Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA Hasbro nem tud a Fidesz-Transformerről
További Pol cikkek
Szeptember 18-án, szombaton a Millenáris Teátrumban kerül megrendezésre a ReGeneráció - Kormányzati Karrier Expo a Kormányzati Személyügyi és Közigazgatási Képzési Központ és az Európai Szociális Alap támogatásával. A rendezvény marketing- és pr-kommunikációját a Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság, ezen belül a Stratégiai Kommunikációs Főosztály szervezi.
A rendezvény kormányzati portálokon is futó reklámkampányában feltűnik maga Optimusz fővezér is, a Transformers-játékok és filmek jól ismert autobot-vezére is, bár piros-kék kamiontestét itt kék-zöldre cserélték, és sugárpisztoly helyett aktatáskát nyomtak a kezébe.
A Kormányzati Karrier Expo kreatívjait a Laboratory Ideas készítette. A Kreatív magazin korábbi cikkéből kiderül, hogy a kampány célcsoportja a 18-24 éves korosztály, a kampányról szóló háttéranyagban pedig így magyarázzák a Transformers-figura kiválasztását: A rajzfilmből (s ma már mozifilmekből) is ismert hős, Optimus Fővezér alkalmas erre a szerepre: Egyszerre testesíti meg a 21. századot, az ambíciót és az optimizmust is, mindazt, amit a rendezvénnyel üzenni szeretnénk. A kezébe ugyanakkor aktatáskát rajzoltunk, hiszen mindezt a szellemiséget most a közszolgálatban igyekszünk megvalósítani.”
Tehát a kampányról szóló hivatalos prezentációban is elismerik, hogy a Transformers egyik fő figuráját választotta a kampányhoz, és a hasonlóság nem csak a véletlen műve, erre utal a kissé erőltetett szóvicc is az optimizmusról és Optimus Prime-ról.
A médiamegjelenések költsége nem haladja meg a 10 millió forintot. Az átszínezett, aktatáskás Optimusz fővezér klasszikus rekmlámfelületeken nem, csak néhány óriásplakáton, egyetem-közeli citylighton valamint a diákok által sűrűn használt BKV-járatokon látható. Ugyanakkor számos printfelületen, így az ingyenes programmagazinokban megjelenik, illetve maga a Karrier Expo-kampány a Class FM, a Neo FM, a Juventus és az MR2-Petőfi rádiókon is fut.
A Karrier Expónak nincs saját honlapja, a fiatalosság jegyében a Facebookon és egy blogon reklámozzák magukat. Utóbbi helyen még egy szürreális, nyakkendős-transformeres reklámszpotot is találtunk, főszerepben Nagy Anna kormányszóvivővel (akivel akár egy teljes napot eltölthetnek!) és a játékboltokban is kapható, 15 ezer forintos, hangátalakítós Optimus Prime-sisakkal:
Úgy tudjuk, a Transformers-termékeket forgalmazó Hasbro Magyarország Kft.-t hivatalosan senki sem kereste meg eddig a Karrier Expo szervezői közül azzal, hogy kormányközeli kampányfilmhez használná fel az autobotok vezérét. De nevét vállalva a cég egyetlen munkatársa sem akart nyilatkozni nekünk.
A Transformers-brand licencügynökségétől, a Plus Licenstől sem vásárolták meg az alakváltó robotok jogait, ezért az ügynökség, miután szembesült a reklámokban felbukkanó Transformers-figurával, elküldte az ügyet az amerikai Hasbro anyavállalatnak, és most a hivatalos válaszra vár.
A Kormányzati kommunikációért felelős Államtitkárság egyébként egyértelműen az ügynökségre mutogat, hiszen hivatalos levelükben azt írják, hogy "biztosak vagyunk benne, hogy a rendezvény grafikai arculatát tervező ügynökség minden esetben figyelemmel volt a szellemi alkotások védelmére vonatkozó jogszabályokra".
De kik azok a Transformerek?
Az amerikai Hasbro cég 1984 óta gyártja a Transformers figurákat, akik olyan földönkívüli robotok, akik emberszabású alakjuk mellett képesek más, általában jármű alakot is felvenni. A jófiú autobotok és rosszfiú álcák galaktikus polgárháborúja már a 80-as évek óta hódít kérpegényben és rajzfilmsorozatban, Michael Bay pedig két kasszasiker mozifilmet is forgatott a Kibertron bolygóról a Földre érkező óriásrobotokról. Az autobotok és álcák első földi képviselői általában autóvá, kamionná, repülővé, rádiós magnóvá, és tankká tudnak átalakulni, a később érkező szereplők már óriásfegyverek, űrhajók és alagútfúró gép alakját is fel tudják venni. A Transformers-brand legismertebb alakja az autobotok parancsnoka, a kamionná átalakuló Optimusz fővezér.