Magyar idő szerint szombaton délután háromkor megkezdődött az iPad forgalmazása. Az Apple tabletjét kevesebb, mint három hónappal ezelőtt mutatták be, azóta folytak a találgatások arról, hogy pontosan milyen lesz a készülék. Az elmúlt napokban számos teszt jelent meg a készülékről, azonban a felhasználók csak szombat kora délután (amerikai idő szerint reggel kilenc) óta tudják nyomogatni a készüléket.
Ahogy az az Apple újszerű termékeinél szokás, most is sor várta a boltok megnyitóját. A 5th Avenue-n található híres boltot, az üvegkockát egyébként azért kellett bezárni, hogy reggel ki lehessen nyitni, hiszen máskülönben egész nap nyitva áll a Store.
Az egyik hazai Apple-kereskedő, Handrás a helyszínen tartózkodott, kiállta a sort, tőle tudjuk, hogy körülbelül 16 órával a megnyitó előtt csak még mintegy harminc ember várakozott a bolt előtt, a tömeg azonban egyre nőtt: magyar idő szerint délelőtt tízre már ötvenen voltak, míg a nyitásra körülbelül kétszázan verődtek össze.
Minden vásárlóra jutott legalább egy tévéstáb: kamerák rögzítették az eseményeket, a megnyitót, interjút készítettek a vásárlókkal.
Az iPad forgalmazása első körben csak az Egyesült Államokban indult meg, és jelenleg még csak a wifi-s modellt lehet kapni, a háttértároló méretétől függően 500, 600 és 700 dollárért (16, 32 és 64 gigabájtos SSD-vel). A mobilnetes hálózatokat is használó modellek csak később érkeznek meg, ezek 130 dollárral lesznek drágábbak kizárólag wifivel működő társaiknál.
A tízcolos kijelzővel szerelt gépek az Apple első, A4-es processzorát használják, az első tesztek szerint a tabletek nagyon gyorsak, akár 12 órán keresztül is képesek videót lejátszani, ugyanakkor nem kompatibilisek a Flash-sel, és egyszerre csak egy külső program futtatható rajtuk.
Az Indexen várhatóan kedden jelenik meg tesztünk a készülékről.