Metrópénzből épül újjá a Szabadság-híd

2004.01.12. 15:02
A metrószerződés most elkészült tervezete szerint a 4-es metró felszín alatti munkáit szinte teljes egészében az állam fizeti. A fővárosi önkormányzat a rá eső 41 milliárd forintos költségből úgynevezett "kapcsolódó beruházásokat" finanszíroz, mint például a Szabadság-híd, vagy a Kiskörút rekonstrukciója - derül ki az Info Rádió összeállításából.
A 200 milliárd forintos metróberuházás költségét nyolcvan százalékban az állam, 20 százalékban a főváros finanszírozza - áll a metrószerződés tervezetében, amelyet csütörtökön tárgyal a fővárosi közgyűlés. Arra a kérdésre, hogy a tervezetet mikor veszi napirendre a kormány, a kormányszóvivői iroda egyelőre nem tudott választ adni az Info Rádiónak.

A fővárosra eső 41 milliárd forintos költség túlnyomó részét úgynevezett kapcsolódó felszíni beruházásokra fordíthatja az önkormányzat. Ebből már megvalósult a Gellért tér és a Móricz Zsigmond körtér rendezése, valamint a Bartók Béla út átépítése. A metrópénzből kerít sort a főváros 2005-től a Kiskörút és a Szabadság-híd rekonstrukciójára, valamint a még teljesen bizonytalan Bosnyák téri folytatáshoz tartozó beruházásokra.

Mint arról az Info Rádió beszámolt, a beruházásról szóló előszerződést december végén írta alá Medgyessy Péter miniszterelnök és Demszky Gábor főpolgármester. Az esemény után elmondták, hogy a metrószerződést még januárban tárgyalja a kormány és a fővárosi közgyűlés, majd ezt követően immár a végleges szerződést is aláírja a két fél. A szerződés a 4-es metró Etele tér és Baross tér közötti szakaszára vonatkozik, amely beruházói becslés szerint 2008 végén, vagy 2009 elején lesz átadva.