További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Az Oliviero Toscani milánói reklámguru tervezte óriásplakátokat szeptember elején rakták ki az olaszországi hirdetőtáblákra. Az önszabályozó reklámtestület döntése szerint a már kiragasztott plakátokat nem kell eltávolítani, de újabbak már nem helyezhetők ki - írja a pride.hu.
Forrás: pride.hu
Nem ijedt meg
Az IAP indoklása szerint a plakátok vulgáris és provokatív módon ábrázolnak jeleneteket az intim szférából. Az olasz reklámszakma hivatalának indoklása szerint "nem a melegek diszkriminációjáról van szó, hanem a kiskorúak védelméről és a közönség érzékenységéről. Mint mondják, egy heteroszexuális pár esetében is hasonló döntés született volna.
Az IAP szerint a "kiskorúak nem rendelkeznek a képek megértéséhez szükséges kulcsokkal, ami így nyugtalanságot és feszélyezettséget válthat ki náluk".
Toscani, a Benetton volt reklámfőnöke szerint az IAP-nak nincs joga bármit is betiltani, ezért folytatják a melegeket ábrázoló reklámkampányt mindaddig, amíg a tilalmat bíróság nem mondja ki.
Himnusznak tartja
A három reklámfotón egy fényképész és egy publicista - akik a való életben is társai egymásnak - látható egyértelműen intim testi kapcsolatban. A sztárfotós szerint a poszterek "a szabadság és a homoszexualitás himnuszai", amellyel egy tabutéma feloldásához kívánt hozzájárulni.
Ez Toscani első reklámfotó-sorozata, amelyen melegek a szereplők. Az olasz fotóművész, aki 18 évi együttműködés után szakított a Benettonnal, eddigi képein is a toleranciát hirdette. A fotósnak akkor támadt a melegtémájú reklám ötlete, amikor a Gay Pride-okról szóló fotóalbumán dolgozott. A könyv egyelőre csak Franciaországban jelent meg.
"Nincs abban semmi botrányos"
A reklámszövetség előtt már több civil szervezet is tiltakozott Toscani reklámkampánya ellen. A pride.hu cikksorozata szerint korábban szülői és gyermekvédelmi szervezetek panaszkodtak arra, hogy nehezen tudják megmagyarázni gyerekeiknek, hogy "mit művelnek egymással a bácsik".
Oliviero Toscani szerint azonban nincsen semmi botrányos abban, ha két férfi fogdossa egymást, sőt ezek a fotók végre alkalmat kínálnak arra a szülőknek, hogy leküzdjék komplexusaikat és nyíltan beszéljenek gyerekeiknek a homoszexualitásról.
Az olasz reklámguru a gay.it olasz meleg internetes portálnak nemrég adott interjúban "az utóbbi 35 év legfontosabb kulturális mozgalmának" nevezte a melegek polgárjogi küzdelmét.