Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMMostantól a Spotify is tényező a brit zenei életben
A jövő hónaptól érvénybe lépő döntés logikus és egyben elkerülhetetlen: a digitális zenevásárlás mellé felzárkózó streamszolgáltatók számait nem lehet figyelmen kívül hagyni, hiszen kiválóan jelzik, mit hallgatnak az emberek mostanában. A slágerlistát befolyásoló szolgáltatók között a Spotify, a Deezer, a Napster, az O2 Tracks, az Xbox Music, a Sony Music Unlimited és a rara található meg.
A slágerlistát összeállító The Official Charts Company bejelentése szerint minden 100 online lejátszás lesz majd egyenlő egy digitális zenevásárlással vagy fizikális adathordozó (jól van na, CD) megvásárlásával. Az sem elég, hogy az ember elindítja a streamet majd le is állítja, annak legalább 30 másodpercen át folyamatosan szólnia kell, hogy egy lejátszást érhessen. A cég közlése szerint hetente 260 millió dalt streamelnek a zenehallgatók.
A hírnek leginkább a Bastille nevű indie-rockzenekar tagjai örültek, hiszen Pompeii című nótájukat eddig több mint 26 millió alkalommal hallgatták meg online, és ezzel nem túl nagy meglepetésre rekorderek lettek. A számot egyébként világszerte 5 millió példányban vásárolták meg a digitális zeneboltokból (azaz töltötték le) vagy CD formájában.
A brit zeneipar örömmel fogadta a The Official Charts Company döntését, hiszen míg 2013 januárában "csak" heti 100 millió online hallgatott zeneszámot regisztráltak, 2014 januárjára ez a szám 200 millióra ugrott fel, idéán nyárra pedig 260 millióra. Az első olyan szám, amit több mint egymilliónál is több alkalommal hallgattak meg online a britek a Daft Punk Get Lucky című slágere volt tavaly tavasszal.
Rovataink a Facebookon