Gusztáv
-11 °C
-2 °C

'Mentsd meg Harryt!'

2001.11.12. 18:54
Harry Potter megmentését tűzte ki célul egy Coca-Cola-ellenes oldalt indító non-profit szervezet.
Megszólalt az első kritikus hang a múlt hétvégén bemutatott Harry Potter-film körüli önfeledt felhajtásban: egy étkezési és egészségügyi non-profit szervezet bírálta a Harry Potter-szökőárat meglovagló Coca-Cola nyomulását.

"A Harry Potter-sorozat valóban pozitívan befolyásolja gyerekek olvasási kedvét, ez nagyszerű. Az viszont már kevésbé üdvös, hogy kihasználva ezt az irodalmi jelenséget, a Coca-Cola műlöttyöt tukmál a gyerekekre" - nyilatkozta Michael Jacobson, egy washingtoni székhelyű fogyasztóvédelmi szervezet, az egészséges táplálkozásra fókuszáló Center for Science in the Public Interest (CSPI) elnöke.

Mint arról korábban beszámoltunk, a Coca-Cola februárban aláírt egy 150 millió dolláros szerződést a könyvsiker filmváltozatának jogait tulajdonló AOL Time Warner médiabirodalommal, mely értelmében az üdítőitalgyár lett világszerte a film marketingpartnere. A kampány részeként az atlantai központú Coca-Colának 18 millió dollárt kizárólag irodalmi támogatásra kellett fordítania.

Az üdítőital-szultanátus szóvivője nevetségesnek találja a vádakat. "Hibás gondolatnak tartjuk a filmért és az olvasás varázslatáért tett szponzorációs tevékenységünket egészségügyi problémákkal kapcsolatba hozni" - reagált Susan McDermott. "Jacobson a szenzáció és a szervezetének népszerűsítése kedvéért félreértelmezi a szerepünket" - fűzte hozzá a szóvivő.

Jacobson nem elégedett meg a harcos nyilatkozattétellel, hanem website-ot is készített, ahol híveket toboroz "Mentsd meg Harry-t!" felkiáltással. A könyv szerzőjének, J. K. Rowlingnak címzett nyílt levelében tiltakozik a "szeretett teremtmények" kisajátítása ellen. (Állítása szerint az írónő a megaszerződés összegének egytizedét kapta.)

Tudományos kutatásokra hivatkozva Jacobson azt állítja, hogy az üdítőital-fogyasztás az egyik főszereplője az amerikaiak kóros elhízásának. A Reuters jelentése szerint a Coca-Colát több vád is érte az elhízással és az iskolák elárasztásával kapcsolatban, és ezért a vállalat az év elején revideálta iskolai marketingstartégiáját. Azóta gyümölcslét és más egészségesebb tápértékű italt is árulnak az ifjú fogyasztóknak.

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!

Európai körutazások

Izlandi csillagtúra, Skócia felfedezése, a csodás Szicília, és a bajor kastélyok világa.