Melinda, Vivien
2 °C
8 °C

Távozik a Blikk főszerkesztője

2006.07.03. 12:31
Kapcsolódó cikkek (1)
Hétfőtől közös megegyezéssel távozik a Blikk éléről a főszerkesztő Fejes Gábor, a megbízott szerkesztő Murányi Marcell, a korábbi főszerkesztő-helyettes lett. Egyes vélekedések szerint hozzájárult a döntéshez, hogy a lap az utóbbi időben a politikai és a gazdasági elit haragját is kivívta.

2006. július 3-án távozik a Blikk éléről a főszerkesztő Fejes Gábor, tudatta sajtóközleményében a lapot megjelentető Ringier kiadóvállalat. Fejes Gábor tíz éve dolgozott Magyarország legnagyobb példányszámú napilapjánál, ebből az utolsó csaknem két évben főszerkesztőként (2004-ben vette át a posztot Pallagi Ferenctől). Az ő irányítása alatt változott meg a lap szerkezete, arculata a mai teljesen színes formára.

Az újság megbízott főszerkesztője Murányi Marcell, a korábbi főszerkesztő-helyettes lett, aki a végleges döntés meghozataláig vezeti a szerkesztőséget. Papp Béla, a kiadó ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta: szeretnék, ha Fejes maradna a Ringiernél, megpróbálnak neki újabb lehetőségeket keresni a cégen belül. Végleges utódjára egyelőre még nem találtak jelöltet, tette hozzá.

Csányi és a lovász

Bár Papp Béla lapunknak azt mondta, hogy Fejes Gábor közös megegyezéssel távozott a lap éléről, emellett cáfolta, hogy gazdasági vagy politikai nyomásra hozták volna meg a döntést, sajtókörökben mégis elterjedt vélekedés, hogy ahhoz a Blikk közelmúltbéli címlapsztorijai is hozzájárultak.

A Blikk az utóbbi időben ugyanis a politikai és a gazdasági elit haragját is kivívta. Csütörtökön Dr. Csányi Sándor, az OTP elnök-vezérigazgatója tiltakozott a Blikk Világsztárt vett a bankár című vezércikke ellen, melyben a bulvárlap azt állította, hogy a bankvezért fiának esküvőjén Robbie Williams lépett fel közel százmillió forintért. Másnapra kiderült, hogy csak egy hivatásos hasonmás énekelt az esküvő utáni fogadáson, a Velvet arra is felhívta a figyelmet, hogy Robbie Williams a kérdéses időpontban éppen Párizsban koncertezett, a Blikk azonban mégsem kért elnézést, sőt pénteki címlapján az esküvői fogadásnak otthont adó vidéki hotel lovásza bizonygatta, hogy mégiscsak az angol popsztár énekelt az eseményen.

Jobboldali irányultság

A Blikk információink szerint az MSZP-t is magára haragította, mivel a szocialisták szerint a választások alatt a bulvárlap egyértelműen a Fidesznek kedvezett. Értesüléseink szerint a Blikk Orbán Viktor kampányát ecsetelő címlapjai (Célkeresztben az Orbán-család, Orbán benzinkútnál öltözött át) szóba kerültek Gyurcsány Ferenc és a lapot kiadó Ringier tulajdonosa, Michael Ringier tavaszi találkozóján is. Úgy tudjuk, hogy a Ringier megvette volna a Népszabadság Zrt. kisebbségi részvényeit is az MSZP-közeli Szabadsajtó Alapítványtól, az MSZP azonban pont a Blikk állítólagos jobboldali irányultsága miatt hallani sem akart az üzletről.