Az RTL Klub nyerte a tűzijáték-tesztet

2004.08.23. 12:52
Az augusztus 20-i tűzijáték az utóbbi években kiemelkedő eseménynek számít a televíziós nézettségi versenyben is, hiszen ez az egyetlen olyan időpont, amikor mindhárom nagy, földi sugárzású televíziós csatorna ugyan azt a műsort adja, így az adók augusztus 20-i esti nézettsége tulajdonképpen a márka, brand elismertségének egyik legfontosabb mérőszáma.
Idén is az RTL Klubon nézték a legtöbben az állami pénzből finanszírozott pirotechnikai bemutatót. Az AGB Hungary adatai alapján a nézők 39,7 százaléka, azaz 1650266 ember választotta a csatornát, míg a másik két adó nézettsége együtt is csak 38,8 százalék volt.

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
A második helyre a köztelevízió futott be, amit 888 403-en, azaz az éppen tévét nézők 21,4 százaléka választott a tűzijáték ideje alatt. A Tv2, amely ugyanazokat a felvételeket közvetítette, mint az MTV, mindössze 724 435 nézőt vonzott, így nézettsége 17,4 százalékos lett.

A hirdetők szempontjából fontos 18 és 49 év közötti korosztályban kisebb volt az RTL Klub fölénye, hiszen ebben a korcsoportban a két konkurens adót együttesen többen választották, mint az RTL Klubot. A Tv2 nézettsége 17,5 százalék, az MTV pedig 22 százalék volt ebben a korcsoportban, míg az RTL Klubot a nagy vásárlóerővel rendelkező, költekezésre könnyedén rávehető fiatalok 35,2 százaléka választotta az RTL Klubot.

Saját képek

"Négy éve közvetítjük a tűzijátékot, és eddig mindig megnyertük a nézettségi versenyt" - mondta el kérdésünkre Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója, aki szerint az augusztus 20-i siker is bizonyítja, hogy az emberek az RTL Klubot tartják az első számú televíziónak.

"A siker másik oka, hogy idén is saját stábbal dolgoztunk, és nem a közszolgálati televízió közvetítését vettük át" - tette hozzá Kolosi.