A TV2-nél dolgoznak a legértékesebb celebek
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A magazin a legértékesebb magyar celebek-listát az NRC kutatócéggel közösen állította össze. Az online kutatás a celebek ismertségét, kedveltségét és hitelességét mérte, a Forbes által felkért zsűri pedig ezeken kívül a sztárok pénztermelő képességét, profizmusát, tartalmasságát és – idén először – közösségi médiás jelenlétét pontozta. A végleges pontszám az NRC (300 pont), a zsűri (400 pont) és a Forbes szerkesztőségének szavazataiból (100 pont) származott, tehát összesen 800 pontot lehetett elérni.
Ennyit senkinek nem sikerült, a listavezető Ördög Nóra 595 pontnál állt meg. A műsorvezetőnek a Facebookon 77 000, az Instagramon 14 000 követője van, ami egyébként nem kiemelkedő szám, a második helyezett Majkát (591 pont) a Facebookon 354 000-en, az Instagramon százezren követik. Egy ponttal maradt le a második helyről Tilla, a negyedik Sebestyén Balázsnak 582 pontot sikerült összeszednie. Balázs tavalyi helyezéséhez képest egy helyet ugrott előre úgy, hogy a közösségi médiában egyáltalán nem aktív, a lista első tíz helyezettje közül ő az egyetlen, aki nincs jelen sem a Facebookon, sem az Instagramon. A Forbes kérdésére, hogy ez miért van így, az RTL és a ClassFM műsorvezetője/producere azt válaszolta, hogy
Annyira beszippant és visz magával, hogy ettől teljesen tudatosan maradok távol. Elhatalmasodik rajtad, hogy bármit eszel, fotózd le. Kicsit elkezdtem csinálni, de akkor máris egyfolytában ezen gondolkodtam. Ha nem vagy fent, nincs az a kényszered, hogy állandóan a hozzászólásokat bújd. Ez nagyon nagy rabság, már a telefon és az e-mail is rengeteg időt elvisz a valódi életből. Sok embernek felület, hogy kommunikáljon a rajongóival, de nekem ott van a rádió, és ott elmondok mindent.
Ördög Nóra első helyét a magazin azzal támasztja alá, hogy ügyesen őrzi jól eladható imázsát, Majka ezüstérmét az indokolja, hogy hosszú évek nagyon kemény munkájával sikerült kitörnie az exrealitysztár karanténjából, és a közösségi médiában is nagy a tábora, Tilla pedig úgy tudott harmadik lenni, hogy nem ragad rá a TV2 botrányos imázsából. Az első háromból Ördög Nóra tavaly 4. helyezett volt, Majka kilenc helyet ugrott előre, Tilla pedig tavaly nem is szerepelt a listán, ami azért elég furcsa.
Az ötödik legértékesebb magyar celebritás a tavalyi 10. helyezett D. Tóth Kriszta, aki a tömegmédia nélkül is nagyon jó elvan, személyes márkája, és wmn.hu nevű portálja hasít, és függetlenségével nagyon szimpatikus a nagyközönségnek. Utána a tavalyi első Alföldi Róbert áll, ő a lap szerint azért veszített népszerűségéből, mert kevés időt tölt itthon, viszont elismert és hiteles arc, akivel rengeteg márka dolgozik szívesen. A 7. helyen egy újabb TV2-es műsorvezető, Liptai Claudia áll, aki iránt terhessége óta még inkább megnőtt a kereslet, a nyolcadik pedig Palvin Barbara, akit őszintén szólva mi előrébb vártunk. Az első tízbe befért még Tóth Gabi (nehéz közömbösnek lenni iránta) és Hajós András is (kevésbé van reflektorfényben).
Új arcból bőven van a listán, a Való Világ után a családegyesítő műsorral szintet lépő Lilu, a gasztroceleb Mautner Zsófi, vagy az ismét a színészi pályájára odafigyelő Stohl Adrás sem volt rajta tavaly. Alföldin kívül nagyot zuhant még Kovács Ákos, a tavalyi harmadikról a 15. helyre, akit a Telekom-botránynak köszönhet, és Gundel-Takács Gábor (nem különösebben érdekes karakter) is,. aki 11 helyet esett vissza, és csak a 17.
A lap idén egy másik listát is összeállított, amiben a Facebook-jelenlétet vizsgálta, hiszen mára a közösségi oldalnak indult vállalkozás a világ legnagyobb bulvároldala lett, amit a magyar celebek közül jónéhányan nagyon tudatosan ki is használnak. Egy-egy posztjukért, amivel egy márkát reklámoznak, konkrét összeget kapnak, a Forbes szerint 50-300 ezer forint körüli összegekről van szó posztonként, de előfordult már 700 000 forintos tarifa is. Ezt persze csak a nagyon népszerű kevesek tudjéák elérni, nagyjából két tucat olyan celeb van ma Magyarországon, aki közösségi médiás jelenlétből (Facebook/Instagram) meg tud élni. A legtöbb rajongóval (747 000) egyébként Rubint Réka büszkélkedhet, de szorosan mögötte van Kasza Tibor (745 000), sokkal lemaradva pedig Nótár Mary (504 000).