Balásy Gyula olyat kaszál a kormánypropagandán, mint senki

2018.11.28. 09:47
A Nemzeti Kommunikációs Hivatal hirdetmény formájában közzétette a harmadik negyedéves közbeszerzésekről szóló összesítését, amiből kiderül, hogy két, Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó cég, a New Land Media és a Lounge Design 16,8 millárd forintos megbízást kapott az államtól.

kh,Az NKH keretszerződéseket köt, melyek közül azokat, melyeket Kuna Tibor és Csetényi Csaba cégeivel írtak alá, a hatóság a közbeszerzési törvény súlyos megsértése miatt felbontotta. Kész szerencse, már az NKH szempontjából, hogy Balásy Gyula cégeinek van kapacitásuk a megnövekedett feladatok ellátására is. A hirdetményt átolvasó mfor.hu szerint Balásyék a harmadik negyedévben a teljes megbízási összeg közel harmadáért, nettó 5,9 milliárdért szerződtek le

Az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátására.

A bonyolultnak tűnő megfogalmazás nagyjából a kék háttérrel futó propagandakampányokat takarja. Ez a közel 6 milliárd egyébként a Sargentini-jelentésre reagáló,

Ne engedjünk a zsarolásnak! Védjük meg Magyarországot!

szlogenekkel operáló kampányra ment el.

1
  • Balásyék további 2,3 milliárdot kaptak még egy plakátkampányra;
  • 2,5 milliárdot a Magyar Turisztikai Ügynökség 2018. második félévi belföldi és külföldi kommunikációjához kapcsolódó reklámügynökségi, média- és online ügynökségi, valamint kutatási feladatok ellátására;
  • 1,1 milliárd forintot pedig az MVM Csoporthoz tartozó egyes társaságok kommunikációs és reklámügynökségi feladatainak elvégzéséért.

A harmadik negyedéves, nettó 16,8 milliárdos szerződésérték 70 százalékát a fenti négy megbízás tette ki, a többit az

  • ORFK-tól,
  • a Diákhitel Központtól,
  • a Károli Gáspár Református Egyetemtől,
  • a MÁV-START Zrt.-től
  • és a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökségtől

kapott megbízások hozták be.

Borítókép: Szarvas.