Levente, Irén
19 °C
35 °C

Az európaiak szerint szégyen a magyar köztévé

2006.08.31. 10:33
Éles hangú levelet intézett a magyar kormányfőhöz a televíziók és rádiók európai szövetsége (EBU) a magyar köztévé helyzetének rendezését követelve - tudta meg a Népszabadság. Arne Wessberg szerint az MTV-ben túl nagy a politikai befolyás, a függetlenség minimuma sem teljesül.

"Egyetlen uniós tagállamban sem olyan rossz a közszolgálati televízió helyezete, mint Magyarországon" - írta Gyurcsány Ferencnek írt levelében az európai közszolgálati műsorszolgáltatók szövetségének elnöke, Arne Wessberg.

Szégyenből modellé


Arne Wessberg
Az EBU információi szerint a politikai befolyás túl nagy az MTV-ben és ezen nem segít az intézmény csődközeli állapota sem. Wessberg levelében személyes találkozót kért Gyurcsánytól, és felajánlotta az EBU segítségét, hogy "a szégyenből jelentős átalakítással sikeres modellé válhasson a magyar köztévé".

Magyarország már eddig is több kritikát kapott az EU-tól a közmédiumok finanszírozása miatt, azt kifogásolva, hogy ezek támogatása nem rögzített, mértékét az éves költségvetések határozzák meg.

Az ORTT egyelőre nem hosszabbított

"Erősnek érezzük az MTV politikai befolyásolására vonatkozó megjegyzéseket" - nyilatkozta a Népszabadságnak Danks Emese kormányszóvivő, aki hozzátette: a közszolgálati médiumok helyzetét a médiatörvény módosítása rendezheti, a kétharmados jogszabályról ősszel kezdődnek a tárgyalások.

Mindeközben míg a Duna TV már megkapta, az MTV-nek elakadt az októberben lejáró, tíz éve kiadott engedélyének meghosszabbítása. Ladvánszky György, a testület MSZP-s tagja szerint a köztévé az utóbbi időben nem megfelelően teljesíti közszolgálati feladatait, ezért komoly figyelmeztetést érdemelne, például azzal, hogy csak ideiglenesen hosszabbítanák meg a szerződését.

Ez összefüggésben állhat azzal a korábban kiszivárgott tervvel, hogy a kormány csak egyetlen közszolgálati tévét tartana fent a jövőben. Az MTV-nek a Duna TV alá való beszervezését két dolog is indokolná, az egyik, hogy az MTV-nek esélye sincs négymilliárd forintos tartozásának kiegyenlítésére, a másik pedig, hogy a Tőzsdepalota kanadai tulajdonosa bejelentette, hogy jövőre piaci alapokra helyezi az épület bérbeadását az MTV-nek, amelynek addig minden valószínűség szerint nem épül fel az új székháza.