Anna, Anikó
13 °C
25 °C

Oroszország betámadja a CNN-t

2017.03.17. 22:52

Az orosz Állami Duma pénteken megbízta tájékoztatási bizottságát, hogy indítson vizsgálatot, hogy vajon az oroszországi jogszabályokkal összhangban tevékenykedik-e a Szabadság Rádió (Radio Liberty), az Amerika hangja (Voice Of America) és a CNN orosz nyelvű szolgálatai, valamint más amerikai sajtóorgánumok, írja az MTI.

Az orosz parlamenti eljárást Konsztantyin Zatulin, a kormányzó Egységes Oroszország párt képviselője kezdeményezte. Zatulin kijelentette: az orosz hatóságoknak választ kell adniuk arra, hogy az Egyesült Államokban az RT America elnevezésű, angol nyelvű, az orosz kormány által finanszírozott tévécsatorna ellen kezdeményeztek vizsgálatot. A képviselő kezdeményezését az orosz alsóház plenáris ülése megszavazta.

Jeanne Shaheen amerikai demokrata párti szenátor kedden törvénytervezetet nyújtott be, amely kibővítené az igazságügyi minisztérium jogkörét. Ez lehetővé tenné a tárca számára, hogy a külföldi ügynökök bejegyzését előíró jogszabály alapján vizsgálatot indíthasson annak megállapítására, hogy az RT (korábban Russia Today) műsorait Washingtonból sugárzó csatornája befolyásolta-e a tavalyi amerikai elnökválasztási kampányt.

Shaheen korábban azt nyilatkozta, hogy "jó okunk van azt hinni, hogy a csatorna az orosz kormánnyal egyeztetve hamis híreket terjeszt és aláássa demokráciánkat". Az RT propagandaanyagai tételesen szerepelnek a pár hónappal ezelőtt nyilvánosságra hozott titkosszolgálati jelentésben, ami az amerikai elnökválasztást befolyásoló tényezőket vizsgálta.

Az orosz parlamenti határozatot előterjesztő Zatulin szerint az amerikai politikusok, akik az elnökválasztás után vádaskodni kezdtek az orosz média ellen, "a szavakról áttértek a tettekre". A képviselő úgy vélekedett, hogy az "elnyomó" jellegű, készülő jogszabály nemcsak a tévécsatorna üzleti hírnevének, hanem Oroszország reputációjának is árthat, ezért "megelőző ellenintézkedéseket" sürgetett kollégáitól.

Az Amerika Hangja és a Szabadság Rádió egyaránt amerikai kormányzati pénzből működő médium. Utóbbinak 1991 óta működik tudósítói irodája Moszkvában.