Mostantól még nehezebb lesz pénzt keresni a gyűlölettel

2017.06.07. 16:57

Egy új globális szabályozás értelmében mostantól még olyan automatikus hirdetésszolgáltatókon, mint a Google vagy a Facebookon keresztül sem hirdet álhíreket, gyűlöletbeszédet vagy hamis híreszteléseket keltő oldalakon a Vodafone. A telekommunikációs cégnél mostantól feketelistára kerülnek ezek az oldalak, így minimálisra szorítva annak az esélyét, hogy az automatikus algoritmusok miatt olyan felületeken jelenhessenek meg a hirdetéseik, ahol mondjuk emberek kiirtására buzdítanak.

Komoly gondot okoz a hirdetői piacon, hogy a Google vagy a Facebook olyan felületekre is eljuttatja más cégek hirdetéseit, amik tudtukon kívül gyűlöletbeszédek vagy álhírek mellett láthatók, ezzel bevételt termelve az oldalaknak. Ezt akarja elkerülni a Vodafone a mostani bejelentéssel, és nem hagyják, hogy a márkát sértő és káros tartalmakkal azonosítsák.

Az ezzel kapcsolatos új szabály itt olvasható. A gyakorlatban ez annyit jelent majd, hogy mondjuk a Napimigrans.com álhíroldalon vagy mondjuk egy Bayer Zsolt-publicisztika mellett hiába lesznek látható Google-hirdetések, azokon biztosan nem jelenhet meg Vodafone-reklám, mivel ezeken a felületeken található tartalom nem felel meg a cég új gyűlöletbeszéddel és álhírekkel kapcsolatos szabályának.