Hedvig
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Csúszik a metrószerződés aláírása

2003.09.03. 16:59
Az előzetes tervekhez képest már alá kellett volna írni a 4-es metróról szóló szerződést a kormánynak és a fővárosnak, ám még a tervezet sincs sehol - értesült az InfoRádió. A tárgyaló felek nem tudtak megegyezni olyan lényeges kérdésekről, mint az állami ellenőrzés módja, vagy a beruházás határideje. A főváros reméli, hogy a hónapos csúszás oka csak a nyári szabadság volt.
"A kormányzati oldalnak markánsabban kellene részt vennie a tárgyalásokon" - nyilatkozta Bőhm András, a fővárosi önkormányzat SZDSZ frakciójának vezetője az InfoRádiónak. A politikus szerint a tárgyalások egész nyáron folytak ugyan, ám a Pénzügyminisztérium nem megfelelő koordinációja miatt három-négy hetet csúszik a 4-es metróról szóló szerződés aláírása a kormány és a főváros között.

A tárgyalásokon lényeges kérdések nem dőltek még el. Bőhm ezek között említette az állami ellenőrzés kérdését, valamint a munkálatok befejezésének határidejét. Az SZDSZ-es politikus kizártnak tartja, hogy a kormány szándékosan halogatná a tárgyalásokat, szerinte a nyári szabadságolások okolhatók a lassússágért.

Az első tenderek kiírására leghamarabb októberben kerülhet sor, amelynek 150-180 nap alatt lehet eredménye - nyilatkozta az Indexnek májusban Gulyás László, a DBR Metró Projekt Igazgatóság vezetője. A szerződéskötést követő hat-kilenc hónap múlva indulhat a munka leglátványosabb része: az alagút fúrása. Egyelőre nem tudni, hogy ezek után mennyit csúszik a kivitelezés.