Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA Vodafone lesz a Sziget főtámogatója
A Vodafone lesz idén a Sziget fesztivál főszponzora, értesült az Index. Ezt a rendezvényt szervező Sziget Iroda és annak tulajdonosa, az Econet április 30-án délelőtt jelenti be a budapesti Divatcsarnokban. Az eseményre nemcsak a sajtót várják, egy a Youtube-ra és más videómegosztókra feltett reklám szerint hetven ingyenes hetijegyet osztanak ki azoknak a lányoknak, akik vörös ruhában jelennek meg. A reklám szerint azok nyerhetnek, akiknek a bugyijuk is piros.
Úgy tudjuk, a Vodafone több évre szóló megállapodást kötött a Szigettel, de az együttműködés részletei egyelőre nem szivárogtak ki. Annyi biztos, hogy a Vodafone nevét nem veszi fel a feesztivál, a telekommunikációs cég hivatalosan „bemutatja kategóriás” főszponzor lett, vagyis ezentúl minden reklámban a cég nevével vezetik fel a rendezvényt.
Pénteken a Sziget nulladik napjáról, és egyéb „innovatív megoldásokról lesz szó.” Úgy tudjuk, a Sziget és a Vodafone itt jelenti be, hogy külön jegyet vezetnek be, amit a parkolási díjhoz hasonlóan mobiltelefonnal lehetne fizetni, ráadásul nem napra vagy a teljes rendezvényre szólna, hanem percalapon számláznának. Vagyis a fesztiválozó csak annyit fizetne, amennyi időt a rendezvény területén eltölt. Információink szerint a szolgáltatást nemcsak Vodafone-előfizetők érhetnék el, bármely szolgáltató telefonjáról lehetne ilyen jegyet vásárolni.
Pepsi és Pannon
Az először 1993-ban megrendezett fesztivál első jelentős főszponzora a Pepsi volt, amely 1996 és 2001 között támogatta a rendezvényt, így azt ebben az öt évben Pepsi Szigetnek hívták. Iparági értesülések szerint akkoriban az öt éven át tartó szponzorációért és persze a Pepsi-italok kizárólagosságáért mindössze egymillió dollárt fizetett a cég.
Nem a Vodafone az első telekommunikációs vállalat, amely támogatja a rendezvényt. A Pannon 2000 és 2006 között volt a Sziget egyik főszponzora, hol a Pannon, hol a Djuice márkanevekkel. 2007-ben hirtelen megszakították az együttműködést a Sziget Szervezőirodával, de azért megjelentek a rendezvényen: kisebb botrányt kavart, hogy a telekommunikációs cég a Sziget területén, de nem a szervezőktől bérelt standot magának, és szponzorációs díjat sem fizetett.
2007-ben és 2008-ban az Arany Ászok, tavaly a Dreher volt a rendezvény főtámogatója. Utóbbi az idén is a főtámogatók között marad.