További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Mindegyik gyártó hajlandó árat csökkenteni a piacszerzés érdekében, és az sem újdonság, hogy az Apple rászorulhat erre a módszerre. Az iPad ellentmondásos eszköz, és bár jóval olcsóbb az Apple számítógépeinél, a legtöbben csak egy túlméretezett iPod Touch lejátszót látnak benne. Annak meg elég drága.
Bill Shope, a Credit Suisse elemzője beszélt az Apple vezetőivel, és szerinte nagyon hajlanak egy agresszívebben árazásra. Az Apple az iPhone árát is 200 dollárral csökkentette a bemutató után alig két hónappal, az viszont elég meglepő, hogy az iPad esetében jóval a megjelenés előtt előkerült a téma.
Van miből
Egy elemzés szerint a legolcsóbb Apple iPad árában 42,9 százalék, azaz körülbelül 208 dolláros hasznon van, a drágább 3G-s és 32 gigabájtos modellen azonban 55,1 százalék, körülbelül 332 dollár. Tehát az Apple mozgástere elég tág. Kérdéses, hogy az Apple esetében mit jelent az agresszív árpolitika. Jöjjön egy kis spekuláció az árakkal.
A legolcsóbb iPad árába éppen csak beleférne egy 200 dolláros árcsökkentés, és csak néhány százalék profit maradna az Apple-nél. Logikus, hogy minél kisebb az árcsökkentés, annál kevésbé lendülnek fel az eladások. Csakhogy az iPad esetében az a legfontosabb, hogy rengeteget eladjanak belőle. A tartalomgyártó partnerek csak akkor lesznek boldogok, ha nagy a vásárlóközönség, és sok millió embernek adhatnak el szoftvereket, dalokat, videókat és könyveket.
Van még egy tartalomfogyasztásra kihegyezett termék, amelynél még veszteséget is bevállalnak a gyártók: ez a játékkonzol. A Microsoft és a Sony is bukott eleinte az Xbox 360 és a Playstation 3 eladásán, de mivel részesedést kapnak a konzolokra megírt játékok árából, később megtérül a befektetésük. Az Apple hasonló módon szerezheti meg a hardveren elveszített profitját, és az App Store több milliárd letöltése azt bizonyítja, hogy az Apple-júzerek hajlandóak extra tartalmakra költeni.
Az iPad esetében az is kihasználható, hogy a mobiltechnológia rendkívül gyorsan fejlődik, csökken a gyártás költsége, így végül a hardveren lévő nyereség is nőhet. Ráadásul az Apple-nek elég lehet, ha csak a kezdetekben nyomja le az árat, mert valószínűleg az aratja majd a legtöbbet, aki elsőként építi ki ennek az új termékkategóriának, és a hozzá kapcsolódó online szolgáltatásoknak a piacát, felhasználói bázisát.