Hol dugulnak az autópályák?
További Belföld cikkek
- Többször fejbe rúgtak egy férfit egy vidéki plázában
- „K*rvára irritáló vagy!″ – ököllel esett neki tanárnőjének egy szolnoki diák
- Élet-halál között lebeg egy egri fiatal, miután megcsapta az áram egy vagon tetején
- Meg akarta öletni élettársát egy egészségügyi dolgozó
- Deutsch Tamás: Hátszélben is, már kilométerekről megérezzük a szagát
Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt. tizenhat autópálya-felújítási illetve -fenntartási nyílt közbeszerzési eljárást hirdetett meg - derül ki a Közbeszerzési Értesítő legfrissebb számából. A nyerteseknek május 7. és december 15. között szakaszonként, eltérő időszakokban kell elvégezniük a kivitelezést.
A lehető legkisebb fennakadással
A legnagyobb forgalomkorlátozással négy szakaszon találkozhatnak idén az autósok. Az M1-es autópályán egy Budapesthez közeli hat kilométeres, illetve két Győr melletti hat, illetve kilenc kilométeres szakaszon zárják le a fél autópályát. A munkálatok legkorábban május 17-én kezdődnek és november 15-én érnek véget. (Lásd táblázatunkat!) Az ÁAK az elmúlt évekhez hasonlóan "kommunikációs tervet" dolgoznak ki az útnak indulók tájékoztatására, hogy a lehető legkisebb fennakadással járjon a burkolatfelújítás.
|
Az ÁAK-nál az Index kérdésére elmondták: a következő hetekben a Közbeszerzési Értesítőben további autópálya-felújítási munkákra hirdetnek meg nyílt közbeszerzési eljárást.
Hidak, burkolatjelek
A már meghirdetett tenderek a harminckét kilométer burkolatfelújítás mellett negyven közúti híd rekonstrukcióját és 225 ezer négyzetméter burkolatjel festését is tartalmazzák május 10. és december 15. között.
Az M1-M7-es közös bevezető szakaszán le kell bontani 3 kilométer hosszú korlátot és meg kell építeni 5,2 kilométer újat.
Az ajánlattételi határidő, amely megegyezik a tenderbontással is, várhatóan április 21-én lesz. Az eredményhirdetést várhatóan április 28-án tartja meg a kiíró.
Az M7-es korábbi felújítása során szakértői vélemények szerint a szabványokkal ellentétes, hogy dolomitot építettek az autópályába. A minőségellenőrzésért felelős cég megállapította, hogy a burkolat máris kezd tönkremenni, az egyéves bitumenre nem jellemző módon öregszik. Az autópálya anyaga egyes szakaszokon mállik. Az még tisztázásra szorul, hogy ez a folyamat a beépítést követően kezdődött, vagy eleve nem megfelelő minőségű anyagot használtak fel az autópálya építéséhez.
Az autópálya-építést nem érinti
A felújítási munkák nem érintik az autópálya-építés törvényben meghirdetett ütemtervét. Eszerint 2004-ben 65 kilométer új autópályát kell megépíteni: az M3-as Polgár és Görbeháza közötti 12 kilométeres, az M30-as Emőd és Miskolc közötti 24 kilométeres, az M7-es Becsehely és Letenye közötti 9 kilométeres szakaszát, valamint az M70-es kétszer egy sávos, Letenye és Tornyiszentmiklós közötti 20 kilométeres, autópályává bővíthető szakaszát.