Rekordbevétel a Tv2-nél

2004.12.01. 15:07
Októberben több mint hárommilliárd forintos bevételt könyvelt el a Tv2. Olyan jól megy a csatornának, hogy jövőre 25 százalékkal emelik a reklámidő árát.
A TV2-csoport 21 százalékos árbevétel növekedéssel és 3,24 milliárd forintos üzleti eredménnyel zárta 2004 első kilenc hónapját. A társaság és érdekeltségei a harmadik negyedévben 4,7 milliárd forinttal, közel 33 százalékkal növelték árbevételüket. Ez a legnagyobb növekedésnek számít az SBS Broadcasting valamennyi érdekeltsége között.

Rekordbevétel

Az SBS Broadcasting nemrégiben közzétett gyorsjelentése szerint a harmadik negyedévében médiacsoport nettó árbevétele 21 százalékkal, 139,1 millió euróra nőtt. Az év első kilenc hónapjában a csoport nettó árbevétele 21 százalékkal 467 millió euróra nőtt, míg nettó eredmény 12,2 millió euró volt 2004 első kilenc hónapjában.

A gyorsjelentésben külön kiemelték a TV2 jelentős hozzájárulását a SBS Broadcasting eredményéhez. A TV2-csoport - amely magába foglalja a TV2 kereskedelmi televíziót, a produkciós Interaktív Kft-t és a telekommunikációs szolgáltatásokat nyújtó Tele-For Kft-t - 2004 harmadik negyedévére 33 százalékos, 4,7 milliárd forintra rúgó árbevétel növekedést mutathat fel.

Ez a harmadik negyedévben a legnagyobb árbevétel növekedésnek számít az SBS valamennyi érdekeltsége között. 2004 első kilenc hónapjában az árbevétel 21 százalékkal 16,2 milliárd forintra nőtt, míg az üzleti eredmény ebben az időszakban 3,24 milliárd forint volt, ami a legjobb eredmény a TV2 1997-es indulása óta.

Másét is árulják

"A siker egyik titka, hogy az árbevétel-növekedés mellett a Tv2 kiadásai nem nőttek a tavalyi évhez képest" - jegyezte meg Várdy Zoltán, a Tv2 kereskedelmi igazgatója, aki elmondta, hogy a csatorna október havi bevételei meghaladták a hárommilliárd forintot is.

"Egy országos sugárzású csatorna legegyszerűebben úgy növelheti a bevételeit, ha növeli az árakat, ezért a Tv2 januártól várhatóan huszonöt százalékkal növeli a reklámidők árait" - mondta el az Index kérdésére Várdy, aki megjegyezte, hogy a reklámidő érétkesítése mellett a Tv2 bevételeinek tíz százaléka már idén is szponzorrációkból, illetve egyéb marketingmegoldások értékesítéséből származik, és ez az arány a jövőben tovább nő majd.

"A Tv2 bevételeit tovább fogja növelni, hogy a kereskedelmi osztály igazi saleshouse-szá fogja magát kinőni, vagyis más csatornák reklámidejét is értékesíteni fogja" - mondta el Várdy, hozzátéve, hogy az SBS tulajdonában lévő Írisz csatorna mellett ezentúl a Spektrum Televízió reklámidejét is ők árusítják.

Nem lesz arculatváltás

"A Tv2 sikeres gazdasági vállalkozás, így jövőre nem tervezzük hét-nyolc új műsor indítását, és ezúttal arculatváltás sem lesz" - mondta el Kereszty Gábor, a Tv2 vezérigazgatója.

Azért lesznek új műsorok, így tavasszal várhatóan műsorra tűzik a csatorna új napi szappanoperáját, ami egy kórház mindennapjaiba enged bepillantást. Az Index információi szerint már megkezdődött a sorozat forgatása, de csak két-három hónapra elegendő rész legyártása után kerül először képernyőre a műsor.

Az Index információi szerint a Tv2 éves bevétele 26 milliárd forint körül várható. A konkurens RTL Klub a tőzsdei szabályokra hívatkozva nem ad ki pontos adatokat év közben, de piaci információk szerint húsz százalékos növekedés mellett év végére bevételeik meghaladják majd a harmincmilliárd forintot is.