Terjeszkedik a Viasat3

2003.10.13. 14:14
A vezető kereskedelmi tévék nyomába szegődik a Viasat3, amely nem csupán új műsorokkal, de lefedettségének kiterjesztésével is igyekszik növelni nézettségét.
Országos lefedettségre és a vezető kereskedelmi csatornákhoz való felzárkózásra készül a Viasat, amely hamarosan 3-4 tematikus csatornát is indítana. Kocsis Attila, a Viasat Hungária Rt. vezérigazgatója a Napi Gazdaságnak elmondta, a csatorna most már nem alternatív szórakoztatást szeretne kínálni, hanem "általános" műsor kialakítására törekszik. Ennek a tervnek része például az, hogy a kábeltévé idén megszerezte a BL-meccsek közvetítési jogát, illetve hogy tárgyal Hajós Andrással, a tv2-től nemrég távozott műsorvezetővel.

A Viasat most
Az Index információi szerint a Viasat3 jelenleg 2-3 százalékos közönségarányt tudhat magáénak a teljes napot tekintve; viszont ezen belül igen magas a fiatal nézők aránya. A csatorna legsikeresebb műsorai közt az X-Akták, a Rém rendes család, a Star Trek, illetve a Bajnokok Ligája-meccsek szerepelnek. A fociközvetítések nézettsége 200 000 körül mozog.
A Viasat3 stratégiai célja, hogy országosan fogható legyen, majd felzárkózzon az RTL Klub és a tv2 mellé.

A vállalat novemberben új tematikus csatornát is indít. A Viasat Explorer nevű adó a Spektrummal, a Discoveryvel és a National Geographickel veszi fel a versenyt. Később még néhány specializált adó is kerülhet a Viasat portfóliójába.

Kocsis Attila ismertette legutóbbi felmérésük eredményét, amelyben a megkérdezettek többsége pozitívan vagy semlegesen nyilatkozott a Viasat3-ról. A vezérigazgató pozitívnak tartja, hogy az adó elutasítottsága igen csekély.

Amennyiben a Viasat3 országos csatorna lesz, további kötelezettségeknek kell megfelelnie. Ilyen például a rendkívül drága napi hírműsorok biztosítása. Kocsis Attila úgy nyilatkozott, körülbelül 2005-re lesz üzemi szinten nyereséges a csatorna, s akkor ez már nem okoz majd problémát.