10℃ / 22
Budapest
Fesztivál

Tényleg hipersebességgel drágul a Sziget?

Menő/Ciki

2012.08.12. 09:51 - , |

A Sziget egyre drágább, ezt a fesztivált már csak a holland fogorvosok gyerekei tudják megfizetni, annyiba kerül egy sajtos-tejfölös lángos, hogy azért már nem vacsorát, hanem szobabútort lehet kapni az Ikeában. Ilyen és ehhez hasonló véleményeket hallani a Szigetről, főleg hajnali fél három után, amikor a társaság összes tagja már rég sörre és pálinkára váltotta minden pénzét, ráadásul nem is túl jó napi árfolyamon.

Az biztos, hogy a Sziget sokkal drágább, mintha eldugott kis kocsmákban vedelnénk, de a belső kerületek, népszerű szórakozóhelyeihez, vagy mondjuk a trendi romkocsmákhoz képest nem is olyan nagy a különbség – sőt, egyes helyekhez képest a Sziget olcsóbb. A sör 580 forint egy korsóval, körülbelül ennyi a hetedik kerület romkocsmáiban és még valamivel drágább is a Liszt Ferenc tér szórakozóhelyein. Egy négy centes Unicum 800 a Szigeten, míg Budapest felkapott helyein gyakran inkább 900 forint, és amíg a fesztiválon decinként 250 forintért iható, sőt, minőségi folyóbort kapni, és 350 forint a már prémiumként kínált fehérbor, addig a belvárosban sok helyen ennél sokkal magasabb árakról indul a borlap kínálata.

A Sziget árai évről-évre

   2005  2008  2009  2010  2011  2012
 Sör 270 390 450 500 530 580
 Folyó bor 80 100 120 120 250 250
 Lángos - - 400 450 500 700
 Gyros - - 700 750 850 900
 Kóla 250 350 360 360 390 420
 Hotdog - - 600 650 650 700
 Unicum 550 700 700a -b 700 800
 Napijegy 7000 9000 10000 12000 12000 13000
 Burn 460c 650 650 650 450 500
 Irsai Olivér 220 250 300 300 350 350

a A kiszerelés 5 cl-ről 4 cl-re változott
b Abban az évben nem árultak Unicumot a Szigeten
c Adott évben még a Red Bull volt a Sziget hivatalos energiaitala

A koncertek közt részegen kerengéshez elengedhetetlen nagy adag, egészségtelen és szénhidrátokban gazdag tápanyag bevitele viszont tényleg több pénzbe kerül, még akkor is, ha a menő szórakozóhelyek környéki budapesti gyorséttermek, gyros-büfék áraihoz mérjük. Mondjuk a gyrosért a Sziget egyes pontjain akár 1000 forintot is elkérnek, miután elhangzott a szokásos kérdés, miszerint csirkeborjúhagymacsípősmehet. Sajtos-tejfölös lángost akár már akár 600 forintért is kapni, ami körülbelül száz forinttal magasabb a balatoni átlagárnál, de mondjuk egy szelet pizza 700, miközben azt még a körút forgalmasabb pontjain is legfeljebb 400 forintért mérik. A Szigeten az ételek árát az italokéval szemben egyébként nem egységesítik, de hasonló/egyforma termékek között nem jellemző 50-100 forintnál nagyobb eltérés a különböző standokon.

 
Nagyobb méret Beágyazás

És még valami: a Sziget még mindig olcsóbb, mint a Balatonsound, ahova évről évre zokszó nélkül vonul le a teljes magyar autófényező iparág a műkörmösök érdekképviseletével együtt. De hát a kérdés nem is az, hogy mennyire drága a Sziget, hanem az: tényleg olyan ütemben drágul-e, hogy azzal már csak a nyugat-európaiak tudnak lépést tartani, és még ők is zihálnak néha.

Hogy erre választ adjunk, előkerestük az utóbbi évek fesztiváljainak árlistáját és összevetettük a Központi Statisztikai Hivatal adatbázisával, amelyben egyes termékek és szolgáltatások éves átlagárait rögzítik. A kérdés az volt, hogy a Szigeten vagy Magyarországon gyorsabb-e az áremelkedés – a módszertanunk az volt, hogy nem az inflációval vetjük össze az egyes Sziget-termékek árának változását, hanem az adott termék magyarországi átlagárának alakulásával.

Két ok miatt sem voltunk könnyű helyzetben. Egyfelől azért, mert az élelmiszerek Sziget-áraira csak saját, fröccsöktől megviselt memóriánkra, illetve az Index cikkarchívumára támaszkodhattunk (az italárak azonban az utóbbi években rendre megjelentek a Sziget hivatalos programfüzetében). Másfelől azért, mert a KSH annak idején az adatbázisának összeállításakor – eléggé el nem ítélhető módon – nem vette kellőképpen figyelembe a mi most megjelenő igényeinket, így az általuk rögzített árú termékeket nehéz volt ráilleszteni a szigetes termékekre.

 
Nagyobb méret Beágyazás

Hogy ez mit jelent? A KSH az asztali bor árát rögzíti, vörösét is, fehérét is, de a minőségi borokét nem. Hogy bár egyes egyedi termékek árait nyilvántartják, de az Unicum nincs köztük csak általában a vodkák, illetve a gyümölcspárlatok. Sörből külön „hazai világos” és „minőségi” kategória van, energiaital pedig egyáltalán nincs (holott a Burn szigetes árairól meglehetősen pontosan számaink voltak).

És az italokkal még mindig egyszerűbb volt a helyzet. A főbb fesztiválételeket már nem tudtuk összehasonlítani a KSH adataival, mert a statisztikai hivatal se a gyrost, se a tömd magad hotdogot nem tartja számon (két készétel van az adataik között, az iskolai ebéd és a kétfogásos napi menü). Éppen ezért a lángost a liszt átlagárának változásával vetettük össze, és az egyszerűség kedvéért a gyrost is (bár tudjuk, itt nézhettünk volna húst vagy éppen különféle zöldségeket is).

A szigetes napijegyek árának növekedését a kultúra a kultúrával szemben elvén a múzeumi belépőjegyek átlagárának változásával vetettük össze. Itt lehetőségünk lett volna még számos, választhattuk volna a mozijegyet vagy a Népszabadság-Magyar Nemzet-Nemzeti Sport-Nők Lapja négyes valamelyikét is.

 
Nagyobb méret Beágyazás

Az italok árának összevetésekor nehézséget jelentett az is, hogy az eredményeket például a bornál nagyban torzíthatja, hogy amíg a Szigeten egyre jobb borokat kapni, addig Magyarországon az átlagárárt egyre jobban lenyomják az olcsó, kannás borkészítmények. Éppen ezért a KSH az infláció ellenére is a bor átlagárának csökkenését regisztrálta az utóbbi években. Végül némi módszertani leegyszerűsítéssel az Irsai Olivérrel a fehér asztali árát állítottuk szembe, míg a folyóboréval a vörösboroskólás évtizedek emlékére a vörösborét. A sör áránál pedig fontos megjegyezni, hgy a Sziget a minőségi felé tolódott el itt is, vagyis 2010-től nem kapható már Arany Ászok, csak Dreher, ez pedig rögtön drágulással, de minőségi javulással is járt.

Az adatok összevetéséből az látszik, hogy szinte mindenben jobban drágult a Sziget, mint Magyarország. A legnagyobb különbség a sör idei árának alakulásában van: közel 80 százalékkal kerül többe idén a sör a Szigeten, mint ahogy azt a sör átlagárának alakulása indokolná. A sör folyamatosan az átlagárnál lényegesen nagyobb mértékben emelkedik a Szigeten. Ennek egyrészt az az oka, hogy már nem kiemelt támogató egyik sörgyár sem, ezért nincs nyomott ára a sörnek a fesztiválon, másrészt a magyar átlagárakat jelentősen lenyomták az utóbbi években a hipermarketek akcióban kínált minőségi és noname sörei.

A Sziget árainak változása az országos átlagár változásához képest évente, százalékban,a

    2008   2009   2010   2011   2012b
Sör 32,54 45,24 54,83 64,15 79,70
Bor vs vörösbor 42,42 66,01 68,26 229,07 234,41
Fehérbor vs Irsai Olivér 32,67 57,12 58,16 67,74 63,59
Unicum vs szeszes ital
34,32 29,84 n. a. 18,30 28,15
Kóla 28,45 26,47 26,47 30,10 29,35
Lángos vs liszt     13,31   -14,84 47,36
Gyros vs liszt         -18,41 0,93

a A mínusz érték azt jelenti, hogy a Szigeten az árak kisebb mértékben drágultak, mint ahogy azt az országos átlagárak változása indokolná.
b Nem éves, hanem júliusi átlagár.

Tavaly az élelmiszerek közül például a lángos kevésbé drágult, mint ahogy a liszt átlagárának változásaiból arra következtetni lehetne – részben azért, mert tavaly robbanásszerűen megnőtt a liszt ára –, és az elmúlt két évben Sziget-jegyben számolt pénzünk is kevésbé inflálódott, mint ha múzeumi belépőben számoltuk volna. Vagyis a Sziget valamivel jobban drágul, mint Magyarország, de ennek nem az az oka, hogy a külföldiek pénztárcájához szabták az árakat, hanem az, hogy a Szigeten se a hipermarketek árversenye, se saját márkás termékek, se kannás borok/noname sörök nem szorítják le az árakat.

Ráadásul ha belegondolunk, hogy egy korsó sör árában nem csak a sör és a pohár ára, meg persze a csapos bére van benne, hanem a fellépő zenekar gázsijának egy része is, akkor máris nem olyan nagy a különbség. Az első Sziget költségvetése még csak 26 millió forint volt, a tavalyi fesztiválé pedig 3,3 milliárd forint: a különbség jelentős része nem a jegyárakból, hanem egyéb forrásokból, például a vendéglátásból folyik be. És ha már a kocsmák költségeinél tartunk: a Szigeten nyolc napra kell felhúzni egy sörözőt vagy pizzériát, így az építés költségei is ott vannak abban a sörben, vagy szelet pizzában.

Persze a mi adatbázisunk még igencsak hiányos. Az még megvan, hogy 1996-ban 700 forint volt egy napijegy, de ugyanennyiért árultak övtáskából hasított hamis hetijegyet is a punkok a bejárattól nem messze. Ja, és 20 forint volt egy zsíros deszka hagymával, de a többit sajnos már elfelejtettük. Ha a van itt olyan, akinek a memóriáját nem viselte meg ennyire 20 évnyi fesztiválozás, írja meg számszerűsíthető emlékeit a kommentekben!

Fesztiválvideók

Hozzászólások

  • 2012.08.12 10:21:52pannonfunk

    '94, napijegy 300 ft. Akkor voltam utoljára, így emlékszem rá :) Vásárolni már akkor is kijártunk valami boltba a közelbe, ami olcsóbb volt, sokkal, mint a sziget. Talán egyszer vettem virslit, egy pár egy szelet kenyérrel és nüansznyi mustárral 100 Ft volt, amit akkor borzasztó drágának találtam.

  • 2012.08.12 10:23:04tab4

    A második szigeten 500 Ft volt egy egész grillcsirke...
    Most 890 Ft egy hot-dog.
    Karcsi bácsi, mennyi is a bérlet díj?!

  • 2012.08.12 10:26:54pannonfunk

    azért az megvan, hogy 20 év alatt több, mint 40-szeresére emelkedett a napijegy ára...

  • 2012.08.12 10:29:21satie

    7 év alatt 80-ról 250-re emelkedett egy deci folyóbor ára, én nem mondom, hogy ezt nem lehet megfizetni, de felesleges egy kommersz fesztiválon, sokkal inkább Kapolcs :-)

  • 2012.08.12 10:29:44Paradigma

    94- ben pedig 1800 a hetijegy.

  • 2012.08.12 10:36:59szubjektiv

    Lángos meg hotdog 700 forintért? Agyoncsapom a gyerekem, ha kiderül, hogy pénzt adott a szigeten ételért!:)) A Balatonon 540 forint volt egy sajtos tejfölös lángos, de már azt is brutálisnak találtam.

  • 2012.08.12 10:37:05mediacapic

    Nem az arak durvulak el, hanem az atlagfizetesek vannak iszonyat messze realerteken mindentol ami europa! Adok, hiteltorlesztes, munkanelkuliseg, fizetescsokkentes, rezsielkedesek!!!! Boven eleg, h ugy erezze az orszag nagyresze, h draga a sor....

    Persze a sziget tulajdonosai sem szeretetszolgalatot uzemeltetnek a hajogyarin....

  • 2012.08.12 10:38:34bucbuc

    Nembaj, a nyugdíjak reálértékét még növelni is sikerült, az a lényeg.

  • 2012.08.12 10:41:05catica

    Undorító lett a sziget! A hetijegyeket 85%-át külföldiek vásárolják, a magyarok már nem tudják megfizetni..miközben 20 évig INGYEN használta a területet a kft. tehát közpénzből!!!!!!
    Gerendai 2Milliárdot keres ezen a héten, miközben a szegény magyar gyerekek le vannak szarva!! Szarházi brigád!

  • 2012.08.12 10:44:22Jó Mercutio halott

    pannonfunk
    Nem csoda, hogy akkor voltál utoljára. De nem biztos, hogy ennek a Sziget az oka.

  • 2012.08.12 10:46:03Monster Lewis

    Nem az árak a durvák, hanem a magyar társadalom, aki hagyta, hogy kilopják a szemét, és erről nem a Gerendai tehet

  • 2012.08.12 10:49:51Monster Lewis

    G Károly a magyar gazdagok listáin sehol sincs és Ő még tesz is valamit ezért az országért, míg a mások külföldre menti az ország milliárdjait. Az hogy 2005-óta kb duplájára emelkedtek az árak teljesen reális, az hogy a magyarok ugyanúgy 120 ezret keresnek mint 2005-ben arról nem a Karesz tehet. Adambrau rulez

  • 2012.08.12 10:50:20kennyking

    Szerintem a sziget valahol félútun van árak tekintetében a fesztiválok között.Némtországban pl. a Banghead-en a sör 6-7 euro (bitburger), de az alap kocsmai ára is 2,75 ( általában).A master of rockon, vagy a brutal assaulton a cseheknél 30 korona a legdrágább sör ( gambrinus, staropramen.), kint a kocsmában meg ( általában) 25 kcs.Szerintem magyar zsebnek drága a sziget, de a nyugati kölkeknek olcsó.

  • 2012.08.12 10:50:35catica

    Hozzáteszem a sziget kft. 20 éve nem fizet adót, minden évben elmondja a karcsi (gerendai), hogy sajnos veszteséges volt idén is, stb..:))))
    Biztos a veszteségből épített a szabadság hegyen 800 millióért házat, és abból csinált a liszt f. téren vendéglátót 600 millióért stb,stb..
    Nála miért nincs vagyonosodási vizsgálat?? miért az egyszerű embereket szopatják?

  • 2012.08.12 10:51:02tab4

    Az a probléma, hogy a Karcsibá nem is tervez magyar vendégekkel...

  • 2012.08.12 10:56:53zootyo

    A kék, piros grafikonokon fordítva van a jelölés.

  • 2012.08.12 10:57:58ebi_chan

    Lehet, hogy én olvasom rosszul ezeket a grafikonokat, de szerintem felcseréltétek a magyarázatban a színkódokat.

  • 2012.08.12 11:03:39szoszo9inda

    Karcsibának nagyon egyszerű üzleti logikája van.
    Addig emeli az árat, amíg a bevétel nő.
    Amikor ez megtorpan, azt jelenti hogy az árak és a fizetőképes kereslet egyensúlyba került...
    Most is több bevételük lesz, és ilyen árakon is fullon vannak, tehát jövőre megint mennek fel az árak.
    Őt kurvára nem érdekli, hogy a magyarok mit rinyálnak a drága árak miatt. Őt csak egy érdekli: bevétel, bevétel, bevétel.
    Ez kőkemény biznisz... Igaz geciség, de így kell csinálni...

  • 2012.08.12 11:05:10Hipper

    Lehet, hogy csak nálam jelenik meg szarul, de az oszlopdiagrammoknál a kékhez írtátok a Szigetet és a piroshoz a magyarországi árakat

  • 2012.08.12 11:07:12szoszo9inda

    Persze hogy összekeverték a grafikonokat, így jobban néz ki.
    Ez egy marketing cikk, megrendelésre készült, hogy kicsit tompítsák a a Sziget negatív megítélését a magas árak miatt.

  • 2012.08.12 11:08:43ebi_chan

    Nem ment át a hozzászólásom, de látom közben más is észrevette, hogy nem jó a grafikonok magyarázata :-)

  • 2012.08.12 11:10:04Gyurma73

    Egyébként idén jóval kevesebben mentek ki.
    A sziget kft sok rendezvényt hordoz magában.
    Ha Gerendai a saját bizniszeit is ott futtatja lehet veszteséges.
    Nyít pár éttermet ,beruház és már veszteséges is.

  • 2012.08.12 11:10:08SirMatt

    Arról is írjatok,hogy 400 Ft-ot kell fizetni azért, hogy feltölthesd a mobilodat.

    Szemét, lehúzós, kapzsi geci banda!

  • 2012.08.12 11:10:46satie

    a sziget alapvetően egy szótakoztatóipari fesztivál, nincs ezzel semmi baj, aki igényesebb dolgot akar, menjen le például Kapolcsra, pörgős, vegyes és napfényes :-)

  • 2012.08.12 11:16:08tab4

    Kapolcs!? Na, az aztán sziget kicsiben, már ami az árak elszállását illeti...

  • 2012.08.12 11:17:27satie

    @tab4
    valóban? mennyi ott most egy nagyfröccs?

  • 2012.08.12 11:19:53puffatag

    tipikus magyar mentalitás gerendait szídni...nem fizet adót? milliárdokat fizet be évente a költségvetésbe... a sziget a világ talán legjobb fesztiválja, sok helyen jártam, mindenütt van 1-2 színpad oszt lehet döngölni... a szigeten a koncerteken kívül számtalan szórakozást találsz

  • 2012.08.12 11:22:17supy_1

    Hát gyerekek, ezt hívják kapitalizmusnak. Amíg van rá kereslet, addig emelni fogják az árakat, hogy minél nagyobb legyen a bevételük. Nyugodtan lehet anyázni saját magunknak is, mert így működik a világ, és benne élünk.

  • 2012.08.12 11:22:46pincze

    Minden keményen a profitról , ez üzlet ,akkor nem kell eljátszani holmi jótékonykodó szerepet , műlazasággal emelni az árakat , amíg csak lehet .

  • 2012.08.12 11:23:51impreg

    Attól, hogy valakinek nem telik a Szigetre, igenis legyünk büszkék Gerendaira és csapatára, hogy ilyen volumenű fesztivált tudott 15-20 év alatt megalkotni, mely páratlan Közép-Európában! Az a sok "külföldi" hozza ide a pénzét, a legtöbb esetben a városba is ellátogat, ott is vásárol, és viszi a hírét Magyarországnak. Remélem azért mindenkinek legalább halvány sejtése van micsoda szervezői és előkészületi munka igényeltetik, hogy minden a helyén legyen.

  • 2012.08.12 11:28:48Cs.M.

    És azt említette már valaki igényes pesti barátainknak, hogy mindegy hogy a bélvárosban ennyi meg ennyi az alkohol, de az attól függetlenül ugyanolyan pofátlanul drága mint a Szigeten? Nem a bélvárosi árakhoz kellene mérni a dolgot, hanem mondjuk országos átlagban.

  • 2012.08.12 11:38:53keptelen kepkeret

    Engem spec. nem erdekel, h Gerendai mennyit keres rajta, leven a Szigetet mar angliaban es svedorszagban is ismerek, mi tobb ez a legelso amire Budapest hallatan asszocialnak. Ami szerintem remek dolog, osszehozott egy olyan fesztivalt ami nemzetkozi szinten megallja a helyet, es a kulfoldiek boldogan erkeznek M.orszagra. Ennek kapcsan persze rengeteg penzt hagynak ott, ami szinten jo.

    Kulfoldi fizetesekhez kepest a Sziget nem draga, teljesen rendben van. Igazsagszerint nem a Sziget arai a magasak, hanem a Magyar atlagfizetes, ami nonszensz. Emiatt sajnalom azokat a magyarokat, akik szeretnenek, de megsem tudnak kimenni, de mivel a fesztival nemzetkozi szintre emelkedett, nem engedhet meg maganak 200 forintos arakat.

    En egyszer voltam a szigeten, egy zenekar miatt mentem ki, mindenki a porba hanyt es a bokorba szart, regi szep idok,nekem ennyi eleg is volt a Sziget filing-bol. Most pedig mar vegkepp nem mennek ki, egyszeruen hidegen hagy-meg akkor is ha nivosabb lett.

    Kicsit sajnalom, h a punkok kiszorultak, mert szerintem ok abszolut hozzatartoznak a Sziget profiljahoz. A magyarok kozul gondolom csak a tehetosebbek mennek ki ill. azok aik dolgoznak, de meg a szulokkel laknak.

    Szerintem a Sziget arakon hoborogni ertelmetlen, ettol meg nem lesz olcsobb.

  • 2012.08.12 11:39:57neeskens

    Egy érdekes infografika a jegyárakról

    [link]

  • 2012.08.12 11:42:59renevol

    "Undorító lett a sziget! A hetijegyeket 85%-át külföldiek vásárolják, a magyarok már nem tudják megfizetni."

    Nekem az a véleményem, hogy hogy ha vannak olyan rendezvények Magyarországon, amik akár csak és kizárólag, kifejezetten arra vannak, hogy a külföldieket idecsábítsák, "pénzt importáljanak", az kifejezetten jó. Nem értem, hogy kinek mi gondja van ezzel. A magyar fiataloknak ezernyi másik magyarországi fesztivál a rendelkezésére áll, az ég világon nincsenek kirekesztve semmiből.

    Ami figyelemre tart számot ebből a jelenségből, az inkább az, hogy a magyar dolgozó miért keres ennyivel kevesebbet a nyugat-európai, ugyanolyan munkakörben dolgozó társánál.

  • 2012.08.12 11:48:45JollyRoger

    Az egy dolog, hogy drága, de évről-évre szarabb a felhozatal is. Ha van két értelmes NEM MAGYAR zenekar, akkor azt biztos, hogy más napokra rakják, nehogy elmehess a koncertre egyetlen napijegy áráért. Persze ez ízlés kérdése, van aki csak dudorogni akar "dárenbészre" vagy "dábsztepre".

    A magyar zenekarok miatt meg minek menjek el 13k-ért koncertre, mikor ugyan azt megnézhetem 3-5-ért is? He?!

    Amúgy 1997/8-ban voltam utoljára, a családi jegy volt (4 főre, 2 gyerek) 2000... kettőezer, KETTŐEZER!!!444!!4NÉGY!!! Forint!
    ...és akkoriban tényleg aktuális sztárokat hívtak meg, nem pedig Kakkmaddafakka (?!) Borgore ( -.-" ) meg Yonderboi volt.

    Egy darab KoRn miatt nem fogok kimenni, értem? :O

  • 2012.08.12 11:59:19RAMBO

    A "Szigeten egyre jobb borok kaphatók" kitételtől kivert a víz. Az 1 liter irsai 300 forint furcsán igaz, mert egy liter fele-fele fröccs 1500 forint, szóval a mindenalja tömegbor kb. 1200 Ft/liter áron mérődik. Hasonló vacak fehérbor a bótba kb. 350 forint.

  • 2012.08.12 12:06:42TARTYOM

    Nem az árak magasak, hanem a fizetések szarok. Jó lenne ha rájönnének erre már az emberek.

  • 2012.08.12 12:08:12Doki

    Minden drága, de a legnagyobb lehúzás ötlet a metapay kártya. Kiváltása pénzbe kerül, ezres léptékekben veheted, pénzt vissza csak csínján adnak. Milliókat zsebelnek be ezzel egy-egy fesztiválon. Európa több nagy fesztiválján kikeltek ellene a fesztiválozók, volt, ahol megtépáztak pultokat is, hogy a hivatalos pénzükért adjanak nekik enni-inni. Így sok helyen van pénz is meg kártya is. Mint a való életben. Ez lenne a helyes. Van, ahol többször hozzáérintik a kártyát a leolvasóhoz, így lesz egy négy decis 580-as sör hatszor annyi.

  • 2012.08.12 12:11:53vadalmafa

    Családi jegy valóban jó lenne... Én a párommal 94 és 2010 között minden évben kimentem legalább 1 napra, nem telt el nyár anélkül. Most azért nem fér bele a büdzsébe egy röpke harmincas (2 jegy + minimál fogyasztás!!!) Több városban van (külföldön), hogy engedményt kapnak a helyi lakosok. Ezt itt is meg lehetne tenni.
    Amúgy meg respect, ez egy óriási dolog, ilyen volumenű fesztivál kis hazánkban (és ugyanúgy Kapolcs is!)

  • 2012.08.12 12:13:47béci79

    Nekem ha zene,akkor Rockmaraton pécsett(sajnos,úgy néz ki az idei volt az utolsó),ha kultúra,akkor Kurultaj bugacon,de megvolt a Magyar Sziget is idén,a "náczyfesztivál" és az is nagyon jó és emberi volt,no meg megfizethető.Szerencsére nem érdekel a multikulti,a Sziget meg főleg nem.De egyébként a legjobb és legregenerálóbb egy remek bográcsozás/sörözés a barátokkal,bár ezt nem olyan menő faszbúko
    n.

  • 2012.08.12 12:15:21mrgumby1

    Doki kb egyik allitasod sem igaz. Ingyenes a kartya, vegen forintra visszaadnak es nincd lehuzas sem, plusz jatt sincs. Ja es a kezedbe nyomjak mindenutt a blokkot, amin latod mennyit huztak le.

  • 2012.08.12 12:18:35Таганская

    A legnagyobb gond szerintem is az, h a magyar keresetek pofátlanul alacsonyak. A sziget persze emelhetné az árait következetesen is, kicsit figyelembe véve a hazai viszonyokat, nem pedig profitmaximalizálva (a profit amúgy is meglenne), de nekik is figyelembe kell venni, h a fizetőképes keresletet a külföldiek adják, ráadásul a sztárfellépők gázsijai még az ő árpolitikájukhoz képest is durvábban emelkedik. Így se tudják biztosítani azt a színvonalat már, ami volt mondjuk a 2000-es évek közepén, második felében, marad az óriáskerék, mint "látványosság". A zenei színvonal egyre gagyibb sajnos. Én amondó vagyok, h aki magyar és nagyon ki akar menni egy hétre, az is megteheti, ha van neki keresete, ha célirányosan spórol rá. Valamit valamiért ugye! A sziget egy egyszeri dolog az évben, pont olyan, mint egy nyaralás. Arra is spórolni szoktunk az év egy részében, h utána egy hétig felhőtlenül jól érezzük magunkat úgy, h nem agyalunk állandóan az anyagiakon. Ráadásul mint mondtam a zenei színvonal annyira rossz, h 1-2 napra bőven elég kimenni, nem is kell hetijegyre összespórolni a pénzt.

  • 2012.08.12 12:18:46Naxalite

    "És még valami: a Sziget még mindig olcsóbb, mint a Balatonsound, ahova évről évre zokszó nélkül vonul le a teljes magyar autófényező iparág a műkörmösök érdekképviseletével együtt."

    Gratulálok ehhez a magasztos poénhoz, hiába, nem születhet mindenki indexes "újságírónak" :)

  • 2012.08.12 12:27:59Madárfejű Lajcsika

    Az árak nekem nem vészesek, de soha nem perkálnék egy fillért sem Gerendainak, szóval sose megyek ki. A sok birka meg hizlalja csak tovább a hájas gennygócot, aki 20 évig egy fillért sem fizetett a területhasználatért.
    Közben egy paprikaárust lesittelnek és farba tosszák, ha egy aluljáróban fél négyzetméteren engedély nélkül árul.

    Van egy mondás, miszerint a jog Magyarországon olyan, mint egy pók hálója, a nagyobb legyek átszakítják, a kisebbek meg fennakadnak rajta. Gerendai egy nagyon nagy döglégy.

  • 2012.08.12 12:55:35DR. Smit Pal

    Arra volnék kiváncsi, ennek a Gerendainak hany rendört, birot kellett lefizetnie, hogy máris szabadlábon van, miután akkora nagy felhajtás közepette letartoztaták, őt meg bandáját pár hete. Mi van már nem is nyomoznak a gyilkoságok miatt ?

  • 2012.08.12 13:21:29Pharaoh85

    DR. Smit Pal:

    Ugye ezt nem mondod komolyan?

  • 2012.08.12 13:23:01Hamlet

    DR. Smit Pal,
    öszintén remélem, hogy most csak ironizálsz, és nem segghülye vagy. :)
    Gerendainál is találhat valószínűleg érdekes dolgokat az APEH, de ne keverjük már össze a gengsztercézár Vizoviczki Lászlóval!

  • 2012.08.12 13:23:52zitoka

    DR.Smit Pal
    Ja, olyan korlátolt vagy mint a névadód. Akit letartóztattak az nem a Gerendai volt, hanem a Hajógyári szigeten lévő szórakozóhelyek gazdája, a V. László. Agyad szál se, csak pofád...

  • 2012.08.12 13:32:41flippant

    Én erre mindig azt mondom: nem kötelező odamenni. Régen még én is jártam, de mióta fullon tele van homár külföldiekkel - elment a feelingje.

  • 2012.08.12 13:38:57Zarbon

    Smit csak utánoz, ti meg beszoptátok :P

  • 2012.08.12 13:45:47Stohl András

    Azert nem semmi ez a Gerendai. Pikk-pakk elintezi a konkurenciat a rendorseggel. Eloszor lesitelteti azt Vizovickit, aztan bezaratja az Ozorai fesztivalt. Es valoszinu nem ez volt az utolso konkurens rendezveny amit bezaratat.

  • 2012.08.12 14:18:47sanzelizé

    Megy a siras mint mindig. Gyerekek osszeszamolta valaki mar mennyi fesztival volt-van-lesz kishazankban az iden? Nem hiszem, hogy csak a kilfoldieknek.

  • 2012.08.12 14:28:07eöeöe

    Tudjátok ti mibe kerül az a rengeteg raklap, amit fejlesztés címszó alatt szétdobáltak ottan meg installáltak?! És a dizájnerek akik kitalálták?! És az a rengeteg felesleges sallang, ami a zene helyett maradt?! És? És?
    Tök ócsó a sziget!

  • 2012.08.12 14:38:56Rusty87Rush

    Én nem a jegyárakat sajnálom, hanem azt, hogy - számomra - értékelhető fellépő (Magyar dal napja kivételével) már nem igazán van...

  • 2012.08.12 14:50:39denevér3333

    Szóval ami most a szigeten van már nekem igénytelen zeneileg legalábbis ami az éjféli utáni felhozatalt illeti. Szinte csak gépzene megy éjjel a szokásos tucc-tucc zenével én nem discoba akarok menni a szigeten!! Sajnos azonban a sziget egy tanyasi disco és vurstli keverékévé vált. S így nekem az ár-érték arány egyáltalán nem jó!

  • 2012.08.12 14:54:59Theodoro

    400 HUF volt egy kicsi szelet zsíroskenyér. anyátok, pedig nem szoktam panaszkodni az árakra

  • 2012.08.12 14:55:26Madárfejű Lajcsika

    Én nem tartom vészesen soknak az árakat, végül is mindig van pár százezer ember, aki megfizeti (bár mint tudjuk állandóan veszteséges papíron). A célközönségének, a külföldi proliknak pont megfelelő árszínvonal van, ami a magyarokat illeti, róluk már évekkel ezelőtt ki lett mondva, hogy már nem rájuk épít a Sziget.

    A probléma inkább az, hogy már semennyire nem emlékeztet a régi szigetek hangulatára és programjára és mivel már magyar alig van, így számomra a társaság sem olyan vonzó. Pedig régen még én is megjárta lyukat a sátorban.
    Ha részeg hollandokkal és franciákkal akarok bulizni, ahhoz nem kell sok tízezret kifizetnem belépőre. Most nekik szól a sziget, az ő szemszögükből kell nézni az árakat is.

  • 2012.08.12 15:52:50vauvauvau

    Nagyon drága minden a Szigeten. Egy palacsinta 1090 Ft, 750 Ft egy szörp!
    De azt mondom, legyünk büszkék erre a fesztiválra, mert Magyarország értékét növeli. Akik itt buliznak 20 évesen, 70 éves korukban is itt lesznek, igaz akkor már a gyógyfürdőkben, vagy máshol. Óriási turisztikai és image-építő ereje van ennek a rendezvénynek.

  • 2012.08.12 16:02:57vauvauvau

    Vezérfika!
    Rosszul látod a dolgokat, mert az itt bulizó fiatalok több milliárdot hoznak az államnak is! Nemcsak a szigeten vannak!
    Tehát szerintem nem szabad minden költséget csak a Gerendaira áthárítani.
    Vegyétek már észre, ez Közép-európa legnagyobb fesztiválja!

  • 2012.08.12 16:08:25Gsnake

    Ez egy teljes mértékben felesleges post.

    Aki rühelli a Szigetet, az nem azért rühelli, mert drága.
    Aki meg tudja fizetni, az eztán is meg fogja.
    Aki nem tudja megfizetni, attól még, hogy véded a mundér becsületét, továbbra sem fogja tudni megfizetni.

    Azok számára, akik azért fanyalognak a Sziget ellen, mert már régen nem arról szól, mint az eredeti (Diák)Sziget, megint csak felesleges porhintés az egész.

    Többen is elmondták előttem, én is csak megerősíteni tudom: a Sziget fesztivál kb. a Pepsi-Szigetté válása óta nem a korábbi közönségnek, közönséghez szól, hanem a külföldiekre épít. Semmi gond ezzel, de az ilyen "védőbeszédek", mint ez is erősen szponzorált és izzadtságszagúak. Fel kell vállalni: nem a magyar átlagkeresetnek szól a Sziget. Ennyi.

    Nagyobb gond, hogy lassan a többi fesztivál is ezen sorsra fog jutni (a BalatonSound már eleve a kaminosok és kurvák partik rendszeres résztvevőinek készült, de legalább nem tagadja :D).

  • 2012.08.12 16:16:05djlaczko

    nagyon szomorú, hogy mindenki ennyire félvállról veszi a dolgokat.
    Hagytuk, hogy ennyire szegények legyünk a saját hazánkban, és a külföldiek nekik fillérekért parádézzanak a fővárosunk közepén.
    Persze, örüljünk hogy jönnek, csak az a baj, hogy ez már minden napos. Lehetne zsidózni meg Izraelezni, de nem csak ők fogják azt csinálni, hogy amikor már semmit nem ér a pénzünk, akkor majd idejönnek teli puttonnyal és mindent és mindenkit megvesznek fillérekért. Akkor pedig már rabszolgák leszünk a saját hazánkban. És ez nincs is olyan messze mint egyesek hiszik.

  • 2012.08.12 16:21:48Madárfejű Lajcsika

    @ 2012.08.12 16:02:57 vauvauvau

    te látod rosszul, hiszen ha 20 éven át fizette volna a területfoglalási díjat Gerendai, akkor is jöttek volna a külföldiek a Szigetre
    A területfoglalási díj beszedésének elmulasztása simán hűtlen kezelés bűncselekmény.

    A holland és francia koki részeg fiatalt pont nem érdekli, hogy Gerendai mennyit fizet, a területfoglalási díj a fővárost illette volna. Akár beszedik, akár nem, a külföldi ugyanannyit költ. Tehát be kellett volna szedni 20 éven át folyamatosan. Ez nem jogtalan, etikátlan plusz költség ráterhelése Gerendaira, hanem teljesen alap költség minden fesztiválnál, rendezvénynél, utcai árusnál, piacozónál, utcazenésznél. A közpénzekkel való felelős gazdálkodás lenne, hogy ezeket a bevételeket a főváros beszedje. 20 évig ez gondolom zsebbe ment Demszky-nek.

    Amúgy a külföldi fiatalokról van személyes tapasztalatom, hogy mennyit látnak a Szigeten kívül Magyarországból... nem sokat, elhiheted.

  • 2012.08.12 16:38:46K0vasz

    Jajj, hagyjuk már ezt a "sok külföldi idejön és milliárdokkal növeli a büdzsét" dolgot! Attól, h az év 365 napjából 5 napra idejön pár fiatal és 0-24-be nyomja a fröccsöt meg a sört, még nem fog meglódulni a nemzetgazdaság...

  • 2012.08.12 16:44:18JollyRoger

    K0vasz

    Dehogynem, hisz fröccsokráciában élünk :) Magyarisztán már csak ilyen!

    Na de addig is: "Vegyed le a hangerőt, Vazul néni nem tágít!"

  • 2012.08.12 17:11:25Petyat

    Az alapvető probléma, hogy Magyarországon magas az infláció, a bérek pedig nem hogy követnék az inflációt, hanem folyamatosan csökkennek. 2005 óta körülbelül háromszorosára nőttek a hazai árak reál értelemben, ehhez képest a fesztivál árai peddig ezen felül 150%-kal emelkedtek. Szóval ma egy magyar számára ötször annyiba kerül a szigetelés mint hét éve. Azoknak a hozzászólóknak van igazuk, akik azt mondják, hogy Gerendait csak a profitmaximalizálás érdekli. Így van. Nem érdekli őt, hogy sok magyar, aki éveken keresztül rendszeresen járt a fesztiválra, az ma már nem engedheti meg magának a porban ugrálás luxusát, mert jön helyettük sokkal több és jobban fizető szőrös talpú francia, akik tegyük hozzá sokkal igénytelenebbek és suttyóbbak a magyar vagy német vendégeknél.

    Szubjektíven:
    Évekig jártam a fesztiválra, hetijeggyel. Igaz, idén már azért sem mehettem, mert egyszerűen nem engedhetem magamnak, hogy akár egy napra kimenjek, de igazából pár éve elsősorban azért szakítottam végleg a fesztivállal, mert elegem lett a bunkó franciákból.

    Szóval felesleges a söráron rugózni. Aki nem tudja megfizetni, az azért nem tudja megfizetni, mert nem tartozik bele a célcsoportba. Én már nem is akarok.

  • 2012.08.12 17:12:50calciomax

    Ne hasonlitsuk mar a Liszt F. tér szorakozohelyeit szar standokhoz! Azok -nem egy esetben- többszáz milliós ingatlanok ezek meg deszkabol 3 nap alatt eszkabalt takolmanyok! Persze a Gerendainak is valamiből milliardosnak kell lennie ő is csak ember....

  • 2012.08.12 18:02:23Champ

    én tavaly is kiakadtam hogy szegény gerendai azon panaszkodott hogy veszteséges a buli... idén kíváncsi vagyok hogy nyilatkozik majd :I

  • 2012.08.12 18:32:11jorgecosta

    bármennyire is hihetetlen és felfoghatatlan pár ember számára, Magyarországon ma _kapitalizmus_ van. Gerendai egy vállalkozó, ami azt jelenti, hogy *pénzért* csinál valamit. hogy lehet ezzel baj? menjetek, aztán építsetek fel magatoknak ti is egy fesztivált, és ott annyiért áruljátok az adambräut, amennyiért jól esik.

  • 2012.08.12 18:40:32blink

    Gsnake

    Teljesen igazad van. nehogy már Gerendai legyen a hibás, mert egy átlag magyar a mindenkori kormány tetves kormányzása miatt szarul keress..
    Összerakott anno egy fesztivált, jönnek a fiatalok, költik a pénzüket, terjesztik az ország hírnevét, (a magyar srácok így eltudnak kapni külhoni csajszikat:D) szóval hatalmas ríszpekt a csókának.
    Én nem keresek jól, de mégis kitudtam menni megnézni a stone roses-t, kurva jól éreztem magam és nem fogok belehalni hó végén, hogy úristen, most elköltöttem ennyit meg annyit.

  • 2012.08.12 18:49:37manes

    "ráadásul a sztárfellépők gázsijai még az ő árpolitikájukhoz képest is durvábban emelkedik. " Nem csak azoké. A fiam is fellépett mint DJ. Talán egy órát "játszott" és 60 rugót vágott zsebre.És Ő csak egy a sok közül.

  • 2012.08.12 19:28:31kis hangya

    Ėn meg még soha nem voltam, nem érzem ezért, h bármi kiesett volna életemből, nem is érdekel mennyibe kerül,
    de gondolom ha majd nem lesz ennyi vendége Karcsinak, akkor csökkent, ha meg ezt is megfizeti vki, akkor meg nem, ez a kapitalizmus, ezt akartuk nem?

  • 2012.08.12 19:47:41Keresztény szellemiségű luxuskurva

    Soha semmit nem vettem a Szigeten a jegyen kívül, oszt még mindig élek. Javaslom a csodamódszert másoknak is!

  • 2012.08.12 21:40:57Madárfejű Lajcsika

    @ 2012.08.12 18:32:11 jorgecosta

    na igen, a kapitalizmus az rendben lenne, csakhogy éppen Gerendai kapta meg a szigetet 20 éven át egy fillér ellentételezés nélkül
    ez messze nem kapitalista, inkább korrupt, mutyis, szocialista-vadkapitalista vonás

    egy normális országban nem adnak ekkora haveri ajándékot egy haveri "vállalkozónak"
    tudod: „Egyenlő pályák, egyenlő esélyek – én kerékpárral megyek!”

  • 2012.08.12 23:10:25Veszéjes Tomi

    Tegnap találtam egy helyet, ahol árultak abszintot, 6 ezer forint után úgy is néztem ki... :D

  • 2012.08.13 07:00:13pat brit

    szerintem az átlag magyar szórakozni vágyó fiatal számára mostanra érték el az árak azt a szintet, amit még fogcsikorgatva, egy évben egyszer kinyögjük alapon megfizetnek. olyan pluszt már nem tudnak adni szolgáltatásban, amiért az emberek hajlandóak lennének még többet (infláción felül) áldozni egy napijegyre, a kajára, piára. amúgy nyilván tök jó dolog a sziget, ha idén bukott, akkor az szerintem a gyenge line-up miatt volt. azért az nem megy, hogy a magyaroknak placebo 100-adszor, killers ötvenedszer stb., mert azért egyszer ők is ráunnak a bejáratott nevekre, a külföldiek meg ugyan kaptak kurrens fellépőket, de nem volt köztük egy igazán erős fesztiválzenekar sem. azért eddig, bár régóta divat szidni a line-up-ot, és nem is alaptalanul, mégis, minden évben volt egy-két igazán nagy dobás, amit nem lehetett kihagyni, szerintem idén ez a faktor nem volt meg (úgyhogy nekem ki is maradt ebben az évben). ahhoz meg már valóban drága, hogy csak a buli kedvéért mittudomén hány 100 ezren kimenjenek.

  • 2012.08.13 08:19:39StGary

    Amióta Balatonfüreden a görögfaluban megláttam, hogy a fröccshöz a bor decijét 350-450 forintért mérik - és ez még nem is a minőségi bor, az 600nál kezdődik - azóta már nem is tartom drágának a szigetet.

  • 2012.08.13 08:36:28Ba Lee

    93-ban a szigeten ismerkedtem meg a feleségemmel. Mezítlább szaladgáltunk, és sokszor a krisnások adtak enni. Nagyon szép emlékeket őrzök arról a nyárról. Mára átalakult és ez nem feltétlenül baj. Ez a huszadik volt, de nem vittem el az asszonyt, hogy megkeressük a fát, ami alatt talákoztunk. Azóta ültettünk magunknak sajátot! :) Rengeteg lehetőség van magyarországon, és van olyan hely, ahol a magamfajta is megtalálja a helyét. Három-négy év még, mire aktuálissá válik a gyerekeim fesztiválozási igénye. Nem aggódom, lesz miből válogatniuk.

  • 2012.08.13 09:58:51no-night

    Eddig 8 Szigeten voltam kint 2001 óta, ezalatt csak 2008-ban volt arra példa, hogy ott kaját vettem (mert akkor néhány napra a barátnőmmel együtt mentem ki), de már nagyon nem emlékszek az árakra. Én mindig vittem a szendvicset hazulról és csapvizet ittam...

    Érdemes lenne viszont egy összehasonlítást csinálni, hogy a külföldi fesztiválokon milyenek az árak. Én csak a csehekhez járok rokkerkedni, ott 65 korona a szalonnás-hagymás lángos, 85 korona a frissen kisütött dupla hamburger, úgy 50 körül van az óriáskolbászos hot dog... na ott szívesen kajálok a helyszínen.

Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.

Hozzászólásaidat ezentúl Facebookkal is megteheted!

Belépés

A címlapról ajánljuk

Ez is érdekelheti

Friss kommentek

Comment:com

Előzetes a Trónok harca 3x09-nek
Az eddigi évadokban a kilencedik epizódok voltak az igazán ütősek (az elsőben Ned Stark lefejezése, a másodikban Királyvár ostroma), így joggal várunk valami odaverőset a Castemere-i esők című résztől is.

KönyvesBlog

A partik nagyobbak, az erkölcsök lazábbak - F. Scott Fitzgerald élete
F. Scott Fitzgerlad: A nagy Gatsby Európa, 240 oldal, 2013, 2380 HUF A maga korában igazi sztár volt, minden téren tékozló és tehetséges, az első valódi irodalmi celeb. Még...

Lángoló Gitárok

Remixelj Amorf Lovagokat egy kutyáért!
Igen, jól olvasta mindenki, egy kutya.

Shopline

Travelo

Hirdetés