|
Egyszercsak szembejött Katarina Witt2006. 02. 23., 13:00 | Frissítve: 2006. február 23., csütörtök 13:39
A keletnémet Katarina Witt talán minden idők egyik legszebb, legjobb műkorcsolyázója szakkommentátorként van jelen a torinói téli olimpián. Alig vált néhány szót bárkivel, mégis mindenkit letaglóz a jelenléte, bár szemöldöke Kiszel Tündét idézi. Az is kiderült, hogy a "jeges cirkusz" egyik szép eleme, hogy a lányok lenge öltözetben melegítenek.
A világ jó néhány pontján a téli olimpia műkorcsolya versenyeit többen várják, mint a jégkorongot, Torinóban is hatalmas tombolás fogadta már a rövidprogramban jégre lépőket, főként a nőket.
Amerikai orosz zenére táncolvaKatarina Witt fotó: Borsik Richárd/Mobilpress A "jeges cirkusz" szemlátomást más közönségréteget vonz, mint a hoki, itt nem nagyon fogy a sör, a sznobizmus érezhető, hiszen azzal mégiscsak más eldicsekedni a lépcsőházban, hogy láttam korcsolyázni az amerikai Sasha Cohent orosz zenére, minthogy az oroszok legyőzték az amerikaiakat, és közben olasz zene szólt. Maga a jégpálya is olyan, mintha egy színpad lenne, nem szokás a lelátón telefonálgatni, miközben valamelyik versenyző bemutatja a gyakorlatát. A csarnokban a bejárati ajtókat felváltották a függönyök, nehogy a becsapódás bárkit is megzavarjon. GiccsparádéA leggiccsesebb jelenetek is rendre itt játszódnak, hiszen nem ritkán nyolc-tíz plüssmackó repül a jégre, egymást felülmúlva versenyeznek a drukkerek, ki tudja jobban meglepni kedvencét. A japán Ando például fagyasztott szusit kapott, de játékautó is landolt már a jégen, leporolva a port az egyik legviccesebb középiskolás élményről, amikor a nagymama rikító rózsás ágyneműgarnitúrát tesz a kisunoka vállára a virágcsokrok mellé. Nem analfabéta közönségA közönség amúgy nem teljesen analfabéta, mert néha a tudósítónak fel sem tűnik, milyen kevés valakinek a pontszáma, a nézők azonnal jeleznek, fütyülnek, hangosan felháborodnak. Ők sokkal inkább különbséget képesek tenni a szép mozdulatok között a csodálatos javára. Jómagam mégis becsapva éreztem magam, mert szembesültem vele, hogy nem kell megtanulni az ugrásokat, azt, hogyha valaki külső ívről ugrik el, és ugyanarra a lábára, de annak a külső ívére érkezik, akkor mit is csinált a levegőben, milyen elemet hajtott végre. KiábrándulásValaha, a nyolcvanas évek végén Gyulai István riportert tévedhetetlennek hittem, erre itt a kiábrándulás, mindent leírnak előre, tanulást nem is igazán igényel a szakértés, vagy az írás. A sportágba vetett hitemet viszont helyreállította, hogy a sajtópáholy mögötti folyosón melegítenek a korcsolyázók, és férfi szemnek üdítő látvány néhány állóspárgát látni másodperceken belül lenge öltözékben. Hackl ölében ült a forgatásonAz igazi látványosságot azonban nem ez, hanem Katarina Witt feltűnése jelentette. Kék blézerben, hozzá egy koptatott farmerben jött, a levegő pedig beszorult a sajtóközpont folyosóján, méltóságot sugárzott a járása, tekintélyt a pillantása. Witt az egyik német televízió szakkommentátora, aki még arra is kapható volt nemrégiben, hogy a szánkóbajnok Georg Hackllel egy szánkóra üljön a kamerák előtt. Pontosabban Hackl ölébe. A szemöldök levon az összhatásbólKedd este senkihez sem szólt, épp szőrmebundájával törődött, hogy kifogástalanul álljon rajta, ha netán valaki leleményesen lefotózná. A megjelenése szinte tökéletes, bár meg kell állapítani, Kiszel Tündére emlékeztető "endékás" szemöldöke levon valamelyest az összképből, és a művészi hatásból. Sokkal fontosabb, hogy kétszeres olimpiai bajnok, aki tíz évvel az első győzelme után, Lillehammerben '94-ben visszatért, tíz kilóval nehezebb volt, nem halt bele a jégen a Carmenbe, mint a calgaryi olimpián, de mindenkit rabul ejtett. |