László
19 °C
26 °C

Új elnök került az Interactive Advertising Bureau Hungary élére

2016.01.15. 20:33 Módosítva: 2016-01-15 20:41:02

Barnóth Zoltánt (GroupM) választotta évértékelő taggyűlésén elnökévé az Interactive Advertising Bureau. Barnóth a szervezet alapítása óta elnöki tisztségben lévő Novák Pétert váltja a pozícióban.

Az IAB Hungary a Magyar Reklámszövetség keretein belül 2008 novemberében létrejött szakmai szervezet, mely a nemzetközi Interactive Advertising Bureau hazai képviselője. Az elnök munkáját a kilenctagú elnökségen belül négy médiaoldali – Brindza Gábor (Madhouse), Kardos Gábor (Magyar Jeti), Novák Péter (Hasznaltauto.hu) és Ziegler Gábor (CEMP SH), három ügynökségi – Ihász Ingrid (MEC), Nagy Tamás (PHD Hungary) és Turóczi András (Dentsu Aegis Network) és két további, a digitális reklámpiaci szakember (szolgáltató, kutató, hirdető) – Juhász Péter Tibor (Magyar Telekom) és Szutor Ferenc (Adverticum) – segíti a következő három évben.

Barnóth Zoltán 1999-ben kezdte pályafutását a PanMedia Western médiaügynökségnél, ahol 2002 végétől tervezési igazgatóként dolgozott. Később a Universal McCann-nél és az MEC-nél is tevékenykedett csoportvezetőként illetve stratégiai igazgatóként. 2009-től az MEC Interaction ügyvezetőjeként pedig a digitális cég üzleti és szakmai ügyeit irányította. Ezt követően Düsseldorfban folytatta pályáját, ahol a német MEC-nél nemzetközi és digitális tevékenységgel foglalkozott. Innen hazatért, és digitális vezetőként az Mcsoport Magyarországnál - a GroupM médiaügynökségeit tömörítő nemzetközi cégcsoport hazai vállalatánál - állt munkába, ahol elsődleges feladata a közös kereskedés és az új, innovatív termékek és szolgáltatások fejlesztése.

Az IAB Hungaryt 46 cég alapította, köztük ügynökségek, kiadók, kutatócégek, hirdetők és egyéb az online hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltató cégek. A szervezetnek jelenleg 79 tagja van. A szervezet céljai:

  • az online, interaktív, digitális marketing és reklámeszközök és megoldások ismertségének, használatának és elfogadottságának növelése,
  • a digitális marketing iparág fejlesztése, a digitális média további erősítése,
  • szakmai érdekképviselet és érdekérvényesítés hazai és nemzetközi fórumokon, üzleti, társadalmi és kormányzati szervezetekben
  • egy iparági „közös hang” megteremtése, a piaci szereplők, szakmai szervezetek, szakmai sajtó, szakhatóságok irányába való folyamatos, hiteles kommunikáció.