Magyar motoros a Honda gyári csapatában

2004.10.28. 12:40
A motoros megbízhatósági vilagbajnokságon induló Honda-WRT11 HRC istálló szerződtette Bitter Sándort, így ő lett az első magyar, aki japán gyár hivatalos versenyzője lett.
Bitter Sándor szereplése igen figyelemre méltó volt a 2004-es megbízhatósági motoros világbajnokságon, hiszen a szinte széria állapotú Suzukival, egy német privát csapatban rendszerint a mezőny első harmadában sikerült végeznie a versenyeken, míg az évvégi összesítésben 39 indulóból a 15. helyen végzett az alakulata. Mivel az HRC Endurance csapatából az osztrák Karl Trouchsess távozott, a Honda gyári gárdájának vezetősége a magyar versenyzőt szemelte ki a helyére.

"Dobogós helyen kell végeznem"

Bitter az első magyar, aki japán motorgyár hivatalos versenyzője lett. "Mostantól a WRT-11 HRC csapathoz tartozom. Szép az élet!" - küldte az első értesítést a totalbike.hu-nak.

Később, már kissé higgadtabban szemlélte a helyzetet: "Olyan motorhoz jutottam, ami jóval többet tud nálam. Érzem, hogy milyen lehetőségek vannak ebben a gépben, vagyis most már csak magamat hibáztathatom, ha rossz helyezést érek el. Még lassú vagyok a Hondával, de csak azért, mert össze kell szoknom vele. Ezentúl rendszeresen dobogós helyen kell végeznem, és ehhez nagyon össze kell szednem magam. Többet edzek, ha tíz óra a kötelező adag, akkor még ráhúzok két órát. Kötelezem, zsákolok, most semmi nem számít, csak az, hogy megfeleljek a HRC elvárásainak. Ezért hajlandó vagyok túlhajtani is magamat."

Eddig csak Drapált akarták szerződtetni

Japán gyár korábban csak a legendás Drapál Jánosnak kínált hivatalos versenyzői szerződést, de az akkori politikai viszonyok között nem jöhetett létre a megállapodás.

Bitter új csapata idén a hetedik helyen végzett a világbajnokságon. Jövőre egyik csapattársa valószínűleg az osztrák Erwin Wilding lesz, míg a harmadik versenyzőjét később jelöli ki a gárda.

A megbízhatósági világbajnokságon hat-, nyolc-, tizenkettő-, vagy huszonnégy órás, illetve ötszáz kilométeres futamokat rendeznek. A 2004-es sorozat hat futamból állt.