Jolán
-1 °C
7 °C

Felhagy a modemgyártással a Nokia

2010.07.08. 07:44
Az üzletágat a japán Renesas vásárolja meg. E termékkörben a kínai gyártók dominanciája a jellemző.

A Nokia 200 millió dollárért eladja vezeték nélküli modemeket fejlesztő üzletágát a Renesas Electronicsnak – jelentették be a felek tegnap. A divízió mobiltelefonokba integrálható, valamint önálló, USB-csatlakozós 3G- és LTE-modemek gyártásával foglalkozik. Szakértők szerint a kínai vállalatok által uralt és sovány profitot garantáló piacról való visszavonulás jól illeszkedik a finn cég profiltisztítási stratégiájába.

A Berg Insight piackutató adatai szerint Európában e termékkörben a Huawei termékei a legelterjedtebbek, a kínai gyártó részesedését 61 százalék körülre taksálják a szegmensben, de a második legnagyobb szereplő, a 29 százalékos piacrészt felmutató ZTE is kínai. A vezeték nélküli modemek átlagára az elmúlt három évben 120 euróról 30 euróra esett. „Az USB-piac rendkívül szerény nyereséghányadot biztosít. A Nokia minden jel szerint úgy döntött: jobban teszi, ha a profitábilisabb tevékenységeire koncentrál” – kommentálta a hírt a New York Times által megkérdezett szakértő, Zarándy Pál.

A japán Renesas a világ nyolcadik legnagyobb félvezetőgyártó vállalata, amely mikrokontrollereket, rendszercsipeket és analóg chipeket gyárt a legkülönfélébb készülékekbe. A cég tavaly óta együttműködik a Nokiával a HSPA+ és az LTE-technológiák fejlesztésében – a felek közleménye szerint e közös kutatómunka a jövőben is folytatódik.

Az ügylet részeként a Renesas átveszi a Nokia modemüzletágának körülbelül 1100 dolgozóját, és több mobiltechnológiai szabadalom birtokába is jut; a vállalat a felvásárlásnak köszönhetően komplett mobiltelefonos chipkészleteket tud majd gyártani. Az üzlet a tervek szerint a negyedik negyedévben zárulhat le.

Kapcsolódó hír, hogy az Európai Bizottság (EB) a múlt héten egy belga gyártó, az Option panaszára vizsgálatot indított a szegmensben. A brüsszeli nyomozás arra a kérdésre keresi a választ, hogy a kínai cégek nem dömpingáron, a gyártási költségeknél olcsóbban forgalmazták-e termékeiket a közösség piacán.