Több zenét hallgatunk, mint azt gondolnánk!

2016.10.04. 13:47

Új felmérés készült a zenehallgatási szokásainkról, amely sokkal kedvezőbb képet fest, mint a legutóbbi: mégis szeretünk koncertre járni, és a YouTube-on lassan több zenét hallgatunk, mint a rádióban.

A reprezentatív lakossági felmérést a ProArt - Szövetség a Szerzői Jogokért megbízásából a Hétfa Kutatóintézet készítette, internetes lekérdezéssel. A felmérésből az Összkép blog mutatott be néhány érdekesebb részletet (a teljes jelentést később hozzák majd nyilvánosságra):

  • A lakosság csaknem kétharmada, 62 százaléka járt koncerten az elmúlt egy évben (több mint kétszer annyian, mint amennyit a legutóbbi, 2013-as vizsgálat során mértek), és még csak nem is feltétlenül az ingyenes koncertek húzzák fel a számot, hiszen csaknem a megkérdezettek fele fizetett is koncertjegyért. Fesztiválon pedig közel 30 százalékuk járt az elmúlt évben.
  • Mindennél meglepőbb, hogy a magyarok egynegyede volt komolyzenei koncerten az elmúlt egy évben - vajon mi számíthatott be ide annyira, hogy ilyen magas szám jött ki? 
  • Az emberek még több koncertre is elmennének, ha a jegyek nem lennének ennyire drágák - a megkérdezettek 42 százaléka sokallja a koncertjegyek árát.
  • A felmérés alapján a 18-60 éves lakosság 71 százaléka énekelt, majdnem ötöde pedig zenélt hangszeren az elmúlt egy évben, ami szintén magasabb szám a korábbinál.
  • A legtöbb megkérdezett azért falunapon vagy gasztrofesztiválon, illetve vendéglátóhelyen találkozott a leggyakrabban élőzenével.
  • A YouTube már utolérte a rádiót a zenehallgatási versenyben, míg a 30 évesnél fiatalabbak már 80 százalékban itt, vagy valamelyik streaming szolgáltatón hallgatnak zenét.
  • A megkérdezettek háromnegyedének mindegy, hogy külföldi vagy magyar zenét hallgat, a lényeg, hogy jó legyen. 

Korábban az Eurobarometer felmérés azt hozta ki, hogy egész európai összehasonlításban a magyarok a sereghajtók között vannak koncertre járásban.