megújítsuk és hosszú távon tovább üzemeltessük"
- mondta ezt Varga Zoltán, a Centrál Csoport alapítója és vezérigazgatója a Kreatív szerint.
Tavaly óta lehetett hallani arról, hogy a tulajdonosa el akarja adni a Sanomát, több potenciális érdeklődőt azonban elijeszthetett, hogy a finn tulajdonos egyben árulja Sanoma portfólióját, nem pedig részletenként. Az alábbi médiavállalkozások tartoznak a Sanomához:
- női magazinok: Story, Nők lapja, Elle, Cosmopolitan, Best, Marie Claire, Meglepetés, Kismama, Otthon, Praktika
- tematikus magazinok: Autó és Stílus, autóMAGAZIN, Füles, Színes RTV, Wellness, National Geographic, Ötlet Mozaik, Praktika
- honlapok: CitroMail.hu, Hír24, Nők Lapja Café, Profession.hu, Startlap, Szállás.hu, Jobmonitor
- tévé: Story4, Story5
A Céginfó adatai szerint a Budapestre bejegyzett Central-Fund Zrt. 5 millió forintos alaptőkével, és majdnem 32 milliós saját tőkével rendelkezik, két éve 133 milliós árbevétele volt, összesen négy embert alkalmaznak. A cég nem szerepel sem a NAV végrehajtási listáján és az OMMF nyilvántartásában sem, semmi negatív információ nem szerepel a Céginfó oldalán.