Vilma
-8 °C
3 °C

A Duna tv közvetítene Erdély és a kormány között

2006.05.26. 16:59
Tíz évvel meghosszabbították a Duna tv műsorszolgáltatási jogosultságát. A csatorna nem szeretné, ha egy közszolgálati médium maradna.

A Duna televízió kelet felé akar nyitni; Kelet-Európa, a Balkán és a széthullott Szovjetunió államait kívánják megcélozni - mondta el Cselényi László, a médium elnöke pénteken azt követően, hogy a tévé műsorszolgáltatási jogosultságát tíz évvel meghosszabbították.

Balkán, ex-Szovjetunió a cél

"Kelet felé akarunk nyitni, nem megtagadva az unión belüli szerepünket és az összeurópai értékeket, egy olyan piacot szeretnék megszerezni, amelyet mások eddig teljesen figyelmen kívül hagytak. Ez Kelet-Európa, Balkán és a széthullott Szovjetunió államai" - mondta Cselényi László a tévé hosszabb távú célkitűzéseiről beszélve.

A médium továbbra is művészeti és kulturális televízió kíván maradni, emellett "szeretne olyan jószolgálati közvetítő lenni, amely megérteti a határon túli magyarokkal, hogy mindig a mindenkori magyar kormánnyal kell a kapcsolatot keresni", a mindenkori magyar kormánnyal pedig azt: "nem lehet a határon túli magyarságot ciklikus bánatnak és várakozásnak kitenni".

Nem örülnének

Az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) csütörtökön hozott határoztában tíz évvel - 2006. június 27-től 2016. június 27-ig - hosszabbította meg a Duna Televízió Zrt. műsorszolgálati jogosultságának érvényességét.

Cselényi László, a Népszabadság azon korábbi hírére reagálva, hogy a médiatörvény legújabb tervezetében szerepel olyan változat, amely szerint egyetlen közszolgálati műsorszolgáltató marad, azt mondta: nem örülne neki és rossz megoldásnak tartaná, hogy a külön-külön működő Magyar Televízió, a Magyar Rádió és a Duna Televízió helyett egyetlen közszolgálati médium maradna.

Nyereségesek voltak

Múlt pénteki alakuló ülésén elfogadta a Duna Televízió Zrt. múlt évi mérlegbeszámolóját a közszolgálati médiumot felügyelő Hungária Televízió Közalapítvány nagykuratóriuma - közölte a kuratóriumi elnök. Bíró Sándor elmondta: a testület egyhangúlag fogadta el a tévé és az azt felügyelő közalapítvány múlt évi mérlegbeszámolóját. Korábbi közlése szerint a médium 15,8 millió forintos pozitív egyenleggel zárta a múlt évet, gazdasági zavarok nem voltak.