További Bulvár cikkek
Letarolta volna az éjjel-nappali boltot
Tekintse meg képeinket! |
Imre utcától a körvasúti hídig enyhén lejt a pálya, tehát újabb sebesség növekedéskövetkezett. Nagyiccén is sikertelenül próbálkoztak a páros féksaruval. Örs vezér terén átterelték a szerelvényt a jobb vágányra, nehogy a vágányzáró bakokat kilökve a kocsik - letarolva az éjjel-nappali boltot - az aluljáróba fussanak, mivel ez a két BKV-munkás biztos halálát jelentette volna.
Nyolcvan fölötti átlagsebesség
A rendőrség pillanatok alatt lezárta a közúti forgalom elől a forgalmasabb átjárókat. Az Örs vezér téri kereszteződésen is nagy sebességgel haladt át a két kocsi 2 óra 42 perckor. A szerelvény átlagsebessége 81,4 kilométer volt. Innen két kilométer volt hátra a Törökőr HÉV-állomásra vezető nagyon erős bal ívig. A kanyart az ötven-hatvan kilométeres sebességgel haladó kocsik nem tudták bevenni.
Enyhe íveléssel a Baumgartner Autócentrum Kft. épületébe hatoltak, ahol az épületen kívül több nagy értékű személygépkocsit totálkárossá tettek. A rakomány - húsz darab tizenöt méteres sínszál a kocsikról leborult, maga alá temetve az egyik vasúti dolgozót, akit a mentőszolgálat súlyos, életveszélyes sérülésekkel és teljes végtag-csonkolással szállított el a helyszínről. A másik dolgozónak egyik kezéről az ujjai váltak a baleset áldozatává.
Nem zárható ki az emberi mulasztás, nyilatkozta az Indexnek Döbrei István, a BKV főmérnöke. A rendőrség és a közlekedési társaság vizsgálatának lezárulásáig nem kívánta kommentálni a szerencsétlenségről megjelent híreket. A főmérnök annyit elmondott: a tizenkilenc kilométeres távolságot tizenkét-tizenhárom perc alatt tették meg az elszabadult kocsik, ez legalább nyolcvan kilométeres átlagsebességnek felel meg.