Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA New York Times szerint egyre nő azok száma, akik keresőoldalakról, illetve egyéb linkekről tévednek a lap online oldalára, ráadásul az előfizetések nem hoznak annyi pénzt, mint a reklámok. Kedd éjféltől ezért ingyenesen lesz hozzáférhető a Times archívuma egészen 1987-ig visszamenőleg, továbbá az 1851 és 1922 közt anyagok is olvashatóak lesznek. A fennmaradó hatvan évért fizetni kell. (A cikkek szerzői jogai hetvenöt év után évülnek el, ezért az 1922 előtti cikkek ingyen tovább is közölhetőek már).
A Timesnál éppen két éve vezették be a TimesSelect elnevezésű előfizetési rendszert, mellyel évi 9000, illetve havi 1500 forintnak megfelelő összegért tették hozzáférhetővé a tárcaírók cikkeit, valamint az archív anyagokat. Számos cikket egyes diákok és oktatók is ingyenesen olvashatták.
Reklám és Google
Az előfizetési rendszer egyébként évi 10 millió dolláros bevételt hozott a Timesnak (227 ezren fizettek elő rá), de Vivian L. Schiller, az online oldal lapigazgatója szerint a reklámbevételekhez képest ez a jövedelem meglehetősen alacsonynak számít. A döntés legfontosabb oka az volt, a Times szerint, hogy egyre több olvasó nem közvetlenül klikkel az oldalra, hanem különböző keresőoldalak és linkek segítségével talál rá a cikkekre. Ezek az olvasók azonban, mivel nem rendszeres látogatók, az előfizetés miatt számos írást nem képesek megtekinteni, ugyanakkor éppen ők igen jelentős klikkelő bázisnak, valamint reklámbevételi forrásnak tekinthetők. "Nem számítottunk rá, hogy ekkora befolyással lesz forgalmunkra a Google, a Yahoo, illetve egyéb hasonló oldalak", nyilatkozta Schiller.
A Nielsen/NetRatings felmérése szerint a Timesnak nagyjából 13 millió látogatója van havonta, ami sokkal több bármilyen más napilap online változatának látogatottságánál. Vivian L. Schiller arról nem beszélt, hogy mekkora forgalom-, illetve reklámbevétel növekedést vár az előfizetés eltörlésével.