Cecília
3 °C
12 °C

Kiderülhet, mire adott a közmédia 120 milliót Várhegyiéknek

2016.08.08. 09:56

Az Együtt felszólította az MTVA-t, hogy hozza nyilvánosságra, mire adott a közmédia egyik cége, az Új Média és Teletext Kft. korábban 120 millió forintot a Várhegyi Attilához köthető Magyar Híradó Kft.-nek, ami a 2014 májusában kötött szerződéssel megtizenhétszerezte az egy évvel korábbi eredményét.

Mint a Direkt36 márciusi cikkéből kiderült, az Új Média és Teletext mintegy 120 millió forintért vásárolt 110 weboldalt és domaint, miközben ezekhez ingyen vagy akár néhány százezer forintból is hozzájuthatott volna.

Az ügyben Szigetvári Viktor, az Együtt elnöke tett feljelentést, ám a rendőrség bűncselekmény híján elutasította azt, ezért az ellenzéki párt, hogy megbizonyosodjon a bűncselekmény hiányáról, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságához fordult, amely – az Együtt közleménye szerint – kimondta:

az MTVA megsértette a közérdekű adatok megismeréséhez fűződő jogot.

"Kíváncsian várjuk a dokumentumokat, mi alapján kötött 120 millió forintos szerződést Várhegyi Attila egykori fideszes államtitkár családja cégével" – írta a NAIH döntése kapcsán az Együtt elnöke.

Mint korábban az Index is írta, az Új Média és Teletext az oldalakat helyi híradókként emlegette, bár helyi hírek csak elvétve jelentek meg rajtuk. Az oldalak neve (városnév + hirado.hu) és tartalma is hasonlított: zömében az ingyen hozzáférhető MTI-híreket, valamint a hirado.hu cikkeit vették át. A cég a hasonló tartalmakat akkor azzal magyarázta, hogy az elmúlt két év az "alapos piackutatásnak és a felhasználói igények felmérésének az időszaka volt".

Ennek az alapos piackutatásnak azonban nem volt része az oldalak látogatottságának mérése, az Új Médiának költséghatékonysági okok miatt nem volt erre lehetősége, írták ők, ezért nem közöltek erre vonatkozó adatokat a Direkt36-tal. Az Index viszont saját forrásától úgy értesült, hogy az oldalakat alig olvassák.

"A NAIH döntése alapján az Együtt felszólítja az MTVA-t, hogy tegyen eleget kötelezettségének, és hozza nyilvánosságra a vagyonértékelést, ami alapján 120 millió forintot fizettek a domainekért és a webhelyekért Várhegyi Attila egykori fideszes államtitkár családja cégének. Itt közpénzről van szó, így a magyar polgároknak joguk van tudni, mire költi azt az MTVA" – zárul az Együtt közleménye.