Hiányzanak az Atkáron lezuhant kisrepülő okmányai
További Bulvár cikkek
Egyelőre nem tudni, hogy a szombaton lezuhant Cesna 150-es típusú sportrepülőgép rendelkezett-e érvényes műszaki engedéllyel, mert a vizsgálat során nem találták meg azokat a papírokat, amelyeket minden repülőgép fedélzetén kell tartani, mondta Bajkó Erika, a közlekedésbiztonsági szervezet szóvivője. A baleset helyszíni vizsgálatának eddigi eredményeit összegezve elmondta, hogy az atkári, nem nyilvános repülőtér füves talaja az időjárási viszonyok miatt annyira átázott, hogy feltehetőleg a gépre ragadt sár miatt a jármű sebessége már a felszállás pillanatában is valószínűleg kisebb volt az átlagosnál.
Tiltott leszálló
A vizsgálati eddig megállapította, hogy a kisrepülőgép két utassal a fedélzetén Szolnokról indult, és az atkári, nem nyilvános repülőtéren annak ellenére landolt, hogy a repülőtér tulajdonosa a füves és felázott pályára kitette a leszállni tilos jelzést. A szombat délben lezuhant gép egyik súlyos sérültjét mentőhelikopterrel, a másik, szintén súlyos sérültet mentőautóval szállították a hatvani kórházba.
Bajkó Erika elmondta, hogy a helyszínen gyűjtött információk szerint a kisgép felemelkedését követően, 3-5 méteres magasságban az egyik szárnyával egy fa koronájához ért, ekkor a gép pilótája intenzív emelkedésbe kezdett. A meredek szögben emelkedő repülő feltételezhetően 20-25 méteres magasságban elveszítette sebességét, és emiatt "átesett", majd a futópályától 50 méterre a földhöz csapódott. A gépet feltételezhetően egy olyan 40 éves férfi vezette, aki rendelkezett érvényes pilóta igazolvánnyal.
Lángok a lápon
A lezuhant gépből kifolyt és meggyulladt üzemanyagot a nagy erőkkel kivonult tűzoltók közel egy órán át oltották, de az alumínium ötvözetből épített kisrepülőgép nem kapott lángra. A baleset helyszínét csak terepjáró autókkal lehetett megközelíteni, a lápos területről a mentők a két súlyos sérültet több száz méteren keresztül hordágyon kézben vitték a mentőhelikopterhez illetve a mentőautóhoz. Az MTI információja szerint a baleset két sérültje egy 40 éves apa és 16 éves fia. Az ügyben légi közlekedés veszélyeztetése miatt indítottak eljárást a gép vezetője ellen.
Nem volt hibás a helikopter
A Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Nagyhalászon szombaton lezuhant helikopter pilótája nem tudott érvényes, fel- és leszálló hely kijelölésére vonatkozó engedélyt bemutatni a helyszínen; műszaki hibára utaló jelet nem találtak, számolt be a helyszíni vizsgálat eredményéről Bajkó Erika, a Polgári Légiközlekedési Hatóság szóvivője vasárnap. A Kamov KA26 típusú mezőgazdasági permetező helikopter a felszállást követően nem sokkal zuhant le szombaton Nagyhalászon a Gálik tanyánál.
A helyszíni vizsgálat befejeztével műszaki hibára utaló jelet nem találtak, a nagy területen szétszóródott rotorlapátok sérüléseiből arra lehet következtetni, hogy a baleset bekövetkeztekor a helikopter motorja járt. A startolást követően a helikopter rotorja egy villanyvezetéknek ütközött, aminek következtében a vezeték elszakadt, és a rotorlapátok megsérültek. A helikopter pilótája elveszítette uralmát a helikopter felett, ezért a jármű a felszállási helytől 20 méterre a földnek csapódott. A balesetben személyi sérülés nem történt, a gépen a pilóta mellett egy utas is tartózkodott.
Bajkó Erika tájékoztatása szerint minden mezőgazdasági munkát végző légi járműnek - amennyiben nem repülőteret használ - nem nyilvános fel- és leszálló hely kijelölésére engedélyt kell kérnie a légiközlekedési hatóságtól, amit annak függvényében kaphat meg, hogy az adott terület alkalmas-e repülési célra. A közlekedésbiztonsági szervezet szóvivője közölte: a pilóta a helyszínen nem tudott erre vonatkozó érvényes engedélyt bemutatni.