Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA Vajna-féle TV2 már bejelentkezett a kvótakampány hirdetéseiért
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Három kereskedelmi tévécsoport jelezte, hogy kész politikai reklámokat közreadni az október 2-i kvótareferendum kampányában. Az ATV és a TV2 csoport mellett utóbbi romániai offshore leágazása, a CEE Broadcasting Co. Srl. ad majd betelepítési reklámokat a közmédián kívül, írja az MTI az NVI honlapján vasárnap megjelent tájékoztatása alapján.
A Duna Médiaszolgáltató Zrt. csatornái – vagyis a közszolgálati adóknál 300 percnyi műsoridő fordítható a kampányra. A kormány és a frakcióval rendelkező parlamenti pártok mind 50-50 percet kapnak október 2-ig. A kereskedelmi csatornáknak egyáltalán nem kötelező ilyen hirdetéseket közreadniuk, és mivel ellenszolgáltatást sem kérhetnek – értsd pénzt – a kieső reklámidőért, nem tolonganak a szolgáltatók, hogy sugározhassák a spotokat.
Az Andy Vajna által az állami Exim Banktól kapott 6,7 milliárdos hitelből megvásárolt TV2 viszont nem meglepő módon ráugrott a reklámokra. Ugyanígy a portfólió adózási okokból Romániába vitt ága, a CEE Broadcasting Co. Srl. is, amely a politikai reklámokat a Super TV2, a Mozi+, a Prime, az Izaura TV és a Zenebutik műsorában tennék közzé, összesen 150 percben.
Ez egyébként épp hárommal több kereskedelmi csoport, mint amennyi a 2014-es parlamenti választás kampányában hagyta a politikai reklámokat: akkor egyetlen csatorna sem kívánt politizálni. A kormány szavazásnépszerűsítő hirdetései és a „Magyarország jobban teljesít” spotok természetesen több adón is megjelentek.
A kvótakampány csak szombat óta tart, eddig a kormány társadalmi célú hirdetéseként pörögtek a „Tudta” kezdetű bejátszások. Vagyis azokat hiába bírálták mondván, hogy uszítók, hivatalosan csak arról tájékoztattak, hogy október 2-án szavazni lehet a menekültkvótáról.
Viszont nem nagyon kell arra számítani, hogy a kormánnyal, a Fidesszel, a KDNP-vel bárki más versenyezne a hirdetésekben. A Jobbik szintén arra kér mindenkit, hogy nemmel szavazzon az EU-s betelepítési kvótára, tehát ha hirdetnek is, közös célért kampányolnak majd. A parlamenti frakcióval bíró MSZP – a csak képviselőkkel rendelkező Együtthöz és DK-hoz hasonlóan – arra buzdítja híveit, hogy ne menjenek el szavazni, míg az LMP eddig nem foglalt egyértelműen állást a kérdésben.
Az internetes és nyomtatott médiában pénzért is megjelenhetnek a hirdetések, de csak azoknál a szolgáltatóknál, akik a hirdetési árjegyzéküket július 12-ig megküldték az Állami Számvevőszékhez.