A második napon a Volt-szervezőknek sikerült olyan fellépőtriót összehoznia, aminek a végighallgatásától tarisznya képződik bárki vállán. Vad Fruttik-Kaukázus-Kispál. Ízlelgessétek kicsit, nekem is kellett. Úgy érzem, felesleges külön értekezni ezekről, nagyjából egy kalap alá lehet venni az egészet, mint a magyar alter elitjét, és innen nézve az ország helyzete tragikus. A Kispált pedig most hagyjuk, mert ugye az életmű, és egyébként is értékről most szó se essen. Maradjunk a másolatoknál.
Az alapképlet: vegyünk egy énekest, akinek rajzfilmfigura-jellegű hangja van, adjunk hozzá pár semmiről nem szóló, de viszonylag sok ritkán kimondott szavat tartalmazó szöveget, és ízesítsük tréfás névvel, és egy pár liter bor után megkapjuk a default magyar gitárpop-zenekart.
A Fruttik, meg a Kaukázus megbocsáthatatlan jelenségek, így egymás után szép versenyt rendeztek az ország legvállalhatatlanbabb zenekara cím elnyeréséért. A dalszövegek tekintetében a várpalotaiak jobban állhatnának, ha nem írták volna meg a két slágerdalukat: a Sárga Zsiguli egyszerűen botrány, de talán nem annyira, mint a Nekem Senkim Nincsen. Ez utóbbi zeneileg is Ákos legrosszabb momentumait idézi, megspékelve egy olyan szöveggel, amitől minden 12 éves lánynak benedvesedik a bugyogója. A dalt a lájv performansz koronázza meg, amikor mindenki ujjal az ég felé táncizik, és ordítja a világba, hogy nekik aztán kurvára fáj a fejük.
A Kaukázus ezzel szemben inkább humorosnak szánt társadalomkritikát erőlteti, Kardos-Horváth János nagyon ért ehhez. Megkapja a magáét a mocskos elbutult nyugat, szerencsére jó páran vannak, akik a zenekarral együtt átlátnak a köréjük szőtt mocskos hálón. A mázlistábbja a pattanások eltűnésével kinövi ezt, de mivel családok is táncoltak a produkcióra, nem lehet a korra fogni az egészet. A zenekar ellen a természet is fellázadt, ám eső ellenére is elég sokan mondták meg a frankót a teszkónak, és ezek után gyanús, hogy sokan életük eseményeként fogják értékelni a csütörtöki Kaukázus-koncertet, kiemelve, hogy milyen családias hangulatot teremtett az eső. Pedig rajongásuk tárgya frázisokat puffogtat, mikiegér-hangon a sárban.
Konklúzió: A Vad Fruttiknak még mindig nincsen senkije, csak pár rosszul öltözött rajongója, a Kaukázus meg lassan tényleg elmehetne Angliába.

Képek
Videók


Kommentek
2009.07.03 18:11:43WinG
delpeti: isten ments, SzabóZét legalább százezer éves börtönre kéne ítélni a magyar zene ellen elkövetett bűneiért (ő "fedezte fel" Lolát meg Márkot, az AFC-ről nem is beszélve).
2009.07.03 18:12:17vdm101
remélem, ezért a cikkért a munkáltatód egy forint fizetést sem ad. azé', me' neked valami nem tetszik, az attól nem szar. vagy esetleg a te zenei ízlésed lenne a mérvadó? kíváncsi lennék kedves cikkíró, hogy TE milyen fostalicska zenét hallgatsz.
2009.07.03 18:15:05periplaneta plumbum
én egyet értek a cikkel és örülök, hogy nem vagyok egyedül. egyedül rossz
2009.07.03 18:16:12delpeti
WinG látod ebben egyetértünk:))
2009.07.03 18:22:33Vargapál
Nem vagyok hajlandó értelmes emberként kezelni azt a személyt, aki szerint ez a 3 zenekar egy és ugyanaz a stílus.
2009.07.03 18:25:51füligjimmy77
Namost meghallgattam egyet. Remek refrén. szójjá' a muternak dobjon le szotyira pé'zt!! És ezt huszonötször. Remek. Alter. Meg minden...
2009.07.03 18:29:13szepgergo
a 3 bandában csak az igénytelen fos zene a közös
2009.07.03 18:31:03dino vercotti
Most hallgatom a Tartós Békét.
Ekkora gigantikus affektálás a világon nincs. Legközelebb énekeltessék fel Lovasival, neki legalább elhiszem.
2009.07.03 18:36:00Illumination
Azt szeretem, hogy tökmindegy, az ember értelmesen érvel, vagy színvonaltalanul beböfög valamit, valaki úgyis beleköt. Így hát:
Mind 3 egy ordas nagy fos! Na szevasztok.
2009.07.03 18:52:57Kültelki Vagány
A rock nem zene. Rachmaminov után nem volt semmi. Mindenki kussoljon, és menjen haza. A showbiz ideje leáldozott.
2009.07.03 18:53:05dr. Wilbur Swain
A V-Tech-hez hasonlítani ezeket a zenekarokat, akár tetszik a zenéjük, akár nem... szerintem ez sértő.
Én mindhármat (+30Y) szeretem, de elfogadom, hogy más nem; nyilvánvalóan a zene is szubjektív műfaj, de ez az alapból gecizős hozzáállás, ez nem oké.
2009.07.03 18:59:0664Kb Ifjúsági Mozgalom
"A Kispált pedig most hagyjuk, mert ugye az életmű, és egyébként is értékről most szó se essen"
Hát meg különben is, mit szólna András, ha velük is geciznétek, nem?
2009.07.03 19:07:19Môžeš mi pomôcť?
Ja, a Vad Fruttikat ismerem. Az a Karfiáth Titanilla, nem?
Mindegy, rákerestem, a senkim sincsenben elég jól levették a paranoid androidot, nagyon haladó. Plusz tényleg most láttam (először, és) utoljára, tehát egy nagy igazságot is sikerült megsejteniük az egyébként (is) rendkívül mély nyomokat hagyó dalszövegben.
2009.07.03 19:11:23ddrum77
yeah, végre vki megmondja a frankót.
minden szava arany a kritikának.
2009.07.03 19:11:39l3da
az a legnagyobb problema, hogy kedves szerzönk is beleesett a 22-es csapdäjäba;meg van rola gyözödve, hogy a kritika celja a nagyito alä vett dolog darabokra cincäläsa es minel negativabb bemutatäsa.... ezzel epp az ältala emlegetett 12 evesek szintjet sikerült elernie.
a mäsik pedig... nem tudom, häny eves az illetö, de minden korosztälynak megvannak a maga kedvencei... a legifjabbnak a kaukäzus es a vad fruttik, ennyi.en sem ertem, mi a jo peldäul a nagyszüleimnek abban, hogy minden delben a duna TV kivänsägkosarät bämuljak Noe bärkäja kori zeneket hallgatva, megsem fogom fikäzni, ha nekik ez tetszik.
a kispäl pedig lassan a magyar kultura resze...ha bevalljuk, ha nem, mindannyian tudjuk, mi lesz, ha az eletben nem lesz több moka...
mindezeken kivül pedig, akinek tetszik, hallgatja, akinek nem, az nem, nem hiszem, hogy egy ember velemenyere kene alapozni bärmit is...
na csok.
( es bocsi, oszträk masina, ekezetek nelkül)
2009.07.03 19:11:47peterslounge
Számomra mindkét oldal elég vicces. Az egyik aki azt mondja hogy ez a zene szar. A másik aki azt mondja, ha te szerinted szar akkor nem értesz hozzá stb. Én nagyon szeretem a zenét de hozzám nem áll közel a kispal jellegű zene, nem is hallgatok ilyent. " de a szotyira pénzt.." függetlenül a hangszereléstől pontosan ugyanannyira szánalmas mint LOLA összes.
2009.07.03 19:14:02gregor gysi
Presser Gábor kedvenc zenekarai.Mindenféle díjjal kitüntetett bandák.
A cikkíróval teljesen egyetértek.
No comment.
2009.07.03 19:14:12anyam_kinja
nem komálom se a kispált, se a 30y-t, se a kaukázust, se a vad fruttikat (ha imádnám őket, akkor se különösebben zavarna, ha valaki szarnak titulálja őket, teszem hozzá, szal NYUGI GYEREKEK), de azért a "szójjá má mutternak dobjon le szotyira pénzt" sor szerintem zseniális, számomra felér az "éhes pupillákkal vállamra ördög ül, ballal elpöckölöm az élet jobb híján egyedül" sorok zsenialitásával :D
2009.07.03 19:17:44peterslounge
de azért a "szójjá má mutternak dobjon le szotyira pénzt" sor szerintem zseniális"
Nekem meg a bicska nyilik a zsebemben és vagdosnám magam ha meghallom:)
2009.07.03 19:28:10solaitid
jaj de szeretnétek ti quart.hu lenni :)
2009.07.03 19:39:30SH4RK
Azé' az kellemes, mikor a kissé részeg bölcsészcsajok a karodba ugranak, mert annyira fáj a fejük. Csak ezért szeretem ezt a számot.
2009.07.03 19:42:51lokkoLori
a magyar alter tini és bölcsészsport ... gyakran csak kényszeres entellektuelleskedés, amitől én szőrt köpök ...
Első találkozásom a Kaukázussal a Szalai Éva volt, és azt gondoltam, hogy a Kispál végre megtalálta azt a hangot, amit már rég keresett, a magyar dalírásán átkán felül emelkedő, a sorok és hangsúlyok szigorából kilépett táncolható könnyen szerethető katartikus valamit ... majd a többiek mondták hogy ez nem Kispál ... heeee ???
Aztán egy Kaukázus koncerten azt mondta az énekes hogy ő utálja ezt a Szalai Évát, mármint magát a számot ... így nem is csodálkozom azon hogy miért nem tudtak még egy ennyire élvezhető valamit összehozniuk
2009.07.03 19:43:39hicks
okádék fos szar!Bebuzul már minden fesztivál!Hol van már a régi sportcentrum kistermes volt!Az volt az igazi húsvét vasárnap,béke poraira.
2009.07.03 19:48:31manókomment
...akkor most az Index sokkal jobb cikket rakott, mint amilyen zenét (szöveget) a Fruttik-Kaukázus páros? kétlem.
végeredményben talán ti vagytok szarok, nem kell újságírónak lennem, hogy levágjam.
2009.07.03 19:54:55Mirco
Nekem senkim sincsen, így szól a dal...
Szerintem a Fruttikat a sárga zsiguliból megítélni elég gáz, talán ismerni kellene a többi dal szövegét is.
Nem tudom, hogy a címben említett zenekar mitől lesz jobb, mint a felsoroltak, de ízlések és pofonok...
2009.07.03 20:08:48delpeti
Vad Fruttik- Forró nyár-->Igaz is :D
2009.07.03 20:18:31Kobunko
Na nem azért, mintha, de a kritika nem csak fikázásból áll, hanem hogy elmondjuk, mi a probléma az adott produkcióval, esetleg mitől lenne mégjobb. Innentől kezdve nemtok mit kezdeni ezzel a cikkel, mert azon kívül, h azt írja le, "szar", többet nem tett hozzá a világegyetemhez - kár volt ennyi karaktert pazarolni rá :)
Btw. Kakukázus télleg unalmas, mitnha Lovasi Greenpeace-eseknek énekelnek, Vad Fruttik viszont pont az a banda, akiknek koncerten egész jól működnek a számaik, sokkal jobban elő tudják adni magukat élőben, de a nagyszínpad azért erős túlzás. Kispál meg... hát, érték, nem érték, unalmas. A zene a vérükben van, és ki is töltik ezt máshol. Persze ettől még fesztiválkellékek, mint a sör meg a toi toi :)
2009.07.03 20:25:08hgap
A magyar könnyűzenénél (úgy ahogy van) már csak az ilyen cikkekre megjelenő fizetett hozzászólók csürhéje szánalmasabb.
2009.07.03 20:29:10Vargapál
fizetett hozzászólók?
te már tényleg beteg vagy
2009.07.03 20:29:55Pomme
Két hete valahol véletlen megtaláltam az ágy asztal tv cdmet és betettem a kocsiba. Aztán tegnap hazafelé vagy 5x beszartam, míg meghallgattam az első 5-6 számot. Amit a kispál meg a lovasi a gitár-basszgitár kombóval ott művel, az világszinten is egyedülálló.
(lehet, hogy meg kéne végre hallgatnom az új lemezeket is, mert a holdfényexpressz után lemaradtam)
2009.07.03 20:31:43hgap
Vargapál:
Magadra vetted? De miért? :)
Most hadd ne soroljam azokat a "celebeket" akikről tudom, hogy fizetett hozzászólói vannak.
2009.07.03 20:34:40vivanop
Ezt a cikket melyik kommunista szűklátókörő faszfej írta??
menjél az halgassál V-Techet...
hülye vagy
2009.07.03 20:52:36NadeApaaa!!!
most komolyan? ki találhatja viccesnek azt a nevet, hogy vad fruttik????? borzasztó. idegesítő. de tényleg.
2009.07.03 20:53:59irónika
A cikk nekem sem tetszik, de sejtem mit akar mondani. Ez a három zenekar nem egy napra való! Sok belőlük, bár akármelyik szól az MR2-n felhangosítom, mert feldob. Kiénekled magad, azt mehet tovább a robot. A minőségi zene és szöveg nem az amire szükség van. Ha megnézed mindegyiknek ki kellett magát találnia, hogy elfoglalja a pozícióját a piacon. Minek? Csinálj zenét ami feldob, elérzékenyít vagy kiereszteti a gőzt. Az összes többi lófing a kritikusoknak szól. Szóval ilyen zene kell, de egy napra 1, max 2, de több nem!!!
2009.07.03 20:54:21NadeApaaa!!!
ja, egyébként meg imádom, amikor lelkes fiatalok egymás torkának esnek, amikor a kedvenc együtteseikre valaki rosszat mond....))))) gagyi mint a vad fruttik....)))) esettek nekem!!!!!
2009.07.03 21:07:24Kremyyy
Az egész cikk igaz.
Nincs szarabb banda ennél a kettőnél jelenleg itthon. Remélem csak tiszavirág életűek lesznek. (bár a Kispál is már hány éve a porondon van aztán minek.)
A 30Yt meg szeretem,és max az első albumuk Kispál,de szerintem az se. Ma már mindenre rákiabálják ezt,mint valami bélyeget,tökmindegy kik,csak magyarok meg gitár van a kezükben,KISPÁL.
Ez például szánalmas.
2009.07.03 21:25:22dw
"Ez utóbbi zeneileg is Ákos legrosszabb momentumait idézi" Konkrétan itt mire gondol a kedves cikkíró?
Szerintem Ákos elég egyenletesen dög unalmas minden számában, bár tény nem ismerem az egész életművet...
És lehet hogy az "alter" mint stílus egy bizonyos szinten egyformaságot sugall - bár kérdem melyik stílus nem? -, de miért kell mindent a Kispálhoz hasonlítani? Egyébként a Kispálhoz leginkább a Kiscsillag hasonlít, főleg az énekhang :) ...
És még pár zenekar a kezdetektől a 90-es évekig, hogy a Kaukázust meg a 30Y-t nehogy már csak a Kispál és Torzhoz lehessen hasonlítani, csak úgy fejből, némi időrendi sorrendben; - ha ezektől mindtől meghallgat pár számot a kedves kritikus cikk írónk, akkor egyrészt lehet felakasztja magát, másrészt talán nem a Kispálhoz meg pláne Ákoshoz hasonlítgat -:
URH, VHK, Kontroll Csoport, A.E.Bizottság, Európa Kiadó, Sziámi, Trabant, Balaton, Kampec Dolores, PUF, Rés, Milleneumiföldalattivasútvonal, Neurotic, Kinopuskin, Andersen, Kézi Chopin, Ugatha Kriszti, Sexepil, Szobi szörp, Üllői Úti Fuck, Dráma margarin, Tudósok, Ági és a fiúk, Quimbi, Heaven Street Seven, Tereskova stb...
És nem szólok a darkosabb vonulatról, abbol is tudnék úgy 15-20-at felsorolni, illetve az elektronikusabb/iparibb 80-90-es évekbeli zenekarok is kimaradtak. Szóval ne már mindig a Kispál legyen az egyetlen hasonlat, annyi mindenhez lehetne még hasonlítani.
Üdvözletem...
2009.07.03 21:37:20ökoparazita
az egész cikk jó. nem azért, mert igaz vagy hamis, amit ír, hanem azért mert a szerkesztő megnézte hányan olvasták el, és utána hány paszuly nem átallotta kommentelni is. És sokan írnak rá régóta, tehát sok kereskedelmileg hasznosítható idiótát vonzott :) Én is kommenteltem, paszuly vagyok :o tudjátok: a zene kultúra... az újságírás meg bulvár. gyerekek ne rugózzatok rajta!
2009.07.03 21:46:23noe d.
sajnos a Kaukazus valóban döbbentesen szar. Alapvető képzavar ez a világ megváltósdi.. persze az jó, ha tartalmasak a szövegek, de ez nettó közhely pufogtatás. Amit gyenge és unalmas hangzásvilág egészít csak ki. Ne dőljetek be ennek, a ZENE ennél sokkal többet tud adni.
2009.07.03 21:50:49belga6
Tényleg ócskák ezek az együttesek, mind a 2 zeneileg nulla. De az összes többi felkapott altercsapat az. Most őket tolja úgy a petőfi, ahogy néhány éve a Bon-bont a Danubius. Az emberek azt szeretik, amiket az orruk elé dugnak.
Megint más kérdés, hogy ezzel a cikkel a kritika volt-e a cél, vagy a rosszindulat. Ahogy Nemjucinál is.
2009.07.03 21:53:04Kremyyy
A 30Yt és az ilyen kaukázusokat alapvetően nem említeném egy lapon,van köztük némi (kor)különbség,a 30Y kicsit régebb óra működik és nem 1-2 számuk van és nem egy szezonos előadók.
Sokazés nem baj. Az igazi különbség,hogy a 30Y tud zenélni.Hangszereken,értitek.
Aki meg nem látta egyik együttest sem élőben az alapvetően ne kezdjen el véleményt alkotni. 1 rádióból elkapott számból nem lehet egy egész bandát megbélyegezni.
2009.07.03 22:13:20frogfoots
jó a cikk igaza van az írójának. Akinek meg nem tetszik a véleménye, az miért olvasta végig.
2009.07.03 22:13:34Cukorpofa
Minden szavával egyetértek (ez viszonylag ritka dolog nálam). Annyit tennék még hozzá, hogy ezt a sznobériából körülrajongott kultúrmocskot rég exportálni kellett volna csapatostul pl. Norvégiába.
2009.07.03 22:13:46Kimosakodott panelproli
Ha valakinek nem tetszik a sarga zsiguli a VadFruttiktol annak mondhatom nincs humorerzeke. De persze nem kell szeretni, sem az altert, sem a rockot, sem a pop-ot. Amugy meg nem mindenki fogadja be azt amit a radiok nyomnak, ezert partoltak nagyon sokan a Petofihez.... Lehet szidni, de lehet jobbat/jobban csinalni :-))
2009.07.03 22:18:06frogfoots
szegény norvégok.
2009.07.03 22:20:40Cukorpofa
frogfoots: Miért szegény? Norvégia a norvégiaiaké! Meg a Kaukázus is...
2009.07.03 22:21:31Demo
nem szarok azok, csak nem ittál eleget. a legjobb, ha csak a pultra meg az ott ácsorgó, pogóból kimaradó picsákra emlékszik az ember, úgy faszák az ilyenek (lásd még a 30y).
ha lesz bringin' it back 2-ről is indexes cikk, akkor a PRESS-es arcot meghívom egy ásványvízre helyben (minden másért ütnek).
2009.07.03 22:23:41PicÚr
én bírom a kritikát.
nagyon nem érdekel, hogy mások mit gondolnak ezekről a zenekarokról... én szeretem őket (:
2009.07.03 22:31:14delpeti
Norvégiába másokat kéne küldeni...de ebbe most nem megyünk bele:D
2009.07.03 22:34:41kihanemén
lovasi óta mindenki kicsit lovasi akar lenni. mert lovasi jófej. de az utánozás nem jófejség.
2009.07.03 22:36:24már majdnem...
imádom a zenei kritikákat.
ez szar.
hőőő nem szar ez, te vagy a szar.
te még nagyobb szar vagy.
miért megy bele bárki is ebbe a faszságba?
mindenki azt hallgat, amit akar.
sose fasszopóztam, ha vki, nem csipázza a Led Zeppelint.(bár azért megvan a véleményem!) :)))
2009.07.03 23:07:47Nadsat
A rajongókat kérdezem: Ugye a Kaukázus nem gondolja komolyan, hogy gyémántkemény társadalom/kapitalizmuskritikát nyomnak (Lift, Teszkó)? Ugye 2009-ben senki nem tart már ilyen Bad Religion-szintű setét mélységekben?
2009.07.03 23:41:19Matika
Ezt a Vad Fruttikat hogy lehet má' a Kispálhoz hasonlítani?! De örülök a cikknek, mert legalább megismertem egy új zenekart :-)
Kaukázus? Nem kellene rá szót vesztegetni. Azt még megértem, hogy a mai tiniknek vagy huszonéveseknek vagy kiknek tetszik, és eredetinek találják (haha), de hogy harmincas kortársaim némelyike is elismerően tud nyilatkozni egy olyan "zenekarról", amelyik egy az egyben Lovasi stílusát próbálja igen gyenge szinten majmolni... Persze nekik biztosan kimaradtak a budaörsi kolesz Kispál koncertjei :-)
És igen, voltak más alter, vagy inkább - akkor még így hítták őket - underground zenekarok is (URH, Kontroll és társaik), de azok egészen másmilyenek voltak, mint a Kispál (tíz évvel korábban is indultak), egymásra viszont igencsak hasonlítottak, tekintve, hogy pár ember köré épültek, akik kétévente új zenekart alapítottak. Lovasiék viszont egész sokáig kitartottak :-) Mondjuk nekik is csak az első néhány albumuk jött be nekem igazán.
Na mindegy, szóval ha én meglátom ezt a Kukázusos kissrácot a képernyőn, rosszul vagyok tőle. Nyilván azért kell napszemüvegben is nyilatkozni, mert máskülönben mégoly lámpalázas lenne, h a roppant eredeti dalszövegein túl más se jutna az eszébe. De a legjobban az énekstílus irritál - mér' nem tud már vki a saját hangjára rátalálni? Még a beállás (alulról énekelek felfelé) is egy az egyben Lovasi klónozása. Na kösz, ennyi.
2009.07.04 00:01:55SpiderScrier
Rá kéne már arra is jönni az öntudatos kommentelőknek, hogy a kritikának kialakult egy ilyen szórakoztatóipari ága. Ilyen ez a cikk is. Nem azért íródott, hogy bemutassa ezt a két zenekart, elemezze a mondanivalójuk mélységét, vagy a zenei alapjaikat. Azét íródott, hogy sommás kisarkított véleményével szórakoztassa azokat az egyedeket, akik a tömény lefikázást szórakoztatónak tartják. Egyesek nagyon nem értik, hogy ez a fajta kritika csak egy instant vélemény, ami -tudjuk mindannyian- olyan, mint a seggluk. Csak a különbség, hogy eme seggluk körül van egy formás popsi is.
Azért jók az ilyen cikkek mert szórakoztatóak. A pökhendi odamondás, a lekezelés, ha jól csinálják igenis szórakoztató tud lenni. Hőbörögni ellenne meg egészen felesleges: egy ilyen cikk nem fog befolyásolni az ég egy adta világon semmit. Hatása a világra a nullával egyenlő. És aki egy nulla hatású dolog miatt kiakadni igen csak nagy időpocsékolás. Ha speciel oda vagy a Vad Fruttikért, akkor inkább nyomd be a lejátszóba. Felbaszni az agyad más segglukán nem érdemes.
2009.07.04 00:24:55Oszvald
Vajon minden minek van?
2009.07.04 00:31:41Gyáli úr
Hiteles.
http://www.youtube.com/watch?v=P80ZDMd0xoo
2009.07.04 00:37:53whoishe
WinG: csak, ha már olyan tájékozott vagy... a cikkíró SzabóZ nem azonos a zeneszerző-producer SzabóZ-vel. Arról meg kár vitatkozni kinek mit jelent az "igényes" zene, mert mindenkinek más az igénye. Nyilván az általad (és ez szól minden itt fikázónak is) kedvelt zenére is milliók fanyalognak és elkapcsolják a rádiót vagy a tévét, ha megszólal. Számomra az a legszánalmasabb igénytelenség, ha az előadó nem adja meg a kellő tiszteletet annak a hallgatórétegnek aki őrá vevő. Azaz az igénytelen meghatározást én nem zenei műfajokra bontanám, hanem előadókra, legyen az rock vagy éppen lakodalmas. Előbb emelem meg a kalapom mondjuk Balázs Pali előtt, aki a saját közönségét véresen komolyan veszi és kiszolgálja, mint azt a lila ködben magától elszálló "igényes" művészurat, aki mondjuk részegen tántorog fel a színpadra és ott csörömpölve le se szarja azokat akik jegyet váltottak rá. És már csak egy utolsó kérdés a nagyérdeműhöz: mindenki olyan rohadt igényes a saját területén és olyan kiemelkedőt alkot a napi munkája során, hogy a fizetés mellé a mások munkájának fikázására jogosító bónuszt is kap? Mert akkor itt már egy virágzó Csodaországnak kéne lenni.
2009.07.04 02:14:33ted
a 30y? miért maradt ki? annál nagyobb szar nincs...
2009.07.04 06:10:42Preston
Legutoljára júniusban jártam Magyarországon, és nosztalgiából elmentem fesztiválozni Orfűre... és baromi jó volt, de a lényeg nem ez, hanem hogy váltottam volna néhány szót Janóval a koncertjük után. A VIP kerítésén kívülről kellett rákiabálnom, azt hitte rajongó vagyok... csak akkor ismert meg mikor egy méterre megközelitett...szegény annyira készen volt, csak átölelt és kérdezte nagyon nagyon lassan: Preston, te vagy az...jól vagy? Hát, szerintem azt se tudta melyik földrészen van, ráadásul kb ennyi idő kellett hozzá hogy mögöttem visitani készülő tinilányokból sor alakuljon ki... nagy kár a srácért, sokra vihette volna, ha nem vitték volna ilyen sokra...
2009.07.04 08:19:02Zka
Sokat segítene, ha olyan ember írna kritikát akinek van ízlése. A Fruttiktól a Nekem Senkim Sincsen kb a magyar pop csúcsa az utóbbi években, két kezünket összetehetnénk ha a többi is ilyen "szar" lenne.
2009.07.04 08:22:05Zka
"jó a cikk igaza van az írójának. Akinek meg nem tetszik a véleménye, az miért olvasta végig."
Ha nem olvastuk volna végig, nem tudnánk mi a véleménye, te ökör.
2009.07.04 08:50:20weirdo
37 vagyok, Kispál már nem érdekel, de a Kaukázus meg a Fruttik gyakran szólnak. Én azt gondolom, hogy talán ez a kettő zenekar, ami letett valamit az utóbbi pár évben, magasról sz@rva rá, hogy kimászik valaki az index pöcegödréből és reklámot csinál nekik. Mert ez az volt.
2009.07.04 09:12:43Gabor...
Egyet értek, szerintem is nagyon rossz a kaukázus meg a vad fruttik....
2009.07.04 09:21:41Palkovicsné
mind a kettő egy fospogácsa
2009.07.04 09:28:02melchi zadok
VÉGRE!
párszor elgondolkodtam, hogy mi lenne, ha ebből a két zenekarból ha valamelyik szerkesztő a petőfin nem szerelmesedett volna beléjük??
a vörös yuk előzenekari státuszból a mai napig nem tudtak volna kitörni.
úgy valóban egy kicsit minden lassabb hehehe
2009.07.04 09:37:40melchi zadok
one more time:
a Petőfi nélkül szar sem lett volna ebből a két bandából. szar sem...
a petőfi rádió meg jól kitapinthatóan imádja az egykori erdős péter szerepkörét, szépen beletanult és élvezi.
én üdvözöltem az arculatváltást anno, de mára már nyilvánvaló, ez a csatorna csak arra volt jó, hogy az ún underground vonalon is beindította a kontraszelekciót. az egyetlen érintetlen "műfaj" is irányítottá vált. atomot rá!!! akkor már inkább kabaré csütörtök! :))
2009.07.04 10:17:15red7
Irigylem a cikkírót és némelyik kommentelőt, hogy nem hallgat MR2-t, mert, ha megtenné, akkor otthon oltárt emelne ennek a két zenekarnak. A "nagyon zene" rádióban leadott Odette és a go girlz, Eszter és a gumizsuzsi, Ágnesz, Karaván família, Bangó Margit(!) stb. fényévekre vannak a cikkben taglalt két banda mögött. Még két példa: a Suhancost pl. illik szeretni, tisztelni, pedig abban meg nincs zene, egy faszagyerek unott hangon vmi szar lakótelepi gettóról hadovál. És mennyivel jobb szöveg az, hogy "nyikorog a szekér, iázik a szamár"? Ha nem a galaktikus szupergénius Kiss Tibi írta volna, azt is mindenki szarrá fikázná.
2009.07.04 10:44:42caralho voador
Képzelem, hogy izzadt a zsidóbérenc cikkíró, amíg összehozta a kötelező félmondatos rúgást Ákosba. Éljen.
2009.07.04 11:11:08paperboy
Angliába egyebkent a magashegyi Underground akarna elutazni
2009.07.04 11:15:24Parasite
caralho voador: te tényleg ekkora undormány féreg vagy az életben is? vagy csak online a nicked mögé bújva okádod a szart a száddal?
2009.07.04 11:17:37melchi zadok
kíváncsi voltam mennyi időnek kell eltelnie, mire valamelyik "nemzeti" radikális síkhülye zsidóbérencezik egyet az amúgy hiperszánalmas ákos védelmének okán.
puhulnak, puhulnak, ennél gyorsabb reakcióidőre számítottam...
2009.07.04 11:19:47dunabeat.
A zsidózás valóban elfogadhatatlan, de azt azért nem nehéz belátni, hogy az index (lásd még: WAN2, Magyar Narancs, stb.) megmondóemberei igen gyakran szeretnek belerúgni Ákosba, pedig most nem is ő volt a téma, mégis - tényleg elég izzadtságszagúan - sikerült megint belekeverni.
2009.07.04 11:24:09Parasite
de nem lehet, hogy azért rúgnak bele ákosba, mert szegény ákos ahogy öregszik, úgy megy el a józan esze? nem? véletlenül sem? jobban belegondolva?
2009.07.04 11:31:06Parasite
http://www.youtube.com/watch?v=oeGSGwc0fwQ&feature=related
2009.07.04 11:43:47melchi zadok
szerintem ákos egyszerűen zeneileg is vállalhatatlan. ennek ellenére piszok népszerű. inkább ez az alapja a fikázódásnak. a "szabadkőműves aknamunkát" feltételező okoskodást meg talán meg kellene hagyni az óvodai homokozók világának.
mert kb. ott van.
2009.07.04 11:48:08dunabeat.
Ha a szar zene lenne az alapja a fikázódásnak, akkor feltehetően minden héten a Crystalba, a NOX-ba vagy éppen Baby Gaby-ba és Lalába rúgnának.
2009.07.04 11:48:43Parasite
ákos mióta szóló, csak így, Ákos, azóta vállalhatatlan. a bonanza még a zenélésről szólt. ákos már csak ákosról szól. arról mit szeretne ákos, mit hogyan lát ákos, mit miért tesz ákos. ákos levágja a haját. ákos turnézni megy. ákos 2 testőrrel sétál a váciban. ákos szól a néphez. ákos 40+1 a volton, de nem a volton, mert az neki túl fesztivál, stadionban. persze azért a nagyszínpad VIP jár neki, amit ő ki is használ. hátha odamegy az index, akik mindig belerúgnak és akkor majd jól interjút ad nekik erről a mocskos világról. ákos.
2009.07.04 11:54:34dunabeat.
Egyébként kíváncsi lennék, hogy miért van az, hogy pl tömény zsidózást tűrnek el a hozzászólások között, de az én mondataimat meg kiszedték?
2009.07.04 12:09:21aircooled
Edes istenem...
De meg neznem eloben ezt a "pinat sosem lattam" _fa_ urat. :DD
Remelem hamar felhagy az ujsagirassal szegenyke.
2009.07.04 12:23:59Pic
Hihetetlen!
Az Index szerintem tenyészti ezeket az újságírókat.
Van olyan újságíró aki ír egy cikket és ...
- megnevettet
- elgondolkodtat
- olyan a stílusa, hogy kinyílik a bicska a zsebedben. vagy azért mert olyan hülye vagy azért mert irritáló vagyis PROVOKÁL.
Na ez utóbbi a jellegzetes "index újságíró". (A stílus és minőség miatt sajna szigorúan kisbetűt érdemeltek fijjúk! :)) )
Ennek a műfajnak a koronázatlan királya számomra a SzabóZ.
Írnak egy cikket amin mindenki felhúzza magát és akkor sok komment keletkezik, mert mindenkiből kibújik az állat...
Miért jó összeugrasztani az embereket?
Nem lehetne ezt kulturáltabban?
2009.07.04 12:32:13Pic
Egyébként, hogy a témához is hozzászóljak:
1. Zenéről, zenéhez értő ember beszéljen.
2. Se egy kritikusnak, se egy kommentelőnek nem szabadna elfogultnak lennie.
Ez az újságíró ember se nem ért, se nem hall és ráadásul elfogult és elvakult.
Én nem szeretem a Heavy Metalt. Ettől még el tudom ismerni, hogy a legszebb romantikus balladákat bizony azok a "kemény fiúk" írják és adják elő.
Az alternatív zenét sem szeretem. Ezt azért tudom és merem kimondani mert kicsit ismerem, Hála koleszos szobataársamnak aki anno állandóan a Sziámi Sziámit az Európa kiadót és a többieket hallgatta.
A mai napig a fülembe cseng, hogy "... egy nyitott autónban ültem, körülöttem rendőrmotorosok..."
Szóval egy régi szóhasználattal élve egy Underground zenét nem egy Mozart-al hasonlítok össze hanem a többi hasonszőrűvel.
2009.07.04 12:47:23Pic
Ami a Vad Fruttikat illeti...
Kíváncsi voltam és meghallgattam 1-2 számukat.
Izé... Én próbáltam nyitott lenni és vettem a fáradtságot mielőtt véleményezek, ugye kedves újságíró kolléga, hogy mire célzok?
A számok többségétől falramásztam. Tény.
De:
- A Sárga Zsiguli lassan 3 diplomám ellenére, a nem szégyellt panellakó gyerekkoromat idézi. Ott ahol tényleg mindennapos dolog volt a felkaputelefonozás és felordibálás, hogy "Szóljál már mutternak..." (szotyi, fagyi, foci, pénz, stb)
A szám ott van.
- A nyári dalnak nyári hangulata van. Szintén jár a pont.
- A Senkim sincsen meg nagyon odaüt. Sötét, mély gödör vagy inkább kút az a szám. Picit sem depressziós. (ÁÁÁÁHhhh)
Kedves újságíró!
Voltál már részeg?
Volt már olyan szakításod, hogy az nagyon fájt?
Volt már olyan szakításod, hogy utána leittad magadat a sárga földig mert csak úgy volt elviselhető?
Mert ez a szám bizony erről szól és aki volt már így az megérti azt, hogy ezek a srácok nagyon elkapták a lényegét a dolognak.
Tényleg díjnyertes szám. Értékelhető nemzetközi mércével is. Amerikában már sláger lett volna, ezek a srácok meg egy "Egyslágeres Banda" lennének. :))
Nem kell sznobnak lenni.
A múltkor Jackson halála után nyilatkozott egy ilyen FAF (Köszönet a kifejezésért TótaW-nek!) Aki azt mondta, hogy hát a megboldogult nem alkotott maradandót, mert ez könnyűműfaj ugyebár, meg hát Bach az igazi és a többi klasszikus. :))
2009.07.04 14:23:34melchi zadok
"Ha a szar zene lenne az alapja a fikázódásnak, akkor feltehetően minden héten a Crystalba, a NOX-ba vagy éppen Baby Gaby-ba és Lalába rúgnának"
dunabeat.!
na jó, azért ákos nem ez a szint. viszont az általad felsoroltak egyikében sincs meg az a patetikus (ál)művészeskedő küldetésvágy, ami ákost jellemzi.
és ez utóbbi az, ami automatikusan faszkorbácsért ordít. ez a helyzet.
2009.07.04 15:48:08dino vercotti
Parasite, mi a faszról szóljon Ákos szólóprodukciója, ha nem Ákosról? A 40+1 nem fesztiválra való, a főszervezővel együtt azt találták ki, hogy akkor legyen is fesztiválprogram, meg ne is legyen. A többi turnéját viszont elvitte a Volt-ra, a Nagyszínpadra. 2004-től kezdve, bizony. A belinkelt videóban meg minden szava igazság, ez ellen persze lehet háborogni, nyilván nagyon fájhat, hogy elvbarátaid szétvertek mindent.
2009.07.04 16:43:19melchi zadok
"elvbarátaid" LOL! :) na itt a másik díszpéldány, aki a napi ideológiai hörrr fröccs nélkül még 10 dkg. parizert sem tudna venni...
szánalom.
2009.07.04 19:25:29dino vercotti
Jajj, egy újabb párt- és világnézetileg független izé. Jajj, politika! Jajj, közélet! Persze a legnagyobb gyűlöletmesterek ti vagytok. Nem is titokban.
2009.07.04 19:26:48dino vercotti
Egyébként pont az ilyenekről beszél a felvállalhatatlan Kovács Ákos. A pisszegő polgártársakról, akik csitítanak.
2009.07.05 09:48:06melchi zadok
ja dino, képzeld élnek itt olyan emberek, akiknek nincs szüksége magyar nemzetre, vagy népszabadságra, hogy lélegezni tudjanak. fura egy világ nem?
"gyűlöletmester" ez szép, ezt megjegyzem. de tényleg mi lenne veletek ellenségkép nélkül?
2009.07.05 10:57:34dino vercotti
Ellenségkép nélkül? Meglennék.
Te? Valószínűleg szintén.
Egyébként - ha óvatosan megfigyeled - Parasite hozta be ide a politikát. Hiszen ő linkelt be egy közéletre reflektáló megnyilvánulást Ákostól. Az úgy valahogy nem zavart téged, ezek szerint az ő parizervásárlási szokásai mentesek a politikai éltől, én meg ugye még valószínűleg szex közben is a politikára gondolok.
2009.07.06 10:19:03mindphaser
Ha valaki nem volt lakotelepi, soha nem fogja megerteni a Teso c. remekmuvet es a sarga zsigulit. Ha meg nem erted a szoveget, ne is hallgasd. Arra ott van Viva osszes balfasz slagerevel.
2009.07.06 10:20:46mindphaser
Amit tovabbra sem ertek, miert kell ugy kritikat irni, hogy "mindendeszar". Illetve a kattintasok szama igy nyilvan jobb.
2009.07.31 22:35:27atleta.hu
Most adtak a Dunan egy beszelgetest a Kaukazusos Kardos-Horvathtal amit a Felsziget feszten vettek fel. Hat eleg ciki volt ahogy Bayer Zsoltot megszegyenitoen elzsiddantotta magat. A szoke riporter cica kerdezgette, hogy mi a velemenye errol a kritikarol, amire ugy kezdet a valaszt, hogy "Nem akarok zsidozni, meg szerintem faji ertelemben nem is lehet, de kulturalisan igen..." Aztan magyarazott valamit arrol, hogy a kritikusok munkajanak gyakorlatilag semmi ertelme es kulonben is a Kozsot bezzeg miert nem osztjak a zindexesek. Ez ugyan szerintem okorseg, de a tovabbi mondanivalo teljesen elfogadhato volt. Enelkul a folosleges kis megjegyzes nelkul egy vallalhato (csak ertelmetlen) velemeny volt. De hat ilyenek a szalonzsidozok, csak finoman.
A riporter cica amugy le sem reagalta a dolgot, de meg csak a szeme sem rebbent, ami szinten eleg ciki kozszolgalatilag.
Egyebkent miert ne lehetne kritikat irni? A kritika ugyanolyan szellemi termek mint a sracok zeneje. Van akit a zene (ez a zene) szorakoztat, es van aki meg jot szorakozik a kritikan. Mi ezzel a baj?
2009.08.02 22:42:31_renton
Az a baj, hogy ez a dolog itt fent nem egy kritika. Egy kritikának nem csak arról kéne szólnia, hogy mi tetszik/nem tetszik, hanem arról is, hogy miért. Mivel a cikkíró érvek nélkül kritizál nem is tudom kritikaként olvasni. Leírja a tárgyalt zenekarok nevét (ezekben a zenekarnevekben - önmagukban - lássuk be, nincsen a világon semmi de semmi extrém, vagy polgárpukkasztó vagy utálnivaló dolog), és azt várja, hogy vele együtt fanyarogjunk. Elmondja a rajzfilmfigura-szerű hangot, de nem mondja el, hogy mi a baja ezzel (hisz legalább ezer híres amerikai banda énekese tolja a rajzfilmfigura hangot, amit Lovasi, Kardos, vagy Beck). Habár a szöveget értjük, hogy miért kritizálja, ez a kritika viszont teljesen komolyanvehetetlen. Aki egy kicsit is ért a zenéhez, a szövegekhez, pláne a dalszövegekhez, az nagyon jól tudja, micsoda szemantikai kincs lehet egy szürreális, vagy abszurd dalszöveg, habár az említett bandáknak vannak teljesen konvenciózus, szerelmes dalaik is pl. Hogy a nyugat társadalomkritikájára (hogy mondaná másképp egy pop-banda, mint hogy mocskos és elbutult, hé öreg, erről szól a pop-rock zene!) miért angol uras sértettséggel válaszol a cikkíró, és főleg, hogy a zenekar kivetett hálója mitől "mocskos" azt végképp nem értem. Ha az index célja a minél több komment elérése, akkor gratulálok, szuperjól működik a rendszer, hisz egy kicsit még én is bosszankodtam a szalagcímet látva. Hogyha ez az írás komoly (mert kicsit sem tűnik annak, sőt nagyon is primitív), akkor meg egyszerűen nem nézek többé a kultúr rovat tájára.
2009.08.07 13:51:43Tanker
Most komolyan, ki ez a gyökér aki ezt a cikket írta! Ő aztán ért a szakmájához, egy igazi fogalmatlan, szűklátókörű senki! Index.hu Gratulálok!!!
2009.08.07 13:54:21Tanker
Akik tényleg vállalhatatlanok ebben az országban azok Ti vagytok: az ilyen balfasz - és most konkrétan az itteni cikk szerzőjére gondolok - kritikusok! (És remélem ki is cenzúrázod!)