További Bulvár cikkek
Csúf sörreklám
- Mi nem az építést akartuk akadályozni, csak a védőhálón elhelyezett óriási sörreklámot akartuk levetetni, mely tíz hónapig éktelenkedett a házon. Ugyanis ilyen jellegű reklámokat hatóságilag tilos közterületeken elhelyezni. Felszólítottuk a társasház képviselőjét, de a csúnya, városképet rontó reklámot nem vették le, ezért jogi útra tereltük az ügyet - foglalja össze röviden az elnök.
Homo politicus
Blaha Lujza tér. A férfi várja a hatos villamost, szemöldökét ráncolva nézi a lepedőt. - Mi a bánat? Megeszem a kalapom, ha ez nem politika - mondja mintegy magának. - Miből gondolja ezt? - biztatom, fejtené ki teóriáját. - Hát, maga szerint mi értelme van ennek? Megáll az eszem, mennyi fantáziájuk van ezeknek! Ez egy alternatív módja a negatív kampánynak, ember. Nem esik le?
"Állambácsi inkább örülne"
A plakát hatásos, nem lehet nem észrevenni. A várakozók mutogatnak a házra, kérdezgetik egymást. Derültségnek nyoma sincs, inkább csak méla értetlenkedés tükröződik az arcokon. A házban egy idősebb hölgy sétáltatja a körfolyosón kutyáját. - Ön szerint igaz, ami a lepedőn áll? - kérdezem. - Már persze, hogy igaz - méltatlankodik. - A fővárosnak nem tetszik, hogy úgy szépül meg a város, hogy abból nem lát egy fillért sem. Megkérdezhet itt a házból bárkit - mindenki azt fogja mondani, hogy a felirat teljesen helyénvaló: az önkormányzat megmozgatott minden követ, hogy a felújítás ne kezdődhessen el. Mi meg azt mondjuk, állambácsi inkább örülne annak, nem kerül semmi pénzébe, hogy megszépül egy nagy ház. Pedig ez egy 40 millió forint értékű tatarozás, a költségekhez a lakóknak egy fillérrel sem kellett hozzájárulniuk.
Dehogy politika
A Contact System Kft. közterületi reklámcég. Egyik vezetője, Bisoch László rögtön leszögezi: bármennyire is pikáns a gondolat, hogy a feliratnak politikai éle van - a szerzőket ilyen pórias ihlet nem vezérelte. - Semmi közünk semmilyen politikai erőhöz, viszont annál jobban sérelmezzük a főváros merev szemléletű, csak tiltani tudó reklámgyűlöletét.
Merev és káros
- A feliratot azért tettük ki, mert az önkormányzat a közterületi reklámok esetében csak tiltani tud, és ez nem nevezhető szabályzásnak, mi több, rengeteg kárt okoz. Gondoljuk el: védőhálót mindenképpen kell használni, az önmagában is csúnya, olyannyira, hogy egy reklám inkább csak javít a helyzeten. Emellett a főváros, tiltás-kényszerében nem mérlegeli, hogy mi lesz a végeredmény. Érdemes lenne megkérdezni Varga urat, tetszik-e neki a felújított ház. Mert a lakóknak nagyon. Reméljük, a felirat hatására a főváros felhagy a merev gyakorlattal, és kidolgoz egy ésszerű, józan szabályozást a közterületi reklámozásra. Mi sem akarjuk, hogy a várost elborítsák a reklámok, de a jelenlegi szabályozás káros.
A lakók viszik a balhét?
Az viszont valószínűleg kevésbé fog tetszeni, ha a lakóknak - ha közvetve is - mégis meg kell majd fizetniük a szépítést. Ha a bíróság az önkormányzatnak ad igazat, akkor a jórészt nyugdíjas lakóközösségnek ki kell csengetnie a korábban megállapított havi félmillió forintos bírságot, plusz a tortúra szokásos költségeit.